Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av DrMamba:

Jag har nu tittat på väldigt många gameplays av CS:GO och jag tycker faktiskt inte att det ser så roligt ut. Så jag tror faktiskt att det blir CoD ändå...men nu undrar jag vilka inställningar ni tror att jag kan köra på?

Dator: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=930810

Jag skulle säga att CS-spelen (riktigt välgjorda, seriösa e-sportspel, iallafall 1.6 och GO) är i en helt annan klass än CoD-spelen (få så många konsolspelare som möjligt att förboka varje nästan likadan utgåva av spelet till så högt pris som möjligt). CoD-spelen är inte gjorda för att spelas seriöst i många år, som CS-spelen är.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Eller insurgency? har spelat det en del på slutet, en riktig FPS favorit.

Permalänk
Medlem

matchmaking systemet som cs go har gör att det är väldigt bra även för nybörjare. du kommer få en "rank" vilket innebär att du spelar mot folk som är lika duktiga som dig så du slipper möta random proffs spelare direkt.

Som andra skrivit här så är CS GO enormt djupt. Jag har spelat ca 1500 timmar nu och känner fortfarande att jag utvecklas och det är roligt. CoD blir tråkigt väldigt snabbt tycker jag.

Permalänk
Medlem

CS är mer seriöst, skillbaserat och kräver taktik och tänkande, medan CoD innebär att springa runt och skjuta hejvilt och bli kallad för noob eftersom du använder bra vapen. Dessutom är det tuffare att vara bra på CS än CoD.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Inaktiv

Finns mer att göra i cod men cs är klart roligare ändå, vet dock inte varför men det är ett spel man inte slutar med för gott. Har aldrig spelat cod i mer än 6månarder liksom de flesta jag känner, det är kul till en början men efter att man låst upp allt så finns det inte så mycket att göra längre. Cs kan jag fortfarande ha kul i efter många års spelande. Skall väl även tilläggas att cod spelen dör ut ganska fort när ett nytt sådant släpps. Skulle personligen rekommendera mw2 eller ghosts framför bo2 dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrMamba:

När man tittar på gameplays så verkar det inte så det överdrivet roligt. Tycker jag iaf...men jag vet ju inte

Jag kan säga så här att jag spelade aldrig CS innan för att jag tyckte det såg så bedrövligt tråkigt ut.
När jag väl köpte CS:GO på en rea för 35kr så märkte jag att det är nog ett av dom roligaste shooter spelen
jag spelat, speciellt om du spelar med kompisar så rekommenderar det starkt!

Permalänk
Skrivet av DrMamba:

Förlåt för att jag fråga

Du är ursäktad, vi alla gör misstag.

Visa signatur

Det finns fem personlighetstyper på Sweclockers:
1. Ryttare 2. Hycklare 3. PK-nissar
4. Folk-som-inte-kan-resonera/argumentera-for-shit-men-ändå-ska-göra-det-in-i-döden typen
5.Jag

Permalänk

CS:GO alla dagar i veckan, personligen tröttnade jag super snabbt på BO 1 och 2 men spelar fortfarande GO dagligen.

Visa signatur

Loxus: Varför ska man ha en överklocksvänlig CPU i en HTPC?
Flamso: Varför inte? Tror du att du är inne på Stockclockers eller? ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ProBlackbird:

Jag skulle välja CS:GO här

Skrivet av RalleRalle:

Googlarå! https://www.youtube.com/watch?v=bTn8V0dT69A

Ska spelas på Low så du får ut FPS så det räcker och blir över, lycka till hsgud1

Skrivet av Rasmus18:

CSGO skulle jag kört på, har dock inte testat Black Ops, men kört MW2, nu kan man säkert inte jämföra dem då black ops 2 är nyare. Men själva spelsättet va ingenting som passade mig speciellt mycket!

Skrivet av LeVvE:

BO2 är ett av de roligaste FPS jag någonsin spelat men det är ganska gammalt nu och har lite spelare kvar, skulle köpt CSGO atm.

Skrivet av TrattSNIGL:

Allt beror på vad för slags upplevelse du vill ha.

BO2 = skönt publir där man kan fragga loss rejält
CS:GO = bättre om man vill spela lite mer seriöst

Båda är roliga spel men jag skulle nog välja CS:GO.
Call of Duty har tappat sin charm i och med att dom släpper nytt spel i princip varje år och det händer inte jättemycket utvecklingsmässigt. Lite nya vapen och maps men det mesta är sig likt de gamla spelen.

Skrivet av anon196866:

CSGO alla dagar om året

Skrivet av Ninjaflipp:
Skrivet av daskedennis:

CoD är roligt nån kvart sen märker man hur dåliga alla är och hur otroligt lätt spelet är. Obalanserat som fan med en massa perks som ger alla olika förutsättningar.

