Permalänk
Medlem
Skrivet av DatorMuppen:

Du får gå upp Nordöst ovan "Bandit camp" och så kommer du till ett hål i marken, gå ner och leta lite där och ha kul med*******:)

Hittade.
Men det var då själve fan vad spelet ska krasha.
Hela tiden, kan inte ta vissa passager och nu ska jag öppna ett kassaskåp för att hitta några dokument för att komma vidare, men spelet krashar omgående när jag ska öppna.

Riktigt irriterande.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Så, nu har man spelat lite.
Fick fixa behörigheter på katalogen, annars sparades varken spel eller inställningar.
Mycket snygg grafik, ljuseffekter är mycket bra.
Måste få grafikinställningarna hyfsade, första rundan fick jag 40fps, drog ned lite saker och fick 400.

EDIT:
Jobbigt problem, har hittat/tradat ammo men står bara 0/0 med vapnen uppe.
Grrr.

Och ja, det är rätt kaliber med mera.

Högerklicka på ammon i ditt inventory och välj "attach to belt" så kommer du att använda ammunitionen

Permalänk
Medlem

Hur fan klarar man army base man ska in och sno ett dokuement till en idiot? man har ju inte ens bra gear än och dålig dräkt man dör ju rätt snabbt fan

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

Hur fan klarar man army base man ska in och sno ett dokuement till en idiot? man har ju inte ens bra gear än och dålig dräkt man dör ju rätt snabbt fan

Tanken är väl inte direkt att man ska skjuta sig in och ut Smyg in på natten via kloaken så är det inte så svårt att ta sig in i byggnaden. Lite klurigare där inne dock då man måste tajma sina framryck i korridorerna förbi patrullerna, men det är kul Se bara till att ha fått några timmars sömn innan, så att du inte blir yr mitt i allt kl.3 på natten som jag blev hehe, då blir det genast svårare.

Edit: Hett tips är väl att uppgradera din dräkt med bildförstärkare först.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Gott, då kan man kanske spela det nu då. :0) hade feta besvär med inställningar o saves. ^^

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem

Har fastnat på questen där man ska rädda alla stalkers i basen genom att döda alla där. Har skjutit alla men det står forfarande att jag ska rädda dom. Minns inte vad stället heter men det är typ där man kommer upp när man har plockat streloks flash drive. Kan vara för att jag inte hittade hans flash drive först gick ut och dödade alla... Hittar inget på Google så jag börjar tro att det inte är så vanligt

Permalänk
Skrivet av KurtEgon:

Har fastnat på questen där man ska rädda alla stalkers i basen genom att döda alla där. Har skjutit alla men det står forfarande att jag ska rädda dom. Minns inte vad stället heter men det är typ där man kommer upp när man har plockat streloks flash drive. Kan vara för att jag inte hittade hans flash drive först gick ut och dödade alla... Hittar inget på Google så jag börjar tro att det inte är så vanligt

Det är olika uppdrag och borde inte påverkar varandra. Hur påbörjade du det uppdraget? Man ska möta en Stalker direkt när man kommit från Garbage, som vill att man ska hjälpa till att försvara dom mot militärerna som stormar deras camp (Eller om det kanske var tvärt om). Man följer snubben springandes dit och börjar skjuta sig genom området. Efter en stund så kallar militärerna in specialtrupper med helikopter, och då flyr dina polare och sätter upp ett camp längre bort mot Garbage i en tågtunnel istället, och så är det klart där.

Om du har startat uppdraget på något annat sätt så kanske det har buggat ur, tex om du inte har träffat Stalkern borta vid laddningszonen mot Garbage, om du kom från något annat håll.

Är du säker på att du har dödat alla militärer i området ordentligt? Ibland kan det ligga någon kvar som är skadad men ser död ut. Dom syns fortfarande som en röd plupp på kartan iaf och registreras som en levande person.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Gillade verkligen S.T.A.L.K.E.R när det begav sig! Detta ser sjukt intressant ut , men hur kan det vara HELT gratis? Är det helt "legit" att tanka rarfilerna ifrån moddb?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Skrivet av ghostfenix:

Gillade verkligen S.T.A.L.K.E.R när det begav sig! Detta ser sjukt intressant ut , men hur kan det vara HELT gratis? Är det helt "legit" att tanka rarfilerna ifrån moddb?

