Är detta ett bra köp för streaming?

Permalänk
Medlem

Är detta ett bra köp för streaming?

Tjena!

Har börjat streama lite lätt, men min processor klarar inte riktigt av det. Vill kunna streama CSGO i 120+fps 1080p. Har tillräkligt bra internet (ca 12mbit upp) och grafikkort. Funderar på om följande processor skulle klara av det, och om den skulle passa bra ihop med mitt moderkort? Jag har ASRock 990fx Extreme3.

http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/processor/AMD-FX...

Edit: Har även läst att processor kräver en rätt bra kylare. Jag använder mig utav cooler master hyper 212 evo. Duger den?

Permalänk
Medlem

Helt onödigt att byta ut din 8120, ska du byta till något så är det en i7 som gäller.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Så kan det väl trots allt inte vara? Måste ju finnas AMD processorer som klarar av att streama

Permalänk
Medlem
Skrivet av gibb1:

Så kan det väl trots allt inte vara? Måste ju finnas AMD processorer som klarar av att streama

Prova överklocka kanske?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av gibb1:

Så kan det väl trots allt inte vara? Måste ju finnas AMD processorer som klarar av att streama

Processorn finns inte med på supported list för ditt moderkort. Effektuttaget för FX9590 är grymt. TDP är specad till hela 220W jämfört med 125W för din FX8120, vilket förmodligen är anledningen till att moderkortet inte stödjer den. Kontentan blir dock att moderkortet inte kommer att känna igen FX9590 och inte vet hur den ska hantera den, så ska du köpa den processorn får du köpa nytt moderkort också.

Om du provar att klocka din nuvarande processor bör du kunna få ut en del mer kräm. Det tycker jag verkar som det bästa alternativet i nuläget.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Avstängd

jag kördemin 8120 i samma fart som min 8320 i 4400mhz och skillnaden mellan dom är liten så tycker helt klart det är bättre med oc på den du har

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av gibb1:

Tjena!

Har börjat streama lite lätt, men min processor klarar inte riktigt av det. Vill kunna streama CSGO i 120+fps 1080p. Har tillräkligt bra internet (ca 12mbit upp) och grafikkort. Funderar på om följande processor skulle klara av det, och om den skulle passa bra ihop med mitt moderkort? Jag har ASRock 990fx Extreme3.

http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/processor/AMD-FX...

Edit: Har även läst att processor kräver en rätt bra kylare. Jag använder mig utav cooler master hyper 212 evo. Duger den?

Streama 120+fps 1080p är omöjligt även för min 3930k så .... GL HF ta 60fps720p

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Överklocka din prolle.
8120 är lågt klockad jämfört med de andra FX 8xxx. 4GHz borde inte vara några problem med Hyper 212.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT