Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Förvirrad på Försäkringskassans texter, fattar absolut inte alls vad det är jag läser...Så om vi har någon expert på föräldrapeng/ledig så kan ni gärna höra av er

Skrivet av Toivo83:

Nybörjare själv med det, vad är det du undrar?

kan väll också passa på att tipsa om att man kan få ersättnign från AFA Försäkring också. den gäller för arbetare (EJ tjänstemän) som inte har använt alla sin föräldraledighets dagar. är väll inte astronomiska summor pengar man får, men alltid något.

//Andreas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas.andreas:

kan väll också passa på att tipsa om att man kan få ersättnign från AFA Försäkring också. den gäller för arbetare (EJ tjänstemän) som inte har använt alla sin föräldraledighets dagar. är väll inte astronomiska summor pengar man får, men alltid något.

//Andreas

Får man extra för varje dag man tar ut då eller hur funkar det? Dem hinner säkert dra in varenda ersättning innan gossen är ute

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Får man extra för varje dag man tar ut då eller hur funkar det? Dem hinner säkert dra in varenda ersättning innan gossen är ute

du får betalt för varje föräldraledighets dag du tar ut. behöver inte vara i föjld eller något (om jag förstår den rätt:P). tänk bara att lite pengar är bättre än inga pengar

//Andreas

Permalänk
Medlem

Krashade i mittenräcket förra året.
Först idag ringer trafikpolisen och berättar att jag får dagsböter men samt även att ärendet skall vidare till Transportstyrelsen som ska se om jag får en varning eller indraget körkort... jag behöver körkortet i jobbet då jag jobbar som på-plats servicetekniker för PC.

Om jag får längre än en månads indraget så sitter man nog i skiten för jobbet. Kul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

"tack för member kompis! Kan jag få det nya lösenordet nu? Var på tiden att jag uppdaterade det!" Eller om en smäll sitter bättre

Tror jag kan skippa smällen! Jag är smått chockad, speciellt efter hur nitiska Jagex kan vara om sina policys om att inte göra rollbacks och liknande... jag har fått tillbaka kontot, men inte bara det, jag fick ett mail nyss om att de ska se över om de kan ordna tillbaka sakerna snubben snodde.

Nu hade jag 2 partyhats, bland de mest sällsynta sakerna i spelet, och jag som rsnörd har haft rätt så bra koll på deras kommunikation med spelarna och de har hintat många gånger på att de har en sjuk koll på just partyhats eftersom det finns ett sånt begränsat antal kvar, speciellt efter krafttaget de tagit mot bots och real world trading... seriöst, ena hatten har ett värda av runt 1200 till 1400 dollar, den andra runt 700 till 900 på playerauctions. Kanske är just därför de gör ett undantag, plus att jag har varit medlem i över 10 år kanske bidrar till att de vill hjälpa lite extra

Nu skriver jag via RDP vilket fuckar upp knapparna på tangentbordet så jag ber om ursäkt för den dåliga formateringen. Jag är dessutom både glad men också arg över det som hänt så har svårt att fokusera. Hur fan kan en kompis göra nått sånt här?

Permalänk
Skrivet av Majora:

Tror jag kan skippa smällen! Jag är smått chockad, speciellt efter hur nitiska Jagex kan vara om sina policys om att inte göra rollbacks och liknande... jag har fått tillbaka kontot, men inte bara det, jag fick ett mail nyss om att de ska se över om de kan ordna tillbaka sakerna snubben snodde.

Nu hade jag 2 partyhats, bland de mest sällsynta sakerna i spelet, och jag som rsnörd har haft rätt så bra koll på deras kommunikation med spelarna och de har hintat många gånger på att de har en sjuk koll på just partyhats eftersom det finns ett sånt begränsat antal kvar, speciellt efter krafttaget de tagit mot bots och real world trading... seriöst, ena hatten har ett värda av runt 1200 till 1400 dollar, den andra runt 700 till 900 på playerauctions. Kanske är just därför de gör ett undantag, plus att jag har varit medlem i över 10 år kanske bidrar till att de vill hjälpa lite extra

Nu skriver jag via RDP vilket fuckar upp knapparna på tangentbordet så jag ber om ursäkt för den dåliga formateringen. Jag är dessutom både glad men också arg över det som hänt så har svårt att fokusera. Hur fan kan en kompis göra nått sånt här?

