Permalänk
Medlem

Cs lounge lagligt?

Tjena

Nu är det så att jag börjar bli riktigt intresserad av att trada och "oddsa" för cs i http://csgolounge.com/

Saken är att man kan trada csgo skins för riktiga pengar och jag har även sett folk kräva bitcoins eller andra saker utanför Steam..

Är detta Lagligt? Att oddsa, är de lagligt? Jag menar steam supportar ju sidan genom att tillåta "steam sign-in.." men det låter ju ganska sjukt att de skulle acceptera det?

Tillexempel, så är köp av guld till wow olagligt för att Blizzard äger ju själva gulden i spelet, och du lånar ju det när du har de i ditt konto, så därför har du ingen rätt o sälja de utanför wow för riktiga pengar... Har inte Steam samma policy? Tillåter dem verkligen folk sälja en kniv för 300euro utanför steam?

Jag kan förstå Steam Market då steam wallet fortfarande är innanför steam..?

Vad är lagligt och vad är olagligt? Är lite skraj då jag inte vill förlora mitt steam konto som har 10+ år på sig samt massa spel..

Permalänk

Använder lounge ofta, och jag är inte ensam om det. Jag tror det är lagligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murvelvinden:

Använder lounge ofta, och jag är inte ensam om det. Jag tror det är lagligt.

Jo, jag vet, de ju tusentals personer som använder det.. men vill inte riskera något.. skrivit en ticket till steam, men vi snackar steam nu, redan gått 1v och inget svar ../:

Permalänk
Medlem

Ja det är typ steam som har hand om det

Visa signatur

CPU: AMD FX-8320 8C 3.5GHz Black Edition GPU: ASUS GTX 660 OC
RAM: Corsair 16GB (2x8GB) CL10 1600MHz VENGEANCE SSD: 120GB Intel 530 OEM
MOBO: ASUS SABERTOOTH 990FX R2.0 PSU: Corsair RM 650 80+ Gold Modulär KYLARE : Noctua NH-U9B SE2

Permalänk

Varför skulle det vara olagligt, och varför skulle Steam vara emot det om dom har sin officiella steamlogon på sidan?

Tänk efter innan du gör en tråd nästa gång, så blir det mindre skräp på sweclockers.

Permalänk

Men skojar du eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mushroomcave:

Varför skulle det vara olagligt, och varför skulle Steam vara emot det om dom har sin officiella steamlogon på sidan?

Tänk efter innan du gör en tråd nästa gång, så blir det mindre skräp på sweclockers.

Skrivet av Jakobsberg:

Men skojar du eller?

De låter ju lite sjukt att man folk sälja SKINS för riktiga pengar utanför STEAM..

Alla andra spelföretag är emot det.. Och skrev till Steam, de svara idag. De sa att vi inte rekommenderar någon annan sajt än Steam market..? Men de svara inte någonting om Lagligt eller olagligt..

Och skoja, eller tänka efter.. Jag har gjort de förr.. Saker och ting kan idag tas på flera sätt.. Tänk er sen bli avstänga.. " Men jag logga in genom Steam, trodde ni supporta de.."

Och så svarar steam " Tänk efter lite.."

Man ska aldrig fråga en fråga för lite..

Permalänk
Medlem
Skrivet av mushroomcave:

Varför skulle det vara olagligt, och varför skulle Steam vara emot det om dom har sin officiella steamlogon på sidan?

Tänk efter innan du gör en tråd nästa gång, så blir det mindre skräp på sweclockers.

Har inget med att göra om Steam (Valve) är direkt för eller emot, utan att användarna loggar in genom steam vilket är anledningen till att knappen med deras logga finns uppe i hörnet.

Permalänk
Skrivet av Hagge:

Tillexempel, så är köp av guld till wow olagligt för att Blizzard äger ju själva gulden i spelet, och du lånar ju det när du har de i ditt konto, så därför har du ingen rätt o sälja de utanför wow för riktiga pengar.

Har aldrig hört om någon lag som skulle förbjuda köp av valutor eller föremål i spel. Det kan däremot vara emot Blizzards regler vilket ger dem tillåtelse att stänga ner ditt konto, betyder dock inte att det är olagligt.

Permalänk
Medlem

Anledningen till att steam inte rekommenderar andra sidor är väl dels för att dom får 15% av det du säljer skinet för på steam market och dels för att folk kan bli scammade annars.
Om folk betalar med paypal så kan dom säga till paypal att dom aldrig fick varan och på så sätt får dom tillbaka pengarna + skinet dom "köpte". Fast det går inte om man väljer "gift" om jag förstått det rätt.

