Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem

Själv så tog media market här i linköping hem ett ex åt mig från sitt webblager Samma maskin som euversionen.
Inga problem med att ta hem demos eller lägga in xbox live gold osv.
Nu börjar det dyka upp svenska priser på filmhyrning osv så en release är väl snart på G.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Min UK import fungerar utmärkt, bytte bara ut strömsladden till en vanlig apparatkontakt som man tex ansluter nätagget i datorn med. Är inte heller några problem att handla på Xbox live med mitt Master Card.

Kan du inte vänta, så är det bara att importera en maskin från england eller tyskland. Det är bara språket som skiljer, och när konsolen släpps i Sverige kan man kunna byta region till Sverige om man vill ha allt på svenska

Finns en del vanliga återförsäljare som säljer One för runt 4,5k så enda nyttan med att importera är väl om man får ett märkbart lägre pris än så.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Faulisto:

Finns en del vanliga återförsäljare som säljer One för runt 4,5k så enda nyttan med att importera är väl om man får ett märkbart lägre pris än så.

Skickades från m.sweclockers.com

Absolut. Prisbilden i var lite annorlunda när jag köpte i Januari

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Skrivet av maniac:

Min UK import fungerar utmärkt, bytte bara ut strömsladden till en vanlig apparatkontakt som man tex ansluter nätagget i datorn med. Är inte heller några problem att handla på Xbox live med mitt Master Card.

Kan du inte vänta, så är det bara att importera en maskin från england eller tyskland. Det är bara språket som skiljer, och när konsolen släpps i Sverige kan man kunna byta region till Sverige om man vill ha allt på svenska

Kan man ha den på svenska och köra med skivor?, har så mkt annat kopplat till mitt mskonto som säkerligen får fnatt om jag byter region..

Permalänk
Avstängd

Köpte precis AC4, så om någon vill lira, lägg till baxeee.

Permalänk
Medlem
Skrivet av helas:

Kan man ha den på svenska och köra med skivor?, har så mkt annat kopplat till mitt mskonto som säkerligen får fnatt om jag byter region..

Svenska finns inte för tillfället, men jag antar att det patchas in när det börjar att närma sig release. Har inte testat skivor (skönt att slippa dem), men allt till One ska vara regionsfritt

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Tips på hur man får igång smart glass för android?
Går ej ladda ner om man bor i Sverige
Hittade en länk på ett annat forum, går att installera men när man ska starta försöker appen uppdateras och då tar det stopp. Inte tillgängligt för ditt land nånting står det
Verkar som det kom en uppdatering 10e Mars

Visa signatur

Om något funkar, plocka genast isär det och kolla varför.

Permalänk
Skrivet av maniac:

Svenska finns inte för tillfället, men jag antar att det patchas in när det börjar att närma sig release. Har inte testat skivor (skönt att slippa dem), men allt till One ska vara regionsfritt

hmm, menade nog mer om jag måste ändra region på kontot globalt (livekontot) för att få Xbox one att hoppa igång i.ö.h.t. eller om jag kan behålla svensk region men då blir utestängd från Marketplace osv men skivor funkar...

hur fungerar Netflix osv förresten? någon som provat?

Permalänk
Medlem

Netflix funkar utan problem

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrester:

Netflix funkar utan problem

Kan också bekräfta att netflix funkar. Smidigt gränssnitt på appen också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av helas:

hmm, menade nog mer om jag måste ändra region på kontot globalt (livekontot) för att få Xbox one att hoppa igång i.ö.h.t. eller om jag kan behålla svensk region men då blir utestängd från Marketplace osv men skivor funkar...

hur fungerar Netflix osv förresten? någon som provat?

Du ska inte behöva att ändra region på ditt livekonto. Har iaf sverige som region (inte ändrat det sedan jag skapade kontot) på mitt livekonto, men min XB1 ligger under UK.

Och som nämnts innan, Netflix fungerar fint

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Skrivet av helas:

hmm, menade nog mer om jag måste ändra region på kontot globalt (livekontot) för att få Xbox one att hoppa igång i.ö.h.t. eller om jag kan behålla svensk region men då blir utestängd från Marketplace osv men skivor funkar...

hur fungerar Netflix osv förresten? någon som provat?

