Den stora Xbox One-tråden

Permalänk

Hittade denna: http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/spelkonsol/XBO...

Vad exakt innebär "Import" i detta sammanhang?

Permalänk
Medlem

Kommer en ny utan kinect nästa månad om du vill spara lite pengar och inte vill ha/kan vara utan kinect.

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Kommer en ny utan kinect nästa månad om du vill spara lite pengar och inte vill ha/kan vara utan kinect.

Nästa månad? Vore ju perfekt. Trodde det var först september.

Permalänk
Medlem

Asså svenska släppet är i september men du kan alltid importera en nästa månad.

Permalänk
Medlem

Någon som kan bjuda in mig till att testa xbox beta uppdateringar?
Gametag: tihino

Permalänk
Medlem

Ryktas om Halo 5-avsløjande i någon form idag klockan 12 svensk tid! Stay tuned
Och extern HDD ær i princip bekræftat, men kommer sækert i en uppdatering innan/under/efter E3.

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av raQblad:

Ryktas om Halo 5-avsløjande i någon form idag klockan 12 svensk tid! Stay tuned
Och extern HDD ær i princip bekræftat, men kommer sækert i en uppdatering innan/under/efter E3.

Fett! Längtar efter att kunna köra en SSD i USB3.0 case för snabbare laddningstider.
... OM, det blir det.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Fett! Längtar efter att kunna köra en SSD i USB3.0 case för snabbare laddningstider.
... OM, det blir det.

Stöd för externa hårddiskar har funnits för utvecklare. Vanliga konsumenter kan räkna med att se stöd för upp till 2-3TB inom 3månader ifall allt går som planerat

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

http://www.ign.com/articles/2014/05/16/halo-the-master-chief-...

nu saknas bara mass effect serien och gears of war sen behöver man aldrig mera använda sitt xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galming:

http://www.ign.com/articles/2014/05/16/halo-the-master-chief-...

nu saknas bara mass effect serien och gears of war sen behöver man aldrig mera använda sitt xbox 360

Jag kommer lätt skaffa den bundlen av Halo!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galming:

http://www.ign.com/articles/2014/05/16/halo-the-master-chief-...

nu saknas bara mass effect serien och gears of war sen behöver man aldrig mera använda sitt xbox 360

Sade det tidigare i tråden men säger det gärna igen. Mass Effect trilogy är i princip bekräftad för Xbox One

Officiellt uttalande från EA kommer nästa månad från E3

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Stöd för externa hårddiskar har funnits för utvecklare. Vanliga konsumenter kan räkna med att se stöd för upp till 2-3TB inom 3månader ifall allt går som planerat

Källa på detta?

Visa signatur

___________

27" iMac Late 2013, 3.2 GHz Quad-core Intel Core i5, 256GB Flash Storage, 28GB 1600MHz DDR SDRAM, NVIDIA GeForceGT755M. Mac Mini i5 8GB RAM 256GB SSD, Ipad Pro 9,7" WiFi 32GB, Iphone 6s+ 64GB, Xbox One.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Galming:

http://send.onenetworkdirect.net/z/582520/CD192846/?subid1=IG...
http://www.ign.com/articles/2014/05/13/daily-deals-call-of-duty-ghosts-gta-5-and-other-discounted-xbox-games

Ryze - son of rome - save 10$
Assassins creed IV - save 30$
Nba 2k14 - save 30$
Fifa 14 - save 30$
osv.
kika in om börsen börjar kännas för tung!

Är detta endast fysiska kopior av spelen?
Trodde först det var digitala, men sedan när jag ser 59.99$ och liknande priser på själva xbox one -maskinen så måste detta vara trycka kopior, eller?

... Jag föredrar spel på plastbit, eftersom man kan sälja dem beg när man lirat igenom dem.
För PC är det dock uteslutande Steam.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Är detta endast fysiska kopior av spelen?
Trodde först det var digitala, men sedan när jag ser 59.99$ och liknande priser på själva xbox one -maskinen så måste detta vara trycka kopior, eller?

... Jag föredrar spel på plastbit, eftersom man kan sälja dem beg när man lirat igenom dem.
För PC är det dock uteslutande Steam.

Ingen aning faktist, trodde det var både fysisk/digitalt. har redan spelen jag ville ha så har inte testat

Permalänk
Medlem
Skrivet av maccswe:

Källa på detta?

Extern hårddisk uppkopplad till Xbox One testas av utvecklare

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Extern hårddisk uppkopplad till Xbox One testas av utvecklare

Ja den där har jag sett tidigare. Tänkte mer på storleken på hdd som stöds samt att det kommer inom 2-3 månader. Är det egna gissningar kanske?

Visa signatur

___________

27" iMac Late 2013, 3.2 GHz Quad-core Intel Core i5, 256GB Flash Storage, 28GB 1600MHz DDR SDRAM, NVIDIA GeForceGT755M. Mac Mini i5 8GB RAM 256GB SSD, Ipad Pro 9,7" WiFi 32GB, Iphone 6s+ 64GB, Xbox One.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galming:

http://www.ign.com/articles/2014/05/16/halo-the-master-chief-...

nu saknas bara mass effect serien och gears of war sen behöver man aldrig mera använda sitt xbox 360

Vafan har de inte med ODST och Reach för, typ de enda jag inte spelat än:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galming:

http://www.ign.com/articles/2014/05/16/halo-the-master-chief-...

nu saknas bara mass effect serien och gears of war sen behöver man aldrig mera använda sitt xbox 360

Nice! Jag som aldrig spelat något Halo alls uppskattar detta! Orkade aldrig køpa Halo 3, 4 osv eftersom jag inte hængt med sedan førsta spelet.

