Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Swe.Stars:

Vad är fördelen/fördelarna med att köra i portrait-läge med en bildskärm?

Ska du läsa en lång text (PDF t.ex.) så slipper du sitta och scrolla stup i ett.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Swe.Stars:

Vad är fördelen/fördelarna med att köra i portrait-läge med en bildskärm?

Ska du läsa en lång text (PDF t.ex.) så slipper du sitta och scrolla stup i ett.

Om inte kanterna stör en för mycket kan man köra 3 skärmar på högkant i bredd, blir inte så sjukt wide som 48:9 (3 x 16:9)

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlexGear:

Garanterat fel prissatt! Tror inte nån kommer få det, men värt att beställa om man är intresserad!

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt om detta platsar i fyndtråden så skriver det här istället. Hittade denna surfplatta på Icahemma. Kanske inte världens bästa surfplatta men med tanke på priset (499 kr) så känns det som en ganska hyfsad deal? I värsta fall får det bli en avancerad väckarklocka.:)

Det verkar som den säljs ut och är borta från weblagret. Finns dock i rätt många butiker som exempelvis i Halmstad, Malmö, Mora, Göteborg mm.

Länk: https://www.icahemma.se/surfplatta-97-tad97052-denver-p-22150...
Prisjakt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1519359

Permalänk
Medlem
Skrivet av Potatissallad:

Vet inte riktigt om detta platsar i fyndtråden så skriver det här istället. Hittade denna surfplatta på Icahemma. Kanske inte världens bästa surfplatta men med tanke på priset (499 kr) så känns det som en ganska hyfsad deal? I värsta fall får det bli en avancerad väckarklocka.:)

Det verkar som den säljs ut och är borta från weblagret. Finns dock i rätt många butiker som exempelvis i Halmstad, Malmö, Mora, Göteborg mm.

Länk: https://www.icahemma.se/surfplatta-97-tad97052-denver-p-22150...
Prisjakt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1519359

Finns en likadan fast 7'' för 399 kr
Prisjakt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1949667

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kacper:

Finns en likadan fast 7'' för 399 kr
Prisjakt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1949667

Den verkar vara en helt annan modell. Enkärnig cpu, ingen hdmi, sämre skärmupplösning mm.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Kacper:

Finns en likadan fast 7'' för 399 kr
Prisjakt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1949667

På vilket sätt är de likadana förutom märket?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Potatissallad:

Vet inte riktigt om detta platsar i fyndtråden så skriver det här istället. Hittade denna surfplatta på Icahemma. Kanske inte världens bästa surfplatta men med tanke på priset (499 kr) så känns det som en ganska hyfsad deal? I värsta fall får det bli en avancerad väckarklocka.:)

Det verkar som den säljs ut och är borta från weblagret. Finns dock i rätt många butiker som exempelvis i Halmstad, Malmö, Mora, Göteborg mm.

Länk: https://www.icahemma.se/surfplatta-97-tad97052-denver-p-22150...
Prisjakt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1519359

Går rakt ner i papperskorgen, inget att ha

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Går rakt ner i papperskorgen, inget att ha

Helt OK för 500 spänn.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Skrivet av Swe.Stars:

Vad är fördelen/fördelarna med att köra i portrait-läge med en bildskärm?

Text såsom pdf, webbläsare och programmering är trevligt i portrait. Webbsidor har t ex nästan alltid massa tomt utrymme på sidorna när man surfar på "vanlig" skärm

Visa signatur

i7-7800x | ASUS Strix GTX 1080 | 64 GB RAM (for datascience stuff)

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Mikael R:

Nu kan man köpa A-Jays Five för Android på CDON för halva priset med följande kod:

xY7yM3CM

Lägsta priset på Prisjakt är 790:-

Är de här något att ha?

Mina Sennheiser-lurar har börjat falla isär och skulle behöva något nytt... Funkar styrningen med knapparna bra?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

240gb ssd för 790:-. måste väl kvala in här?

http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/harddisk/ssd-/cr...

Visa signatur

R5 3600 | Asrock b450m Pro4 | 2x8gb G.Skill Ripjaws V 3600 CL17 | Powercolor Red Dragon Vega 56 | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Arc mini r2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Ser ut som riktigt fuskbygge. Utomordentligt ful hemsida inger knappat förtroende.

Du har tyvärr fel där. Kolla efter igen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Är de här något att ha?

Mina Sennheiser-lurar har börjat falla isär och skulle behöva något nytt... Funkar styrningen med knapparna bra?