Men om du bettar på csgo matcher så har det ingenting att göra med pengar utanför steam. Du bettar med skins och får tillbaka skins. Inget olagligt med det.

Visa signatur

Dator 1#
3930k \|/ gtx970 \|/ Corsair 64gb @1866mhz \|/ Asus Sabertooth x79 \|/
2st Samsung 840pro 256gb @ Raid0 | 4st Samsung F1 640gb @ Raid 0 | 2tb + 1tb seagate
Skärmar
Catleap 2B 27" 1440p \|/ Qnix 27" 1440p \|/ Benq XL2410T

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Har inget med att göra om Steam (Valve) är direkt för eller emot, utan att användarna loggar in genom steam vilket är anledningen till att knappen med deras logga finns uppe i hörnet.

Skrivet av Fönstrputtsaren:

Har aldrig hört om någon lag som skulle förbjuda köp av valutor eller föremål i spel. Det kan däremot vara emot Blizzards regler vilket ger dem tillåtelse att stänga ner ditt konto, betyder dock inte att det är olagligt.

Olagligt, då menar jag emot deras regler..

Älskar att folk är blinda för själva problemet och stapplar upp sig på ord för att missförstå och få mig att se dum ut.. Verkligen..
Att steam har sin logga där behöver inte betyda att de inte är emot deras policy..
Steam ligger inte bakom sidan utan några som skapat sidan har fått steam sign-in.. Precis som Just cause 2 MP hade först.. Steam Sign in.. Men en kille/ några killar skapa själva moden..

Steam skriver ju att man inte ska trada bots, raportera alla sorters bot activity inom trade...
Sen ligger CS lounge och körs i stort sätt med bots.. Därför undrar man..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Olagligt, då menar jag emot deras regler..

Älskar att folk är blinda för själva problemet och stapplar upp sig på ord för att missförstå och få mig att se dum ut.. Verkligen..
Att steam har sin logga där behöver inte betyda att de inte är emot deras policy..
Steam ligger inte bakom sidan utan några som skapat sidan har fått steam sign-in.. Precis som Just cause 2 MP hade först.. Steam Sign in.. Men en kille/ några killar skapa själva moden..

Steam skriver ju att man inte ska trada bots, raportera alla sorters bot activity inom trade...
Sen ligger CS lounge och körs i stort sätt med bots.. Därför undrar man..

Va? Vad har jag skrivit för att "missförstå och få mig att se dum ut"? Jag skrev det du skriver, att det inte valves logga för att det är deras sida utan endast för att inloggningen sker genom steam med OpenID.

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Va? Vad har jag skrivit för att "missförstå och få mig att se dum ut"? Jag skrev det du skriver, att det inte valves logga för att det är deras sida utan endast för att inloggningen sker genom steam med OpenID.

Få mig att se dum ut..

Permalänk

Bryta mot steams regler =/= olagligt

Och nej, det är inte olagligt med csgolounge eller dota2lounge, det är inte heller mot steams regler. Steam supportar dessa sidor, så gör vad du vill

Permalänk
Medlem

Finns ju personer som köper hattar i TF2 för 30 tusen och mer, utanför steam då :/

Permalänk
Medlem

Dota couriern som sålders för många herrans tusen dollar

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Steam skriver ju att man inte ska trada bots, raportera alla sorters bot activity inom trade...
Sen ligger CS lounge och körs i stort sätt med bots.. Därför undrar man..

Det är market bots de menar.

Det är okej att casha ut från steam market men det är riskabelt och valve ger dig ingen support alls om du blir scammad.

Permalänk

"Oddsa"? Vänta, menar ni att man kan satsa riktiga pengar på Counterstrike-matcher?

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

"Oddsa"? Vänta, menar ni att man kan satsa riktiga pengar på Counterstrike-matcher?

Stämmer.

Ex. http://egamingbets.com/tables#counter-strike

Visa signatur

FD Define Mini C | Asus GTX 1060 Dual | i7 7700k | Noctua U12s | Asus Strix Z270G | Corsair 16 GB Vengeance 3000 Mhz | Corsair RM650x | Samsung 850 Evo 1 TB | Mionix Naos 5000 | Corsair K65 RGB | Corsair Void Wireless | LG IPS277L | Asus VG248QE | Synology DS216play 6 TB | Microsoft Surface Pro 2017