Tre medlemmar vinner kylning från Be Quiet

Permalänk
Medlem
Skrivet av EverGrowingNoob:

Nej det är helt faktuellt fel, och global uppvärmning är ett allvarligt och deprimerande ämne.

Självklart vet jag det. Det var därför jag satt situationstecken runt global uppvärmning. I detta fall menade personen att uppvärming av alla dess slag bidrar till den globala uppvärmingen. Men inte ens om man ser det ur den synvinkeln så hjälper det ju att ha en bättre cpu-kylare. Det var det jag ville påvisa.
Att argumentet faller på alla sätt. Men ja ja, det var tänkt att va "komiskt" antar jag.

Visa signatur

Dator: NZXT H2 | MSI Z77a-gd65 | i7-3770k | Corsair h40 med Noctua NF-F12 PWM | Sapphire 7970 Ghz Vapor-X 3GB | Corsair Vengeance 32GB | XFX 550W bronze | Samsung 840 & 850 EVO 250GB SSD | WD Red 3TB |
Kringutrustning: Skärm Qnix 27" 2560x1440p @96hz | Tangentbord Qpad MK-85 | Mus Qpad 5k pro | Matta Qpad CT 4mm | Headset Qpad Qh-90

Permalänk

Grattis alla glada vinnare!

Visa signatur

Das Burk:

Chassi: Corsair Obsidian 750D ||Fläktar: Be Quiet Silent Wings 140mm PWM || Moderkort: ASUS z97-A || CPU: i7 4970k 4,0Ghz ||CPU Kylare: Noctua NH-U14S ||SSD: Samsung 250G || PSU: Corsair RM1000 || GPU: R9 290X Gigabyte Windforce || RAM: Corsair Vengance 16GB

Permalänk

Stort tack!
Misstänker att varmluftseffekten försvinner i och med att jag monterar in kylaren, men det kan jag leva med

@zin_90 - Jag förstår vad du menar. Jag resonerade väl typ så här när jag tänkte ut mitt bidrag: en ny cpu-kylare skaffar man typ av 2 anledningar - antingen för att sänka temperaturen eller för att sänka ljudnivån. (eller både och) Antingen så skriver jag typ "min kylare är ganska högljudd och kyler inte så bra, det skulle vara trevlig med en tystare dator", eller så försöker jag stå ut från mängden. Jag förutsatte att de inte skulle lotta ut vinsterna, och att man då har större chans om man gör något annorlunda. Det finns mängder av sätt att stå ut från mängden, och humor är ett bra sätt att nå fram till människor. Dina skäl till att vilja byta kylare är ju lika bra som mina, så då får man försöka påverka sina vinstchanser på annat sätt.

Ha det fint!

P.s. det är min dagliga dator på bilden, förstår inte varför du tvivlar? Var dock VÄLDIGT noga med att torka av korven så att det inte skulle droppa fett!