Aldrig spelat spelet.. bara tibia :P, som jag fattat de är dom ganska lika kan kan förstå frustrationen. Jadu.. Avundsjuka kan väl göra mycket..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas.andreas:

du får betalt för varje föräldraledighets dag du tar ut. behöver inte vara i föjld eller något (om jag förstår den rätt:P). tänk bara att lite pengar är bättre än inga pengar

//Andreas

Ja visst är det så Tack för ett bra tips, får komma ihåg detta Minskar på saker att köpa in iallafall, bara flytten är gjord nu snart så kan man börja njuta ännu mer av vad jag & damen skapat

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Satan vilket oflyt man har, detta har hänt förut... Träffar en trevlig tjej allt är bra och livet rullar på men se på en jävla sekund kan allt raseras och tjejen är borta för alltid. Kommer nog troligtvis inte ens se personen någonsin igen. I morse var allt bra, nu totalt mörker. Livet tar lite lite för snabba vändningar ibland.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Recall:

Satan vilket oflyt man har, detta har hänt förut... Träffar en trevlig tjej allt är bra och livet rullar på men se på en jävla sekund kan allt raseras och tjejen är borta för alltid. Kommer nog troligtvis inte ens se personen någonsin igen. I morse var allt bra, nu totalt mörker. Livet tar lite lite för snabba vändningar ibland.

Ibland kommer skiten smygandes på en och ibland blir det en pungspark, ibland går det bra.
Jävligt surt i vilket fall:/

Permalänk
Medlem

Stör mig på idioter till lastbilsförare som MÅSTE köra om där det ligger grus så man sprayar mötande bilar med sand och grus och riskerar både stenskott och vindrutereparationer. Lastbilschaufförer med sunt förnuft är en extremt viktig funktion i dagens samhälle och förtjänar respekt för deras jobb men tattare som kör på detta vis borde straffas...hårt.

Permalänk
Medlem

Var förkyld i över en vecka, nu när man äntligen varit frisk i nån vecka så vaknar man med att rösten typ är helt borta. Orkar inte...

Permalänk
Medlem

Sorgens dag.

Vila i Frid käre DIF-broder.

Permalänk
Skrivet av CloX:

Sorgens dag.

Vila i Frid käre DIF-broder.

Så jävla hemskt.
Pinsamt att det ska vara så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CloX:

Sorgens dag.

Vila i Frid käre DIF-broder.

Så otroligt hemskt, tror ingen av oss kan beskriva det vi känner just nu.

Vila i frid, du är aldrig ensam.

Visa signatur

Intel I5 7600k, 16GB 2400mhz , 2x Sapphire Nitro 390, 1,25 tb HDD, 250gb SanDisk Ultra SSD, 950w nätagg.

Permalänk
Medlem

Flickr plus surfplatta är ju helt omöjligt.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Deklarationspapprena....

Samma visa varenda år...det ska jävlas.

Jobbat idag, först på vanliga stället där det var lika snurrigt som vanligt med en chef som rör till det och verkar vara en hårsmån från att gå in i väggen. Sen på ställe nummer två där det även idag skulle tjafsas om betalning från kunden. Blir så tröööött...

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Skulle fått nya kopplingsfjädrar monterade på motorcykeln idag men så blev inte fallet eftersom det hade kommit snö och var minusgrader på morgonen när jag skulle köra motorcykeln till verkstaden. Så nu har jag fått en ny tid till nästa vecka. Var hemskt sugen att äntligen få dra på utan slir på kopplingen.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av N_Micke:

Samma visa varenda år...det ska jävlas.

Jobbat idag, först på vanliga stället där det var lika snurrigt som vanligt med en chef som rör till det och verkar vara en hårsmån från att gå in i väggen. Sen på ställe nummer två där det även idag skulle tjafsas om betalning från kunden. Blir så tröööött...

Fick tillbaka ca 6K förra året men i år är det betala som gäller (prel)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Deklarationspapprena....

Nu när du säger det så är jag fantastiskt glad att ett företag sköter det för mig. Tänk er Ryska skatteverket. Fyfan vilken mardröm..

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

roliga jobb kamrater man har...vägrar göra vad chefen säger till dem, och sen klagar på att folk säger till dem att göra vad de blir tillsagda att göra......underbart att folk tror att de kan komma in på jobbet och sen välja vad de ska göra, och strunta helt i vad både team ledare och chefen säger till dem.....

Permalänk
Medlem

Att fylla 18 den 1april säger väl allt....

Visa signatur

Lyckligt ovetande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zikko:

Att fylla 18 den 1april säger väl allt....

Varför är du sur över att fylla 18?

Visa signatur

Fagerja

Permalänk

Min depression har nått en ny nivå idag. Jag har börjat inse att YouTube aldrig kommer att bli mer än en extremt jobbig hobby för mig och det är tungt. Dessutom går jag i en skola jag inte lär mig något av med människor jag inte känner.

Annars är jag deprimerad för min fetma, mina sköra ben, min rullstol, min ensamhet, min far som bor på ålderdomshem vid 57 års ålder och all den skit jag får från lärarna i skolan, som när de berättar för mig att jag är fullständigt värdelös.

Jag undanber mig även svar, det sista jag vill veta av idag är munterhet. Idag är jag sur. Imorgno får vi se.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem

Fick restskatt på 27 000 NOK, ganska surt..
Men som min far alltid sa, ett problem man kan betala sig ut ur är ett simpelt problem.

Var ganska sur innan jag gick här och läste vad andra människor har för problem.
Håll modet uppe gott folk!

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vad jag ska säga. Jag antar att jag är ledsen. Fast nej, jag är nog mer besviken. Att folk inte har mer vätt i skallen, mer empati och moral. Att någon ska behöva mista livet för att problemet ska uppmärksammas. Men det värsta är att om ett par veckor så kommer alla att ha glömt vad som hänt.

Om ni inte har greppat det än så pratar jag om misshandeln i Helsingborg som ledde till att mannen miste livet. En man med fyra barn, fru och vänner som aldrig mer kommer att se honom i livet. Mina tankar går till dem. Men det kommer att väga väldigt lite. För deras arbetskamrat, granne, kompis, man och pappa kommer inte hem, aldrig mer. Aldrig.
Han dog för en sak som aldrig borde behövas ta upp. Att sport ska njutas av, inte vara en orsak att misshandla någon till döds.

Men efter att du läser detta, även om du berörs eller ej, så kommer du och personen bredvid dig att ha glömt att ni läst detta inom kort. Men det finns några som aldrig kommer att glömma vad som hände den kvällen. Så om jag får komma med en uppmaning, tänk på vad ni gör. Inte bara att det är sjukt korkat att slå in skallen på en person som råkar klä sig i andra färger än vad du gör. Utan hur du behandlar dina kompisar, arbetskamrater och din familj. För det kanske är sista gången ni ser varandra i livet.

Med vänliga hälsningar och tankar, Skingken.

Visa signatur

Bara för att du inte hittar ett virus så betyder det inte att det inte finns där.

Jag anmäler mina egna kommentarer för att någon ska läsa dem.
<!-- Sad Smiley -->

Permalänk
Medlem

Totalt jävla uppgiven på jobb. Nu har jag slavat i 2 år för o få några fasta timmar (målet heltid givetvis), när det nu äntligen öppnar sig en plats så verkar det som någon annan ska få den. Jag blir så jävla trött, här har man ställt upp i ur o skur för detta jävla stället, där ser man hur mycket det är värt. Får ju fortsätta som vikarie såklart, men frågan om jag vill det ens, det leder ju för fan inte någonstans alls verkar det som.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

N_Micke: välkommen till verkligheten

Mitt senaste vik jobb var sådant.
Så var vi 3 pers som började samtidigt.
och 6 mån senare kom det några nya, och en av dom nya fick fast lön, fast schema samma dag som han satte foten på jobbet.
Så visade sig att hans sambo jobbar på samma ställe och är bästis med en av cheferna, så klart man måste klappa varandra på ryggen.
Då hon jobbat där i 4 år utan att behöva gå utbildning som är 6 mån.

OnT:
Själv är man lite små sur, hittar ingen husvagn som man riktigt fastnar för....ARGH

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Själv är man lite små sur, hittar ingen husvagn som man riktigt fastnar för....ARGH

Låter sunt, jag flyr alla husvagnar jag ser, både på väg och stående på camping

Till ämnet.
Mitt "byta blandare i köket"-projekt börjar gå mig på nerverna, för varje steg framåt så blir det två steg bak, inte en enda anslutning har rätt mått och jag hittar inte mina verktyg, iallafall inte de jag behöver. Så det blir ännu en tur till byggvaruhuset och ännu mer pengar ner i vasken. Nästa gång blir det rörmokaren direkt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av RetarDeD:

Fick restskatt på 27 000 NOK, ganska surt..
Men som min far alltid sa, ett problem man kan betala sig ut ur är ett simpelt problem.

Var ganska sur innan jag gick här och läste vad andra människor har för problem.
Håll modet uppe gott folk!

Våra fäder tänker liknande: så länge det inte kostar mer än pengar.

Bara två dagar kvar tills en liten minisemester. En hel vecka denna gången. Det blev väl 4 dagar vid nyår, och innan dess 3 dagar i Sommras när jag var hemma och fixade nytt visum. Och dessutom till England som jag aldrig har varit förut.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |