Permalänk
Medlem
Skrivet av Ploppsan:

Brukar väl ta en vecka tills nytt avsnitt läggs upp.

Tv avsnitt läggs upp inom 24timmar förutom Bill Maher som brukar släppa några veckor.

Permalänk
Medlem

Vissa får man ju vänta en vecka tills nytt avsnitt lägger upp. T ex Bitten som läggs upp på söndagar.

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem
Skrivet av jlki:

Hur kan ni begära att utvecklarna ska stödja rootade enheter?

Jag som utvecklare måste väl veta vilket system jag skriver för och vad som finns där i form av api:er och stöd, jag kan inte stödja en enhet där man i princip kan göra vad som helst, installera andra varianter av android, installera eller ta bort stöd för olika saker och överhuvudtaget stöpa om systemet bäst man vill.

De appar som stödjer sådant gör det med risken att något slutar funka, och kanske till och med skulle kunna riskera något annat allvarligt fel, hängningar, förlorade data ...etc

Är inte det erat val om ni vill pilla med era enheter ? Jag ser det gnället rätt ofta på Google Play men har inte riktigt fattat hur ni tycker ni har rätt att begära det.

För övrigt så kör väl HBO som de andra med Silverlight eftersom den stödjer kryptering av strömmen, tyvärr gör det att det krävs en rätt bra maskin för att fungera smidigt, glöm atom baserade htpc och att android laggar är nog oundvikligt, ser samma sak på telia play+ till exempel.

eh hur kan du säga att silverlight drar ner det på low end maskiner ? Jag har en oerhört lowend maskin som HTPC och där funkar Silverlight helt perfekt på Viaplay i deras högsta kvalite utan att ens i närheten av att gå varm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ploppsan:

Vissa får man ju vänta en vecka tills nytt avsnitt lägger upp. T ex Bitten som läggs upp på söndagar.

Det går ju på lördagar och kommer upp inomm 24 timmar på söndagen efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam901:

Det går ju på lördagar och kommer upp inomm 24 timmar på söndagen efter.

Ok

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ploppsan:

Just nu ligger ju senaste avsnittet från i Lördags på både HBO Nordic Web och HBO Nordic via Telia.

Permalänk
Medlem

Är HBO värt det eller ska jag köpa C more?

Permalänk
Medlem

Den 4 april ska jag prenumerera igen. Då kommer ny säsong av Game of Thrones!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Skrivet av Icemat19:

Är HBO värt det eller ska jag köpa C more?

Kollar du mycket på serier gjorda av HBO är det helt klart värt.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk

Hur fungerar det idag? Har tjänsten blivit bättre och stabilare än när den lanserades?

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Via Telia fungerar det kanon, använder det i princip dagligen för framför allt serier. Filmutbudet har jag inte koll på men antar att netflix och c-more är bättre på den biten.

Visa signatur

Corsair 600T white - Gigabyte GA-Z68-XP-UD4 - 16 GB corsair vengeance - Intel core i5 2500K @4,5GHz (65°C @ 1,32V) - Corsair H100 - SSD Intel 320 series - EVGA GTX 780 ACX - Cooler master silent pro 850W - Asus Xonar DX - Cougar vortex fans - 27" Crossover S-IPS 2560x1440 display - Qpad MK50 keyboard - Corsair M90 mouse - Synology 210j NAS

Permalänk
Medlem

Jag tänkte kolla nya säsongen av Game of thrones genom tjänsten men det gick åt helvete... Kom typ 3 minuter in i avsnittet sen stannade den för att buffra och det är helt enkelt inte okej. Hade dessutom startat spelaren och sen gått och skaffat mat så den hade gott om tid att bygga upp en buffer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Läste att deras servrar havererade eftersom de var så många som skulle titta på den serien. Har också upptäckt att det har blivit slött när jag tittar på annat. Det var en kväll jag fick ge upp och gå vidare till Netflix och titta där på annat som jag följer.

Man tycker att HBO borde genomskådat att det skulle bli en stor tittarstorm när Game Of Thrones släpptes.

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk

Tecknade tjänsten i och med premiären av Game of thrones nu i veckan men måste säga att jag är enormt besviken på kvalitén.

Jag skulle kunna ha överseende med att kvalitén på mobil och platta är undermålig om det åtminstone hade fungerat bra på datorn. Så är ju dessvärre inte fallet.

