Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Låter sunt, jag flyr alla husvagnar jag ser, både på väg och stående på camping

Till ämnet.
Mitt "byta blandare i köket"-projekt börjar gå mig på nerverna, för varje steg framåt så blir det två steg bak, inte en enda anslutning har rätt mått och jag hittar inte mina verktyg, iallafall inte de jag behöver. Så det blir ännu en tur till byggvaruhuset och ännu mer pengar ner i vasken. Nästa gång blir det rörmokaren direkt...

Annars gör gardena hyfsat billiga grejer Skitenkelt att montera också

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Annars gör gardena hyfsat billiga grejer Skitenkelt att montera också

Och vill jag tvätta golvet i köket så är det bara att koppla på vattenspridaren?

Jag löste det nu iallafall, det är sällan man känner glädje över att få diska. Det går nog över...

Permalänk
Medlem

Nu hittade man varför återbärningen har gått ner :S

Seko akassan drar bara 28% i skatt istället för 33 som det är här i stan
samt Försäkringskassan drar runt 30%.

dags å be dom dra extra så man får semester pengar varje sommar

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Fan Nordbygg Älvsjömässan <3

Permalänk
Medlem

Bara för att balansera ut allt negativt om skatteåterbäring så kan ju jag säga att jag får runt 12200kr i återbäring i sommar. Rätt nice med tanke på att min bruttolön ligger på 53000kr för förra året. Hade räknat med några tusenlappar på sin höjd.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Bara för att balansera ut allt negativt om skatteåterbäring så kan ju jag säga att jag får runt 12200kr i återbäring i sommar. Rätt nice med tanke på att min bruttolön ligger på 53000kr för förra året. Hade räknat med några tusenlappar på sin höjd.

får bara 6800 iår, gått ner med en tusenlapp sen förra året.
Bett nu att dom ska dra mer i skatt på alla ställen, perfekt sparande.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Fortfarande inget nytt om mitt saknade linne. Köpte ett linne på Bev Francis Powerhouse Gym när jag vallfärdade ut till Long Island i New York i vintras.

Har bilder på mig i linnet från Los Angeles och Fiji så jag glömde det inte i New York. Min polare sa att jag hade ett rött linne på mig när jag kom till Nya Zeeland men det kan ha varit mitt andra röda linne (troligtvis eftersom jag hade svettat ner linnet i Fiji redan). Jag gymmade fyra gånger i Christchurch på skolan jag besökte och jag tror att jag kan ha haft linnet på mig en gång där men är inte säker. Om jag hade linnet på mig (vilket jag hoppas) så slängde jag det troligtvis i tvättkorgen hos min värdfamilj. Jag kommer ihåg att jag slängde några plagg i tvättkorgen eftersom jag tyckte det var onödigt att tvätta bara två-tre färgade plagg i en maskin så jag tänkte att om jag slänger det i tvättkorgen så tvättas det med resten av familjens kläder och på så vis är jag mer energieffektiv och miljövänlig. Jag vet att jag inte hade linnet på mig första gången jag gymmade och troligtvis inte andra gången heller, så då om jag hade det på mig på gymmet så var det sista veckan för jag tränade sista två gångerna den sista veckan.

Jag har frågat min värdbroder i Nya Zeeland ifall han sett linnet men han har inte hittat något ännu. Var runt tre veckor sedan jag for där ifrån så det måste ha gått igenom tvätten om det låg i tvättkorgen. Ska se ifall jag hittar igenom mammans e-post adress så kan jag maila henne och kolla för det är hon som sköter tvätten.

Nu kanske ni tycker att jag är dum i huvudet som bryr mig så mycket om ett linne men det betyder sjukt mycket för mig. Jag är riktigt intresserad av bobybuilding och gymmet jag offrade en dag i New York för är ett av världens mest kända och bästa bodybuilding gym. Jag köpte bara två grejor där, det röda linnet samt en tjocktröja. Jag köpte inget på Gold's Gym i Venice Beach för jag hade redan två grejor från New York och hade inte plats för mer i resväskan. Jag skulle kunna beställa hem ett nytt linne men då kostar linnet 20$ och frakten 20$ samt att jag inte personligen köpt det på plats.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Bara för att balansera ut allt negativt om skatteåterbäring så kan ju jag säga att jag får runt 12200kr i återbäring i sommar. Rätt nice med tanke på att min bruttolön ligger på 53000kr för förra året. Hade räknat med några tusenlappar på sin höjd.

