Permalänk

Tankar om mobilernas os

I höst går mitt abbonemang ut och det är dags att uppgradera sig i mobilvärlden.
Idag ser mina plattformar ut såhär:
Pc: Windows 7, Surfplatta: Android och Mobil: Ios.

Mina tankar är såhär:
Ska jag skaffa Windows 8,1 till pc, så vore det rätt smutt med windows även på surfplatta samt mobil. Jag har ju ändå en förkärlek till smidighet när det gäller synkning å sånt.
Då ligger funderingarna på en av dom nyare Nokiamodellerna som verkar bara bra. Surfplatta har jag ännu inte funderat på
Vilken mobil och surfplatta ska man satsa på?? Prioriterar bra batteritid samt laggfri upplevelse.

Eller så kör jag vidare på windows 7 på datorn och kör android på både surfplatta samt mobil.
Då kan jag använda google som främsta plattform för synkning osv.
Här vet jag redan att det blir en Sony Xperia Z2 om jag väljer detta alternativet.

Jag har såklart läst mig till en massa information, men inget belyser direkt mina användningsområden. Därför vänder jag mig nu till er på forumet för att få igång en diskussion om hur ni hade gjort.
Vore enormt tacksam för hjälp i mina funderingar

Visa signatur

Det är inte lätt att va tung...

Permalänk

Vad är dina användningsområden?

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk

Användingsområden var ett felaktigt ordval märker jag såhär i efterhand

Kriterier skulle varit ett bättre ordval.
Jag efterlyser alltså smidighet när det gäller synkning, handhavande och användarupplevelse.
Sen ska det även vara bra batteritid på mobilen.

Visa signatur

Det är inte lätt att va tung...

Permalänk
Rekordmedlem

Är det inte viktigare med vilken mjukvara du kan använda ? Android är i en klass för sig, medan Win telefoner också är i en egen men helt annan klass.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Jo, men det är ju mjukvaran som styr smidigheten i synkningen?
Dvs vilket os den kör.
Sen styr ju hårdvaran användarupplevelsen när det gäller lagg och sånt. Men jag kommer köra på en toppmodell, så det lär nog lösa sig
Frågan är om man ska sikta på Android eller windows phone 8.
Finns det ingen här som kör windows phone och synkar med sin windowsdator?

Visa signatur

Det är inte lätt att va tung...

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av holetaker:

Jo, men det är ju mjukvaran som styr smidigheten i synkningen?
Dvs vilket os den kör.
Sen styr ju hårdvaran användarupplevelsen när det gäller lagg och sånt. Men jag kommer köra på en toppmodell, så det lär nog lösa sig
Frågan är om man ska sikta på Android eller windows phone 8.
Finns det ingen här som kör windows phone och synkar med sin windowsdator?

Jag kör Windows på allt, platta dator telefon och jobb dator funkar utmärkt.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Å allt synkar bra då?
Vad kör du för platta och telefon?

Visa signatur

Det är inte lätt att va tung...

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av holetaker:

Å allt synkar bra då?
Vad kör du för platta och telefon?

Lumia 920, Surface pro 2.

Ja allt synkar bra.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Tack tack

Visa signatur

Det är inte lätt att va tung...

Permalänk

Vad är det du är intresserad av att synka?

Permalänk
Medlem

Utbudet för Windows appar kommer förmodligen bara att öka med tiden också... att tänka på är väll annars att en "surfplatta" från Microsoft med Windows kan ses som en hybrid mellan laptop och surfplatta.

Permalänk
Skrivet av Constant3831:

Vad är det du är intresserad av att synka?

Det är kontakter, bilder osv.
Kunna läsa mail från alla plattformar på en smidigt sätt..

Något jag verkligen efterlyser är att kunna docka telefonen och svara på sms via datorn.
Det gjorde jag när jag hade min gamla sonyericsson C905

Visa signatur

Det är inte lätt att va tung...

Permalänk
Medlem
Skrivet av holetaker:

Det är kontakter, bilder osv.
Kunna läsa mail från alla plattformar på en smidigt sätt..

Något jag verkligen efterlyser är att kunna docka telefonen och svara på sms via datorn.
Det gjorde jag när jag hade min gamla sonyericsson C905

SMS via datorn får du inte med WP. Hur det ser ut på andra plattformar vet jag inte.

Jag syncar kontakter och mail till Gmail med WP och det fungerar också utmärkt. Har man flera mailkonton kan du välja att visa dem i separata inkorgar eller slå ihop all mail i samma korg på telefonen. Du kan också slå ihop kontakter om du har samma person som kontakt i både Gmail, Outlook och på Facebook, till exempel. Då får du all kontaktinformation från alla tre källorna under samma kontakt + kontaktens bild från Facebook.

Bilder är helt klart enklast till OneDrive eftersom det finns inbyggt men det finns även stöd för direkt uppladdning från kameran via andra appar. Hittas under inställningarna för bildalbumet.

Vad gäller laggfri upplevelse så är det en av WPs starka sidor. Det flyter jättebra även på budgetlurarna. Skillnaden med en snabb telefon är laddningstiden för lite större appar och andra lite tyngre grejer men gränssnittet i sig flyter alltid lika bra när du väl startat en app.

Batteritiden har jag väl inga större referenser till men min Lumia 720 laddar jag varannan till var tredje dag lite beroende på användning. Det går såklart att köra slut på den på en dag också om jag skulle sitta och surfa eller köra spel konstant.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem

Vad använder du för tjänster idag för att lagra bilder och hantera mail osv? Det är väl framför allt det som styr tycker jag. Är du inne i MS ekosystem, med Onedrive och Outlook.com osv så är ju Windows lysande, är du inne i Googles ekosystem och har bilder, mail, kalendrar och kontakter där är kanske inte Windows förstahandsval.

Sen beror det lite på vad du har för önskemål kring själva enheterna också. Väljer du iOS är du ju begränsad till just iPhone och iPad. Väljer du Windows finns ett bra utbud av mobiler, men i dagsläget finns inga små och lätta plattor. Det finns en hel del 8-tumsplattor, men de är alla betydligt klumpigare än en 7-tummare med Android.

Window 7 eller 8 på datorn kan jag tycka spelar mindre roll i det här fallet, även om det är smidigt att inställningar kan synkas mellan dator och platta om du kör Windows-platta så är det inget måste i mitt tycke. Det handlar mest om att du får dina tiles organiserade på samma sätt, om du har samma applikationer installerade.

Så fokus bör ligga på platta + mobil och jag kan bara rekommendera dig att klämma och känna och fundera över vilka appar du har behov av och hur användningsmönstret ser ut. Synka kontakter, foton etc kommer du kunna göra oavsett enheter, det handlar bara om att välja rätt molnleverantörer. Däremot är det ganska stor skillnad på att använda Android och Windows Phone.

Jag kör idag Windows-dator (via jobbet), Windows-mobil (via jobbet) och Windows-platta (privat) och tycker det funkar bra, även om jag upplever att min platta är lite för mycket dator (det är en 8-tumsplatta med Windows 8.1) och lite för lite platta. Skulle jag köpa alla grejer privat vet jag faktiskt inte om jag skulle välja på samma sätt.

Permalänk
Medlem

Jag kör Win7 på alla datorer och Android på telefoner och surfplattor. Allting synkas och har sig.

Det går säkert lika bra med WP8 och Win men jag tycker inte om WP och hårdvaran i WP-telefonerna.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av holetaker:

Det är kontakter, bilder osv.
Kunna läsa mail från alla plattformar på en smidigt sätt..

Jo vill du synka dessa så blir det ju att köra Windows på alla plattformar eller att köra Android på mobil+surfplatta och Windows på PCn.

Kontakter synkas automatiskt genom Android OSet, jag skulle gissa att WindowsPhone sköter det på samma sätt.
För synk av bilder så har Android inbyggda funktioner där du kan välja att säkerhetskopiera alla dina bilder till ditt Google+ konto (de är självklart privata tills du vill dela dem på något vis). Det är ett väldigt enkelt sätt att synka dina bilder.
De flesta andra sakerna (som filer och sånt) på både Android och Windows skulle jag tro att du måste använda dig av molntjänster för att synka.

Gmail är den mail du kommer vilja använda om du använder Android. Allting synkas enkelt där och gränssnittet är imponerande innovativt. Jag tror tyvärr inte att det finns en app för Gmail i Windows dock.

Kortfattat så skulle jag nog säga att de största skillnaderna mellan Android och WP är:
Android: Mycket modifierbart, extremt bra integration av Google tjänster och förvirrat designspråk i många tillverkar skins (men ej i standard Android som i Nexus enheterna)
WindowsPhone: Flyter bra på dålig hårdvara, dåligt app-utbud och enhetligt designspråk.

Ska man köpa en flaggskeppstelefon så ligger väl den största vikten i om du vill kunna ändra saker som vilket tangentbord du använder eller hur dina hemskärmar/dit skrivbord fungerar och om ett bra app-utbud är viktigt för dig. Är dessa viktiga saker för dig så är Android det självklara valet. Annars är WP ett mycket bra och enhetligt alternativ.

Om du ger dig in på Android och kan tänka dig en mindre surfplatta så är Nexus 7 det självklara alternativet. Enhetligt designspråk, uppdateringar direkt från Google och bra hårdvara till ett toppenpris gör det svårt för andra enheter att konkurrera i den klassen.

Sedan angående Windows 8 till PC så skulle jag vilja säga det att det är mer trubbel än det är värt. Det finns inte många fördelar mot Windows 7 och alla de problemen man får tampas med gör det långt ifrån värt det. Jag försökte med det i nästan en vecka men fick tillslut ge upp och avinstallera skiten av ren frustration. Det finns så otroligt många dåliga designval i operativsystemet.

Permalänk

Måste säga att era svar är fantastiska. Mycket nyttig information har jag fått.

Dock står jag nog fortfarande på ruta ett och stampar. Antagligen för att jag inte ställt rätt frågor haha.

Hursomhelst nappade jag idag på ett erbjudande från tele2 där man kan prova telefon i två veckor utan kostnad.
Beställde en Nokia Luma 1520 som kör Windows phone 8.1. Så snart får jag en chans att prova hur Windows i telefonen passar mig.

Idag är jag väldigt dålig på att synka. Satte upp ett eget owncloud hemma men jag är inte helt nöjd, eller så är det skit bakom tangenterna
Jag vill att bilder, kontakter och ev dokument som jag skapar i Word och excel ska synkas automatiskt, utan att jag ska behöva göra det manuellt som jag idag gör med mitt owncloud.
Anledningen till behovet av synk är att bilderna börjar ta stor plats på telefonen. Jag vill inte radera dom från telefonen utan helst ha tillgång till dom närhelst jag har behovet. Kanske det finns något bra sätt redan nu som jag missat?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Det är inte lätt att va tung...

Permalänk
Medlem
Skrivet av holetaker:

Jag vill att bilder, kontakter och ev dokument som jag skapar i Word och excel ska synkas automatiskt, utan att jag ska behöva göra det manuellt som jag idag gör med mitt owncloud.
Anledningen till behovet av synk är att bilderna börjar ta stor plats på telefonen. Jag vill inte radera dom från telefonen utan helst ha tillgång till dom närhelst jag har behovet. Kanske det finns något bra sätt redan nu som jag missat?

Detta sköter OneDrive klockrent.

När jag är på jobbet så pillar jag en del med OneNote, efter jobb brukar jag träna och då jag kör på gym så använder jag Excel en del för mina pass och träningsprogram. Allt detta synkas exakt när du gör det så när man sedan kommer hem så kan man klicka sin in i Onedrive på burken och få en större överblick och se att allt är på rätt ställe.

Du kan ställa in så du har automatisk överföring av bilder till OneDrive. Just synk-biten är det sista du ska oroa dig för när det gäller Windows och WP. Grym synk, minst sagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av holetaker:

Hursomhelst nappade jag idag på ett erbjudande från tele2 där man kan prova telefon i två veckor utan kostnad.
Beställde en Nokia Luma 1520 som kör Windows phone 8.1. Så snart får jag en chans att prova hur Windows i telefonen passar mig.

Whoa, haha. Du ger dig rakt in på Phablets huh? Nu får du även se vad du tycker om gigantiska telefoner. 5tum är smärtgränsen för mig och många andra, jag skulle aldrig klara 6tum, men det finns ju självklart de som inte har några problem med det.

Citat:

Idag är jag väldigt dålig på att synka. Satte upp ett eget owncloud hemma men jag är inte helt nöjd, eller så är det skit bakom tangenterna
Jag vill att bilder, kontakter och ev dokument som jag skapar i Word och excel ska synkas automatiskt, utan att jag ska behöva göra det manuellt som jag idag gör med mitt owncloud.

Det tror jag du kan fixa automatiskt på båda plattformarna. Det ska nog inte vara ett problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av holetaker:

Måste säga att era svar är fantastiska. Mycket nyttig information har jag fått.

Dock står jag nog fortfarande på ruta ett och stampar. Antagligen för att jag inte ställt rätt frågor haha.

Hursomhelst nappade jag idag på ett erbjudande från tele2 där man kan prova telefon i två veckor utan kostnad.
Beställde en Nokia Luma 1520 som kör Windows phone 8.1. Så snart får jag en chans att prova hur Windows i telefonen passar mig.

Idag är jag väldigt dålig på att synka. Satte upp ett eget owncloud hemma men jag är inte helt nöjd, eller så är det skit bakom tangenterna
Jag vill att bilder, kontakter och ev dokument som jag skapar i Word och excel ska synkas automatiskt, utan att jag ska behöva göra det manuellt som jag idag gör med mitt owncloud.
Anledningen till behovet av synk är att bilderna börjar ta stor plats på telefonen. Jag vill inte radera dom från telefonen utan helst ha tillgång till dom närhelst jag har behovet. Kanske det finns något bra sätt redan nu som jag missat?

Skickades från m.sweclockers.com

8.1 på stationära, Surface pro 2 med type cover som surfplatta och laptop och en 1520 låter väl som en bra idé isåfall. Jag kör nästan på den kombinationen bara att jag har en HTC one istället som primär mobil. Har en lumia 820 som jag fick billigt men använder den inte särskilt mycket. Tydligen ska väl 930 med wp 8.1 också vara nice som kommer snart.

Med surface pro 2 får du också 200GB gratis till onedrive i 2 år så det är ju inte helt fel. Du får även massa gratis skit till skype jag inte vet vad det innebär men det var väl nice det med antar jag.

Tips är att skaffa office 365 prenumeration typ 900 spänn om året för 5 enheter/familjemedlemmar, inte helt illa.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av holetaker:

Måste säga att era svar är fantastiska. Mycket nyttig information har jag fått.

Dock står jag nog fortfarande på ruta ett och stampar. Antagligen för att jag inte ställt rätt frågor haha.

Hursomhelst nappade jag idag på ett erbjudande från tele2 där man kan prova telefon i två veckor utan kostnad.
Beställde en Nokia Luma 1520 som kör Windows phone 8.1. Så snart får jag en chans att prova hur Windows i telefonen passar mig.

Idag är jag väldigt dålig på att synka. Satte upp ett eget owncloud hemma men jag är inte helt nöjd, eller så är det skit bakom tangenterna
Jag vill att bilder, kontakter och ev dokument som jag skapar i Word och excel ska synkas automatiskt, utan att jag ska behöva göra det manuellt som jag idag gör med mitt owncloud.
Anledningen till behovet av synk är att bilderna börjar ta stor plats på telefonen. Jag vill inte radera dom från telefonen utan helst ha tillgång till dom närhelst jag har behovet. Kanske det finns något bra sätt redan nu som jag missat?

Skickades från m.sweclockers.com

Den där 1520 är en Windows Phone 8, Windows Phone 8.1 har inte riktigt släppts än. Om det nu itne skulle vara någon testversion som tele2 skulle fått av Nokia på något sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av holetaker:

Jag vill att bilder, kontakter och ev dokument som jag skapar i Word och excel ska synkas automatiskt, utan att jag ska behöva göra det manuellt som jag idag gör med mitt owncloud.
Anledningen till behovet av synk är att bilderna börjar ta stor plats på telefonen. Jag vill inte radera dom från telefonen utan helst ha tillgång till dom närhelst jag har behovet. Kanske det finns något bra sätt redan nu som jag missat?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag använder Dropbox för att synka bilder. De laddas upp automatiskt från telefonen och finns tillgängliga direkt på alla mina datorer. Det går säkert precis lika bra med gdrive eller något annat. På Android iaf.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk

Nu har jag snart testat nokia lumia 1520 i en vecka..
Jättebra telefon på alla sätt...utom ett.
Det går inte att ta med hemifrån om man inte har stora fickor. Den är helt enkelt för stor. Dessutom går den inte att använda utan två händer.
Så det får bli en mindre lur..
Finns det nån mindre nokia lumia som är värd namnet?
Kollade på Z1 compact, som ju verkade vara en trevlig sak.
Fick ett stort habegär efter trådlös laddning nu när man provat det

Visa signatur

Det är inte lätt att va tung...

Permalänk
Medlem
Skrivet av holetaker:

Nu har jag snart testat nokia lumia 1520 i en vecka..
Jättebra telefon på alla sätt...utom ett.
Det går inte att ta med hemifrån om man inte har stora fickor. Den är helt enkelt för stor. Dessutom går den inte att använda utan två händer.
Så det får bli en mindre lur..
Finns det nån mindre nokia lumia som är värd namnet?
Kollade på Z1 compact, som ju verkade vara en trevlig sak.
Fick ett stort habegär efter trådlös laddning nu när man provat det

"Snart" finns 930, ska komma i sommar någon gång.
Ananrs är väl 925 deras topptelefon som inte är stor(1520, 1320) eller specialkamera(1020).

