Permalänk

Behöver hjälp med Logotyp

Hej.

Har ett företag jag skulle behöva en logga till.
Om någon skulle vilja skissa/rita upp en så skulle det vara jättesnällt

Bra att veta info:
Namn: Gravyrladan
Och som namnet symboliserar så är vi ett graveringsföretag
Loggan ska användas både som produktmärke, tex gravera ut så helst inte för mycket saker (skuggor osv)
Den ska vara ganska enkel men ändå praktisk.
Kanske initialerna GL och en lada, vad vet jag. Ni har helt fria händer,

Denna ska även användas till en hemsida som håller på att kodas i skrivandets stund. Så det ska vara en bild som man lätt kan göra
större och mindre utan att det blir suddigt och konstigt.

Kom gärna med idéer.

Tack!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av bergstroom:

Hej.

Har ett företag jag skulle behöva en logga till.
Om någon skulle vilja skissa/rita upp en så skulle det vara jättesnällt

Bra att veta info:
Namn: Gravyrladan
Och som namnet symboliserar så är vi ett graveringsföretag
Loggan ska användas både som produktmärke, tex gravera ut så helst inte för mycket saker (skuggor osv)
Den ska vara ganska enkel men ändå praktisk.
Kanske initialerna GL och en lada, vad vet jag. Ni har helt fria händer,

Denna ska även användas till en hemsida som håller på att kodas i skrivandets stund. Så det ska vara en bild som man lätt kan göra
större och mindre utan att det blir suddigt och konstigt.

Kom gärna med idéer.

Tack!

Vill du ha en riktigt grym logga så ska du använda dig av logoarena: http://www.logoarena.com/
Jag har använt dem och fått in hundratals förslag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Vill du ha en riktigt grym logga så ska du använda dig av logoarena: http://www.logoarena.com/
Jag har använt dem och fått in hundratals förslag.

99designs är också grymt, men får intrycket att TS inte är villig att betala för detta.

Permalänk
Skrivet av anon200213:

Vill du ha en riktigt grym logga så ska du använda dig av logoarena: http://www.logoarena.com/
Jag har använt dem och fått in hundratals förslag.

Skrivet av TAG9217:

99designs är också grymt, men får intrycket att TS inte är villig att betala för detta.

Båda sidorna verkar helt okey, men i första han så instämmer jag helt på det sistnämnda säger. I dagsläget vill jag inte betala för loggan, tänkte om de var nån här som var hyffsat duktig och kunde slänga ihop nått

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av bergstroom:

Båda sidorna verkar helt okey, men i första han så instämmer jag helt på det sistnämnda säger. I dagsläget vill jag inte betala för loggan, tänkte om de var nån här som var hyffsat duktig och kunde slänga ihop nått

Du ska nog inte ha stora förhoppningar på att få en logga gjord gratis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Du ska nog inte ha stora förhoppningar på att få en logga gjord gratis.

Det kan han säkert få, men räkna inte med att den är gjord av någon med särskilt stor erfarenhet.

Visa signatur

Dator: MSI P67A-C45 B3, Intel Core i5 2500K @ 3,3 Ghz, 16 GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz, MSI GTX 970 Gaming 4G, Samsung 850 EVO Series 500GB SSD, 4TB Seagate SATA2, Windows 10. Chassi: Define XL R2 Black Pearl. Monitors: Samsung 28" 4K LED U28E570D + Philips Brilliance 23" TFT Wide.
Inet - gratis frakt

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Tråden saknar diskussionsvärde och bryter mot §3.4 i reglerna:

Citat:

§ 3.4 Det är inte tillåtet att skapa trådar som saknar diskussionsvärde. Det inbegriper trådar där man ber någon att utföra en tjänst, svara på en enkätundersökning eller delta i ett evenemang.

screamin-daemon/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...