Varken studion eller utgivaren bakom spelen finns längre. Modden är antagligen baserad på den inofficiella ostabila versionen av spelet som släpptes gratis av utvecklarna för några år sedan åt mod-communityn, som innehöll massor av mer material som klipptes bort i slutprodukten. Modeller från Stalker importeras friskt via moddar till många andra spel också (Tex Skyrim och Arma), så jag antar att det är öppet för användning.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Mr. Bravo:

Varken studion eller utgivaren bakom spelen finns längre. Modden är antagligen baserad på den inofficiella ostabila versionen av spelet som släpptes gratis av utvecklarna för några år sedan åt mod-communityn, som innehöll massor av mer material som klipptes bort i slutprodukten. Modeller från Stalker importeras friskt via moddar till många andra spel också (Tex Skyrim och Arma), så jag antar att det är öppet för användning.

Okej det förklarar ju saken. Bara att "tuta och köra" då!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Inaktiv

Den jävla zonen känns läskigare nu än sist, och det enda som hänt (om inte mitt psyke börjat svikta) är att grafiken är bättre och mer stämningsfull. Riktigt bra! Ska bli kul att lira igenom det här och utforska de riktigt hotfulla och överjävliga miljöerna ännu en gång

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Det är olika uppdrag och borde inte påverkar varandra. Hur påbörjade du det uppdraget? Man ska möta en Stalker direkt när man kommit från Garbage, som vill att man ska hjälpa till att försvara dom mot militärerna som stormar deras camp (Eller om det kanske var tvärt om). Man följer snubben springandes dit och börjar skjuta sig genom området. Efter en stund så kallar militärerna in specialtrupper med helikopter, och då flyr dina polare och sätter upp ett camp längre bort mot Garbage i en tågtunnel istället, och så är det klart där.

Om du har startat uppdraget på något annat sätt så kanske det har buggat ur, tex om du inte har träffat Stalkern borta vid laddningszonen mot Garbage, om du kom från något annat håll.

Är du säker på att du har dödat alla militärer i området ordentligt? Ibland kan det ligga någon kvar som är skadad men ser död ut. Dom syns fortfarande som en röd plupp på kartan iaf och registreras som en levande person.

Jag minns inte exakt hur det började, det har blivit mitt highlight quest i alla fall för pilen pekar ditåt hela tiden. Efter att jag dödat alla så pratade någon snubbe med mig och sen sprang han och några till ut en liten bit utanför basen. Är detta main quest förresten? Går det att byta quest som pilen pekar åt? Om det bara är någon side quest så borde jag ju kunna köra vidare med strelok eller?

Permalänk
Skrivet av roob:

Den jävla zonen känns läskigare nu än sist, och det enda som hänt (om inte mitt psyke börjat svikta) är att grafiken är bättre och mer stämningsfull. Riktigt bra! Ska bli kul att lira igenom det här och utforska de riktigt hotfulla och överjävliga miljöerna ännu en gång

Nja, det är tonvis av ändringar i spelet utöver grafiken. Banorna överhuvudtaget är väldigt annorlunda, plus att det finns fler områden att gå till. Mitt första intryck av LA var att det kändes på tok för lätt, jämfört med hur man brukade lira det i samband med diverse andra "hardcore"-moddar. Men nu i efterhand så uppskattar man den nya spelvärlden så pass mycket istället och utfyllnaden av story och dialoger att det nästan blir som att uppleva spelet för första gången på nytt
Det är ofta man kommer till en plats där man kommer ihåg att det ska hända något specifikt, men så händer något helt annat istället. Det är jävligt kul

Skrivet av KurtEgon:

Jag minns inte exakt hur det började, det har blivit mitt highlight quest i alla fall för pilen pekar ditåt hela tiden. Efter att jag dödat alla så pratade någon snubbe med mig och sen sprang han och några till ut en liten bit utanför basen. Är detta main quest förresten? Går det att byta quest som pilen pekar åt? Om det bara är någon side quest så borde jag ju kunna köra vidare med strelok eller?

Uppdraget att hjälpa Stalkers mot militären där är inte en del av mainquest. Du kan välja själv på din PDA vilket uppdrag som pilen ska peka på genom att dubbelklicka på dom i listan.

Men om du har dödat militärerna så att alla överlevande Stalkers har flytt så borde du bara behöva prata med deras ledare i deras nya camp för att avsluta questet, om jag kommer ihåg rätt. Följ som sagt bara järnvägen in i tunneln mot Garbage, så håller dom till där inne. Annars är det kanske Barkeep du måste prata med ovanför Garbage, kommer inte riktigt ihåg.

