Är Computerstocklots.com trovärdig? Bl.a. GTX Titan för 130$, 4960X för 136$

Permalänk
Medlem

Det här kandiderar väl till årets tråd alltså. Vad gäller underhållningsvärde alltså

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aene:

Går nog inte

Provade att lägga ett CREATIVE BLASTER 5.1 VX för $3.20 i korgen, men fick fel i kassan att jag måste ha minst 0 av något. Så jag provade att addera 10st 256 GB. PLEXTOR SATA-III SSD (PX-256M5P) för $48 stycket, men fick fortfarande felet. Drog då till med 44st 2 TB. SEAGATE CENTRAL för $44.80 styck och kom upp i $ 2,454.40 och felet försvann.

Visst, jag kan förstå att affärer med fri frakt kan vilja att man beställer för en viss summa så att de inte måste betala en massa frakt för att skicka småsaker. Men här verkar det ju som de är ute efter att få ut så mycket som möjligt av den som är dum nog att handla där.

Lagrings företag på G??

Permalänk
Medlem

Jaha, såhär kan de se ut!

Permalänk
Medlem

Det här med att svensk lag gäller. Hur blir det med e-handels lagar och liknande. Måste de ha ett svenskt org-nr samt redovisa det då dom har som "bas" i thailand? Jag vet att svenska företag behöver det, men när det är baserat utrikes.

Permalänk

Leif skriver att företaget är hans. I hans signatur jobbar han på säljavdelningen. Lyckades han inte ta sig högre upp i sitt eget företag?

Permalänk
Testpilot

" Nu på bio! "
" Ska Leif kunna rentvå sitt namn? Är Blub verkligen inte i maskopi med Leif? Kommer verkligen några saker komma fram?! "
*dramatisk trumvirvel med höga syntar - avslutat med hårt slag på en stor trumma*
" Biopremiär den 23.e Maj 2014 "
-----
Inväntar med spänning lite mer bevis, ex. prints på mail, bilder med vattenstämpel på fungerande CPU'er, att någon mer som inte är reggad senaste året får tag på Leif via telefonen samt någon annan som fått iväg en testorder

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Permalänk
Medlem

Lite matnyttigt angående skrill som leffes datamaskin inc tydligen använder sig av....

http://www.trustpilot.com/review/skrill.com

Luktar surströmming över hela upplägget tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrpopo:

Men nu sitter väl foliehatten på sniskan va? Att ha teorier om att den ena och den andra scammar. Visst att Leifs företag inte verkar legit är ju en grej, men att påpeka att Blub har något med denna Leifs potentionella scams att göra är löjligt. Tycker synd om dig Blub, du offrar dig ändå lite för oss andra och får skit för det.

Skälet till att Blub är misstänksam i detta fall är p.g.a. det som skrivits i tråden (läs genom allt noggrant!):

För det första så skrev Blub att han är fattig (student om jag minns rätt?) - hur har en fattig student råd att slänga bort 2500 kr?
För det andra, fastän all pilar pekade mot att Computer Stocklots är ett blufföretag (t.ex. inget organisationsnr/det givna organisationsnr. finns ej registrerat någonstans, varesig i Thailand eller Sverige) så köper Blub ändå därifrån. 2500 kr må svida lite för en som jobbar, men för en som är en fattig student (som jag) så svider det ganska rejält.
För det tredje så vägrar Blub nu att lägga fram både screenshots på e-mail (som han lovat att göra förresten!) eller orderbekräftelse på sin order (detta p.g.a. "Leif" sagt att han inte skulle göra detta?).
För det fjärde så är Blub den ENDA som fått tag i "Leif" via telefon och lyckats beställa något från honom OCH för en summa mindre än $1000.

Så visst, man kan ju vänta i några veckor tills Blub fått tag i sitt paket men hur vet vi inte då att han precis beställt 2st processorer från t.ex. Inet? Han kan ju lika gärna bygga lådan och skriva papprena så att det verkar komma från "Leif" i Thailand?