Netflix SuperHD format strular och ofta spelas filmerna upp i en förhållandevis dålig kvalité om man jämför mot Apple TV, Smart TV och PC. Men i övrigt fungerar det bra.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sämre kvalitet märke inte jag av i alla fall.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Skrivet av Chrester:

Sämre kvalitet märke inte jag av i alla fall.

Du kanske inte brukar se filmerna i deras SuperHD format?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av BifrostPixel:

Du kanske inte brukar se filmerna i deras SuperHD format?

Får bara upp HD som val. SuperHD har jag aldrig sett.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Skrivet av Chrester:

Får bara upp HD som val. SuperHD har jag aldrig sett.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan vara att din ISP inte anslutit sig.

Sen är det ju upp till dig själv också att sätta den på högsta kvalité

"7,0 megabit per sekund – rekommenderas för Super HD-kvalitet

HD-kvalitet

Filmer och tv-serier som vi har tillgängliga i HD spelas upp i 720p eller bättre om internetanslutningen är tillräckligt snabb. Om du alltid vill se HD-titlar när sådana finns tillgängliga ska du ändra inställningen för videokvalitet till Hög (High) på sidan Videokvalitet (Video Quality)."

Sök på deras hjälpsida så får du mera information. Det ska finnas en länk också som du kan skicka till din iSP så de kan gå in och ansöka om en mediaserver från Netflix

Lite lustigt att både Sony, Nintendo, Apple TV och Win 8 appen har stödet men Xbox One som uttalat från MS sida ska vara ett nöjes nav i hemmet inte har det

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ja där ser man. Vi har 100/100 fiberlina. Så hastigheten är det inget fel på. Ska kolla deras supportsida.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Skrivet av BifrostPixel:

Kan vara att din ISP inte anslutit sig.

Sen är det ju upp till dig själv också att sätta den på högsta kvalité

"7,0 megabit per sekund – rekommenderas för Super HD-kvalitet

HD-kvalitet

Filmer och tv-serier som vi har tillgängliga i HD spelas upp i 720p eller bättre om internetanslutningen är tillräckligt snabb. Om du alltid vill se HD-titlar när sådana finns tillgängliga ska du ändra inställningen för videokvalitet till Hög (High) på sidan Videokvalitet (Video Quality)."

Sök på deras hjälpsida så får du mera information. Det ska finnas en länk också som du kan skicka till din iSP så de kan gå in och ansöka om en mediaserver från Netflix

Lite lustigt att både Sony, Nintendo, Apple TV och Win 8 appen har stödet men Xbox One som uttalat från MS sida ska vara ett nöjes nav i hemmet inte har det

Är ganska säker på att Netflix körs i Super HD på min One. Har 25/25mbit lina just nu men kommer kanske få 1000mbit+ lina från Google. Min stad är en av kandidaterna till Googles nya fibernät här i USA

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Avstängd

Okej, då köpte jag titanfall, jag hoppas de var värt de eftersom jag precis pröjsa för AC4.

Edit: lätt värt det, riktigt roligt spel!
Någon som vill lira? GT: baxeee

Permalänk
Avstängd

Är nätaggregatet lika irriterande ljudande som på Xbox 360 anno 2012/13?

Permalänk

Skulle någon schysst själ med Xbox Update preview vilja lägga till mig? Har hör att ni ska kunna invita fler till det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnjensen:

Är nätaggregatet lika irriterande ljudande som på Xbox 360 anno 2012/13?

Nej, hela konsollen är i princip ljudlös

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

Kanske något vi får se i andra eller tredje generationens spel till Xbox One? Ser onekligen jäkligt bra ut.

