Permalänk

Stora fps drops

Har börjat få stora fps drop nyligen. Det handlar om att gå från 100 fps ner till 1fps i värsta fall. Det händer även när jag har allt på low. På alla mappar också.

Även när jag är i commander mode så går fpsen ner extremt mycket.

Temperaturerna är helt ok.
Alla drivisar är up to date.

Är felet på min sida eller är det bf4?

Visa signatur

Fractal tesla 650w ||| i5 3570k ||| EVGA GTX 770 2GB SC ACX ||| Corsair vengeance 8gb |||

Permalänk
Medlem
Skrivet av MysickCombo:

Har börjat få stora fps drop nyligen. Det handlar om att gå från 100 fps ner till 1fps i värsta fall. Det händer även när jag har allt på low. På alla mappar också.

Även när jag är i commander mode så går fpsen ner extremt mycket.

Temperaturerna är helt ok.
Alla drivisar är up to date.

Är felet på min sida eller är det bf4?

Oj, kan vara rätt mycket olika grejer. Kanske är någon form av Memory leak? Kolla så att du:
1) Inte har något jobbigt program som körs i bakgrunden
2) Kolla hur mycket av de olika komponenterna som används! Jag använder hwinfo64 för att mäta, och sedan Generic Log Viewer för att kolla på logfilerna. http://www.hwinfo.com/download.php http://www.hwinfo.com/forum/Thread-LogViewer-for-HWINFO-is-av...
3) Kolla, tempsen. Finns loggade i Hwinfo/generic log viewer.

Edit: När du startar Hwinfo, klicka på sensors only. Klicka sedan på "start logging" och spara filen någonstans där du vet vart du har den. Efter att du börjat logga spelar du en stund tills du fått ett par drops. När detta skett så stoppar du logging och kollar på resultaten i Log Viewer. Där kommer du se vad som slagit i taket och skapat droppet.

Visa signatur

CPU - 4670k @ 4.0 Grafikkort - Asus Strix 970
Minne - Corsair Value Select 3x4 Gb 1333 mhz

Permalänk
99:e percentilen

Upplösning?

Generella tänkbara orsaker till fps-drops: CPU-temp, GPU-temp, throttling, fullt VRAM, fullt RAM, drivrutinsproblem, virus(?), program i bakgrunden.

Prova att reparera BF4 i Origin. Och mitt standardförslag: Installera om Windows.

Bra program för felsökning:

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Ställ in maximal prestanda på Energisparfunktioner i nvidias kontrollpanel, ligger under Hantera 3-d inställningar

Visa signatur