Det är just därför som det är något skumt med Blub! Är detta inte nog med bevis för att man är misstänksam mot Blub?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Skrivet av Donkey:

Lite matnyttigt angående skrill som leffes datamaskin inc tydligen använder sig av....

http://www.trustpilot.com/review/skrill.com

Luktar surströmming över hela upplägget tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

läs denna profil.. snart luktar det ur dina högtalare
http://www.trustpilot.com/users/7261710

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Donkey:

Lite matnyttigt angående skrill som leffes datamaskin inc tydligen använder sig av....

http://www.trustpilot.com/review/skrill.com

Luktar surströmming över hela upplägget tyvärr.

Använt den ett flertal gånger, inget problem för mig men informationen uppskattas.
Väldigt vanlig via kines-browser-spel, deras support förstår oftast inte något förutom "i like", "got, yes", "is god" (i min erfarenhet). Med tanke på att det är oerhört populärt bland just dessa så skulle det inte förvåna mig om även Skrill har lika välutbildade anställda.

Var ju himmelskt kul när jag försökte få dem att förstå att jag ville ha mitt konto på kina spelet i fråga avstängt.. Tog mig 6månader att komma fram till att de tvärvägrade detta om jag inte bryter mot reglerna, vilket jag då blev tvungen att göra eftersom de inte gick att ta bort min sparade kortinformation och jag inte var så sugen på att byta lösenord stup i kvarten.. Tem asian are ze fanni pepol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

läs denna profil.. snart luktar det ur dina högtalare
http://www.trustpilot.com/users/7261710

Det luktar från hela telefonen.... Konstigt nog har jag beställt från ebay flera ggr och alltid använt paypal... Har bara blivit lurad en gång och då snackar vi om 150 kr..... Kanske ska gå över till skrill

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Icte:

Skälet till att Blub är misstänksam i detta fall är p.g.a. det som skrivits i tråden (läs genom allt noggrant!):

För det första så skrev Blub att han är fattig (student om jag minns rätt?) - hur har en fattig student råd att slänga bort 2500 kr?
För det andra, fastän all pilar pekade mot att Computer Stocklots är ett blufföretag (t.ex. inget organisationsnr/det givna organisationsnr. finns ej registrerat någonstans, varesig i Thailand eller Sverige) så köper Blub ändå därifrån. 2500 kr må svida lite för en som jobbar, men för en som är en fattig student (som jag) så svider det ganska rejält.
För det tredje så vägrar Blub nu att lägga fram både screenshots på e-mail (som han lovat att göra förresten!) eller orderbekräftelse på sin order (detta p.g.a. "Leif" sagt att han inte skulle göra detta?).
För det fjärde så är Blub den ENDA som fått tag i "Leif" via telefon och lyckats beställa något från honom OCH för en summa mindre än $1000.

Så visst, man kan ju vänta i några veckor tills Blub fått tag i sitt paket men hur vet vi inte då att han precis beställt 2st processorer från t.ex. Inet? Han kan ju lika gärna bygga lådan och skriva papprena så att det verkar komma från "Leif" i Thailand?

Det är just därför som det är något skumt med Blub! Är detta inte nog med bevis för att man är misstänksam mot Blub?

Dold text

Men ge dig/er någon gång.. Han kan inte på något sätt bevisa att han inte är "Leif". Utan verifierade identifikationshandlingar, utav båda parter, så är det inget som kan säga något om detta, allt annat är lika värt att tvivla över. Du/ni kan väl inte på fullaste allvar tvinga folk att uppge sin personliga information på nätet? Snälla, vi har läst detta, de omtalade har läst detta, kan vi lägga ner denna smutskastningen som ändå aldrig leder till något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyntax5574:

http://puu.sh/8Mvkm.png

Jaha, såhär kan de se ut!

Samtidigt så kostar det kortet 25-27k baht i en "vanlig" butik i Thailand.
Vilket motsvarar 800-830$...

Undrar hur han fixar den fina rabatten..

Permalänk
Medlem

http://www.computerstocklots.com/index.php?id_product=236&con...

Hur legit är inte det här då? En produkt med svensk beskrivning på en hemsida som är på engelska. hmmm :/

"320 st USB kablar, Hdmi kablar, SATA cablar, Ljudkablar, etc. (endast helt parti)"

Visa signatur

PLOP

Permalänk
Medlem

Absolut det intressantaste jag har läst på länge!

Har läst igenom allt, ord för ord, och kan sammanfatta allt åt er som inte orkar läsa igenom alltihop;

Väldigt suspekt verksamhet.

Inget har bekräftats ännu, allting "konkret" har hittills bara påståtts med ord och otillräckliga bevis - inget annat. Dvs inget som skulle fälla ägaren i en domstol. Återupprepar dock att det ser väldigt suspekt ut, och liknar tidigare bedrägerier. Det har endast etablerats att företaget inte existerar enligt Sveriges regering. Mer information om Thailands regelverk krävs för att fastställa om det inte existerar där.

Finns en minoritet i tråden som fortfarande håller sig till fakta, ej teorier, och försöker uttala sig någorlunda positivt om verksamheten. Värt att nämna att det endast är möjligt för att det mesta som är ren fakta och ej spekulationer är sådant som antingen är otillräckligt för att med utan tvivel bevisa att företaget är fejk, eller så handlar det inte direkt om 'är företaget legitimt?'-frågan.

Och med dessa två sidor som har försökt gräva djupare så gott som man bara kan, så tycker iaf jag att det nu är upp till var och en att ta sitt egna ansvar och utöva sin frihet att spendera/ej spendera sina pengar på det man vill/inte vill förutsatt att det inte är något olagligt.

Dessutom, finner det väldigt svårt att tro att ett företag som påstår sig vara registrerat i Thailand och ej i Sverige, eller ens EU för den delen, kan stämma personer/SweC för något öht när vi befinner oss i Sverige. Lägg till märke att alla 'rättsliga åtgärder' som ägaren har hotat med, har beskrivit företaget som målsägande, ej honom själv.

Det var mitt för kvällen, tack och hej.
En förvarning till alla som hoppade direkt till slutet; det tog mig timmar att läsa igenom allt noggrant.

Edit: Ni får gärna rätta mig om jag har fel någonstans, och jag gissar bara om det där med Thailand och om det går att stämma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RhythmiC:

Absolut det intressantaste jag har läst på länge!

Har läst igenom allt, ord för ord, och kan sammanfatta allt åt er som inte orkar läsa igenom alltihop;

Väldigt suspekt verksamhet.

Inget har bekräftats ännu, allting "konkret" har hittills bara påståtts med ord och otillräckliga bevis - inget annat. Dvs inget som skulle fälla ägaren i en domstol. Återupprepar dock att det ser väldigt suspekt ut, och liknar tidigare bedrägerier. Det har endast etablerats att företaget inte existerar enligt Sveriges regering. Mer information om Thailands regelverk krävs för att fastställa om det inte existerar där.

Finns en minoritet i tråden som fortfarande håller sig till fakta, ej teorier, och försöker uttala sig någorlunda positivt om verksamheten. Värt att nämna att det endast är möjligt för att det mesta som är ren fakta och ej spekulationer är sådant som antingen är otillräckligt för att med utan tvivel bevisa att företaget är fejk, eller så handlar det inte direkt om 'är företaget legitimt?'-frågan.

Och med dessa två sidor som har försökt gräva djupare så gott som man bara kan, så tycker iaf jag att det nu är upp till var och en att ta sitt egna ansvar och utöva sin frihet att spendera/ej spendera sina pengar på det man vill/inte vill förutsatt att det inte är något olagligt.

Dessutom, finner det väldigt svårt att tro att ett företag som påstår sig vara registrerat i Thailand och ej i Sverige, eller ens EU för den delen, kan stämma personer/SweC för något öht när vi befinner oss i Sverige. Lägg till märke att alla 'rättsliga åtgärder' som ägaren har hotat med, har beskrivit företaget som målsägande, ej honom själv.

