Permalänk

Ett nice Chassi

Tja!

jag undrar om någon kan tipsa ett stilrent och lätt chassi med hyfsat bra luftgenomströmning runt tusenlappen det ska också vara en ATX låda

tack på förhand

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av DanielMannen96:

Tja!

jag undrar om någon kan tipsa ett stilrent och lätt chassi med hyfsat bra luftgenomströmning runt tusenlappen det ska också vara en ATX låda

tack på förhand

http://www.inet.se/produkt/6909739/fractal-design-define-r4-s...
Detta brukar vara ett uppskattat chassi. Tyst och bra att bygga i
Huruvida det är "lätt" går att diskutera

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

R4 all the way.. Everyday.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

R4 all the way.. Everyday.

Instämmer helt, ett riktigt härligt bygge för att citera Jonas!

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

R4 är en klassiker som inte går att säga nej till.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Define r4!
Har själv ett vitt med fönster

Permalänk

R4, har dock mini versionen själv men det är samma sak inprinsip.

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av NatureBoyyy:

Instämmer helt, ett riktigt härligt bygge för att citera Jonas!

Eller "ett väldigt gediiiget chassi"

Skrivet av DanielMannen96:

Tja!

jag undrar om någon kan tipsa ett stilrent och lätt chassi med hyfsat bra luftgenomströmning runt tusenlappen det ska också vara en ATX låda

tack på förhand

Hej,
Som de flesta hittills och alla framöver måste jag som stolt ägare gå i god för R4.
Jag gick igenom varenda videorecension av chassin i olika storlekar här på SweC och ett 30-tal andra på övriga nätet innan jag föll för detta. 5/5 toasters

Permalänk

Kom dock ihåg att R4 väger en hel del, absolut inte lätt.

Permalänk
Medlem

R4 är riktigt tungt och har värdelöst luftflöde i fronten, Fractal Design Arc R2 är det som gäller för TS.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentusa:

R4 är riktigt tungt och har värdelöst luftflöde i fronten, Fractal Design Arc R2 är det som gäller för TS.

R4!
Vet inte om det har dåligt luftflöde vs ArcR2, men mina temp värderna är underbara

Visa signatur

| Windows 10 64-bit Pro | Asus 24" LED VG248QE 144HZ (2st) | EVGA GeForce GTX 780 3GB PhysX CUDA | Intel Core i5-4670K | MSI Z87-G45 Gaming, Socket-1150 | Corsair SSD Force Series GS 240GB 2.5" | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB 1600MHz CL9 2x8GB | Cooler Master V850 850W PSU | ASUS Xonar DGX | Noctua NH-U14S CPU Kylare | CM Storm QuickFire TK Keyboard Brown | Ace Laser Gaming Mouse EDGE 3200 | QPAD XXXL |

Permalänk

H440 ser väldigt bra ut även R4 men jag köper ju många spel på CD-skiva så måste i så fall ha en separat CD-läsare, någon som vet vart man hittar det??

Permalänk
Skrivet av DanielMannen96:

H440 ser väldigt bra ut även R4 men jag köper ju många spel på CD-skiva så måste i så fall ha en separat CD-läsare, någon som vet vart man hittar det??

R4 har ju 5,25" platser, Men det är alltid bra att ha en extern läsare!

Ett billigt alternativ: https://www.inet.se/produkt/7100565/buffalo-portable-dvd-rw-8...

Ska du köpa ett vitt chassi så måste du ju ha matchande DVD-brännare : https://www.inet.se/produkt/7100110/asus-dvd-rw-sdrw-08d2s-u-...

Personligen hade jag valt H440, Men R4 är också ett riktigt trevligt chassi

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Avstängd

Kör på R4 ! Jag är väldigt nöjd med mitt.

Skulle jag köpa ett nytt idag skulle det bli NCXT H440 eller Corsair Obsidian 750D
Det första för det är snyggt, och nästintill perfekt.
750d för det är snyggt och stort

Permalänk

Jag vill ju ha ett hyfsat lätt chassi med tanke på att jag lanar en del.

Permalänk
Inaktiv

Fractal Design Define Mini kanske passar dig eftersom du ska flytta på den och vidare.
FD Define Mini

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte R4:a hypen.. Ganska kasst och dålig kvalité chassi jämfört med vad det kostar.

Nu hjälper ju inte det inlägget speciellt mycket men jag hade nog hellre tagit en hel drös med andra chassin före det. Som exempel på stilrenhet har vi Lian-li's PC-A55B som även har en annorlunda insida för mindre utsida. Väger dessutom mindre än R4:an trots sin mycket kraftigare metall.

Som tillägg är bägge chassina avsevärt mindre än R4:an(56,3L), A55B(32,08L) och 230T(46,7L).

Dold text

Eller Corsair 230T om man gillar mer åt rymdskepphållen.

Dold text
Skrivet av Zlatto:

Fractal Design Define Mini kanske passar dig eftersom du ska flytta på den och vidare.
FD Define Mini

Det är dock m-atx som TS atx moderkort inte får plats i men ändå större än många ATX-chassin.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."