Permalänk
Medlem

Dell P2414H

Hej,

Jag har en Dell P2414H som jag köpte i December. Efter nån vecka kom jag på att jag skulle göra ett pixel- och backlightbleeding-test, inga trasiga pixlar men lite bleeding i ena hörnet. Det tyckte jag inte va så farligt, för när jag kollade upp det så verkade det som alla hade lite bleeding. Nu har det dock antingen blivit värre, eller så tänker jag på det mer, vilket som så stör jag mig på det när det är mörkare bilder på skärmen.

Dold text

Hur mycket är egentligen för mycket? Är det värt att krångla över (ersättningsskärm kan ju ha ännu mer problem)

Har frågat Dustinhome, där jag köpte skärmen, men de hänvisar till Dell. Har försökt ringad Dell men antingen är det långa köer, eller så kommer jag fram efter att supporten stänger samt att jag inte kan skicka en fråga via e-post då det kräver en Service Tag vilket de själva skriver "vanligtvis inte finns på bildskärmar".

Har inte återförsäljaren krav på sig att sköta om något är fel? Eller kan de bara skicka vidare mig till tillverkaren?

EDIT: Då jag mycket hellre har och göra med Dustinhome än Dells jobbiga support

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk

Hej Fltoig

Normal retningslinjer omkring bleed er, at hvis det udelukkende kan ses i mørke omgivelser, så er det indenfor det man kalder acceptabelt, indenfor branche standarden. Kan bleeden ses ved normal kontorbelysning, er det oftest for kraftigt, og kan muligvis kvalificere sig til en udbytning.

Det er altid din reseller der har det endelige ansvar overfor dig som kunde, men vi producenter yder gerne support og hjælp, så længe vi er indenfor garantiens rammer. Jeg vil derfor gerne se nærmere på sagen for dig, såfremt at bleeden er så kraftig at du kan se den ved normal kontor belysning. Jeg skal i såfald bede dig om at få et Dell ordrenummer fra din forhandler, da jeg skal bruge dette til at slå skærmen op i vores systemer. Det står muligvis også på den originale kartong som "Workorder".

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Jag har flyttat din tråd till en mer lämplig forumdel.

screamin-daemon/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Det där ser väl helt acceptabelt ut.
Man kan inte låta bli att att fråga - brukar du sitta i ett helmörkt rum?

Det är närmast att betrakta som självmisshandel med vilken LCD som helst enligt mig.
Dels pga. svärtan, men dels för att det är dåligt för dina ögon och kan ge huvudvärk.

Visa signatur

««« »»»