Spooky. Får också tillbaks 12200!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

En ung flicka ( född 95 ) omkom på en rallytillställning som jag var på.
Är lite små chockad och känslosam nu även om jag inte stod vid det området av sträckan eller såg själva olyckshändelsen, såg dock efter kraschen. Fan också! Fan vad synd...känns extra mycket när det är en yngre person.

Tankarna går till henne, och hennes familj och anhöriga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Bara för att balansera ut allt negativt om skatteåterbäring så kan ju jag säga att jag får runt 12200kr i återbäring i sommar. Rätt nice med tanke på att min bruttolön ligger på 53000kr för förra året. Hade räknat med några tusenlappar på sin höjd.

Hur tusan får man tillbaka 12k när man bara fått 53k. Makes no sence at all

är ju typ 1/5 nästan av årsinkomsten

Själv fick man betala 500kr, fått betala senaste 6 åren så är van

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

En ung flicka ( född 95 ) omkom på en rallytillställning som jag var på.
Är lite små chockad och känslosam nu även om jag inte stod vid det området av sträckan eller såg själva olyckshändelsen, såg dock efter kraschen. Fan också! Fan vad synd...känns extra mycket när det är en yngre person.

Tankarna går till henne, och hennes familj och anhöriga.

Håller med, riktigt hemskt. Har själv åkt 70-80 tävlingar och vill inte ens tänka på om det var en själv som satt i bilen. Bilar går att laga, men det är värre när någon mister livet.. Skänker också en tanke till flickans familj och de som satt i bilen, olyckor är det mest orättvisa som finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

En ung flicka ( född 95 ) omkom på en rallytillställning som jag var på.
Är lite små chockad och känslosam nu även om jag inte stod vid det området av sträckan eller såg själva olyckshändelsen, såg dock efter kraschen. Fan också! Fan vad synd...känns extra mycket när det är en yngre person.

Tankarna går till henne, och hennes familj och anhöriga.

Håller med om att det är tragiskt och det är mycket olyckligt det som har hänt.

Min tanke som gick var hur dessa personer var placerade på bansträckningen.
Olyckan verkar vara vid en vänstersväng där folk har varit på utsidan av kurvan, dvs inte vid sidan där apexen(tangeringspunkten för kurvan) är utan den andre sidan där det är ej tillåtet att vara. Varför man inte ska vara där är pga när man svänger vänster och om man inte har grepp så är det en stor risk att man kanar rakt fram och träffar vad som finns på utsidan av kurvan. Och i rally så är det en risk som är påtaglig beroende vilken kurva man är i pga underlaget och tävligens utformning.

Jag vet inte hur denna sträckningen ser ut, men enligt preminilära uppgifter ser det ut som att man varit där man ej skall vara

Visa signatur

People are spending dollars on water tapped in fancy bottles. And don't you agree? The gesture is not so much an act of stupidity. It 's just a sign of our destructive mentality. - Raised Fist [Slipping into coma]

Permalänk
Medlem

Min katt har nu varit borta sen söndags morgon då hon senast sågs. Kollat runt området och knackat på alla grannarna utan resultat. Jag vet att katter kan vara borta lite längre turer, men det är så annorlunda av hon att göra så. Oftast är hon precis runt området och kommer in efter bara någon timme. Börjar nästan befara det värsta!

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Har visat sig att min fru är gravid vilket såklart är helt fantastiskt då vi har velat detta(v.6 nu).
Är jävligt frustrerad dock då glädjen har övergått till en ständig oro. Går runt hela dagarna på jobbet och är livrädd att hon ska ringa och berätta att det blivit missfall etc.. Vi ska iväg på ultraljud om typ 3 veckor för att se så hjärtat har börjat köra igång och så. Om hjärtat är igång så är vi ganska "safe" på att det har tagit sig och kommer gå bra.

Kommer förmodligen bli värsta veckorna i mitt liv innan man får svar :/
Tyvärr har ju kompisar berättat att man inte riktigt kan slappna av förens ungen verkligen är född..

Har ingen anledning att oroa mig men man vet ju aldrig.. någon annan som är/har varit i samma sits och känt på samma sätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Min katt har nu varit borta sen söndags morgon då hon senast sågs. Kollat runt området och knackat på alla grannarna utan resultat. Jag vet att katter kan vara borta lite längre turer, men det är så annorlunda av hon att göra så. Oftast är hon precis runt området och kommer in efter bara någon timme. Börjar nästan befara det värsta!

Våran katt var bort 6 veckor i sträck förra sommaren men kom tillbaks. För några år sedan var hon även borta 5½ vecka och kom tillbaks.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barra85:

Har visat sig att min fru är gravid vilket såklart är helt fantastiskt då vi har velat detta(v.6 nu).
Är jävligt frustrerad dock då glädjen har övergått till en ständig oro. Går runt hela dagarna på jobbet och är livrädd att hon ska ringa och berätta att det blivit missfall etc.. Vi ska iväg på ultraljud om typ 3 veckor för att se så hjärtat har börjat köra igång och så. Om hjärtat är igång så är vi ganska "safe" på att det har tagit sig och kommer gå bra.

Kommer förmodligen bli värsta veckorna i mitt liv innan man får svar :/
Tyvärr har ju kompisar berättat att man inte riktigt kan slappna av förens ungen verkligen är född..

Har ingen anledning att oroa mig men man vet ju aldrig.. någon annan som är/har varit i samma sits och känt på samma sätt?

Ja, jag var i samma sits.
När man pratar om graviditet så är det nästan att v12 är någon magisk gräns och vad man än har för känslor (både du och din fru), så får man svaret att det är "normalt".

Mitt tips till dig är att försöka inte tänka på det som kan hända. De allra flesta graviditeter går bra, från början till slut, utan komplikationer.
Dessutom så måste ni våga ställa frågor till er barnmorska, stora som små, och inte vara rädda för att känna er dumma.

Din fru är gravid, var glad!

(och grattis till er båda! )

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebben:

Ja, jag var i samma sits.
När man pratar om graviditet så är det nästan att v12 är någon magisk gräns och vad man än har för känslor (både du och din fru), så får man svaret att det är "normalt".

Mitt tips till dig är att försöka inte tänka på det som kan hända. De allra flesta graviditeter går bra, från början till slut, utan komplikationer.
Dessutom så måste ni våga ställa frågor till er barnmorska, stora som små, och inte vara rädda för att känna er dumma.

Din fru är gravid, var glad!

(och grattis till er båda! )

Jo man har ju hört/läst om den magiska gränsen 12v, antar att man får sitta på nålar fram tills dess...

För det mesta i livet är det ju så att även om något skiter sig så löser det sig alltid på något sätt. Men detta är nog första gången jag känner att det inte får gå fel, därav är det ju ganska lätt att måla upp "worst case scenarion" även om det kanske inte är befogat. Det är väl detta jag måste jobba på lite antar jag, sluta tänka negativt och istället börja tänka på vilka datorkomponter min son/dotter kommer behöva på sitt rum vid födseln

Kan säga att sedan gravtestet så har jag fått en ny fru typ, märkligt vad hormoner kan göra med dem(tyvärr åt båda hållen )
Tack för svar iaf!

Permalänk
Medlem

Fortfarande ingen katt som har kommit hem, sen så har hon tydligen inte setts sedan lördag kväll, inte söndag morgon. Tror då att risken är väldigt liten för att hon har fastnat någonstans, däremot börjar jag misstänka vår granne mer och mer. Vår andra katt omkom i oktober efter vad vi tror var en bilolycka (mammas pojkvän är veterinär). Vår granne har b.l.a. försökt att skrämma våra katter genom att låtsas köra över dem. Detta gjorde han en vardag när han inte trodde någon var hemma, dessutom har en massa kattbajs blivit slängd på vår altan så ett hat mot våra katter verkar han ha. Visst man kan bli sur, men ta ett snack med oss så vi vet att du inte gillar dem så kan vi lösa ditt problem.

Så inte nog med att han möjligen har kört över vår ena katt, han har nu kanske tagit vår andra, men vem vet. När vi gick runt kvarteret och frågade sa han att han redan hade varit i garaget och såg ingen katt varpå han sedan säger "Alex, du ser ledsen ut." vilket låter jävla skumt.
Ska förbi imorgon och kräva att få se garaget, har lust att sätta en kula i han atm.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Fick rutan knackad och "nästan" bilstereon stulen

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Perfekt väder utlovat nu till påsk och min motorcykel står på en verkstad och väntar på ett kopplingsbyte som dröjer ända till slutet av nästa vecka.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Idag började ett fantastiskt och spännande äventyr i det glada Ryssland!

