Permalänk
Avstängd

Call of Duty: Ghosts

Spelar ni fortfarande detta spel? Har ni kul? Flyter det på? Om någon kan svara ja på dessa frågor vill jag gärna veta hur!

Det "klickar" segt för mig, köpte en ny dator bara för att testa, trots att alla jag läst redan sagt att deras monster datorer laggade satan, så tänkte jag att min tidigare 3 år gamla 2500k/6950 burk bara var helt jävla slut. Sedan började jag försöka lära mig att spela med V-sync igen, den lilla trippen tog mig väl ungefär tills här och nu. Ger nog fan upp nu alltså, det är inte kul, känns som min dator är skit och jag blir bara ledsen för alla tusenlappar jag lagt ut... Den lilla snälla datorkunnige som kan ge mig ett sista tips som faktiskt funkar på detta skitspel är min hjälte.

Annars börjar jag gärna spela ett nytt eller nygammalt spel, kanske även startar något gammalt spel och försöker återuppta det. Funderar på Black Ops 1 i så fall som jag alltid gillade på sätt och vis, grymt snyggt var det iaf minns jag, jag hann aldrig med att gå till högsta prestige där heller. Eller så klart Black Ops 2 som flöt som en flod för mig och de flesta andra antar jag.

Kan ju också ge upp CoD helt och hållet, tycker man bara blir arg och besviken på detta spel ändå. Finns det något annat spela man kan hoppa in på? Battlefield säger alla då? Har Bf3 redan och jag vet inte, tycker det är för lite action bara, gillar inte att folk sitter i flygplan/tanks och även fast grafiken antagligen är snyggare än CoD, tycker jag ändå den inte är snygg. Just därför den är så snygg och banorna är så stora så måste de spara in lite på de fysiska detaljerna istället. Om du går in i ett rum så är det inte direkt en massa detaljer på väggar, möbler finns ju inte ens, osv.

Vad ska en spelsugen kille som jag med en ny sprudlande pigg värstingsingelkortsdator göra?

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk

Tips nummer 1: Spela inte CoD: Ghosts. Det är det sämsta fps spelet jag har spelat på flera år!
Tips nummer 2: Prova bf4? Det finns säker någon som säljer en aktiveringskod på marknaden för ca 150kr och bf4 är nog värt den lilla pengen.
Tips nummer 3: Prova Titanfall? Det har ett ganska högt tempo så det skulle du kanske gilla?
Tips nummer 4: Spela CS:GO competitive mode med några kompisar? Jag har haft sjukt kul med 4 andra kompisar i competitive mode!

Visa signatur

AOC AG322QC4 | NZXT H500i | Corsair RM 750X | MSI X470 Gaming Pro Carbon | Predator DDR4 RGB 3200MHz 8GB x 2 | Ryzen 7 2700 | Corsair H115i Pro | Vega 64 Strix | Samsung Evo 860 500GB | WD Blue 1TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Motofinne:

Tips nummer 1: Spela inte CoD: Ghosts. Det är det sämsta fps spelet jag har spelat på flera år!
Tips nummer 2: Prova bf4? Det finns säker någon som säljer en aktiveringskod på marknaden för ca 150kr och bf4 är nog värt den lilla pengen.
Tips nummer 3: Prova Titanfall? Det har ett ganska högt tempo så det skulle du kanske gilla?
Tips nummer 4: Spela CS:GO competitive mode med några kompisar? Jag har haft sjukt kul med 4 andra kompisar i competitive mode!

Är några några millimeter från att klicka uninstall på Ghosts nu, såg att jag har lyckats kämpa mig till 700+ timmar, haha, tragiskt...

CS vågar jag inte ge mig in på, får säkert spö av alla gamla rävar där. Bf4 eller Titanfall är klart de spel jag funderar på mest, några downsides dock, Bf4 är ju Battlefield, så lite samma fel som i Bf3. Titanfall verkar nog det som ligger närmast på tur, felet där känner jag att det ser lite för leksaksaktigt, man flyger runt i luften, känns ungefär precis som det spelet alla små hackerkids drömmer om. En annan sak är väl att det är sprilans nytt spel, är det inte lika krävande som Ghosts då?

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiHjD:

Spelar ni fortfarande detta spel? Har ni kul? Flyter det på? Om någon kan svara ja på dessa frågor vill jag gärna veta hur!

Det "klickar" segt för mig, köpte en ny dator bara för att testa, trots att alla jag läst redan sagt att deras monster datorer laggade satan, så tänkte jag att min tidigare 3 år gamla 2500k/6950 burk bara var helt jävla slut. Sedan började jag försöka lära mig att spela med V-sync igen, den lilla trippen tog mig väl ungefär tills här och nu. Ger nog fan upp nu alltså, det är inte kul, känns som min dator är skit och jag blir bara ledsen för alla tusenlappar jag lagt ut... Den lilla snälla datorkunnige som kan ge mig ett sista tips som faktiskt funkar på detta skitspel är min hjälte.

Annars börjar jag gärna spela ett nytt eller nygammalt spel, kanske även startar något gammalt spel och försöker återuppta det. Funderar på Black Ops 1 i så fall som jag alltid gillade på sätt och vis, grymt snyggt var det iaf minns jag, jag hann aldrig med att gå till högsta prestige där heller. Eller så klart Black Ops 2 som flöt som en flod för mig och de flesta andra antar jag.

Kan ju också ge upp CoD helt och hållet, tycker man bara blir arg och besviken på detta spel ändå. Finns det något annat spela man kan hoppa in på? Battlefield säger alla då? Har Bf3 redan och jag vet inte, tycker det är för lite action bara, gillar inte att folk sitter i flygplan/tanks och även fast grafiken antagligen är snyggare än CoD, tycker jag ändå den inte är snygg. Just därför den är så snygg och banorna är så stora så måste de spara in lite på de fysiska detaljerna istället. Om du går in i ett rum så är det inte direkt en massa detaljer på väggar, möbler finns ju inte ens, osv.

Vad ska en spelsugen kille som jag med en ny sprudlande pigg värstingsingelkortsdator göra?

Måste vara något i dina inställningar, jag sitter på en 2500K och ett gtx660, har inga problem med att få spelet att flyta.
Det enda som buggar ibland är vanlig lagg när man hamnar på någon host med skit uppkoppling.

Permalänk
Medlem

Jag köpte ghost, nej, köpte mw3 för 3 veckor sedan, nej. köpte 4 dagar senare bo2. ja för fan

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MacAllan:

Måste vara något i dina inställningar, jag sitter på en 2500K och ett gtx660, har inga problem med att få spelet att flyta.
Det enda som buggar ibland är vanlig lagg när man hamnar på någon host med skit uppkoppling.

Teach me master!!! Jag har Provat allt på low/verylow och 640x480 samt allt på extra/4xMSAA 1980x1080. Sedan allt där i mellan också och aldrig får jag flytet jag vill ha. Sitter jag och mixtrar en hel dag, även med Nvidia-inställningarna i Windows, klockar grafikkortet upp och ner, kanske jag kan få ett plötsligt flyt på kvällen, ett par timmar om jag har tur men då varje gång, obs jag säger varje gång detta inträffar så är det exklusivt för just den kvällen. När jag startar datorn dagen efter är det helt omöjligt att få flyt igen. Sista tiden har jag precis gjort så varje dag, fixat inställningar tills jag får flytet, spelat 3 matcher, sen måste jag sova.

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KlyfftPotatis:

Jag köpte ghost, nej, köpte mw3 för 3 veckor sedan, nej. köpte 4 dagar senare bo2. ja för fan

Är nära att bara avinstallera Ghosts och hoppa tillbaka till Bo2 igen, men har 2500h spelat där, är ganska så less!

Men det var helt ett CoD spel av en helt egen kaliber på PC tycker jag, det FLÖT, på riktigt alltså, inte nått segt V-sync flyt utan det kunde verkligen spotta ut en jäkla massa fps.

