Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem
Skrivet av ffodil:

Tyckte också det var lite jobbigt i början, men ganska snabbt kändes det som vanligt för mig och jag tänker inte på det längre. Tangentbordet fungerar lika bra på Engelska eftersom där också är å,ä,ö., dessutom finns ju en snabbknapp direkt på tangentbordet att byta till Svenska.

Det är ju knappast den biten som är jobbig. Till tangentborden kan du addera alla möjliga språk. Men lite segt att innehållet blev helt på engelska, lite svårt att impa med Swype och annat när det står på ett annat språk. Det handlar inte om att engelska är som kinesiska, utan svenska är det man är van vid och det som är bäst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Det är ju knappast den biten som är jobbig. Till tangentborden kan du addera alla möjliga språk. Men lite segt att innehållet blev helt på engelska, lite svårt att impa med Swype och annat när det står på ett annat språk. Det handlar inte om att engelska är som kinesiska, utan svenska är det man är van vid och det som är bäst.

Har full förståelse för det. Det hade verkligen varit toppen om det varit på Svenska, men tyvärr får vi nog vänta på det, kanske 2015, vet inte, men kommer att dröja.
Menar då Cortana på Svenska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ffodil:

Har full förståelse för det. Det hade verkligen varit toppen om det varit på Svenska, men tyvärr får vi nog vänta på det, kanske 2015, vet inte, men kommer att dröja.
Menar då Cortana på Svenska.

Medhåll, säkert under 2015 och då har vi säkerligen inte så långt kvar till WP9. Men bara att det kommer är ju egentligen helt sjukt, vilka sköna grejer som teknikutvecklingen för med sig.

Om det är någon som testat Cortana med platser och den biten, körde ni det via places eller via remind me, eller både och? Jag placerade in vissa ställen i places som jag även kontrollerade att hon var rätt ute med kartan, sedan körde jag mer som test min egen position och vad jag inte får glömma att ta med mig när jag lämnar hemmet. Kul att först testa om hon klarar testet genom att placera ut, Store, Gym, Relax, etc, bara genom karta och adress. Sedan ska jag iaf idag hinna testa 2-3 av dem och se om hon reagerar. Spännande. Men jag kör detta på min gamla 920 och trivs jag med det så lär hon nog hamna på min 1020 också. För jag blev faktiskt förvånad att själva GPSen i hennes app, fann alla gator direkt, räckte som ni vet, att man bara hann skriva början på ordet så fyllde den i resten.

Just det med att aldrig glömma pengar, kort, nycklar, handla en liten skitsak men just då otroligt viktig för utan den så blir det ingen middag. Osv. Ibland har man ju tankarna någonstans där de just då inte bör vara. Kan någon fylla den funktionen så är det helt otroligt, men jag ska inte ropa hej än. Men tänk vad skönt det vore!

EDIT: testade Cortana idag och jag måste säga att hon passar nog bäst på att memorera tider, fixa in saker i kalender istället för att själv skriva, men som en akut hjälpreda blir det aningen fel. Jag vill inte få frågan om jag har med mig allt, när jag redan gått 50-100 m hemifrån, eller att jag/man måste nästan vara förbi eller löjligt nära för att hon ska vakna. Men jag förstår henne då hon är GPS-bunden och kan inte vara alertare. Jag ville ju att jag knappt ska hinna stänga dörren innan någon säger: Har du verkligen med dig allt nu? Eller bara passera gymmet så ska hon retsamt fråga om jag är en latmask. Men för att uppnå iaf det med hemmet så måste man nog köra BT Treasure tag, då den känner av när den och luren är för långtifrån varandra. Det andra får jag försöka klura ut, om det ens går att få det så. En annan grej är att Cortana slukar batteri så det är löjligt då man ska ha igång platstjänster å det ena och det andra. Det var väldigt märkbar skillnad.

Permalänk
Medlem

Såg att lumia 630 kommer till lager hos misco den 14 maj. Funderar på att skaffa en till min bror när han fyller år men tror ni den kommer den 14 maj på riktigt eller är det bara något de hittat på? Och är mjukvaran fixad i den eller är det samma "skit" som 8,1 developer preview?
Sen funderar jag på om denna eller 625 är vettigast, 625 har i alla fall kamerablixt och saknar glance medan 630 har quad core cpu.
Eller vi säger såhär vilken lumia under 2000kr är mest prisvärd? 520 går bort eftersom den saknar blixt och glance

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Såg att lumia 630 kommer till lager hos misco den 14 maj. Funderar på att skaffa en till min bror när han fyller år men tror ni den kommer den 14 maj på riktigt eller är det bara något de hittat på? Och är mjukvaran fixad i den eller är det samma "skit" som 8,1 developer preview?
Sen funderar jag på om denna eller 625 är vettigast, 625 har i alla fall kamerablixt och saknar glance medan 630 har quad core cpu.
Eller vi säger såhär vilken lumia under 2000kr är mest prisvärd? 520 går bort eftersom den saknar blixt och glance

Finns garanterat inte en slutprodukt som lanseras med prev-versionen av 8.1. De som släpps med 8.1 släpps med den slutgiltiga versionen.

Har aldrig hört att någon produkt släppts med en prev-version någon gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Finns garanterat inte en slutprodukt som lanseras med prev-versionen av 8.1. De som släpps med 8.1 släpps med den slutgiltiga versionen.

Har aldrig hört att någon produkt släppts med en prev-version någon gång.

Nej men tänk såhär då. Är den slutgiltiga wp 8,1 fri från buggarna Prev har? IE är just nu oanvändbar enligt mig (kan ju inte ens öppna länkar 70% av gångerna utan att ta ny flik, och det fungerar fortfarande dåligt på hemsidor som ex kjell.com i menyer.) Vill inte ge bort en telefon med mjukvara i det skicket.
Folk sa ju innan dev prewiev att det inte fanns några nackdelar att installera den eftersom det var samma som den slutgiltiga :S
Men vad tror ni är 630s quad något man vill ha eller kommer man någonsin nyttja extraprestandan, (den lär användas till GPS surfning och ringa osv, knappast Excel och krävande spel)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Nej men tänk såhär då. Är den slutgiltiga wp 8,1 fri från buggarna Prev har? IE är just nu oanvändbar enligt mig (kan ju inte ens öppna länkar 70% av gångerna utan att ta ny flik, och det fungerar fortfarande dåligt på hemsidor som ex kjell.com i menyer.) Vill inte ge bort en telefon med mjukvara i det skicket.
Folk sa ju innan dev prewiev att det inte fanns några nackdelar att installera den eftersom det var samma som den slutgiltiga :S
Men vad tror ni är 630s quad något man vill ha eller kommer man någonsin nyttja extraprestandan, (den lär användas till GPS surfning och ringa osv, knappast Excel och krävande spel)

Just nu kan man ju få 625an på Telia med kontantkort inkl. 1 års surf för 995:- vilket måste vara ganska oslagbart.
Har själv bl.a. 2 st 625 i familjen, tycker den är riktigt bra och priset gör den inte sämre.
630 saknar lite för mycket kan jag tycka och har svårt att tro den kraftigare processorn uppväger speciellt.
Men 630 har däremot sensor core om man har för avsikt att använda den till t.ex. träning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ffodil:

Just nu kan man ju få 625an på Telia med kontantkort inkl. 1 års surf för 995:- vilket måste vara ganska oslagbart.
Har själv bl.a. 2 st 625 i familjen, tycker den är riktigt bra och priset gör den inte sämre.
630 saknar lite för mycket kan jag tycka och har svårt att tro den kraftigare processorn uppväger speciellt.
Men 630 har däremot sensor core om man har för avsikt att använda den till t.ex. träning.

Ja det priset var ju riktigt bra. Antar att den är olåst? Han har nämligen Telenor. Men får fundera lite innan jag bestämmer mig. Tror inte han kommer ha skitstor nytta med den nya processorn men man vet ju inte hur framtida uppdateringar kommer bli.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av ffodil:

Just nu kan man ju få 625an på Telia med kontantkort inkl. 1 års surf för 995:- vilket måste vara ganska oslagbart.
Har själv bl.a. 2 st 625 i familjen, tycker den är riktigt bra och priset gör den inte sämre.
630 saknar lite för mycket kan jag tycka och har svårt att tro den kraftigare processorn uppväger speciellt.
Men 630 har däremot sensor core om man har för avsikt att använda den till t.ex. träning.

Just Sensor Core som du nämner verkar ruggigt intressant, och är en av anledningarna till att jag kommer köpa 930. Tränar en hel del, men även så är jag trött på 1020 för att nu, efter att CDON reade ut Fatboy-kuddarna för 199, så har jag insett det trevliga i att ladda luren på sin lilla kudde bredvid sängen, och inte bara det att man har nära till en om/när man lyssnar på någon ljudbok, man slipper dessutom göra det på bekostnad av att alltid vakna upp med ett nästintill urladdat batteri. Att ha en vanlig laddare nära sängen funkar ju givetvis också, men det blir mycket smidigare om man vill pilla med luren lite att bara lyfta och lägga på kudden än att pilla med laddaren.

Nämen som sagt, jag ser verkligen fram emot Sensor Core.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Finns garanterat inte en slutprodukt som lanseras med prev-versionen av 8.1. De som släpps med 8.1 släpps med den slutgiltiga versionen.

Har aldrig hört att någon produkt släppts med en prev-version någon gång.

Developer Preview är ingen Beta-version. Det är den färdiga produkten som lanserats i förväg för utvecklare och mobiltillverkare för att testa sina appar/mobiler. Visst kan det komma små ändringar/bugfixar tills den första mobilen kommer, men om den ska finnas i butik i Sverige den 14 maj (nästa veckas onsdag) så ska den redan vara packad och skickad från fabrik med den sista OS-versionen installerad. Det betyder att de bara hade ett par veckor att göra ändringar/bugfixar och testa. Så några stora ändringar kommer vi inte att se.

Sedan kan Nokias egna Cyan-uppdatering ha några extra egenskaper utöver 8.1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Nej men tänk såhär då. Är den slutgiltiga wp 8,1 fri från buggarna Prev har? IE är just nu oanvändbar enligt mig (kan ju inte ens öppna länkar 70% av gångerna utan att ta ny flik, och det fungerar fortfarande dåligt på hemsidor som ex kjell.com i menyer.) Vill inte ge bort en telefon med mjukvara i det skicket.
Folk sa ju innan dev prewiev att det inte fanns några nackdelar att installera den eftersom det var samma som den slutgiltiga :S

Vad har du för problem med länkar i IE? Exempel på vad som inte fungerar och hur? T.ex kjell.com fungerar utmärkt för mig.

Permalänk
Medlem

IE funkar fint för mig utom att jag får två miljarder öppna flikar ganska snabbt när jag öppnar sidor pinnade på startskärmen. Tidigare hade jag ställt in den på att alltid öppna allt i samma för att slippa detta men den inställningen är borta så vitt jag kan se. När jag körde Android från version 2.1-4.0 så öppnade den alltid samma domän, ex sweclockers.com, i samma flik så det blev bara en sida per pinnad genväg, en mycket bättre lösning i mina ögon.

I övrigt tycker jag att telefonen har segat ner märkbart med 8.1. Spotify hackar när jag surfar samtidigt vilket aldrig har hänt tidigare, jag märker en tydlig skillnad när jag gått igenom och stängt ner tidigare appar för prestandan i ex IE osv. Så det finns gott om utrymme för buggfixar till den skarpa versionen i mina ögon. Men på det stora hela väger allt det nya upp nackdelarna.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Josafo:

Vad har du för problem med länkar i IE? Exempel på vad som inte fungerar och hur? T.ex kjell.com fungerar utmärkt för mig.

Det är alla möjliga hemsidor som krånglar. Ibland fungerar det att trycka på en artikel men väldigt ofta fungerar det inte utan man måste hålla inne och välja öppna i ny flik. Detta är enligt mig rätt irriterande, speciellt eftersom ms förhindrat andra bra webbläsare att komma.
Vet att Kjell.com inte fungerade igår när jag skulle in o kolla där men det verkar inte krångla nu, kanske var jag som hade bråttom:)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Ja det priset var ju riktigt bra. Antar att den är olåst? Han har nämligen Telenor. Men får fundera lite innan jag bestämmer mig. Tror inte han kommer ha skitstor nytta med den nya processorn men man vet ju inte hur framtida uppdateringar kommer bli.

Ja, olåst.

Permalänk
Medlem

Jaha... igår slutade min snabbskärm att visas, samt att dubbel tryck inte fungerar längre för att aktivera skärmen? Har testat att starta om, slå av ovh på flera gånger. Men utan resultat. Någon annan som har problem?

Edt, testat soft reset, ingen skillnad. Ibland dycker klokan upp i en sekund. Sen är den borta igen... va fasen!

Om det spelar någon roll så har jag senaste 8.1 inne

Edit 2# Löste det.... tog bort skärmskyddet... då funkar det igen... måste vara att den satt lite dåligt och störde skärmen på något sätt.

Visa signatur

Born too late to explore the earth, born too early to explore the stars, born just in time to see AMD rise back to rule the world.

Permalänk
Medlem

Ni som upplever problem med IE 11 i Windows Phone 8.1 kör ni den i mobilversion eller datorversion läge?
Inställningen finns i inställningar för IE och på svenska heter den webbplatsinställning.

Själv har jag inte haft några prolem alls med IE 11 men jag kör sidorna i datorversion läget.

Har även upplevt problem med mobila webbsidor även i Dolphin för både Ios och Android. Även där kör jag med datorversionen av webbsidorna för att få allt och inte en minimal sida

Kör med en Samsung Ativ S och väntar spänt på att efterföljaren Ativ SE dyker upp även i Europa och inte bara i USA.

Visa signatur

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..

Permalänk
Medlem
Skrivet av LazySoft:

Ni som upplever problem med IE 11 i Windows Phone 8.1 kör ni den i mobilversion eller datorversion läge?
Inställningen finns i inställningar för IE och på svenska heter den webbplatsinställning.

Själv har jag inte haft några prolem alls med IE 11 men jag kör sidorna i datorversion läget.

Har även upplevt problem med mobila webbsidor även i Dolphin för både Ios och Android. Även där kör jag med datorversionen av webbsidorna för att få allt och inte en minimal sida

Kör med en Samsung Ativ S och väntar spänt på att efterföljaren Ativ SE dyker upp även i Europa och inte bara i USA.

Jag använder datorversionen och har inga problem i min Lumia 920 med WP8.1

Permalänk
Medlem

Jag surfar bara på två-tre sidor med mobilen och alla fungerade prickfritt i mobilläge innan uppdateringen. Ingen av dem är särskilt lämplig att köra i datorläge, mycket reklam alternativt kommer att kräva mycket zoomande och pill.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem

Håller med, jag kör också mobilversion. Oftast googlar jag, sedan kommer man in på en sida, sedan kan man trycka på pricka på de tre ... i det högra hörnet nertill, och där sedan klicka på 'öppna i IE' om man nu vill köra datorläge. Den öppnar upp i datorläge då, även om man har det inställt på mobil, vilket jag diggar, för då behöver man inte ha datorinställningen som default, då man själv kan välja om man går den vägen. Istället för att pilla med inställningen emellanåt pga olika sidor.

