Får bluescreen hela tiden HJÄLP (Solved)

Permalänk
Medlem

Får bluescreen hela tiden HJÄLP (Solved)

Hej i helgen var jag på ett lan och jag körde hem datorn med bilen efteråt. När jag kom hem kopplade jag in allt och satt igång datorn, hade suttit och spelat CS GO i Ca 2-3 timmar sedan fick jag bluescreen, har aldrig fått det förut, men iallafall jag startade om datorn laddade in alla bilder och arbeten på ett usb-minne sen fick jag bluescreen igen. Har Norton virus skydd så är nog inget virus. sedan startade jag den igen testade återställa den men fick bluescreen, sedan testade jag installera om Windows 7 men då fick jag bluescreen mitt i installationen och varje gång jag startar den så blir det bluescreen inom 1-10min och felsäkert läge blir det också blue screen på. HJÄLP snälla.

På bluscreenen står det

(Solved)
Permalänk
Medlem

Har du överclockat? Ser ut som om din processor blir för varm/överarbetad och det du ser är "the blue screen of death". Ser det ut som i alla fall.

Permalänk
Rekordmedlem

Testa minnet, det finns en enkel minnestest på installationsmediet för win, annars kan du ladda hem nån bootcd och köra det från den.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Ett tips kolla så att alla grejer i datorn sitter fast okay... det kan vara så att du har skakat på nånting då du har transporterat den, kan vara minnen, grafikkort, kylare som har flyttat sig lite... kan vara vad som helst som sitter lite glappt men det är ganska vanligt efter man har transporterat saker...

Permalänk
Medlem

koppla ur och koppla i minnena igen.

denna BSOD:n händer oftast när minnena inte samarbetar.

puss

Permalänk
Medlem

Taimer har aldrig överclockat den!
Mr kan testa!
Rinsewood Oki tack! skall checka allt och se om det sitter på sin plats!
pokelia minnena? Ram minnen? Puzz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av EQDA:

Hej i helgen var jag på ett lan och jag körde hem datorn med bilen efteråt. När jag kom hem kopplade jag in allt och satt igång datorn, hade suttit och spelat CS GO i Ca 2-3 timmar sedan fick jag bluescreen, har aldrig fått det förut, men iallafall jag startade om datorn laddade in alla bilder och arbeten på ett usb-minne sen fick jag bluescreen igen. Har Norton virus skydd så är nog inget virus. sedan startade jag den igen testade återställa den men fick bluescreen, sedan testade jag installera om Windows 7 men då fick jag bluescreen mitt i installationen och varje gång jag startar den så blir det bluescreen inom 1-10min och felsäkert läge blir det också blue screen på. HJÄLP snälla.

På bluscreenen står det

Vad har du för hårdvara? Iom att du flyttat datorn kan det ju ha blivit något glapp eller så har du haft oturen att du har fått fukt i datorn iom tempskillnaden mellan inne och utetemperatur?

Edit: glömde.... Puss!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Kan ha funnit problemet! min nät aggregats fläkt satt loss. skall testa att dra igång odjuret igen

Permalänk
Skrivet av EQDA:

Kan ha funnit problemet! min nät aggregats fläkt satt loss. skall testa att dra igång odjuret igen

Usch låter inte bra.

Puss! Ha ha:)

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Det var inte nät aggs fläkten som var felet iallafall... kunde vara inne på datorn i 5min sen dog den! Vet inte exakt vad min hårdvara heter :S men det var kanske 8+ ute och 24+ inne ellet något sånt puss

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av EQDA:

Det var inte nät aggs fläkten som var felet iallafall... kunde vara inne på datorn i 5min sen dog den! Vet inte exakt vad min hårdvara heter :S men det var kanske 8+ ute och 24+ inne ellet något sånt puss

Skickades från m.sweclockers.com

testa att koppla ur alla RAM-minnen och stoppa i dem en och en, hjelst när du demonterad datorn och har allt i en testbench. dvs på bordet, bara de nödvändigaste

trodde inte det skulle bli så stor grej......puss

Permalänk
Medlem

Kan testa, är inte så bra på hårdvaran och sånt så får se om det går puss

Permalänk
Medlem
Skrivet av EQDA:

Kan testa, är inte så bra på hårdvaran och sånt så får se om det går puss

Ladda ner t.ex Speccy så vi kan få lite mer info om hårvaran

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av EQDA:

Kan testa, är inte så bra på hårdvaran och sånt så får se om det går puss

Eftersom datorn går i några minuter kanske du hinner installera Coretemp och ta tempen på datorn. Inte ovanligt att kylare lossnar vid transporter.

Permalänk
Medlem

Klarade att ha igång den i 15min nu sen fick jag bluescreen och startade den igen fick bluescreen efter 20-30sec :S

Permalänk
Medlem

Hittade en kompling till en fläkt där en sladd satt lite loss och glapade satt fast den! så nu hoppas jag att allt är som det skall tack alla för hjälpen.
Puss

Permalänk
Medlem

fungerar nu! <3

Permalänk
Hedersmedlem

Gött jobbat! Puss!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)