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiHjD:

Teach me master!!! Jag har Provat allt på low/verylow och 640x480 samt allt på extra/4xMSAA 1980x1080. Sedan allt där i mellan också och aldrig får jag flytet jag vill ha. Sitter jag och mixtrar en hel dag, även med Nvidia-inställningarna i Windows, klockar grafikkortet upp och ner, kanske jag kan få ett plötsligt flyt på kvällen, ett par timmar om jag har tur men då varje gång, obs jag säger varje gång detta inträffar så är det exklusivt för just den kvällen. När jag startar datorn dagen efter är det helt omöjligt att få flyt igen. Sista tiden har jag precis gjort så varje dag, fixat inställningar tills jag får flytet, spelat 3 matcher, sen måste jag sova.

Tyvärr innebär det att man måste stänga av en massa saker, men det brukar jag iofs göra på de flesta spel eftersom jag prioriterar att det flyter framför bildkvalitet.
De inställningar jag kör på är:

Sync every frame: NO
Image Quality: High
Dept of field: NO
Screen space Ambient Occlusion: OFF
Terrein Detail: Normal
Anisotropic Filtering: Low
Motion Blur: NO
Distortion: NO
Anti-aliasing: OFF
Shadows: NO
Texture Quality: Auto (High är låsta i detta läget)
Dynamic Fur: OFF
PhysX Turbulence: OFF

Med dessa inställningar är det ytterst sällan jag får någon "frame lagg" och de gånger jag får det är det kopplat till att jag använder "Thermal" siktet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MacAllan:

Tyvärr innebär det att man måste stänga av en massa saker, men det brukar jag iofs göra på de flesta spel eftersom jag prioriterar att det flyter framför bildkvalitet.
De inställningar jag kör på är:

Sync every frame: NO
Image Quality: High
Dept of field: NO
Screen space Ambient Occlusion: OFF
Terrein Detail: Normal
Anisotropic Filtering: Low
Motion Blur: NO
Distortion: NO
Anti-aliasing: OFF
Shadows: NO
Texture Quality: Auto (High är låsta i detta läget)
Dynamic Fur: OFF
PhysX Turbulence: OFF

Med dessa inställningar är det ytterst sällan jag får någon "frame lagg" och de gånger jag får det är det kopplat till att jag använder "Thermal" siktet.

Vilken upplösning kör du då?

Jag gillar att ha Windowed No Border vilket gör att jag måste ha 1080p som skärmen. Då känns det inte ens som allt på lägsta räcker för att få bort alla lags, men om jag står ut med lite lags har jag märkt att jag kan spela på bildkvalité Extra och allt annat på lägsta utan V-sync och ändå ha en sportmössa. Anledningen att jag vill köra på Extra istället för med High är för att jag inte får optimal syn på långt håll annars, är lite av en long range killer, även fast jag spelar med assault oftast i Ghosts.

Så det är mitt dilemma, när man fick ha fpsunlocker försökte jag spela på lägsta grafiken med lägsta upplösningen och fick typ 300+ fps, vilket fick spelet att kännas som Bo2 ungefär, men jag såg ungefär fiender på 20 meters avstånd som mest, sen blev man dödad av en pixel. Vill se de som sitter längst bort och campar samt spela flytande, känns omöjligt.

Har förövrigt ett liknade problem med datorspelandet i övrigt, haha, sänker sensen tills jag kan skjuta autofire på andra sidan Stonehaven, men höjjer den efter ett tag då jag inte kan vända mig, har provat spela så jag får göra 2 drag för att komma 180 grader ett flertal gånger i Ghosts, vilket suger, vill hitta en balans men det verkar inte gå just nu!

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiHjD:

Vilken upplösning kör du då?

Jag gillar att ha Windowed No Border vilket gör att jag måste ha 1080p som skärmen. Då känns det inte ens som allt på lägsta räcker för att få bort alla lags, men om jag står ut med lite lags har jag märkt att jag kan spela på bildkvalité Extra och allt annat på lägsta utan V-sync och ändå ha en sportmössa. Anledningen att jag vill köra på Extra istället för med High är för att jag inte får optimal syn på långt håll annars, är lite av en long range killer, även fast jag spelar med assault oftast i Ghosts.