Det hela började med att jag fick ett sms från min hyresvärd, frågandes hur mycket el jag använder.

Tydligen så har min elförbrukning sett ut så här sedan September:

  • September: 582 kWh

  • Oktober: 690 kWh

  • November: 523 kWh

  • December: 1779 kWh

  • Januari: 1513 kWh

  • Februari: 2657 kWh

  • Mars 1229 kWh

Pratade med mina föräldrar och deras villa, med el-element och så vidare drar ca som min lägenhet gjorde i februari.
All elektronik som finns i lägenheten: 1 pc, 1 laptop, 1 Tv, 1 tvättmaskin, 1 varmvatten beredare, 1 spis/micro(används en gång i veckan), 5 taklampor(med total 25 lågenergi glödlampor), damsugare, 1 golv lampa och 2 bordslampa.

Så antingen är jag kopplad på samma elnät som en fabrik, eller så snor någon el.

Som tur är så är elen pissbillig här.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barra85:

Har visat sig att min fru är gravid vilket såklart är helt fantastiskt då vi har velat detta(v.6 nu).
Är jävligt frustrerad dock då glädjen har övergått till en ständig oro. Går runt hela dagarna på jobbet och är livrädd att hon ska ringa och berätta att det blivit missfall etc.. Vi ska iväg på ultraljud om typ 3 veckor för att se så hjärtat har börjat köra igång och så. Om hjärtat är igång så är vi ganska "safe" på att det har tagit sig och kommer gå bra.

Kommer förmodligen bli värsta veckorna i mitt liv innan man får svar :/
Tyvärr har ju kompisar berättat att man inte riktigt kan slappna av förens ungen verkligen är född..

Har ingen anledning att oroa mig men man vet ju aldrig.. någon annan som är/har varit i samma sits och känt på samma sätt?

Skrivet av Bebben:

Ja, jag var i samma sits.
När man pratar om graviditet så är det nästan att v12 är någon magisk gräns och vad man än har för känslor (både du och din fru), så får man svaret att det är "normalt".

Mitt tips till dig är att försöka inte tänka på det som kan hända. De allra flesta graviditeter går bra, från början till slut, utan komplikationer.
Dessutom så måste ni våga ställa frågor till er barnmorska, stora som små, och inte vara rädda för att känna er dumma.

Din fru är gravid, var glad!

(och grattis till er båda! )

Skrivet av Barra85:

Jo man har ju hört/läst om den magiska gränsen 12v, antar att man får sitta på nålar fram tills dess...

För det mesta i livet är det ju så att även om något skiter sig så löser det sig alltid på något sätt. Men detta är nog första gången jag känner att det inte får gå fel, därav är det ju ganska lätt att måla upp "worst case scenarion" även om det kanske inte är befogat. Det är väl detta jag måste jobba på lite antar jag, sluta tänka negativt och istället börja tänka på vilka datorkomponter min son/dotter kommer behöva på sitt rum vid födseln

Kan säga att sedan gravtestet så har jag fått en ny fru typ, märkligt vad hormoner kan göra med dem(tyvärr åt båda hållen )
Tack för svar iaf!

Nyligen gått igenom samma sak här med, kan glädja dig med att man inte slutar fundera efter v.12 heller utan oroar sig allt fortfarande (v.25 nu, eller 26 däromkring ) Men efter v.12 blir det iaf betydligt bättre. Tycker du ska försöka se fram emot v.12 ultraljudet, det är en magisk känsla att få se att där faktiskt är något Grattis till Er och lycka till

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Idag började ett fantastiskt och spännande äventyr i det glada Ryssland!

Det hela började med att jag fick ett sms från min hyresvärd, frågandes hur mycket el jag använder.

Tydligen så har min elförbrukning sett ut så här sedan September:

  • September: 582 kW/h

  • Oktober: 690 kW/h

  • November: 523 kW/h

  • December: 1779 kW/h

  • Januari: 1513 kW/h

  • Februari: 2657 kW/h

  • Mars 1229 kW/h

Pratade med mina föräldrar och deras villa, med el-element och så vidare drar ca som min lägenhet gjorde i februari.
All elektronik som finns i lägenheten: 1 pc, 1 laptop, 1 Tv, 1 tvättmaskin, 1 varmvatten beredare, 1 spis/micro(används en gång i veckan), 5 taklampor(med total 25 lågenergi glödlampor), damsugare, 1 golv lampa och 2 bordslampa.

