Vilka pooler kör ni på för mining?

Permalänk
Medlem

Vilka pooler kör ni på för mining?

Jag kör idag på Clevermining.com som är en öppen multi coin pool som väljer själva bästa valuta att köra mining på.

Men även testat Wafflepool och Profitminer men bestämde mig för att testa Clevermining ett par dagar.

Vad kör ni för några mining pooler?

Visa signatur

| Intel Core i7 8700K || Corsair Hydro H115i || ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING |
| G.Skill 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL16 || GeForce GTX1070 ARMOR 8G OC |
| Samsung 850-Series EVO 500GB SSD x 2 || Corsair RM750X 750W v2 || Corsair Carbide 400Q |
| ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING |

Permalänk
Medlem

Jag kör på Rapidhash.net, funkar finfint för att mina doge

Permalänk
Medlem

teamdoge för att den var högst upp i nån lista och jag inte orkat byta...

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk

WemineALL.com, nyligen startad, men grabbarna har god erfarenhet från wemineLTC/FTC. Jag gillar verkligen deras hemsida och hur statsen är presenterade.

Permalänk
Medlem

Själv använder jag middlecoin.com en multipool med utbetalning i bitcoin jag vet dock inte om den är bättre än den du använder eller ej...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk

Kör på Trademybit.com, autotrade och betalar ut i BTC, fungerar bra tycker jag. Har dessutom något slags samarbete med Multipool.us som gör att dem delar på "svåra" share, vilket innebär att dem kan minea vad som helst oberoende av hashrate(som är drygt 1 Gh/s), vet dock ej hur det fungerar i teorin, men låter bra

Visa signatur

Dator: Mobo: MSI Z390 MPG Cpu: Intel Core i7 9700K --- CoolerMaster Hyper 212 EVO GFX-card: Asus Geforce RTX 2070 8GB Dual PSU: Corsair CV 650W RAM: 32 Gb(8GbX4) @ 2666Mhz.
Telefon: Oneplus 7T

Permalänk

Här ser du vilken multipool som är bäst över tiden.
http://poolpicker.eu

Permalänk

Testade clevermining men insåg ganska snabbt att admins där stängt av var diff så jag får inga jobb :/ Försökt få igång wafflepool och några till men samtliga kräver parametern "--scrypt" till cgminer vilket cgminer själv säger är en ogiltig parameter... WTF liksom?

Permalänk
Medlem

Själv har jag nu gått över till Vertcoin mining då det ser ut att vara bland dem bättre valutorna att köra mining på just nu.

Visa signatur

| Intel Core i7 8700K || Corsair Hydro H115i || ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING |
| G.Skill 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL16 || GeForce GTX1070 ARMOR 8G OC |
| Samsung 850-Series EVO 500GB SSD x 2 || Corsair RM750X 750W v2 || Corsair Carbide 400Q |
| ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING |

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Cyberhof:

Själv använder jag middlecoin.com en multipool med utbetalning i bitcoin jag vet dock inte om den är bättre än den du använder eller ej...

Du ska nog byta... Clevermining kör samma koncept. Middlecoin har varit dåligt i två månader nu, så det är ingen sida jag rekommenderar. Och jag mineade där i två månader.
http://poolpicker.eu/

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Skrivet av Flamso:

Du ska nog byta... Clevermining kör samma koncept. Middlecoin har varit dåligt i två månader nu, så det är ingen sida jag rekommenderar. Och jag mineade där i två månader.
http://poolpicker.eu/

Apropå dessa multipooler. Som jag skrev så kräver dessa parametern --scrypt när cgminer skall starta men cgminer själv säger att kommandot inte finns.

Måste man använda någon moddad version för att kunna använda dessa multipooler?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av madshrimp:

Apropå dessa multipooler. Som jag skrev så kräver dessa parametern --scrypt när cgminer skall starta men cgminer själv säger att kommandot inte finns.

Måste man använda någon moddad version för att kunna använda dessa multipooler?

Skickades från m.sweclockers.com

Cgminer slutade stödja gpu mining efter 3.7.2
Ladda ner den versionen eller kör sgminer istället där du inte behöver ange nåt alls (sgminer är en upphottad fork av cgminer)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Du ska nog byta... Clevermining kör samma koncept. Middlecoin har varit dåligt i två månader nu, så det är ingen sida jag rekommenderar. Och jag mineade där i två månader.
http://poolpicker.eu/

Jo jag har bytt nu efter att Danielnilzon la upp en länk till poolpicker också, sitter nu på Clevermining istället.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Jag är nu tillbaka på Middlecoin igen av den enkla anledningen att jag får 10% stale på Clevermining och mindre än 1% på Middlecoin.
Värst är det när jag startar systemet brukar dra in 20-30 stale direkt...

Någon annan som har liknande problem på Clevermining?

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Cyberhof:

Jag är nu tillbaka på Middlecoin igen av den enkla anledningen att jag får 10% stale på Clevermining och mindre än 1% på Middlecoin.
Värst är det när jag startar systemet brukar dra in 20-30 stale direkt...

Någon annan som har liknande problem på Clevermining?

Hm... Nej det låter rätt skumt faktiskt. Sen får du fortfarande större utdelning på Clevermining än på Middlecoin. Ställ ner intensity till 19 på 290-kort och 13 ska inte ge några rejects alls nästan. Över 5% är udda. Sen får du självklart jämföra med vad resten av poolen får för rejects.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Hm... Nej det låter rätt skumt faktiskt. Sen får du fortfarande större utdelning på Clevermining än på Middlecoin. Ställ ner intensity till 19 på 290-kort och 13 ska inte ge några rejects alls nästan. Över 5% är udda. Sen får du självklart jämföra med vad resten av poolen får för rejects.

Jo jag kör med ett 290x kort med intensity på 19 och ett 280x med intensity på 13 (båda med eftermarknads kylare).
På Clevermining får jag alltid direkt en massa rejects och sen jämnar det ut sej något men ligger ändå i snitt efter ett dygn på ca 10% som är sjukt högt tycker jag.

På poolen (EU) som jag kör så ligger average på mellan 3-4% dom gånger jag varit inne och kollat.

Så jag tror faktiskt jag kommer gå plus att ligga kvar på Middlecoin ett tag till då jag ligger på drygt 160KH/s högre accepted där med samma inställningar...

Jag ska laborera vidare och söka lite senare när jag får tid så kanske jag byter igen.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Cyberhof:

Jo jag kör med ett 290x kort med intensity på 19 och ett 280x med intensity på 13 (båda med eftermarknads kylare).
På Clevermining får jag alltid direkt en massa rejects och sen jämnar det ut sej något men ligger ändå i snitt efter ett dygn på ca 10% som är sjukt högt tycker jag.

På poolen (EU) som jag kör så ligger average på mellan 3-4% dom gånger jag varit inne och kollat.

Så jag tror faktiskt jag kommer gå plus att ligga kvar på Middlecoin ett tag till då jag ligger på drygt 160KH/s högre accepted där med samma inställningar...

Jag ska laborera vidare och söka lite senare när jag får tid så kanske jag byter igen.

Men de kör inte samma coins. Alltså får du ut mer på Clevermining trots att du har högre andel rejects? Det är medräknat i poolpicker liksom.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Men de kör inte samma coins. Alltså får du ut mer på Clevermining trots att du har högre andel rejects? Det är medräknat i poolpicker liksom.

Men jag har en känsla över att jag får mer rejects än andra vilket betyder lägre godkänd hashrate vilket borde jämna ut det hela över tiden.

Om jag sätter på Clevermining och låter den gå en timme så när jag kommer tillbaka har jag typ 50 accepted och 50 rejected och först efter ett dygn har jag fått ner procenten till drygt 10%...

Så det måste vara något knas här.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Cyberhof:

Men jag har en känsla över att jag får mer rejects än andra vilket betyder lägre godkänd hashrate vilket borde jämna ut det hela över tiden.

Om jag sätter på Clevermining och låter den gå en timme så när jag kommer tillbaka har jag typ 50 accepted och 50 rejected och först efter ett dygn har jag fått ner procenten till drygt 10%...

Så det måste vara något knas här.

Du får gärna ha den känslan! Det behöver inte vara rätt för det. Clevermining kör en del snabba coins som ger högre andel rejects än långsammare varianter, de ger dock bättre utdelning ändå annars hade de inte kört på det sättet.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Du får gärna ha den känslan! Det behöver inte vara rätt för det. Clevermining kör en del snabba coins som ger högre andel rejects än långsammare varianter, de ger dock bättre utdelning ändå annars hade de inte kört på det sättet.

Absolut jag kommer dock när jag får tid undersöka det hela mera och tack för att du försöker hjälpa till!

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Cyberhof:

Absolut jag kommer dock när jag får tid undersöka det hela mera och tack för att du försöker hjälpa till!

Ingen fara! Tack själv för att du lyssnar!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Synd att dom inte lägger till mer pooler på PoolPicker.eu

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem

Tjo tänkte dra upp denna tråden igen. Förtjänsten är väldigt låg för tillfället på de ordinarie valutorna.

Själv kör jag clevermining med 1MH/S ungefär. Funderar på om man ska köra lite mer spekulativt och testa lite småvalutor som kanske kan bli något.

Vad kör ni andra på i dessa dagar?

Permalänk
Medlem

Har kört ECC ett tag och nu även på en BC multipool som betalar ut i BlackCoin eftersom de inte går att mina längre.

https://bitcointalk.org/index.php?topic=469640.0
https://bitcointalk.org/index.php?topic=503236.0

Visa signatur

BOX[1] | ASUS TUF GAMING X570-PLUS, AMD 5950X, PowerColor RD 6900XT