Så det är mitt dilemma, när man fick ha fpsunlocker försökte jag spela på lägsta grafiken med lägsta upplösningen och fick typ 300+ fps, vilket fick spelet att kännas som Bo2 ungefär, men jag såg ungefär fiender på 20 meters avstånd som mest, sen blev man dödad av en pixel. Vill se de som sitter längst bort och campar samt spela flytande, känns omöjligt.

Har förövrigt ett liknade problem med datorspelandet i övrigt, haha, sänker sensen tills jag kan skjuta autofire på andra sidan Stonehaven, men höjjer den efter ett tag då jag inte kan vända mig, har provat spela så jag får göra 2 drag för att komma 180 grader ett flertal gånger i Ghosts, vilket suger, vill hitta en balans men det verkar inte gå just nu!

Jag kör på 1920 x 1080

Permalänk
Inaktiv

Slutade spela Call of Duty när black ops kom ut, P12 spel nu för tiden!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MacAllan:

Jag kör på 1920 x 1080

Jag testade dina inställningar men förstår inte hur du kan få det att flyta, ett bra tips du gav mig var iaf att sätta High på bildkvalitén och Automatic sen där nere, verkar ta bort det där över suddiga som High oftast ger. Ska tweaka lite till, det verkar dock vara en bra grund att bygga på, tackar!

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk

Gost är de sämsta skitspel ja provat de suger så fett att man böla
Så dåligt optimerat så dom borde skämmas
Bo2 är som dom andra säger riktigt bra .både dice o dom andra tomtarna borde kolla upp hur dom optimerat grafiken
Och sen samma bf4 ett stort megaskämt tickraten suger nätkodningen suger
Grafiken sjukt dåligt optimerad origin plugin mega buggig
Gameplayen känns som man springer som en 70+ o försöker leka soldat
Aima kasta saker hoppa ja allt är dösegt
Hoppas de kommer ett spel med bra nätkod dedikerade servrar
Samt de viktigaste .gameplayen en bra sådan är ett måste
Dice kan ju lägga ner sitt crap o starta bingo för gamla de är ju så segt zzzzz

Fps världen är död utan bra gameplay etc
Zzzzzzzzzzz

Permalänk
Skrivet av RiHjD:

CS vågar jag inte ge mig in på, får säkert spö av alla gamla rävar där.

När man börjar med competive hamnar man med silver spelare, dom är så dåliga så det är nog inte problem eftersom du har kört CoD

Visa signatur

HAF 912 – i7 2600k(Stock) – 8GB RAM – GTX 760 2GB – 128GB SSD/1TB HD
Asus Zenbook UX305FA – 3200 x 1800 <3
Dell U2515H – DT250 – Logitech G400 – QPAD MK50 – Roccat Sense – Blue Snowball Ice
D40X – iPhone 5S

Permalänk
Avstängd

kör Ghosts varje dag och det flyter på hur bra som helst nu efter de senaste 2-3 uppdateringarna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WhiteOnyx:

kör Ghosts varje dag och det flyter på hur bra som helst nu efter de senaste 2-3 uppdateringarna.

Säger samma sak till dig som till den förra som sa så, berätta hur du får det att flyta då! Inställningar? Vad?

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiHjD:

Jag testade dina inställningar men förstår inte hur du kan få det att flyta, ett bra tips du gav mig var iaf att sätta High på bildkvalitén och Automatic sen där nere, verkar ta bort det där över suddiga som High oftast ger. Ska tweaka lite till, det verkar dock vara en bra grund att bygga på, tackar!

Om jag tittar på din rigg så är den ju betydligt bättre än min, så det enda som kanske spelar in är att jag sitter med 16 gb ram mot dina 8.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MacAllan:

Om jag tittar på din rigg så är den ju betydligt bättre än min, så det enda som kanske spelar in är att jag sitter med 16 gb ram mot dina 8.

Ofta det kan spela roll? Hade 16Gb innan i min förra, men hade hört en miljon personer säga att 4Gb var nog, köpte 8Gb med hög MHz istället. Om jag kör precis dina settings men tar på vsync så flyter det i princip helt och hållet just nu. Utan vsync går det lika illa som med vilka inställningar som helst för mig.