CS:GO har en djup inlärningskurva, lära sig kontrollera rekyl, mer tänk osv. Klart roligare att spela 5v5 med kompisarna. Visst det är mer enformigt men roligare i längden. Billigare dessutom.. ^^

Skrivet av Skonky:

CS:GO är nog lite svårare att bemästra för en nybörjare, lite mer saker att tänka på och lära sig kanske. Men samtidigt tror jag att CS kommer vara längre för dig också. Jag har spelat CS sen jag var 13, det var 14 år sen Spelat COD lite då och då, varit kul, men inte fastnat för det. Samma med Battlefield serien...

Så jag rekommenderar absolut CS:GO över de andra. Du kommer ha mer nöje av det i längden. Men roligast blir det alltid när man spelar tillsammans med kompisar, precis som alltid.

Skrivet av chickendealer:

Enligt mig så sopar CS mattan med COD, mestadels för att COD har blivit ett spel där alla ligger i ett hörn hela matchen och skjuter de få som springer förbi.

Bara en liten fråga. Jag vet inte men är det så att om man t.ex. vill ha en kniv i CS:GO så måste man betala riktiga pengar?! Och är det nästan ett måste isf att betala med riktiga pengar efter att man har köpt själva spelet om man ska köra seriöst? #noobdeluxe

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DrMamba:

Bara en liten fråga. Jag vet inte men är det så att om man t.ex. vill ha en kniv i CS:GO så måste man betala riktiga pengar?! Och är det nästan ett måste isf att betala med riktiga pengar efter att man har köpt själva spelet om man ska köra seriöst? #noobdeluxe

Det är endast skins, du kan använda alla vapen när du köpt spelet men du får skins när du spelar och dessa kan säljas/köpas av spelarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrMamba:

Bara en liten fråga. Jag vet inte men är det så att om man t.ex. vill ha en kniv i CS:GO så måste man betala riktiga pengar?! Och är det nästan ett måste isf att betala med riktiga pengar efter att man har köpt själva spelet om man ska köra seriöst? #noobdeluxe

Vill man ha ett skin (aka camo i tex cod) till sitt vapen kan man köpa det för riktiga pengar. Man kan däremot också få drops i slutet av vissa matcher som är helt random. Sedan går det även att öppna vapenlådor för €1.85 som innehåller ett random skin. Man kan också sälja skins för steampengar som man antingen kan köpa andra skins för eller steamspel. Dessa skins är helt valfria och det enda de ändrar är utseendet på vapnet man redan har i stock design.

Förövrigt rekommenderar jag att du köper CS. Det ser inte så kul ut men det är faktiskt det!

och för att svara på din fråga då, man har alla vapen tillgängliga från start i stock finish. Man kan inte köpa några vapen, bara visuella ändringar.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Medlem

Black ops 2 är inte att rekommendera längre även om jag gillar spelet (600timmar speltid). Det är för få som spelar det nu för tiden åtminstone på PC. Om du vill hellre ha ett riktigt bra FPS spel så kan jag tipsa om Battlefield 4 eller varför inte Titanfall. Gillar du att köra tävlingsinriktat så satsa på CS:GO!

Visa signatur

"This is not spam, it's freestyle posting!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krilsner:

Black ops 2 är inte att rekommendera längre även om jag gillar spelet (600timmar speltid). Det är för få som spelar det nu för tiden åtminstone på PC. Om du vill hellre ha ett riktigt bra FPS spel så kan jag tipsa om Battlefield 4 eller varför inte Titanfall. Gillar du att köra tävlingsinriktat så satsa på CS:GO!

Det är ju en hel del som fortfarande spelar bo2. Det är 8k nu, det blir rätt många lobbys när det är 12 st i varje.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

fan är det så många? har nog haft otur då..

Visa signatur

"This is not spam, it's freestyle posting!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krilsner:

fan är det så många? har nog haft otur då..

Mest spelare är det kvällstid. På morgonen och under dagtid kan det vara rätt dött.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Jag har själv aldrig fastnat för CS! Enligt mig är det bara camp och det har aldrig vart min grej!
Spelade mkt SOF2 förut och använde shotgun! Sjukt aggressivt spel!

BO2 är enligt mig för enkelt!

Mw2 är spelet jag spelar fortfarande! 1700+ timmar i
det!

Men det bästa är att testa båda och se vad som passar dig!

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

SOF2 var så sjukt jävla bra! Synd att inte fler fastna för det bara! Hoppas på ny SOF snart som är minst lika bra! Fast lär nog inte ske :/ GRANADEEEE

Visa signatur

"This is not spam, it's freestyle posting!"