In-Ear hörlurar med bra passform för ett rimligt pris

Permalänk

In-Ear hörlurar med bra passform för ett rimligt pris

Hej. Hörlurarna som jag fick med min Galaxy S4 gick nyligen sönder och jag är för närvarande i marknaden för ett par nya.

Kriterier:

  • Passar bra i öronen utan att ramla ut

  • Bra ljudkvalité

  • Hållbara

  • Mikrofon är ett plus men verkligen inte nödvändigt

  • Platt sladd är också ett plus men inte nödvändigt

  • Max 500kr

Jag har alltid haft problem med att få in-ear hörlurar att passa bra i öronen då de allting ramlar ut, speciellt när jag springer eller liknande. Är formen av t.ex. dessa, dessa eller dessa bättre för att stanna i örat eller vad är det jag ska leta efter?
Jag vill också att de låter bra och att de inte lätt blir glappa som många billiga hörlurar jag köpt.

Om ni har tips på vad jag borde söka efter eller vilken modell jag borde köpa hade jag varit tacksam.

Permalänk
Fyndjägare

Ska du springa så köp in-ears för träning eller in-ears där du hänger kabeln över örat. Annars trillar dom ofta ut.

http://www.ljudochbild.se/test/horlurar-for-traning

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk

Att springa med de är inte direkt högsta prio så jag vill inte köpa hörlurara runt det men jag vill inte att de ramlar ur så fort jag höjer farten.

Permalänk

Någon som har några tips på vilka hörlurar som är värda att köpa?

Permalänk
Medlem

Ärligt talat så är det rätt svårt att ge den här typen av råd. Våra öron ser oerhört olika ut, så hörlurar som fungerar för en person kan vara katastrof för en annan. För mig är allt vad fabrikstillverkad in-ear heter helt hopplöst, både beroende på hörselgångens storlek och hur den går. Du kanske har samma problem, men det vet jag förstås inte. Den enda riktigt bra lösningen för mig är i alla fall att låta formgjuta insatser, men då hamnar notan på betydligt mer än 500 kr. Nu har jag inte gjort det specifikt, men när jag alldeles nyligen gjorde nya avtryck till formgjutna hörselskydd så beställde jag ett par hörlurar som man kan sätta i istället för filtrena (kan bytas för att variera dämpningen) i hörselskydden. Hade jag lagt riktig prio på hörlursljudet så hade jag förstås valt att göra specifika insatser till någon utvald hörlur där det erbjuds som alternativ.

Nu vet jag inte hur gammal du är heller, men om man är ung så att kroppen inte växt klart ordentligt är det rätt meningslöst att låta formgjuta tyvärr. Hörselgången ändrar då form alldeles för snabbt, så man kommer få göra om det väldigt ofta. Inte ens när man blir äldre slutar det, så efter några år får man göra om det. Jag har klarat mig i nästan sju år, men nu var det helt klart dags.

Om du någon gång gör en avgjutning av dina öron och hörselgångar så kan du blir förvånad över hur det ser ut, lite beroende på hur just dina hörselgångar går.

Möjligen är inlägget inte till så stor hjälp för ditt aktuella problem, men om det är så att det är väldigt knepigt för dig att få vanliga in-ear att sitta bra och bekvämt så är du inte ensam.