Touchpad + Opera + "Bakåt" = fail

Permalänk
Avstängd

Touchpad + Opera + "Bakåt" = fail

Har precis börjat använda Opera för att Firefox är segare än Explorer och för att Chrome snokar på vilka sidor jag besöker. Opera fungerade klockrent vad gäller fart, utseende osv tills jag upptäckte att det inte får att använda musplattan för att gå fram eller bak genom att "svepa" tre fingrar till vänster/höger, vilket annars motsvarar en fram/bakknapp på en datormus. Funktionen fungerar annars på alla andra webbläsare, i utforskaren och andra sammanhang.

Varför fungerar det inte på Opera? Har installerat om utan framgång.

Språkbruk
Permalänk
Avstängd

Varför fungerar det inte? "Mittknappen", d.v.s. att nudda/trycka med två fingrar i mitten på touchpaden fungerar... Men inte det där fram och baksvepet, Why?

Permalänk
Moderator
Forumledare

Hej och välkommen till forumet.

Vad använder du för dator? Har du kolla så det inte är relaterat till inställningar i opera?

Jag har redigerat dina inlägg något, passa gärna på att läsa genom våra regler

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NordhNet:

Hej och välkommen till forumet.

Vad använder du för dator? Har du kolla så det inte är relaterat till inställningar i opera?

Jag har redigerat dina inlägg något, passa gärna på att läsa genom våra regler

Hej. Tack.

Jag använder mig av en Samsung 900X med Windows 7. I Opera finns en funktion som heter "musgester", jag har prövat att både ha den på och av. Så skumt... :'(

Permalänk
Moderator
Forumledare

Nu är jag ingen opera-användare själv men kan det ha att göra med att opera har egna gester i browsern?
http://www.opera.com/help/tutorials/gestures/

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Musgesterna i Opera aktiveras genom att hålla inne höger musknapp, så det är nog inte dom som spökar.

Vilken version av Opera kör du? Jag testade just på min laptop med Opera Next, och där funkade swipe med tre fingrar perfekt som framåt/bakåt i historiken utan att ha ställt in något speciellt.

Se om Opera Next funkar för dig: http://www.opera.com/computer/next

Visa signatur

/Jeppe