Men ja, du kan fortsätta med Strelok-uppdragen utan att behöva bry dig om det ändå om du vill.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Nja, det är tonvis av ändringar i spelet utöver grafiken. Banorna överhuvudtaget är väldigt annorlunda, plus att det finns fler områden att gå till. Mitt första intryck av LA var att det kändes på tok för lätt, jämfört med hur man brukade lira det i samband med diverse andra "hardcore"-moddar. Men nu i efterhand så uppskattar man den nya spelvärlden så pass mycket istället och utfyllnaden av story och dialoger att det nästan blir som att uppleva spelet för första gången på nytt
Det är ofta man kommer till en plats där man kommer ihåg att det ska hända något specifikt, men så händer något helt annat istället. Det är jävligt kul

Uppdraget att hjälpa Stalkers mot militären där är inte en del av mainquest. Du kan välja själv på din PDA vilket uppdrag som pilen ska peka på genom att dubbelklicka på dom i listan.

Men om du har dödat militärerna så att alla överlevande Stalkers har flytt så borde du bara behöva prata med deras ledare i deras nya camp för att avsluta questet, om jag kommer ihåg rätt. Följ som sagt bara järnvägen in i tunneln mot Garbage, så håller dom till där inne. Annars är det kanske Barkeep du måste prata med ovanför Garbage, kommer inte riktigt ihåg.

Men ja, du kan fortsätta med Strelok-uppdragen utan att behöva bry dig om det ändå om du vill.

Då kör jag vidare, började tröttna på att springa och leta efter 2.5 timme... Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Prövade spelet igår och det verkar helt klart lovande Gratis dessutom!

Han inte spela måna uppdrag, var tvungen att sluta efter jag hämtat artifact i fabriken. Kan tänka mej att det kommer att bli många timmar framför detta spel.

Någon som hunnit spela igenom det än? Hur långt är det?

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om Roadside Picninc och S.T.A.L.K.E.R. om man är intresserad av bakgrundshistorien/inspirationen.

Visa signatur

Ω[sic] Sic (=thus, so), invariably bracketed and usually set in italics, is used to indicate that a preceding word or phrase in a quoted passage is reproduced as it appeared in the original passage. Sic at its best is intended to aid readers who might be confused about whether the quoter or the quoted writer is responsible for the spelling or grammatical anomaly.♠

Permalänk
Skrivet av Sp0de:

Någon som hunnit spela igenom det än? Hur långt är det?

Lååångt Har inte klarat av LA än, men har spenderat runt 35 timmar i det nu och har bara kommit till Yantar och en snabbis i Dead City. I originalspelet så hade det varit ungefär halvvägs genom spelet, men med tanke på hur mycket större alla områden är jämfört med originalet samt de nya/nygamla områdena så lär det vara betydligt mer än hälften kvar.

I övrigt så funkar spelet fortfarande riktigt bra för mig utan några märkvärdiga buggar (Har första patchen). Det ända är väl att spelet krashar ibland när jag kollar på fliken som visar NPC's som är i närheten på PDA'n, men det är inget jag direkt använder ändå. Samt reparations-kiten för vapen som jag inte har vågat prova ens pga alla kommentarer jag läst om att det också leder till krash, men laga utrustning kan man ju göra hos NPC's i olika baser istället, så då sparar jag hellre lite plats i min inventory

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[sic:

;14614055']Kan tipsa om Roadside Picninc och S.T.A.L.K.E.R. om man är intresserad av bakgrundshistorien/inspirationen.

Kan rekommendera filmen. Är en intressant inblick i sovjetisk filmkonst
Vänta er ingen actionfilm med massa effekter bara. Det här är raka motsatsen..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Älskar LA, utan buggar hade det inte varit Stalker

Jag har precis hittat den där mystiska Sin-gubben på ett tak i Yantar. Jag kan gå fram till honom men inget händer och jag kan inte prata med honom. Nån som kan efterlikna hos sig?

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Medlem

Tråkigt, funkade igår innan jag patchat men patchade idag och nu hänger sig datorn vid loading textures.

Inga felmeddelanden allt bara hänger sig :/

Edit: Skitskumt, funkar en gång efter reinstall sen hänger det datorn vid loading textures.

Oh well får väl vänta på en till patch.

Permalänk
Medlem

Hur stabilt är spelet i dagsläget? Helt klart sugen!

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit