Seriös Gamingdator: 12.000:- i Budget

Permalänk
Medlem

Seriös Gamingdator: 12.000:- i Budget

Tjenare!
Nu är det dags för tösen att uppgradera till en bättre spelmaskin.
Lirar mycket grafiktunga spel, just nu är det väl mest Day Z (där hon även streamar), BF4, Titanfall som är aktuellt.
Hon har en budget på 12k, kringutrustning/skärm osv finns redan.

Önskemål är att den kommer från komplett, har handlat inet innan med dåliga erfarenheter(ovanligt jag vet).

Det ska följa med OS, hade tänkt W7 om det inte är någon drastisk förbättring med W8? Även montering skall ingå då det är smidigt att få datorn klar vid leverans (Om inte vi har fått några ESD skador ).

Det hade också gärna vart gött med uppgraderingsmöjligheter, typ förberedd för SLI/CFX.

Kom gärna med förslag! Enskillda komponenter ni kan rekommendera eller hela system! Jag sitter på jobbet nu, där typ alla sidor (förutom SWEC av någon anledning) är blockat, så jag kan inte sätta ihop något paket att utgå ifrån.

Tack för att ni tog er tid!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Hjälpsam

Denna är helt ok o klar..lägg bara till en lagringsdisk https://www.komplett.se/komplett-gamer-premium-gtx770-edition...

Permalänk
Medlem

Ja, just nu sitter jag och funderar på en Komplett Gamer Premium, som länkats tidigare, fast med ett 780 istället (+ lagringsdisk). Antingen det eller om man struntar i det jag sa innan och kollar på Inet istället och kör på detta:

Inet blir i runda slängor 500 spänn billigare, även om budgeten blev lite spräckt kanske det kan vara värt?

Någon som har synpunkter?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Köp till en processorkylare kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag hade ökat SSD:n till en 250GB, 120GB räcker inte långt med OS + Spel, samt som wousch skrev så lägg till en vettig luftkylare.

Permalänk
Medlem

Jag köpte precis denna setup vilket lär stå sig ett tag. Uppdatera till nytt grafikkort om ett par år om spelen börjar kännas tröga.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/6614271/2014-03-26

Varsågod, inget att tacka för!

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar!

Jo, en lite seriösare kylare hade nog vart bra, slutade med att vi landade på typ 14k när vi beställde datorn, så det får vi nog uppgradera ifall överklockning någon gång blir aktuellt.

Vad gäller SSDn står sig nog 120GB tillräckligt. Windows och sen typ 3-4 spel på, funkar ju bra att använda Steam Mover om man tröttnar på ett av dem. Hon spelar väl aldrig mer än typ 2-3 spel samtidigt, så det är nog lugnt!

Visa signatur

Citera för svar