Permalänk
Medlem

MSI GT70 17.3 värd?

Datorn: https://www.komplett.se/msi-gt70-173-full-hd/808848

Unboxing och test av datorn, dock modellen ett snäpp högre med 8gb minne på grafikkortet: https://www.youtube.com/watch?v=Q7GH4P5ssrY

GeForce GTX880M 4GB
Core i7-4800MQ
12GB RAM
128GB SSD
1TB HDD

13.995:- fram till 00:00!

Hade tänkt vänta på webhallens nya laptops configs som kommer inom de närmast veckorna men det här ser ju verkligen attraktivt ut!

Vill ha en dator med GTX 880m, minst 8gb ram, bättre i7 processor, minst 120gb SSD så den här datorn motsvarar ju det jag vill att den ska ha och till ett riktigt bra pris!

Tvekar dock eftersom enligt forum osv så är MSI är hög ljuda och sämre kylning.

Är det värt köpa den här MSI datorn eller vänta på webhallens config laptops med samma specc och clevo chassi som då har bättre kylning och tystare framförallt?

Att den må vara högljudd är inget stort minus eftersom man ändå sitter med hörlurar och man märker det inte ens.

Ska använda datorn till CS:GO, WoW främst!

Kommer flytta datorn mellan två skrivbord i princip så att den stor och tung för en bärbar gör inget och behöver inte påpekas!
Jag vet om att man får mer för pengarna om man köper stationärt men nu är det bärbart som gäller.

Så är det nån som har den här datorn eller som är kunnig inom ämnet?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

De va ett helt ok pris , Kylningen är det inget fel på , va dålig i de äldre modellerna men så va även asus.
Min MSI ligger på bra mycket lägre temps i gaming mode än vad polarns likvärdiga Asus gör. Och asus är ju ändå märket alla verkar tycka mycket om pga bra temps..

Låter JA det kan jag intyga.. på ~4700rpm så låter en fläkt ganska skapligt , men sen behöver du ju bara dra igång den när du ska spela annars kan den ligga på sina typ ~1600rpm och då är datorn näst intill knäpptyst.

Tror utan tvekan du blir nöjd med prestandan , allt är väl om du kan tåla lite oljud vid spelande. Men antar att de flesta spelar med ljud och det döljer ju mycket av fläktens oljud.

Permalänk
Medlem

Jag har tittat på den också, ser ju ut som ett väldigt bra pris. Läser ofta väldigt mycket bra om Clevo frågan är dock om det är värt när denna är såpass mycket nedsatt i pris.

Någon som kan svara på om displayport->DVI på denna datorn kan köra 120hz i 1080p till extern skärm som har 120hz?

/Nellma