Det var mitt för kvällen, tack och hej.
En förvarning till alla som hoppade direkt till slutet; det tog mig timmar att läsa igenom allt noggrant.

Edit: Ni får gärna rätta mig om jag har fel någonstans, och jag gissar bara om det där med Thailand och om det går att stämma.

Mycket intressant inlägg.

Känns som att "Leif" och hans "kumpaner" har missbedömt SweClockers en aning.

Tack för kvällsunderhållningen! (Som varade längre än anat).

Visa signatur

12600K, GTX 980 Ti, 16GB DDR4@3200MHz

Permalänk
Medlem

Men herregud. Den där John kan tydligen inte ett smack av juridik. Inget av vad han skriver har något juridiskt resonemang eller argument bakom sig. Orkar inte gå in utförligare nu, men kom igen han babblar om ekonomiskt skadestånd, vet han inte ens bevisbördan för det? / Juridikstudent

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk

http://whois.domaintools.com/computerstocklots.com

Kolla detta!
Sidan skapades 2014-04-28

Visa signatur

FD Define R4 White/ ASRock Z77 Pro3/ Intel Core i5 3570K @ 3.40GHz/ Corsair 8.00 (2x4) GB DDR3/ 120GB SAMSUNG SSD 830 Series/ AMD Radeon HD 7800 Series/ SyncMaster 226BW (1680x1050@60Hz)/ Intel(R) HD Graphics 4000/ AL2016W (1680x1050@60Hz)/ MS Windows 7 Ultimate 64-bit SP1/ 500GB Western Digital (SATA)/ TSSTcorp CDDVDW SH-222BB/ Realtek High Definition Audio

Permalänk
Medlem

"Mitt namn John och jag företräder Computer Stocklots International i frågor som marknadsföring och juridiska frågor.

Jag har efter att den tråd som öppnades i Sweclockers forum följt den med med Fantastisk förvåning på vad som ni tror och tycker går under tryckfrihetsordningen. Det som skrives om en fysisk person eller företag måste ju ha faktamässig grund. Jag vet också att ett företag inte kan förtalas i den mening som ordet i gemene mans mun uppfattas. Ett företag kan ju lida skada av publicerat material, och det är då ni kommer att få stå till svars.

Jag har idag åtskilligt med information på mitt bord som innehåller information om oriktigt lagda ordrar från personer som postar och läser i ert forum. Som du säkert känner till så är en köporder bindande. I vilket fall efter den form av process som görs av detta affärssystem vi talar om.

Vi har även information om epost som kommit från era medlemmar och kan bindas direkt till tråden i forumet. Ytterligare information finns också att tillgå. B.l.a. så kommer en av de oriktiga beställningarna direkt från en ip address som är Sweclockers. Jag vet att detta inte kommer att leda till mycket i form av lagliga och juridiska åtgärder. Det kan däremot leda till mycket prat, olika processer, samt ytterst dålig reklam vilket också kommer att drabba er då. Det kan ju medföra att ni inte längre kommer att vara nummer 1 i Sverige, som ni säger att ni är. Det tror jag är ett större problem för er än vad det är för Computer Stocklots.

Vi ska nu göra ett avtal som jag vill ha ett svar på via mail.

Ni öppnar inte tråden igen innan den provkund som nu har beställt en provorder
har fått sin order levererad/eller som ni står för inte får sin order levererad.

Ni kommer ej heller att vid öppnad tråd tillåta mera information som kan leda till ekonomisk skada för Computer Stocklots såvida order blivit levererad som avtalat.

Leveransen till provkunden kommer att ta ytterligare 2 bankdagar för betalning att
nå fram. Sedan kommer leveransen att ta upp till 8 dagar ytterligare. Det betyder att detta avtal löper över 10(tio) dagar från dags dato.