En annan sak, är det bara hos mig det inte längre går att klicka på ett nyskrivet ord för att markera det och lägga in i ordbanken? Som det är nu så lär den sig vissa, medans andra måste man skriva om gång på gång vilket blir jäkligt jobbigt med tanke på hur det var innan.

Nu kan man iofs få in fan, helvete, jävla, jäkla som framlagda alternativ, innan tog den inte emot det, på samma sätt som det ännu inte går att lägga in hotmail, ett ord man faktiskt skriver ganska ofta. Så där byter jag över till engelskt och då räcker det med hotm så poppar hotmail upp i alternativraden.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LazySoft:

Ni som upplever problem med IE 11 i Windows Phone 8.1 kör ni den i mobilversion eller datorversion läge?
...Själv har jag inte haft några prolem alls med IE 11 men jag kör sidorna i datorversion läget.

Det är mobilversionen som krånglar i 8.1 vilket jag tycker är dåligt. Har själv inte haft samma problem med Dolphin.

Något är konstigt med 8.1 med växlingen av WiFI/4G

I alla fall med appen "File Downloader" som fungerar bättre än min köpta app "FTPme" där man är glad om det fungerar alls. Kan rekommendera "File Downloader" som har en fungerande ftp nerladdare och ftp server vilket är guld värt för mig.

Så till problemet: Jag köpte ett Coviq kontantkort 2 GB för att testa om jag skulle säga upp mitt Telenor med obegränsad surf. Och ta Kompis

, Kopplade upp mig på nätverket och laddade ner en stor fil från Internet. Men telefonen tappade WiFi och drog allt bredband på kontantkortet istället. Tyvärr går det inte ställa in funktionen endast WiFi i "File Downloader". Men skit samma för mig, kommer behålla mitt fri surf 3G abonnemang hos Telenor då när datan är slut hos Comviq kontant går det inte ens att skicka sms med Comviq eller att de har skräputrusning som bara krånglar. Comviq får vara för min del. Jag vill ha kvalité.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnjensen:

Så till problemet: Jag köpte ett Coviq kontantkort 2 GB för att testa om jag skulle säga upp mitt Telenor med obegränsad surf. Och ta Kompis http://s26.postimg.org/fr0ltap8p/nyhet.jpg
, Kopplade upp mig på nätverket och laddade ner en stor fil från Internet. Men telefonen tappade WiFi och drog allt bredband på kontantkortet istället. Tyvärr går det inte ställa in funktionen endast WiFi i "File Downloader". Men skit samma för mig, kommer behålla mitt fri surf 3G abonnemang hos Telenor då när datan är slut hos Comviq kontant går det inte ens att skicka sms med Comviq eller att de har skräputrusning som bara krånglar. Comviq får vara för min del. Jag vill ha kvalité.

Stäng av datatrafik när du gör detta så kan den omöjligtvis dra på surfpotten. Om den då tappar WiFi, för en (kort) stund, så börjar den återladda där den var innan den tappade. Det sägs ju att där det finns både data och Wifi tillgängligt så ska luren välja Wifi först, men jag vet ju inte till 100% om datasurfen är med i bakgrunden eller om den kanske småanvänds också, och för att försäkra mig om att det bara är Wifi som sköter allt, så stänger jag av data där det finns Wifi, ex hemma i nätverket.

Permalänk
Avstängd

Nu ville jag stänga av roming i appen men javisst, det går även göra i hela systemet. Men som jag skrev innan är jag ändå inte nöjd med Comviq så att all data försvann spelar ingen roll. Kommer köra vidare med mitt Telenor där jag ha absolut fri surf (visserligen bara 16 Mbps 3G).

Appen är annars av de mig testade bästa appen för FTP på nätet och FTP delning i ens nätverk.