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av raQblad:

Nice! Jag som aldrig spelat något Halo alls uppskattar detta! Orkade aldrig køpa Halo 3, 4 osv eftersom jag inte hængt med sedan førsta spelet.

Samma för mig. Så det blir trevligt med denna bundlen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Vafan har de inte med ODST och Reach för, typ de enda jag inte spelat än:(

Jo Odst var sjukt bra, reach var helt okej.
Men jag antar att de inte är med då de heter master chief collection och han är ej med i dessa spelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maccswe:

Ja den där har jag sett tidigare. Tänkte mer på storleken på hdd som stöds samt att det kommer inom 2-3 månader. Är det egna gissningar kanske?

Första uppdatering kommer att tillåta ca 500GB extern lagring. Ryktas om mer inom en snar framtid vilket låter vettigt

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Första uppdatering kommer att tillåta ca 500GB extern lagring. Ryktas om mer inom en snar framtid vilket låter vettigt

Fortfarande, har du källa på detta? Jag är med i betan och har tillgång till forumen, följer slaviskt reddit tråden och har aldrig sett något bekräftat om storlek för hårddiskstödet.

Så posta källa på dina uttalanden.

Visa signatur

___________

27" iMac Late 2013, 3.2 GHz Quad-core Intel Core i5, 256GB Flash Storage, 28GB 1600MHz DDR SDRAM, NVIDIA GeForceGT755M. Mac Mini i5 8GB RAM 256GB SSD, Ipad Pro 9,7" WiFi 32GB, Iphone 6s+ 64GB, Xbox One.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Knuckles:

Första uppdatering kommer att tillåta ca 500GB extern lagring. Ryktas om mer inom en snar framtid vilket låter vettigt

Skrivet av maccswe:

Fortfarande, har du källa på detta? Jag är med i betan och har tillgång till forumen, följer slaviskt reddit tråden och har aldrig sett något bekräftat om storlek för hårddiskstödet.

Så posta källa på dina uttalanden.

Låter mycket intressant och skall definitivt bli intressant.
Men säger som maccswe, har du någonstans denna informationen härstammar ifrån där man ev. kan läsa mer?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Låter mycket intressant och skall definitivt bli intressant.
Men säger som maccswe, har du någonstans denna informationen härstammar ifrån där man ev. kan läsa mer?

Verkar som ryktet började på reddit. Här är feber nyheten iaf.
http://feber.se/spel/art/300790/fr_xbox_one_std_fr_externa_hr...

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Avstängd

måste man förnya sig som betatestare mellan varje beta släpp?

Anmälde mig på förra och fick det. men nu har jag inte fått något.

Permalänk

hallå där! ny här på forumet!

Jag kommer få min one imorgon med posten, längtar som ett litet barn på julafton. Så jag vill ha lite tips på något bra spel som ni rekommenderar, kommer få med fifa14 (jag är en sportnörd).

Även om man kan fortfarande spela live på sitt gamla 360, när man har överfört sin profil till xone? vill spela lite NHL.. next gen nhl kommer inte fören september......

har länge velat på om jag skulle skaffa en ps4 eller en xone... men tillslut slog jag till på en one mycket pga xbox lives tjänster och dess community.

Vad har ni "erfarna" one användare fått för intryck på live tjänsten (typ spelandet etc).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svennestyle:

hallå där! ny här på forumet!

Jag kommer få min one imorgon med posten, längtar som ett litet barn på julafton. Så jag vill ha lite tips på något bra spel som ni rekommenderar, kommer få med fifa14 (jag är en sportnörd).

Även om man kan fortfarande spela live på sitt gamla 360, när man har överfört sin profil till xone? vill spela lite NHL.. next gen nhl kommer inte fören september......

har länge velat på om jag skulle skaffa en ps4 eller en xone... men tillslut slog jag till på en one mycket pga xbox lives tjänster och dess community.

Vad har ni "erfarna" one användare fått för intryck på live tjänsten (typ spelandet etc).

Xbox Guld är låst till enheten på Xbox One. så ja du kan spela online på 360 fortfarande om du har guld på den. Men för att spela online på X1 så måste du köpa ett nytt guld till den.

Spel vet jag faktiskt inte. Jag har Dead Rising 3 , Ryse och Trials Fusion på min bara. Vissa gillar Titanfall då det är ett Online spel. själv är jag inte så mycket för online spel faktiskt. Men snart kommer ju WatchDogs , det blir ett givet köp.

Permalänk
Skrivet av Gubbkroppen:

Xbox Guld är låst till enheten på Xbox One. så ja du kan spela online på 360 fortfarande om du har guld på den. Men för att spela online på X1 så måste du köpa ett nytt guld till den.

Men jag får live guld, när jag överför mitt gamla konto till X1? Jag har fått för mig att allt ska överföras till den nya konsolen? (om jag struntar att starta min 360 igen)

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Verkar som ryktet började på reddit. Här är feber nyheten iaf.
http://feber.se/spel/art/300790/fr_xbox_one_std_fr_externa_hr...

Det är inget rykte längre att stöd för extern hdd kommer, en MS utvecklare la upp en bild på det hela.Det jag vill veta är vart någonstans Knuckles har läst att 500GB är det ända som kommer stödjas i början. Jag har då helt missat det och det borde garanterat ha vart högt upp på reddit om så vore fallet.

Visa signatur

___________

27" iMac Late 2013, 3.2 GHz Quad-core Intel Core i5, 256GB Flash Storage, 28GB 1600MHz DDR SDRAM, NVIDIA GeForceGT755M. Mac Mini i5 8GB RAM 256GB SSD, Ipad Pro 9,7" WiFi 32GB, Iphone 6s+ 64GB, Xbox One.