Vi kommer då att ha överseende med det som skrivits i forumet, samt de meddelanden, de registreringar och ordrar som tillkommit på ett oriktigt samt olagligt sätt p.g.a. av tillåten uppvigling av era skribenter och läsare på er forum i nämnda tråd.

Jag ska göra det enkelt för er att svara på detta avtalsförslag. Om ni samtycker så skicka ett mail med svaret ja. Allt annat kommer att uppfattas som ett nej. Jag anser inte att Leif har någon som helst del i anledningen till uppkommen situation. Han har svarat de som, ej rakt ut i sina påståenden gick till angrepp på hans företag eller person, på ett rakt, trevligt och sakligt sätt. Om personerna som mot tagit informationen sedan har förstått den kan inte belastas Leif. Har är förmodligen den enda av de som skrivit som faktiskt har utbildning och erfarenhet av många frågor som ställts. De som har gått till direkta angrepp har fått svar på tal, vilket de bör ha när de inte kan, eller ni inte kan, kontrollera sig/dem.

Att Leif sedan skrev ett vansinnes inlägg med b.l.a. fria popcorn till alla borde ju ses som satir, och skämt. Det hoppas jag att alla i forumet förstod. Det finns ju dock en gräns/tröskel som alla har när det går för långt. Det borde ni förstå som forumledare och tagit tag i innan det skedde.

Jag lägger också till att detta brev är att ses som ren information från min och Computer Stocklots sida och ej uppfattas kränkande eller hotfullt."

Dold text

Att försöka tysta ner ett företag på det här sättet är troligtvis olagligt och kan utan problem ses som hot. Det spelar ingen roll vad personen skrev i slutet av mailet (hur det skulle ses) utan är fortfarande hotfullt.

Att med skrämseltaktik försöka få ett företag (Nättidning) att tvångsmässigt byta åsikt på eller censurera medlemmarnas inlägg är löjligt och absolut inget ett respektabelt företag skulle försöka göra.

Jag är villig att med min heder slå vad om att företaget inte kommer leva längre än max ett år. Kanske några månader.
Varför? För att det utan tvekan är ett blufföretag som försöker sälja produkter till ett orimligt pris.

Dessutom så är det olagligt enligt svensk lagstiftning att köpa produkter som inte verkar ha en rimlig prissättning (Går under häleri), så ta det försiktigt med ordrarna, om de nu kommer fram och är riktiga

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem

Oj vilken underhållande tråd måste jag inleda med att säga!

En sida som satts upp för ~10 dagar sedan och nu utlovar guld och gröna skogar. Personligen kopplar jag nog billiga datorer mest till Medison och deras 100$-laptops för ett par år sedan. Även det lät för bra för att vara sant, vilket det givetvis också var.

Folk, låt er inte luras av att en scammer, som förmodligen ser sig själv som oerhört mycket intelligentare än oss, kastat upp den här skitsidan och sen försvarar den här i forumet.

Så som denne "Leif" eller "John" beter sig, skulle ingen med kundvana och vana inom branschen (man får väl anta att han är framgångsrik efter 25 år!) bete sig. Man skulle enkelt kunna bevisa att man bedrev en seriös webbhandel genom diverse enkla saker. Presentation om sig själv och företaget till att börja med, alla uppgifter publika och dessutom kanske viktigast av allt få fram lite referenser till alla dessa företag man levererat billiga komponenter till i 25 års tid.

Nej, det kommer aldrig att hända, för det finns nämligen inga sådana kunder. Det finns inte heller ett legit företag bakom siten ComputerStocklots.com utan bara en eller flera scammers ute efter lättförtjänta pengar från folk som vill göra en bra deal.

Det skulle dessutom vara intressant att veta vart deras lager ligger? Adressen i UK ser ut att peka till ett bostadsområde: https://www.google.se/maps/@51.501493,0.092055,3a,90y,129.1h,... - svårt att få plats med massor av konkurspartier i en lägenhet där eller hur?

Tidigare poster här har också påvisat att detta företag inte finns i företagshotellet det uppger sig husera i i Thailand, även det, ett konstigt ställe att ha ett lager på. "Leif" själv har ju här i tråden också förkunnat att "kontoret" i Västerås endast finns där för att ta emot post och dylikt.

Konstigt är också att man etablerar sig i länder, men inte registrerar sitt företag där. Ytterst mysko etablering. Även konstigt att alla dessa företagskunder köpt in massor av komponenter från ett Thailändskt företag som förmodligen inte kan ge en veckas garanti på prylarna.

Fler konstigheter.

  • Varför länkar företaget till http://www.hosting-review.com/ ?

  • Varför länkar företaget till http://www.facebook.com/prestashop samt http://www.twitter.com/prestashop - var det för drygt att länka till sina egna sidor/konton?

  • "Exchange in-store" - vilken affär?

  • info@computerstocklots.t15.org - Email till en gratishost?

  • "Secure Payments" - http://www.computerstocklots.t15.org/index.php?id_cms=5&contr... - Så säkra att man inte ens lyckas länka till rätt sida.

  • "These Terms and Conditions shall be governed by and construed in accordance with the law of UK and you hereby submit to the exclusive jurisdiction of the UK courts." - Vänta nu, sidan lyder under brittisk lag, för ett företag som inte existerar där, för ett företag som ska köras från Thailand.

  • "The company was founded in 2011 and has engaged in wholesaling to shops, offices and businesses in the UK and USA through direct marketing in the form of newsletters , email, telemarketing and advertising in newspapers and monthly magazines ." - Har företaget funnits i snart 3 år och dessutom bedrivit utskick av nyhetsbrev bör det ska ha plockats upp av Google.

  • "Now offering Computer Stocklots sales also to individuals. After a lot of requests we have now decided to extend our customer base to include individuals." - Återigen, väldigt konstigt att det är så extremt efterfrågat när de inte ens existerat på webben förrens ~10 dagar bakåt.

  • Domännamnet är registrerat på företaget, men har en helt annan adress än den som presenteras på webbplatsen:
    Registrant Name: Computer Stocklots
    Registrant Organization: Computer Stocklots
    Registrant Street: Computer Stocklots 15/4 Tambon Nong Mee
    Registrant City: Kut Chum, Yasothon
    Registrant State/Province:
    Registrant Postal Code: 35140
    Registrant Country: TH
    Registrant Phone: +66.46214950029

  • "As a repeat customer, after the first two purchases, it is possible that after the normal credit review get your order delivered against invoice." - Jaså? Var det inte bara för en stund sedan man inte kunde få saker på faktura?

  • "All information of your orderstatus, paymentstatus and deliverystatus is available for you by logging in to your account." - Blub här i forumet borde således ha tillgång till detta?

Som sagt... såhär klantig är man inte med 25 års erfarenhet i ryggen.

Och om du nu vill bevisa att vi här i forumet har helt fel får du nog försöka lite hårdare med att kasta upp bättre bevis. Visa upp lite bilder från företaget, möt oss i en Hangout/Skype - dra fram lite referenser, besvara alla frågetecken ovan ^.

Går även bra att sända mig ett PM här på Sweclockers, givetvis underförstått att jag kommer publicera det i tråden.

Dock är jag rätt övertygad om att ett PM som besvarar alla frågor ovan och som kan ge oss full säkerhet aldrig kommer nå mig, eller någon annan här.

Visa signatur

Vill du att jag besvarar något så kom ihåg att citera mitt inlägg! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyntax5574:

Jaha, såhär kan de se ut!

vad var det konstiga?.du måste över 1000dollar innan du kan beställa nått..dvs 6560 svenska kr. så för att handla billigt måste du öppna plånboken stort i förskott..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pan.Pan:

Dessutom så är det olagligt enligt svensk lagstiftning att köpa produkter som inte verkar ha en rimlig prissättning (Går under häleri), så ta det försiktigt med ordrarna, om de nu kommer fram och är riktiga

Häleri förutsätter att det som köps är stulet, inte billigt.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Lite märkligt må jag säga att som "leif" själv skriver så är det en enskild firma, vilka inte har något org. nr över huvud taget utan firman står registrerad på personen som bedriver verksamheten, väldigt märkligt att man dessutom bedriver ett multinationellt företag i Sverige med den bolagsformen.

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem

Sole proprietorship har "VAT certificate" eller "taxpayer number" med nummer precis som en med enskilda firma i Sverige måste åberropa att han har f-skatt och uppge momsregistreringsnumret (som är personnumret här när det inte är firma som är juridisk person). Tyckte jag såg i tråden att numret inte är till någon registrerad verksamhet däremot. Om denna person uppehåller sig i Thailand tycker jag någon bör kontakta den Thailändska ambassaden i Stockholm så väl som Sveriges ambassad i Thailand.

Permalänk

Ser starkt fram emot nästa fredags panel och hoppas Jonas och Emil tar upp detta! :-3 Har nu läst igenom hela tråden och måste säga att det varit riktigt trevlig läsning, bättre än drama serierna på 5:an

Permalänk
Medlem

Älskar denna tråd! Hoppas detta tas upp imorgon i fredagspanelen

Visa signatur

Moderkort: ROG STRIX Z390-F GAMING | CPU: i7 8700k 4.5GHZ | RAM-minnen: 32GB DDR4 | GPU: MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11GB | Nätagg: Corsair 650w | HDD: 4.4 TB

Permalänk
Skrivet av Lippen:

Älskar denna tråd! Hoppas detta tas upp imorgon i fredagspanelen

men det är ingen fredagspnel försän nästa vecka eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:
Skrivet av Tumnus:

Vad jag har sett... Ingen. Blub är tydligen den enda som dessutom fått tag i "Leif" och den enda som "kan" uttala sig mannen baserad på en liten konversation.

Skrivet av foxzox7:

Blub är ju med Leif. Eller tom Leif. Ganska uppenbart.

Skrivet av Artichost:

Ponera att han ÄR det, Snacka om vilka som ska känna sig blåsta då! Ha ha,

Knappast troligt men men...

Skrivet av tazk3n:

Så det börjar komma upp konspirationer om att Blub är "Leif"? ^^ Ganska lätt för Sweclockers att kolla det isf, dock lämnar de ju inte ut sån information om inte polisen vill Men man kan ju försöka xD

Skrivet av Blub:

Självklart, ungefär lika självklart som att vi inte varit på månen, CIA sprängde twin towers och du själv är släkt med Obama

Skrivet av Icte:

Av ren undran, hur många (förutom Blub) har beställt något från hemsidan?

Dold text

Ska Snacka med Leif och så gör jag också en beställning i nästa vecka.. (så alla konspirations teorier försvinner). Kommer uppdatera tråden med Mail konv och sådant.

Kommer alltid att vara skeptisk. Har en magkänsla som säger att saker kommer sluta komma när alla "konspirationsteorier försvinner".

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldhissla:

men det är ingen fredagspnel försän nästa vecka eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Säg inte så! Vi får hoppas!

Visa signatur

Moderkort: ROG STRIX Z390-F GAMING | CPU: i7 8700k 4.5GHZ | RAM-minnen: 32GB DDR4 | GPU: MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11GB | Nätagg: Corsair 650w | HDD: 4.4 TB

Permalänk

Haha underbar tråd, låg vaken alldeles för länge igår och läste igenom den

Ingen som tänkt på detta från :http://www.computerstocklots.com/index.php?id_cms=3&controlle...

10 Governing Law
These Terms and Conditions shall be governed by and construed in accordance with the law of UK and you hereby submit to the exclusive jurisdiction of the UK courts.

Han sitter och har "reggat" företaget i Thailand, hostar sidan i usa, har riktad marknadsföring till Sverige, och har valt att det skall gå under Engelsk lag