Blev varse att de uppenbarligen har problem med tjänsten på Windows 8. Om det är deras eget fel eller DRM pluginet Widewine det beror på vet jag inte. Men det senare gör ju så man inte kan köra det i browsern på Boxeen och komma runt det den vägen.
Har en speldator och en Laptop med Win8 på, så kommer inte runt det hur som helst. Bilden liksom hoppar fram stötvis. Inte ryckigt, men med varierande framerate vilket gör det omöjligt att titta på.

Bortsett från detta är ju bilden alldeles för hårt komprimerad för att det ska vara njutbart att titta på. I en serie som Game of thrones där så oerhört mycket detaljer existerar är det ju otänkbart att titta så här!

Efter att ha pratat med kollegor och vänner så verkar det som att kvalitén är bättre via Telias alternativ. Eller så är det helt enkelt inte det minsta kräsna...

Just nu kan jag inte se ngt i acceptabel kvalité på någon av de 4 olika enheter jag har som alternativ (Experia Z1, TabletZ, Laptop eller speldator)

Kan de fixa Chromecast-stöd inom rimlig tid och helst skruva upp bildkvalitén skulle jag vara nöjd. Men som det ser ut nu ser jag ingen anledning att fortsätta prenumerationen och ge dem indikationen att jag är nöjd.

Jag har Netflix också vilket är en enormt användarvänlig upplevelse på alla plan. Och med fenomenalt bra kvalité för att vara streaming. Där är det istället innehållet som brister en aning.

Permalänk
Medlem

Håller med om detta. Netflix känns bättre att titta på, trots klenare utbud. Ska titta klart på det jag har börjat titta på HBO och sen tackar jag för mig. Som sagt inte kul att titta på HBO när man använder Windows 8.

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk

Kommer att skaffa HBO Nordic när jag får en PS3 app. Att det ska vara så jävla svårt och skapa en fattar jag inte..

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Nej, håller inte måttet. Beställde, hade över en helg och reklamerade måndagen därpå. Buffrar för mycket trots 100mbit fiber, kan streama 4K från YouTube utan problem över WIFI hemma, men 720p rullandes från HBO buffrar med jämna mellanrum, tillräckligt för att man ska bli irriterad och inte kunna njuta av serierna.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem

Ett grymt skämt

Det var det sämsta jag varit med om när det gäller webdesign sen springande älgar... ingen tanke på att underlätta för vare sig nya eller befintliga besökare. Är det ett medvetet val att inte ge info om serierna de visar? Varför ska det vara så krångligt att öppna sajten och se nästa avsnitt på serien man följer? Och ryckigheten... den borde det vara spöstraff på! Härligt utbud men en riktig skittjänst. Har svurit en del över Netflix, men den är (numer) ett under av användarvänlighet och bildkvalitet i jämförelse.

Permalänk
Medlem

Någon mer som tycker det är irriterande att det första som händer när mat startar ett nytt avsnitt på en serie är att det startas från och med de sista fem minuterna på avsnittet? Riktigt fina spoliers..

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Medlem

Har Play+ HBO Telia streamingtjänst. Det är ett bra pris med tanke på alla serier jag ser just nu. Väldigt många extremt bra serier såsom Rome, Game of Thrones, Walking Dead, Vikings m.m.Dock så är bildkvalitén usel. 576p och året är 2014. Det håller inte med sån usel kvalité.

Önskar att det finns ett "Steam" som man köper filmer och serier som man sedan kan ladda ner och se när man vill. Då streaming tjänster ofta har usel kvalité, låg upplösning eller bara hög komprimering och låg bitrate.

Visa signatur

Ryzen 1800x, Sapphire nitro+ radeon rx vega 64, LG 24" 3840x2160@60 Freesync

Permalänk
Medlem

Upptäcte nu sen jag byggde ihop en ny dator att nu flyter allt på utan avbrott Vet inte varför. Men nu kan man ju titta utan att bli arg för att det buggar ur. Vad det än är så är jag mer nöjd nu än innan nya datorn.

En annan sak som återstår att vara lite arg över är att de har inte hela serier Upptäckte det nu när jag börjar komma till "slutet" av Stargate SG-1 att det fattas hela 5 säsonger. Fan ta HBO om de inte tar in resten nu

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem

Kör också via Telias Play+. De kör ju silverlight, så när man lagt till play+ i kompatibilitetsläget samt tillåtna platser, så fungerar det tekniskt sett bra i IE11. Men Telia har ju samma problem med att det inte går att fortsätta titta, se nästa avsnitt på ett enkelt sätt m.m., etc. osv.