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mattias östlund:

Gost är de sämsta skitspel ja provat de suger så fett att man böla
Så dåligt optimerat så dom borde skämmas
Bo2 är som dom andra säger riktigt bra .både dice o dom andra tomtarna borde kolla upp hur dom optimerat grafiken
Och sen samma bf4 ett stort megaskämt tickraten suger nätkodningen suger
Grafiken sjukt dåligt optimerad origin plugin mega buggig
Gameplayen känns som man springer som en 70+ o försöker leka soldat
Aima kasta saker hoppa ja allt är dösegt
Hoppas de kommer ett spel med bra nätkod dedikerade servrar
Samt de viktigaste .gameplayen en bra sådan är ett måste
Dice kan ju lägga ner sitt crap o starta bingo för gamla de är ju så segt zzzzz

Fps världen är död utan bra gameplay etc
Zzzzzzzzzzz

TitanFall har jag i princip bara hört bra saker om, har du provat det?

Känner ungefär som att min fps värld är död nu, om inte ett 780ti och en 4770k får fart på spelen tappar jag lätt orken att spela, speciellt när folk med 660ti kort säger att dom spelar med fullt flyt utan vsync, ett kort som kostar 6 gånger så lite?

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem

Om du vill veta om det är något fel på din dator så ska du köra 3DMark och posta en länk till ditt resltat.

http://www.techpowerup.com/downloads/2350/futuremark-3dmark-2013-v1-2-362/

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

ghost är ett skit spel nog diskuterat de är portart fån tv spel därför kommer de alltid vara ett skit spel
spelar ingen roll va man har för burk
random med drivers kanske kan få de funka för vissa men om vi säger såhär
du som skriver att man skall kolla med en benchmark tex och se om man har en kass dator kolla detta isåfall

https://steamcommunity.com/linkfilter/http://www.3dmark.com/3...

spelar laggar apa. har prova varenda drivers sen de släpptes har även provat de ihop med en massa olika andra grafik kort och databyggen ja byggt ihop till bekanta etc

speltillverkarna slarvar mer o mer bara inse

Permalänk

link filtret funkar kanske inte för alla skickar upp en länk igen på 3dmark
http://www.3dmark.com/3dm11/7099481

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fantomsmurfen:

Om du vill veta om det är något fel på din dator så ska du köra 3DMark och posta en länk till ditt resltat.

http://www.techpowerup.com/downloads/2350/futuremark-3dmark-2013-v1-2-362/

Det är inga fel på min rigg, jag får höga fps som jag ska, tex ghosts, utan vsync har jag 91 fps som är max på maxgrafiken, konstanta fps också, men det känns som att spela på 20 fps.

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Inaktiv

Jag rekommenderar Titanfall grymt starkt. Gunplay är som i CoD vilket du då kommer gilla dock uppskattar jag det inte alls men själva movmentsystemet är så sjukt roligt, lite brink i det hela + att springa på väggar och rida på titans

Annars tycker jag faktiskt att BF4 är det bästa fpsspelet ute, trots netcode (vilket man inte märket om man typ inte köp competetive eller låtsas som man märker det...) och buggarna är det mitt favoritspel. Men det beror helt på om man gillar lite mer "realistiskt" eller tycker mer arcade som tex. Titanfall och CoD är roligt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon196866:

Jag rekommenderar Titanfall grymt starkt. Gunplay är som i CoD vilket du då kommer gilla dock uppskattar jag det inte alls men själva movmentsystemet är så sjukt roligt, lite brink i det hela + att springa på väggar och rida på titans

Annars tycker jag faktiskt att BF4 är det bästa fpsspelet ute, trots netcode (vilket man inte märket om man typ inte köp competetive eller låtsas som man märker det...) och buggarna är det mitt favoritspel. Men det beror helt på om man gillar lite mer "realistiskt" eller tycker mer arcade som tex. Titanfall och CoD är roligt.