Permalänk
Skrivet av holetaker:

Användingsområden var ett felaktigt ordval märker jag såhär i efterhand

Kriterier skulle varit ett bättre ordval.
Jag efterlyser alltså smidighet när det gäller synkning, handhavande och användarupplevelse.
Sen ska det även vara bra batteritid på mobilen.

iOS och OSX är så lycklig sen jag gick över helt till apple. Allt fungerar och syncar verkligen ALLT. Att skriva en anteckning på datorn som sen hamnar på mobilen, Svara på sms i notisen direkt i Macen istället för att springa och hämta telen osv..

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av holetaker:

Det är kontakter, bilder osv.
Kunna läsa mail från alla plattformar på en smidigt sätt..
Något jag verkligen efterlyser är att kunna docka telefonen och svara på sms via datorn.
Det gjorde jag när jag hade min gamla sonyericsson C905

Kontakter och bilder lär vara smidigt att synca oavsett plattform. Det är mest en fråga om vem som har tillgång till din data (Apple, Google eller MS).

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Medlem
Skrivet av holetaker:

Nu har jag snart testat nokia lumia 1520 i en vecka..
Jättebra telefon på alla sätt...utom ett.
Det går inte att ta med hemifrån om man inte har stora fickor. Den är helt enkelt för stor. Dessutom går den inte att använda utan två händer.
Så det får bli en mindre lur..
Finns det nån mindre nokia lumia som är värd namnet?
Kollade på Z1 compact, som ju verkade vara en trevlig sak.
Fick ett stort habegär efter trådlös laddning nu när man provat det

Fast nu måste du ju tänka på det att du gick rakt på en 6tums telefon, vilket är en ENORM telefon. Tum mäts på diagonalen, så bara ett steg ner till 5tum och du har mycket mindre telefoner redan där. Lumia 1520 är 50% större i volym än Nexus 5.

Jag är faktiskt tveksam till Z1 compact. Den har mycket outnyttjat utrymme på framsidan. Nexus 5 är faktiskt bara är 5% större än Z1 compact till volymen trots att den har en skärm som är 35% större. (Z1 är tjockare, men ca 1cm kortare)

Du borde verkligen ta en titt på Nexus 5 innan du bestämmer dig. Det är en enormt bra telefon i en acceptabel storlek.
Jag känner personligen att den är precis på gränsen för vad jag klarar när det kommer till storlek. Hade den varit lite större så skulle jag få problem då jag ofta har på mig tajta byxor.
Vill du ha något att jämföra med så är Nexus 5 nästan exakt lika stor som Samsung Galaxy S4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av holetaker:

Finns det nån mindre nokia lumia som är värd namnet?
Kollade på Z1 compact, som ju verkade vara en trevlig sak.
Fick ett stort habegär efter trådlös laddning nu när man provat det

Ledsen för dubbelpost, men jag fick just en ljus ide!
Kolla här och jämför
http://www.phonearena.com/phones/size/Google-Nexus-5,LG-G2,Sa...

Lägg bara till de telefonerna du är intresserad av för att jämföra deras storlek.
Du kan även lägga till den telefonen du har just nu och kalibrera bildernas storlekar så att de stämmer överens med verkligheten och på så vis se hur stora telefonerna är.

Permalänk
Skrivet av holetaker:

Nu har jag snart testat nokia lumia 1520 i en vecka..
Jättebra telefon på alla sätt...utom ett.
Det går inte att ta med hemifrån om man inte har stora fickor. Den är helt enkelt för stor. Dessutom går den inte att använda utan två händer.
Så det får bli en mindre lur..
Finns det nån mindre nokia lumia som är värd namnet?
Kollade på Z1 compact, som ju verkade vara en trevlig sak.
Fick ett stort habegär efter trådlös laddning nu när man provat det

Det finns ju både Lumia 925 (snart även 930) och 1020. 1020 är ju lika stor some s4/s5 och även iphone 5s +/- någon mm.
Jag har själv en 1020 som jag utan problem kan använda med en hand till allt jag gör.

Och som du är ute efter, köra Windows 8, WP8 på mobil sen ha en surface pro är ju en perfekt kombination. Jag är sugen på att skaffa en surface pro just för att den kan fungera både som platta och laptop.
Det enda som inte går är väl att läsa o svara på sms i datorn(?) inget jag sett man kan göra iaf. Men jag har alltid mobilen bredvid datorn ändå så inget jag märker av

WP8.1 kommer som preview i dagarna nu, släpps väl i sommar sen

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod