Windows 8.1 Update 1 läcker ut i förtid – på officiella servrar

Permalänk
Melding Plague

Windows 8.1 Update 1 läcker ut i förtid – på officiella servrar

En större uppdatering till Windows 8.1 ska finnas ute inom ett par månader, men redan nu går alla nödvändiga filer att ladda ned från de officiella servarna.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Finns det några servrar med pekskärm lol

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Oldskool:

Finns det några servrar med pekskärm lol

Det är #framtiden enligt Microsoft!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog säga att kunna övervaka dessa på ett lätt sätt måste vara rätt kung.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Det är #framtiden enligt Microsoft!

Måste nog hålla med MS här, knapptelefoner är inte framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Finns det några servrar med pekskärm lol

När jag läser det fattar jag det som att Update 1 till W8.1 finns på Microsoft officiella servrar och kan laddas ner till din klient.
Vet inte riktigt hur du tänker
...eller är det bara?!

Visa signatur

- Det är inte lätt när det är svårt...
- Jag har alla stall inne hos hästarna!
- Stenar är hårda men när man tar på dem så spänner de sig.

Permalänk
Avstängd

Jag hoppas på en startmeny! *drömmer*

Windows 8 har rätt dumma default inställningar, men konfigurerar man det så man den inte öppnar något med Modern UI så är det rätt okej. Sen får man akta sig för Broadcoms drivrutiner, dom är instabila på Windows 8.

Men om en månad så kommer Ubuntu 14.04 det ser jag framemot. Kör alphan/betan och den känns mer finslipad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Finns det några servrar med pekskärm lol

Känner ingen direkt skillnad från server 2008 till 2012 om man kollar till GUI. Allt jag har på min server går ändå att nå remote eller via webläsare lokalt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nice. Blir nog att dra in direkt!
Snart är build 2014 med.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Discokungen
Skrivet av leafbranch:

Måste nog hålla med MS här, knapptelefoner är inte framtiden.

Va. Har du din server i mobilen eller vad menar du?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Hjälpsam

Knapptelefoner är suveräna, de fungerar även i solljus och de ger en respons vid knapptryckningar.

On Topic, jag väntar på det officella släppet, betatesta får andra göra.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Känner ingen direkt skillnad från server 2008 till 2012 om man kollar till GUI. Allt jag har på min server går ändå att nå remote eller via webläsare lokalt.

Skickades från m.sweclockers.com

2012 och 2012 R2 skiljer ju rejält mot samtliga tidigare versioner rent GUI-mässigt. Bara en sån simpel sak om att boota och logga ut, där jag måste gå till olika ställen om jag antingen vill boota om maskinen eller bara logga ut... På plussidan, de har samlat verktygen bättre i Server Manager och faktiskt gjort den användbar.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bandite:

2012 och 2012 R2 skiljer ju rejält mot samtliga tidigare versioner rent GUI-mässigt. Bara en sån simpel sak om att boota och logga ut, där jag måste gå till olika ställen om jag antingen vill boota om maskinen eller bara logga ut... På plussidan, de har samlat verktygen bättre i Server Manager och faktiskt gjort den användbar.

I windows server 2012 /R2 så finns det mesta man behöver i vänsterklick på start knappen, Tog ett tag innan jag hittade det mesta.

Dold text

Men jag tycker att det är helt onödigt att ha "Modern UI" (Om man inte har pek dator) specielt på en server.
Hoppas på att Windows 9 blir bättre, men det tvekar jag på.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Oldskool:

Finns det några servrar med pekskärm lol

Jag brukar göra saker på min server från min Surface och då använda pekskärm. Väldigt smidigt i mina ögon i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av raldo94:

I windows server 2012 /R2 så finns det mesta man behöver i vänsterklick på start knappen, Tog ett tag innan jag hittade det mesta.

Men jag tycker att det är helt onödigt att ha "Modern UI" (Om man inte har pek dator) specielt på en server.
Hoppas på att Windows 9 blir bättre, men det tvekar jag på.

vet inte vad du gör på dina servrar men det ALLT finns här.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Laddat ner updaten också den gör det ännu trevligare att köra 8.1

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Oneone:

vet inte vad du gör på dina servrar men det ALLT finns här.

http://blogs.technet.com/cfs-file.ashx/__key/communityserver-...

Är inte det en sanning med modifikation? Om inte du har annan information än vad jag har finns verktyget för klienten med fullt stöd för Server 2012 endast tillgängligt för Windows 8. Allt finns, som jag förstår det, endast ifall du verkligen har uppdaterat allt till senaste versionen. Verktyget finns för flera server- och klientversioner, men i så fall är resultatet också begränsad funktionalitet. Rätta mig om jag har fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KimTjik:

Är inte det en sanning med modifikation? Om inte du har annan information än vad jag har finns verktyget för klienten med fullt stöd för Server 2012 endast tillgängligt för Windows 8. Allt finns, som jag förstår det, endast ifall du verkligen har uppdaterat allt till senaste versionen. Verktyget finns för flera server- och klientversioner, men i så fall är resultatet också begränsad funktionalitet. Rätta mig om jag har fel.

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar, vad menar du för verktyg? jag menar att administrera servern

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Funkade ju skitbra.
Kör enligt länken så blir det prima.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Oneone:

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar, vad menar du för verktyg? jag menar att administrera servern

Fjärrverktyget du installerar på klientdatorn är kompatibelt för att administrera vissa server versioner. Mig veterligen krävs det att du har Windows 8 med tillhörande server manager för att ha full tillgång till att administrera Windows 2012.

Permalänk
Medlem

Installerar just nu, men fungerar fortfarande StartIsBack+?

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk

Fungerar inte för mig har laddat ner alla dom 6 olika men får error direkt när jag försöker starta. Har windows 8.1:D uppdateringen kan inte tillämpas på datorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Installerar just nu, men fungerar fortfarande StartIsBack+?

Kan säga att Start is Gone fungerar så då kanske startisback+ fungerar med.

Permalänk

Verkar som att "KB2919355" är borttagen :/ Iaf så kan inte jag ladda ner just den..

Visa signatur

Moderkort: Msi Z87-G45 GAMING, Processor: Intel i7 4770K 3.5Ghz @ 4.6 Ghz, Grafikkort: Nvidia 760 GTX, RAM: Crucial Ballistix Sport 32GB 1600Mhz @ 2000Mhz, SSD: Samsung 840 120Gbx2 i raid0, Kylning: Corsair Hydro H100i,PnP Chassi: NZXT Phantom, Nätagg: XFX 850W XXX PRO Modular.

Permalänk
Medlem

Kan någon som sparat filerna lägga upp dom någon stans thx

Permalänk
Medlem

Får error när jag försöker installera den större filen, på 600MB+. Alla andra gick igenom. Vad är felet?

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem

Grymt blir och testa!

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Medlem
Skrivet av schadow1:

Kan någon som sparat filerna lägga upp dom någon stans thx

http://filer.darre.nu/

Permalänk
Medlem
Skrivet av schadow1:

Kan någon som sparat filerna lägga upp dom någon stans thx

Windows 8.1 Update 1 x64

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk

Ni som kan.. Vad blir bättre med denna uppdatering?

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU