Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackan_93:

Sony Xperia Z Ultra för 2990 på cdon, känns som ett fynd. Ligger som lägst på 3790 hos seriösa företag enligt prisjakt.

http://cdon.se/hemelektronik/sony/sony-xperia-z-ultra-c6833-b...

Bazula är ju seriösa

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem

Ni som tjatar om inet kostnadsfria bygg osv............nån som kan hitta bra knivfynd till dessa så dom kan göra upp billigt?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av noobunge:

Q.Q

Alla GTA spelen från GTA 3 - GTA4 för 10 eur på Steam!

Tror alla redan vet om detta men värt att nämna för de som har missat!

Särskilt när det redan tipsats om det i tråden, lite längre upp.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNubcake:

Router - Netgear WNDR3400 N600 - Nedsatt från 899 kr (på CDON) till 299 kr. Kostar 590 kr på Dustin.

http://cdon.se/hemelektronik/netgear/netgear-wndr3400-n600-p2...

Tankar kring denna? Är det ett bra fynd eller kan man få en bättre router runt det priset?

Min DIR-655 börjar bli ostabil och känner att det är dags för ett byte.

Permalänk
Skrivet av Hessi:

Tankar kring denna? Är det ett bra fynd eller kan man få en bättre router runt det priset?

Min DIR-655 börjar bli ostabil och känner att det är dags för ett byte.

Den har inget Gigabit ethernet vilket din 655 har så där är det ett bestämt nej från mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crille631:

Den har inget Gigabit ethernet vilket din 655 har så där är det ett bestämt nej från mig.

Sant. Förhoppningsvis sänks priset på Asus NT-56U en gång till

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ultrabook

Nu vill flickvännen ha en Ultrabook

Nån som har bra deal där ute?
Letat men hittar inga väldigt bra priser.

Permalänk
Skrivet av bakemonster:

wowowowow!

750 TI på dustin 1259:-

Närmsta konkurent på prisjakt 1299!!!

Dem deals.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bakemonster:

wowowowow!

750 TI på dustin 1259:-

Närmsta konkurent på prisjakt 1299!!!

Kom igen, du behöver inte bete dig som ett barn bara för att någon annan gjort fel. Det är en hel del som prenumererar på den tråden som inte vill ha sånt skit i mailen. Diskussioner kan som bekant hanteras i denna tråd.

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem

eller hur..
det blir dyrare med frakten på dustin.. 1318kr.
än va det blir från netonnet 1299.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tomle:

Kom igen, du behöver inte bete dig som ett barn bara för att någon annan gjort fel. Det är en hel del som prenumererar på den tråden som inte vill ha sånt skit i mailen. Diskussioner kan som bekant hanteras i denna tråd.

För att citera andra: "Det kan vara en deal för någon"
Jag vill heller inte ha skit i mailen, men det verkar ju vara sånt här som är poppis

Om det kommer en massa "deals" med 3-4% rabatt, är det väl folk som skriver/prenumerar på tråden som lägger in dessa, mao är det sånt som är deal-värdigt? Skulle ju kunna hjälpa med nån form av "regel" så att det iaf är 10% rabatt förslagsvis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bakemonster:

För att citera andra: "Det kan vara en deal för någon"
Jag vill heller inte ha skit i mailen, men det verkar ju vara sånt här som är poppis

Om det kommer en massa "deals" med 3-4% rabatt, är det väl folk som skriver/prenumerar på tråden som lägger in dessa, mao är det sånt som är deal-värdigt? Skulle ju kunna hjälpa med nån form av "regel" så att det iaf är 10% rabatt förslagsvis.

Anmäl det istället, precis som jag gjorde med ditt.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael R:

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/195668-s...

Nedsatt en tusenlapp - nu 1080 istället för ordinarie 2080!

Tidsbegränsat mellan 15.00 - 17.00

aahhh men va fan! här har man legat nerbäddad i feber och halsfluss hela helgen och satte sig precis vid datorn för att ha nåt att fördriva tiden med och så ser man sånt här.... händer alltid mig. Och nu är det mer självömkan eftersom man fortfarande är sjuk

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

aahhh men va fan! här har man legat nerbäddad i feber och halsfluss hela helgen och satte sig precis vid datorn för att ha nåt att fördriva tiden med och så ser man sånt här.... händer alltid mig. Och nu är det mer självömkan eftersom man fortfarande är sjuk

Det suger - vet själv hur det är...
Har oräkneliga gånger missat erbjudanden som man gärna velat ta del utav... Nästa gång är du bättre med. Krya på dig!

Permalänk

Blir ett vääldigt fint pris (särskilt inkl rabatt) för den som behöver en sådan disk, ser ut och va ganska snabb också för en HDD (runt 100MB/s).
Om du dock vill ha en snabbare extern så är SSD+kabinett en idé. Kör själv en Seagate 480GB SSD (den billiga på webhallen) + USB3.0 kabinett och har nått 410-420 MB/s på read, och c:a 280-290 write, men det är som sagt för den som behöver det till krävande arbete.

Visa signatur

GamingPC: Ryzen 5800X3D | Corsair LPX 3200MHz 4x16GB | Asus TUF 3080 | WD Black 1TB NVME | ASUS TUF 1000W | Anidees AI Crystal Case | ASUS TUF B550-PLUS | Win11
MobilePC: MacBook Air M1 :)

Permalänk

Kolla Elgiganten jävligt bra priser på nya ipads 300kr rabatt! Väldigt bra med tanke på att ipads sällan sänks så mycket!!

Permalänk
Skrivet av rizpusher:

Kolla Elgiganten jävligt bra priser på nya ipads 300kr rabatt! Väldigt bra med tanke på att ipads sällan sänks så mycket!!

Synd bara att Elgiganten tar 600 kr mer än SMA. Då känns de där 300 kr ganska så värdelösa...

Permalänk

En ipad air kostar 3980kr på sma och på elgiganten 3990kr - 300 är 3690kr! Jag har aldrig sett en ny ipad air så billig. Men du kanske tänker på en annan modell.

Permalänk

Apropå Apple, på Siba sa dom att alla återförsäljare har ett avtal att dom inte kan sänka priserna mer än några procent. Om de gör det får dom böter på flera hundratusen. Det är därför det är svårt att hitta fynd på Apple, även på äldre modeller som borde vara billigare.

Permalänk

Jag har TVn kopplad till datorn, har jag någon nytta av det här Chromecast förutom mindre antal sladdar?

Citat:

Har lite svårt att säga om det är fynd eller ej sen man kan köpa den via Google Play Store, men nu har även Elgiganten Chromecast i lager - för endast 310 kr, billigaste på prisjakt är SMA som säljer den för 437 kr.

http://www.elgiganten.se/product/lju...AST/chromecast
__________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyperdyne68:

Jag har TVn kopplad till datorn, har jag någon nytta av det här Chromecast förutom mindre antal sladdar?

I ärlighetens namn sitter jag och funderar på samma sak ungefär... Vad den klarar av, men verkar vara en del trots allt...
Och nej, det är väl egentligen inte så mycket mer man vinner på än att man får mindre kablar, så vitt jag vet - rätta mig gärna om jag har fel!

Permalänk
Skrivet av rizpusher:

En ipad air kostar 3980kr på sma och på elgiganten 3990kr - 300 är 3690kr! Jag har aldrig sett en ny ipad air så billig. Men du kanske tänker på en annan modell.

Jag tänkte på den modellen jag ville ha, kollade inte upp alla iPad. Men på denna var det värdelöst http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2299815

Permalänk
Skrivet av Cyperdyne68:

Apropå Apple, på Siba sa dom att alla återförsäljare har ett avtal att dom inte kan sänka priserna mer än några procent. Om de gör det får dom böter på flera hundratusen. Det är därför det är svårt att hitta fynd på Apple, även på äldre modeller som borde vara billigare.

Fast alla som nästan gav bort iPad's på Black Friday måste ju ha gott i konkurs isf? Då det var många småbutiker i Sverige som hade drive på iPad's.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyperdyne68:

Apropå Apple, på Siba sa dom att alla återförsäljare har ett avtal att dom inte kan sänka priserna mer än några procent. Om de gör det får dom böter på flera hundratusen. Det är därför det är svårt att hitta fynd på Apple, även på äldre modeller som borde vara billigare.