Så antingen är jag kopplad på samma elnät som en fabrik, eller så snor någon el.

Som tur är så är elen pissbillig här.

Om det faktiskt är kW/h så är det ju helt sjukt mycket. Eller är det kWh? Även om det skulle vara kWh så är det väldigt mycket.

EDIT: Om det är kW/h så ligger din förbrukning åtminstone i februari på ungefär samma nivå som för ett helt samhälle med ett antal tusen invånare.

EDIT2: Räkningen för din förbrukning bara i februari skulle i så fall bli över 2 miljoner kr i Sverige.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Om det faktiskt är kW/h så är det ju helt sjukt mycket. Eller är det kWh? Även om det skulle vara kWh så är det väldigt mycket.

EDIT: Om det är kW/h så ligger din förbrukning åtminstone i februari på ungefär samma nivå som för ett helt samhälle med ett antal tusen invånare.

EDIT2: Räkningen för din förbrukning bara i februari skulle i så fall bli över 2 miljoner kr i Sverige.

Det kan mycket väl vara så att jag har blandat ihop det;) 2657kWh är vad ca 5-6 lägenheter använder här i Ryssland. Tur att elbolagen inte har så storkoll, annars hade nog polisen varit här för att ta en titt på en möjlig jamaciaolding.

Men som sagt, antagligen är det någon som har kopplat in sig på mitt nätverk.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Jo även om det är kWh så är det väldigt mycket om du inte har uppvärmning med direktel. kW/h är egentligen den hastighet med vilken effekten förändras men man skulle även kunna tolka det som att det skulle vara en medeleffekt.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Nu verkar SSD:n eller nåt annat skit på ultrabooken givit upp, kommer knappt in i felsäkert läge utan att den låser sig/bluescreeenar "kernel_data_inpage_error".

Är mitt 1000:e inlägg här på SweC, hoppas det ger lite tur iaf.

Permalänk
Medlem

Mig Logitech g500 gav upp idag, min skärm kommer ge upp vilken dag som helst. Kul värre

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Hedersmedlem

Vet inte om jag är så nedstämd men har precis sålt min motorcykel, så nu står man helt utan motorfordon. Måste hitta en ny på något sätt då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Jo även om det är kWh så är det väldigt mycket om du inte har uppvärmning med direktel. kW/h är egentligen den hastighet med vilken effekten förändras men man skulle även kunna tolka det som att det skulle vara en medeleffekt.

Du verkar ha lite koll, så jag kanske kan fråga dig istället för att göra en tråd.

Med det som jag har i lägenheten(Spoiler), är det fyskiskt möjligt för mig att förbruka så pass mycket el? Jag minade lite för skojs skull i Februari, med datorn i sign, men att det skulle dra iväg elförbrukningen så pass skulle jag aldrig kunna tänka mig!

1 pc, 1 laptop, 1 Tv, 1 tvättmaskin, 1 varmvatten beredare, 1 spis/micro(används en gång i veckan), 5 taklampor(med total 25 lågenergi glödlampor), damsugare, 1 golv lampa och 2 bordslamp

Dold text
Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Du verkar ha lite koll, så jag kanske kan fråga dig istället för att göra en tråd.

Med det som jag har i lägenheten(Spoiler), är det fyskiskt möjligt för mig att förbruka så pass mycket el? Jag minade lite för skojs skull i Februari, med datorn i sign, men att det skulle dra iväg elförbrukningen så pass skulle jag aldrig kunna tänka mig!

1 pc, 1 laptop, 1 Tv, 1 tvättmaskin, 1 varmvatten beredare, 1 spis/micro(används en gång i veckan), 5 taklampor(med total 25 lågenergi glödlampor), damsugare, 1 golv lampa och 2 bordslamp

Dold text

I februari är din elförbrukning nästan 4 kWh per timme. Det är väldigt högt för din bostad. Enda orsken till en sådan elförbrukning för dig är nog om du använder väldigt mycket varmvatten eller om det t.ex. är något fel på varmvattenberedaren.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p