Testat lurarna genom via jobbet och kom fram till att ljudet inte alls är lika kul som mina trogna gamla Creative EP-630 presterar! De satt också väldigt konstigt i öronen oavsett storlek på muddarna, vilket jag aldrig haft problem med några inear innan. Bara mina 0.02$

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Jokaej:

Ja det tycker jag verkligen. Skrev i den "riktiga" Fyndtråden.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Kimball:

Testat lurarna genom via jobbet och kom fram till att ljudet inte alls är lika kul som mina trogna gamla Creative EP-630 presterar! De satt också väldigt konstigt i öronen oavsett storlek på muddarna, vilket jag aldrig haft problem med några inear innan. Bara mina 0.02$

Jao, det verkar vara den allmänna uppfattningen, så jag skippar dessa

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Jokaej:

Blev ett spontanköp på 2st. Tycker att den är prisvärd, plus att det är 3 års garanti FRÅN TILLVERKAREN så man inte behöver bry sig speciellt mycket närmaste framtiden. Blir 2 extra diskar till datorn

Med dagens priser ångrar man nästan att man köpte Corsairs Force GT 128gb för 3 år sedan för över 2k

Visa signatur

GamingPC: Ryzen 5800X3D | Corsair LPX 3200MHz 4x16GB | Asus TUF 3080 | WD Black 1TB NVME | ASUS TUF 1000W | Anidees AI Crystal Case | ASUS TUF B550-PLUS | Win11
MobilePC: MacBook Air M1 :)

Permalänk
Medlem

Någon som har åsikter om ASUS Vulcan Pro lurarna på Kompletts weekend rush? Mina nuvarande är silvertejpade och ramlar isär, behöver kåpor som sitter bra och inte skaver tjockskallar som jag.

https://www.komplett.se/asus-vulcan-pro/759862#!tab:links

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Någon som har åsikter om ASUS Vulcan Pro lurarna på Kompletts weekend rush? Mina nuvarande är silvertejpade och ramlar isär, behöver kåpor som sitter bra och inte skaver tjockskallar som jag.

https://www.komplett.se/asus-vulcan-pro/759862#!tab:links

Sitter riktigt bra! Bra ljud med Skönt med Noise Cancelling också! Köp!

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av meastro:

Du har tyvärr fel där. Kolla efter igen!

Det är ju bra att du lägger fram argument/solid bevisföring för ditt påstående. Du kanske missade det här?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av n1nja Visa inlägg
De har dessutom inte anget ett organisationsnummer på hemsidan, vilket är ett måste för att som bolag få bedriva näthandel i Sverige. De saknar även vettiga kontaktuppgifter, och söker man på pla2fast på allabolag.se så ger det ingen träff. Antingen är det någon som kör det där svart eller så är de scam.
Köp inte därifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fltoig:

Garanterat fel prissatt! Tror inte nån kommer få det, men värt att beställa om man är intresserad!

stämmer inte jag har 3st thor sjuukt nöjd med dom

köpte för samma pris förra gången cdon hade 1k drive

Permalänk
Medlem
Skrivet av mystiq2:

stämmer inte jag har 3st thor sjuukt nöjd med dom

köpte för samma pris förra gången cdon hade 1k drive

Off topic: Nu gällde iofs inte Fltoigs inlägg inte skärmarna...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Det är ju bra att du lägger fram argument/solid bevisföring för ditt påstående. Du kanske missade det här?

Bolaget är kanske inte reggat där ännu.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av meastro:

Bolaget är kanske inte reggat där ännu.

Högst osannolikt, sidan hämtar all sin info direkt från skatteverket. Skatteverkets register är mer eller mindre offentliga så omedelbart (eller iaf tills nästa uppdatering) så hämtas infon.
Där utöver så även om inte infon finns på allabolag så måste man ha ett organisationsnummer. Utan det så är det ren svarthandel och skattesmitande. Org# skall finnas tillgängligt på hemsidan tydligt och lättfunnet för att man ska få bedriva näthandel.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av meastro:

Bolaget är kanske inte reggat där ännu.

Känns ganska uppenbart att du undanhåller din koppling till sidan...

Edit/Förtydligande för nytillkomna:

Jag menar, du tipsar om en sida som ingen hört talas om och förefaller bombsäker på att den är seriös och försvarar den mot kritik. Sidan råkar dessutom lägligt nog uppdateras efter kritiken här i tråden, och när organisationsnummer slutligen dyker upp leder det till världsmetropolen Borlänge. Ett för dig tämligen bekant ställe enligt din forumprofil… Sen är det ett intressant sammanträffande att det är en Niklas bakom bolaget samtidigt som din profil här undertecknat inlägg tidigare med "Mvh Niklas".

Inte snyggt. Kör med öppna kort.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av fourbyfour:

Känns ganska uppenbart att du undanhåller din koppling till sidan...

Edit/Förtydligande för nytillkomna:

Jag menar, du tipsar om en sida som ingen hört talas om och förefaller bombsäker på att den är seriös och försvarar den mot kritik. Sidan råkar dessutom lägligt nog uppdateras efter kritiken här i tråden, och när organisationsnummer slutligen dyker upp leder det till världsmetropolen Borlänge. Ett för dig tämligen bekant ställe enligt din forumprofil… Sen är det ett intressant sammanträffande att det är en Niklas bakom bolaget samtidigt som din profil här undertecknat inlägg tidigare med "Mvh Niklas".

Inte snyggt. Kör med öppna kort.