Blir till att köpa TitanFall om ett tag, Bf4 skulle jag vilja ha, men inte köpa haha. Jag har Bf3 och jag gillar inte alls de stora realistiska banorna och spelsättet. Tänk om du var med i krig själv, vem fan skulle springa runt som en dåre som i CoD? Ingen, alla skulle stå bakom en luftvärnskanon och ösa ut skott mot fienden, alternativt stå 400 mil bort och köra drones med Xbox dosa? Det är den bilden jag har av Bf3 när man spelar nått Objektivbaserat gamemode, alla campar och bara sitter och skjuter, jag försöker köra burstfire med M16 och får 1 hitmarker på 10 magasin!

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiHjD:

Spelar ni fortfarande detta spel? Har ni kul? Flyter det på? Om någon kan svara ja på dessa frågor vill jag gärna veta hur!

Det "klickar" segt för mig, köpte en ny dator bara för att testa, trots att alla jag läst redan sagt att deras monster datorer laggade satan, så tänkte jag att min tidigare 3 år gamla 2500k/6950 burk bara var helt jävla slut. Sedan började jag försöka lära mig att spela med V-sync igen, den lilla trippen tog mig väl ungefär tills här och nu. Ger nog fan upp nu alltså, det är inte kul, känns som min dator är skit och jag blir bara ledsen för alla tusenlappar jag lagt ut... Den lilla snälla datorkunnige som kan ge mig ett sista tips som faktiskt funkar på detta skitspel är min hjälte.

Annars börjar jag gärna spela ett nytt eller nygammalt spel, kanske även startar något gammalt spel och försöker återuppta det. Funderar på Black Ops 1 i så fall som jag alltid gillade på sätt och vis, grymt snyggt var det iaf minns jag, jag hann aldrig med att gå till högsta prestige där heller. Eller så klart Black Ops 2 som flöt som en flod för mig och de flesta andra antar jag.

Kan ju också ge upp CoD helt och hållet, tycker man bara blir arg och besviken på detta spel ändå. Finns det något annat spela man kan hoppa in på? Battlefield säger alla då? Har Bf3 redan och jag vet inte, tycker det är för lite action bara, gillar inte att folk sitter i flygplan/tanks och även fast grafiken antagligen är snyggare än CoD, tycker jag ändå den inte är snygg. Just därför den är så snygg och banorna är så stora så måste de spara in lite på de fysiska detaljerna istället. Om du går in i ett rum så är det inte direkt en massa detaljer på väggar, möbler finns ju inte ens, osv.

Vad ska en spelsugen kille som jag med en ny sprudlande pigg värstingsingelkortsdator göra?

Skrivet av RiHjD:

Är några några millimeter från att klicka uninstall på Ghosts nu, såg att jag har lyckats kämpa mig till 700+ timmar, haha, tragiskt...

CS vågar jag inte ge mig in på, får säkert spö av alla gamla rävar där. Bf4 eller Titanfall är klart de spel jag funderar på mest, några downsides dock, Bf4 är ju Battlefield, så lite samma fel som i Bf3. Titanfall verkar nog det som ligger närmast på tur, felet där känner jag att det ser lite för leksaksaktigt, man flyger runt i luften, känns ungefär precis som det spelet alla små hackerkids drömmer om. En annan sak är väl att det är sprilans nytt spel, är det inte lika krävande som Ghosts då?

Gillar du CoD borde du gilla Titanfall, det är samma utvecklare (men inte till Ghost!!). Jag är var van vid CoD så det var svårt att anpassa sig till Bf3 men efter ett tag var det riktigt kul! Jag har endast testat lite CS och det är svårt med rekylen i början men det är klart du lär dig.

700h på ett spel du inte gillar?! Duktigt Jag har 300h på mw2 (det jag spelat mest) och tyckte det var mycket

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon196866:

Jag rekommenderar Titanfall grymt starkt. Gunplay är som i CoD vilket du då kommer gilla dock uppskattar jag det inte alls men själva movmentsystemet är så sjukt roligt, lite brink i det hela + att springa på väggar och rida på titans

Annars tycker jag faktiskt att BF4 är det bästa fpsspelet ute, trots netcode (vilket man inte märket om man typ inte köp competetive eller låtsas som man märker det...) och buggarna är det mitt favoritspel. Men det beror helt på om man gillar lite mer "realistiskt" eller tycker mer arcade som tex. Titanfall och CoD är roligt.