Skrivet av Estanjoni:

Fast alla som nästan gav bort iPad's på Black Friday måste ju ha gott i konkurs isf? Då det var många småbutiker i Sverige som hade drive på iPad's.

Detta låter inte trovärdigt. Jag tror inte att Apple (eller någon tillverkare öht) bryr sig vad återförsäljaren säljer produkterna för. Vad som spelar roll för Apple är vad de själva tjänar på varje såld enhet, och det kan de själva kontrollera väldigt enkelt.

Apple väljer ju vad återförsäljarna ska betala för varje produkt, vad återförsäljaren sen väljer att ta betalt behöver inte Apple bry sig om, då de redan fått betalt.

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mikael R:

I ärlighetens namn sitter jag och funderar på samma sak ungefär... Vad den klarar av, men verkar vara en del trots allt...
Och nej, det är väl egentligen inte så mycket mer man vinner på än att man får mindre kablar, så vitt jag vet - rätta mig gärna om jag har fel!

Jag satt och funderade på samma sak, då jag inte har någon surfplatta så känner jag att det är lite onödigt.
Sen kan man spara pengarna till en airtame/ och hoppas på att den fungerar bra och får bra recensioner.

Dock så hade det vart kul att utforska den lite, elgiganten har 30 dagars öppet köp då kan pilla lite och lämna tillbaka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Samsung MicroSDHC SD 32GB (Class 6).

Billigare än Cyberphoto när man räknar med frakt.

http://www.inet.se/produkt/5331094/samsung-microsdhc-32gb-cla...

Glöm inte fri frakt på inet om man använder denna länk!
http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

då blir priset 124kr ink. frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyperdyne68:

Apropå Apple, på Siba sa dom att alla återförsäljare har ett avtal att dom inte kan sänka priserna mer än några procent. Om de gör det får dom böter på flera hundratusen. Det är därför det är svårt att hitta fynd på Apple, även på äldre modeller som borde vara billigare.

Det har jag också hört, eller snarare läst det på idg.se

Jag tror det var så att återförsäljarna inte fick sälja produkterna lägre än för vad de köpte in produkterna för. (varför de nu skulle vilja göra det)

Men jag kan tänka mig att ända sättet att sälja lika billigt som elgiganten gör är att de helt enkelt köper in brutala mängder enheter och därför får ett lägre inköpspris än ex siba eller lite mindre aktörer.

Riktigt små aktörer har nästan ett inköpspris som är lika högt som slutpriset är ut till kund (om man bortser från moms då) och deras marginaler är helt obefintliga om man ska räkna in att det ska täcka lokaler, personal, reklam mm.

enda anledningen till att dessa säljer apples produkter är för att locka kunder till sin butik. Då kan de om de har tur sälja en icke apple produkt istället eller kanske något tillbehör (där marginalen kan vara flera hundra procent, dvs ett skal för kanske 200 köps in för låt säga 15 kronor) och därigenom hämta in vinsten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fltoig:

Detta låter inte trovärdigt. Jag tror inte att Apple (eller någon tillverkare öht) bryr sig vad återförsäljaren säljer produkterna för. Vad som spelar roll för Apple är vad de själva tjänar på varje såld enhet, och det kan de själva kontrollera väldigt enkelt.

Apple väljer ju vad återförsäljarna ska betala för varje produkt, vad återförsäljaren sen väljer att ta betalt behöver inte Apple bry sig om, då de redan fått betalt.

Jo jag har också hört det. Kan bero på att de vill hålla uppe prisbilden och "premium" känslan eller dylikt. Se mitt ovanstående inlägg.

Permalänk

Ja, det var hans förklaring. Apple vill inte förknippas med lågpris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Acke95:

Super pris på Pioneer SC-1223(svart) på CDON.com

http://www.ljudfokus.se/produkt/pioneer-sc-1223-svart/6235/

Rabattkod: SC1223

7490 kr vanligtvist och med rabattkod 3990 kr

Går att förhandsbeställa, tillfälligt slut

Är det bara jag som undrar om erbjudandet gäller hos CDON eller Ljudfokus?