Hoppas inte för mycket, hårdvaran sätter ändå begränsningar på båda nextgen konsollerna. Faktum är att t ex spelet Thief bara köra i 900p till Xone med högre bilduppdatering, mot 1080p till PS4 med lägre bilduppdatering. Med en kraftig PC slipper man kompromissa, där får du bägge!
Ser faktiskt ingen anledning längre att spela på konsoll, på bekostnad av sämre totalupplevelse än PC.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gigabyte G1 Sniper Z87| I7 4770K @ 3,5 (Haswell)| 16GB A-Data 1600MHz CL9| MSI GeForce GTX 1080 Gaming X| Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB + Seagate 2 TB 7200Rpm| Corsair RM 750W 80+ Gold Modulär| Fractal Design Define R4|

Permalänk
Medlem

Varför finns det inte några 360 Slim till One adapter för strömkablen? Ett nätagg från Slim skulle klara One även om det inte uppfyller de officiella kraven. Hittar 360 Fat till One på eBay. Vad som gör det ännu mer irriterande är att anslutningen på 360 Slim och One nästintill är identiska, hålen på One:n är någon planklängd mindre bara.

EDIT: Kanske är det för att Slims nätagg kommer ligga för nära gränsen för länge. De kopior som finns på One:s nätagg verkar ju vara ett Slim nätagg med en fläkt.

Visa signatur

"Trying is the first step towards failure" Homer

Permalänk

Får nog säga att detta är det TV-spel jag varit mest nöjd med sedan 1986. Det ända jag har att anmärka på är att det tydligen ska vara struligt att sätta in en större hårddisk.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Skrivet av devilrat:

Hoppas inte för mycket, hårdvaran sätter ändå begränsningar på båda nextgen konsollerna. Faktum är att t ex spelet Thief bara köra i 900p till Xone med högre bilduppdatering, mot 1080p till PS4 med lägre bilduppdatering. Med en kraftig PC slipper man kompromissa, där får du bägge!
Ser faktiskt ingen anledning längre att spela på konsoll, på bekostnad av sämre totalupplevelse än PC.

Skickades från m.sweclockers.com

Du titta inte ens på länken som jag kommentera antar jag. Eller så förstod du inte den teknik artikeln beskrev? Ser inga hinder till varför inte de nya TV-spelen skulle klara av den tekniken, det gäller mer att utvecklarna ska anpassa sina titlar till den, stödet finns ju där i DX11.2

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

1. RiksFettot, CoD,Ryse,Forza,Titanfall, PvZ
2. Framfart, Fifa14,Ryse,Forza,Titanfall
3. Panicmango, Fifa14, Forza, AC4, Titanfall, Plants vs zombies, Rayman etc etc...
4. maccswe, CoD,Titanfall, BF4, Tomb Raider,AC4.
5. baxeee , CoD, BF4, FIFA 14.
6. TheWalruz, AC4, DR3, TRDE
7. Kikoel, Forza, Fifa 14, Ryse, Killer instinct, Tomb raider
8. Jurand, Forza, Fifa, Tomb Raider, Titanfall
9. Halogen78, Forza, AC4
10. Fariko Eggzje, Forza,BF4,FIFA,PVZGW,Just Dance

La till ett spel på min GT. Uppar listan igen också så om någon missat den

Permalänk
Medlem

De flesta har säkert redan en kod, men till er som inte har det.
Här kommer fem koder till Project Spark, när ni tagit en kod kopiera dem och ta bort den koden ni tar så slipper folk prova koder som inte finns kvar!

M74P6-MJ626-8RN66-5TK4K-877UX
M74PP-X3JNN-KN544-52NJ2-62X5X
M75XR-72M26-3736N-RKPJU-67NRX
M75TM-K74XU-8RJ52-785K3-X23TX
M7533-J7X4M-XJMTU-354MJ-T873X

Permalänk

Tackar!!

Skrivet av Xi:

M74P6-MJ626-8RN66-5TK4K-877UX
M74PP-X3JNN-KN544-52NJ2-62X5X
M75XR-72M26-3736N-RKPJU-67NRX
M7533-J7X4M-XJMTU-354MJ-T873X

Permalänk
Skrivet av Xi:

M74P6-MJ626-8RN66-5TK4K-877UX
M74PP-X3JNN-KN544-52NJ2-62X5X
M75XR-72M26-3736N-RKPJU-67NRX

Tackar!