Blir till att köpa TitanFall om ett tag, Bf4 skulle jag vilja ha, men inte köpa haha. Jag har Bf3 och jag gillar inte alls de stora realistiska banorna och spelsättet. Tänk om du var med i krig själv, vem fan skulle springa runt som en dåre som i CoD? Ingen, alla skulle stå bakom en luftvärnskanon och ösa ut skott mot fienden, alternativt stå 400 mil bort och köra drones med Xbox dosa? Det är den bilden jag har av Bf3 när man spelar nått Objektivbaserat gamemode, alla campar och bara sitter och skjuter, jag försöker köra burstfire med M16 och får 1 hitmarker på 10 magasin!

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RiHjD:

Säger samma sak till dig som till den förra som sa så, berätta hur du får det att flyta då! Inställningar? Vad?

mina settings:
1920x1080
Fullscreen
Aspect ratio 16:9
Screen refresh rate 120Hz
Sync every frame NO
Image Quality Extra
FOV 80
Depth of field YES
Screen space Ambient Occlusion OFF
Terrain detail Extra
Anisotropic filtering LOW
Motion blur NO
Distortion NO
Anti Aliasong 2xMSAA
Shadows YES
Texture Quality Manual
Texture resolution Extra
Normal map resolution Extra
Specular map resolution Extra
Water map resolution LOW
Dynamic fur OFF
Physxturbulence ON
------------------------------------
Min PC
Benq 120Hz skärm.
2500k @ 4300Mhz
8GB ram
Asus GTX 780
Intel 510 SSD
----------------------------------- när du startat spelet, gå tillbaka till skrivbordet, öppna aktivitetshanteraren,leta upp spelets exe fil [iw6mp64_ship.exe] högerklicka och ange prioritet Normal.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Med dessa inställningar flyter Ghosts som smör för mig sedan de senaste 2-3 uppdateringarna....

Lycka till

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiHjD:

Blir till att köpa TitanFall om ett tag, Bf4 skulle jag vilja ha, men inte köpa haha. Jag har Bf3 och jag gillar inte alls de stora realistiska banorna och spelsättet. Tänk om du var med i krig själv, vem fan skulle springa runt som en dåre som i CoD? Ingen, alla skulle stå bakom en luftvärnskanon och ösa ut skott mot fienden, alternativt stå 400 mil bort och köra drones med Xbox dosa? Det är den bilden jag har av Bf3 när man spelar nått Objektivbaserat gamemode, alla campar och bara sitter och skjuter, jag försöker köra burstfire med M16 och får 1 hitmarker på 10 magasin!

Du kan ju alltid ge bf4 en chans och köra domination, spawnsen kan vara rätt konstiga men jag tycker det är kul. conquest är roligt om man spelar med folk annars blir det rätt segt.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RiHjD:

Blir till att köpa TitanFall om ett tag, Bf4 skulle jag vilja ha, men inte köpa haha. Jag har Bf3 och jag gillar inte alls de stora realistiska banorna och spelsättet. Tänk om du var med i krig själv, vem fan skulle springa runt som en dåre som i CoD? Ingen, alla skulle stå bakom en luftvärnskanon och ösa ut skott mot fienden, alternativt stå 400 mil bort och köra drones med Xbox dosa? Det är den bilden jag har av Bf3 när man spelar nått Objektivbaserat gamemode, alla campar och bara sitter och skjuter, jag försöker köra burstfire med M16 och får 1 hitmarker på 10 magasin!

ääh riktigt så är det inte. Ganska felaktig bild imo. Kanske om man kör riktigt i typ turneringar och sånt då man inte vill riskera att dö/förlora men det som du beskriver händer väldigt sällan mig. Dock kan jag väl säga att man inte kommer få så mycket gjort om man springer runt som CoD, i BF är det mycket mer avgörande hur du ställer dig och tänka på flanker osv osv. Dock tycker väl alla olika

Banorna är så mycket bättre gjorda än i föregående Battlefield-spel så att det inte riktigt går att campa utan att få kroppen bortsprängt eller huset över huvudet, tänk på det också.

Rekommenderar dock Titanfall över BF för dig med tanke på vad du verkar uppskatta!