Då vet alla vart man inte ska handla, alltså

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av meastro:

Bolaget är kanske inte reggat där ännu.

Mesigt, vi vet ju hur alla skojare slutar! Kolla bara på KlickOK.se

Skrivet av fourbyfour:

Känns ganska uppenbart att du undanhåller din koppling till sidan...

Edit/Förtydligande för nytillkomna:

Jag menar, du tipsar om en sida som ingen hört talas om och förefaller bombsäker på att den är seriös och försvarar den mot kritik. Sidan råkar dessutom lägligt nog uppdateras efter kritiken här i tråden, och när organisationsnummer slutligen dyker upp leder det till världsmetropolen Borlänge. Ett för dig tämligen bekant ställe enligt din forumprofil… Sen är det ett intressant sammanträffande att det är en Niklas bakom bolaget samtidigt som din profil här undertecknat inlägg tidigare med "Mvh Niklas".

Inte snyggt. Kör med öppna kort.

Snyggt grävande. Huvudet på spiken

Skrivet av DunderKlumpen:

Då vet alla vart man inte ska handla, alltså

Helt rätt. SweC Bojkott engage? Oavsätt om det är en legit sida... Om personen bakom inte har koll på hur handel sker i Sverige så ska man ge fan i deras sidor. Vem vet vilken support man får. "Nej tyvärr, bara 1års reklamationsrätt här...".

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av fourbyfour:

Känns ganska uppenbart att du undanhåller din koppling till sidan...

Edit/Förtydligande för nytillkomna:

Jag menar, du tipsar om en sida som ingen hört talas om och förefaller bombsäker på att den är seriös och försvarar den mot kritik. Sidan råkar dessutom lägligt nog uppdateras efter kritiken här i tråden, och när organisationsnummer slutligen dyker upp leder det till världsmetropolen Borlänge. Ett för dig tämligen bekant ställe enligt din forumprofil… Sen är det ett intressant sammanträffande att det är en Niklas bakom bolaget samtidigt som din profil här undertecknat inlägg tidigare med "Mvh Niklas".

Inte snyggt. Kör med öppna kort.

Ser ut som om företagets organisationsnummer är ett personnummer, då denna Niklas är enskild näringsidkare. Bekräftat efter att ha kört org.numret genom ratsit. http://www.solidinfo.se/foretag/sternsjo-niklas

En positiv sak är ju åtminstone att han har lärt sig mer om hur man bedriver näthandel på ett korrekt vis?

Enligt hemsidan så innehavs F-skattsedel, men på solidinfo så står det "Nej" under F-skatt — är det samma sak det syftas på? Edit: Kan vara för att uppgift saknas på solidinfo, så det kan ju finnas bara att det inte står där.

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarg:

Ser ut som om företagets organisationsnummer är ett personnummer, då denna Niklas är enskild näringsidkare. Bekräftat efter att ha kört org.numret genom ratsit. http://www.solidinfo.se/foretag/sternsjo-niklas

En positiv sak är ju åtminstone att han har lärt sig mer om hur man bedriver näthandel på ett korrekt vis?

Enligt hemsidan så innehavs F-skattsedel, men på solidinfo så står det "Nej" under F-skatt — är det samma sak det syftas på? Edit: Kan vara för att uppgift saknas på solidinfo, så det kan ju finnas bara att det inte står där.

Allabolag säger att f-skatt är reggad, http://mobil.allabolag.se/viewcompany.php?orgnbr=840427PSLI

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sarg:

Ser ut som om företagets organisationsnummer är ett personnummer, då denna Niklas är enskild näringsidkare. Bekräftat efter att ha kört org.numret genom ratsit. http://www.solidinfo.se/foretag/sternsjo-niklas

En positiv sak är ju åtminstone att han har lärt sig mer om hur man bedriver näthandel på ett korrekt vis?

Enligt hemsidan så innehavs F-skattsedel, men på solidinfo så står det "Nej" under F-skatt — är det samma sak det syftas på? Edit: Kan vara för att uppgift saknas på solidinfo, så det kan ju finnas bara att det inte står där.

Han är åtminstone registrerad för F-skatt, se http://www.ratsit.se/840427ZEKU-STERNSJO%2c_NIKLAS

Det här är knappast något som ger ett särskilt gott intryck i mina ögon och det ska krävas mycket för att ens överväga detta som ett alternativ efter all välförtjänt kritik som killen och hans skolprojekt till hemsida fått.

Visa signatur

Mitt vattenkylda system i väntan på bättre tider:
[CPU:]Intel i5 4690k - 4.9GHz @ 1.3V. [GPU:]CrossfireX R9 290X - 1150MHz/1500MHz [MB:] Asus ROG Maximus VII Ranger Z97 [RAM:] Corsair 2x8GB - CL9 2000 [SSD:] Samsung 840 EVO - 2x250GB [PSU:] NZXT Hale90 80+ Gold 1000W [Audio:]Asus Xonar Essence STX II 7.1 Monitor i väntan på 4K: 1440p X-Star - 120Hz