Permalänk
Medlem

Är det någon som har någon uppfattning om när Cyan-updaten dyker upp? Den kommer ju givetvis i anslutning till när 8.1 lanserats, vilket man tycker bör bli relativt snart. Kan bli bra när den dyker upp och Skype och Spotify kommer med sina stora updates.

Permalänk
Medlem

Efter 630/635 har hittat ut till butikerna rimligen. De verkar vara på väg in. 630 landar i Sverige 15 maj enligt pressrelease. Det tar nog lite längre tid för andra modeller, men de är rimligen först när det är första telefonen som lanseras med det. Sen vet vi ju inte om Nokias uppdatering är komplett än. Men från då till sensommaren bör väl allt ha fått sin uppdatering.

Permalänk
Medlem

Är det någon som reflekterat att det i någon av OneDrives senaste updates, har kommit en mapp som heter Musik, jag fick den den 6/5, någon mer som har den?

För jag läste att Xbox-music ska börja med att köra streaming därifrån http://microsoft-news.com/microsoft-to-allow-users-to-stream-...

Och jag kan inte erinra mig om att jag själv skapat den appen, så därför undrar jag om ni också fått den, eller ni som ännu inte kör 8.1, har ni denna mappen Musik i Onedrive?

Permalänk
Snusfri

Söker tips på bra musik-spelare som läser av covers som ligger i samma katalog som låtarna.
Music appen kommer jag inte överens med.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Spotify-appen har fått en uppdatering nu som introducerar ett par nya funktioner (som funnits i alla andra klienter en längre tid) och en aningen fräschare interface.

Citat:

What’s new in Spotify 3.0?

- Completely redesigned to bring you fresh, clear, and fast way to find the music you love
- Spotify radio comes to Windows Phone! Pick a track, artist, or album and Spotify will find similar music – it’s like having your own personal radio station!
- Find and explore new music with personalised recommendations in Discover, or browse top playlists in Browse
- There are known issues with Facebook two factor authentication. These issues will be fixed in a future update.

http://www.windowsphone.com/en-us/store/app/spotify/10f2995d-...

http://news.spotify.com/us/2014/05/13/introducing-discover-an...

Permalänk
Medlem

Äntligen är väl det minsta man kan säga! Saknar dock Spotify Connect som jag har både i min Iphone och min Android, aldrig får man vara riktigt nöjd...

Permalänk
Medlem

Äntligen kom en update för Spotify, som är förhållandevis bra mot vad det än gång var, jag minns tiden från WP7, 7.8, WP8 och idag. Idag är den riktigt bra, den är snygg och fräsch, och nu börjar den likna övriga plattformars version så mycket att det som återstår mer är finlir än det som kom idag, som var en riktig helrenovering. Jag tycker den är snyggare än IOS, plus att den är på svenska, så jag diggar denna bättre.

Nu inväntar jag Skypes rejäla update, då det är pinsamt att den är bättre på de andra än hos MS egen, men detta skulle väl justeras nu inom kort, om jag tolkat det rätt.

Lägg därtill Cyan, och att vi under hösten får Swype till våra svenska t-bord, en riktig filhanterare, så har mycket förändrats. Man borde ha en lur med WP8 för att kunna se skillnaderna, för de är rejäla numera.

Bara det att man idag har ett AC-där man kan kommunicera ifrån och styra, är guld. Så sakta men säkert så börjar det arta sig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Petterk:

Efter 630/635 har hittat ut till butikerna rimligen. De verkar vara på väg in. 630 landar i Sverige 15 maj enligt pressrelease. Det tar nog lite längre tid för andra modeller, men de är rimligen först när det är första telefonen som lanseras med det. Sen vet vi ju inte om Nokias uppdatering är komplett än. Men från då till sensommaren bör väl allt ha fått sin uppdatering.

De verkar finnas i lager på vissa butiker på prisjakt nu.

Någon som vet om Swype-tangentbordet fungerar på svenska för Windows Phone 8.1 final?

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...