Får inget ljud när jag skall kolla HD/720/1080P film HJÄLP

Permalänk

Får inget ljud när jag skall kolla HD/720/1080P film HJÄLP

Tjenare, När jag skall kolla på en HD film i VLC så får jag fram vanliga ljudet men inget ljud när dom pratar, Utan jag hör allt annat men inte vad som säger? Och det är bara såhär i HD filmer inte i vanliga DVDrip/DVDscr. Jag har provat dom olika under fliken ''ljud'' finns standard, Realtek (Realtek High Definition Audio) och Realtek Digital Output (Realtek High Definition Audio) Men det blir ingen skillnad vad jag än provar, Så nu frågar jag er lite mer kunniga, Vad finns det mer man kan göra? Detta kom att hända när jag köpte nya dator delar och installerade om windows och allt. Och sedan dess har det varit såhär.

Tack på förhand

Visa signatur

Life sucks, but in a beautiful kind of way.

Permalänk
Rekordmedlem

Det låter som du angett fel högtalaruppsättning, du försöker troligen mata ut dialogen till en centerkanal som du inte har så kolla över högtalarsetuppen i dekodern.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Om du har 2.0 så se till att VLC mixar ner till 2.0 från 5.1.

Permalänk
Skrivet av fläsklägg:

Om du har 2.0 så se till att VLC mixar ner till 2.0 från 5.1.

Okej vart gör jag det?

Visa signatur

Life sucks, but in a beautiful kind of way.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Det låter som du angett fel högtalaruppsättning, du försöker troligen mata ut dialogen till en centerkanal som du inte har så kolla över högtalarsetuppen i dekodern.

Jag löset det, Tack!

Visa signatur

Life sucks, but in a beautiful kind of way.

Permalänk
Skrivet av fläsklägg:

Om du har 2.0 så se till att VLC mixar ner till 2.0 från 5.1.

Jag har löst det, Tack!

Visa signatur

Life sucks, but in a beautiful kind of way.

Permalänk

Tips till sånna här trådar i allmänhet är o skriva hur du lyckades lösa det Besvikelsen från andra som googlar problemet o hittar tråden minskar avsevärt!