EDIT: Jag tycker bildkvaliten varit helt ok, men det beror kanske mest på att jag tittar på datorskärmen

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

kör windows 8.1 och skulle föredra att använda IE11 men som det är nu så kör jag firefox och allt funkar bra på så vis (synd att dem inte har en app för det via windows store)

Permalänk

Så dåligt som tjänsten fungerar i dagsläget valde jag till slut att avsluta min prenumeration. Gillar verkligen HBO:s serier men någon måtta får det vara. För övrigt stör jag mig också på att vissa serier inte finns tillgängliga i Sverige , som t.ex Deadwood.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem

Jag tycker den är okej. Jag får GoT fort i okej kvalite.
Men utan engelsk text är tjänsten helt ointressant för mig, avskyr dåligt översatta svenska undertexter.
Så en streamingtjänst utan engelska texter går helt bort för mig om dom inte har en extremt bra serie som måste ses direkt

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk
Medlem

Någon som har problemet att streamen kan frysa ibland, och sen hoppa fram 1-5 minuter när man trycker play för att starta den igen? Har någon lyckats lösa det problemet? Kör med senaste internet explorer för HBO Nordic då streamen inte startar i chrome för mig, och i firefox kan jag inte få ner winewide eller vad deras plugin heter.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av Marinlik:

Någon som har problemet att streamen kan frysa ibland, och sen hoppa fram 1-5 minuter när man trycker play för att starta den igen? Har någon lyckats lösa det problemet? Kör med senaste internet explorer för HBO Nordic då streamen inte startar i chrome för mig, och i firefox kan jag inte få ner winewide eller vad deras plugin heter.

Problemet som du har upplever jag i Youtube också i Explorer. Måste vara något med Webbrowser då jag inte har några problem med varken Chrome eller Mozilla.

Testa Mozilla och se om det blir bättre.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Problemet som du har upplever jag i Youtube också i Explorer. Måste vara något med Webbrowser då jag inte har några problem med varken Chrome eller Mozilla.

Testa Mozilla och se om det blir bättre.

I Firefox så får jag problemet att videon inte flyter lika bra i allmänhet. Har bara hunnit kolla ett avsnitt Veep i firefox, och eftersom att det här problemet kommer slumpvist, ibland inte på över en timme, och ibland flera gånger i halvtimmen, så vet jag inte om de stora frysningarna är där. Men däremot så hackar videon till lite här och där. Ljudet fryser inte, men bilden gör det.Ett problem jag även har med andra video tjänster i både Chrome och Firefox, men inte med explorer.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av Marinlik:

I Firefox så får jag problemet att videon inte flyter lika bra i allmänhet. Har bara hunnit kolla ett avsnitt Veep i firefox, och eftersom att det här problemet kommer slumpvist, ibland inte på över en timme, och ibland flera gånger i halvtimmen, så vet jag inte om de stora frysningarna är där. Men däremot så hackar videon till lite här och där. Ljudet fryser inte, men bilden gör det.Ett problem jag även har med andra video tjänster i både Chrome och Firefox, men inte med explorer.

Du har den senaste Flash Player installerad? Det är märkligt. Jag hade inga problem med Explorer heller , men helt plötsligt sen förra veckan kan jag inte kolla några filmer. Ibland funkar det ibland inte.

Jag kollar HBO även via IPAD airplay och trots skärmdubblering har jag inte problem. Serien laddas upp hela tiden utan avbröt. Kan vara din internet också , själv har jag BBB 280mbit.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Du har den senaste Flash Player installerad? Det är märkligt. Jag hade inga problem med Explorer heller , men helt plötsligt sen förra veckan kan jag inte kolla några filmer. Ibland funkar det ibland inte.

Jag kollar HBO även via IPAD airplay och trots skärmdubblering har jag inte problem. Serien laddas upp hela tiden utan avbröt. Kan vara din internet också , själv har jag BBB 280mbit.

Jag är rätt 100 på att det inte är internet som är problem. Jag hade samma problem förra året när jag provade HBO Nordic. Då gjorde jag det över julen när jag var hos mina föräldrar. Vilket gjorde att jag använde min laptop och satt på deras nätverk. Jag hade samma problem då. Nu har jag min stationära dator och använder mitt nätverk, så samma problem men olika förutsättningar.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell