Permalänk
Medlem

Ja vad blev det utav detta ?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hyrman:

Ja vad blev det utav detta ?

Det undrar jag också. Började utvinna Litecoin för ett par dagar sedan och fick i skrivande stund upp ett intresse för klondike.
Vad är mest gångbart? Sitter personligen med ett 660 Ti som genom cudaminer får ~250kh/s, vilket om mina beräkningar stämmer resulterar i ungefär 300kr/månad förutsatt att jag "minear" 24/7. Något som inte är mycket i sig, men det skulle betala min elräkning under en månad.

Passar på att fråga lite här då man även kanske har chans att vara med vid uppstart av en ny pool.
Är jag bunden till att använda cudaminer med en gpu från nvidia? Eller fungerar cgminer det med?
Vad är önskvärt hos en kryptovaluta? Om vi tar LTC exempelvis så ska det gå snabbare att utvinna något än med Bitcoin, men det har ett lägre värde. Vad är det som avgör hur pass fort det går att tjäna något? Tycker det är svårt att få ett riktigt grepp om hur det hela fungerar.

Så kort och gott. Varför Dogecoin över LTC eller tvärtom? Eller vilka valutor det nu skulle handla om.

Permalänk
Medlem

Doge = jag är på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hyrman:

Ja vad blev det utav detta ?

Ligger på hold just nu. Vi var tre killar som tyckte detta var en rolig idé. Men som vanlig lockar projekt där det finns pengar att hämta.

Jag har inte design-kunskaperna att kunna slutföra detta själv. Därför har jag valt att lägga min tid på annat tills jag har likasinnade personer med mig i projektet igen.

Visa signatur

write-host ((0..66)|%{if (($_+1)%3 -eq 0){[char][int]("118105107116111114064103105108098101114116115115111110046099111109"[($_-2)..$_] -join "")}}) -separator ""

Permalänk
Medlem

Doge. Much coins. Wow.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Skitbra ide om det går vägen.

Isf skulle jag vilja ha en multipool som växlar mot bästa valuta och att de sparas på ett saldo på hemsidan. Därefter kan man skicka iväg dom till Cryptsy och sälja dom när man kan få ett bra pris.

Coinex funkar såhär och har även en inbyggd trading plattform som är överlägsen allt jag sett. Vill du sälja MOON för 6 istället för 3 så är det inga problem. Du sätter priset på 6 sen kommer garanterat den att fluktuera dit någon gång. När den gör det får du en notifikation att du sålt dina MOON mot BTC. Coinex är dock väldigt nytt och fungerar dåligt i allmänhet och de tar ganska bra betalt för både interna växlingar och uttag.

Visa signatur

Asrock H81 Pro BTC | XFX Pro (2250W) | 6st Sapphire 270X Dual-X - 2.8 Mh/s | Windows 8.1 | Cgminer 3.7.2 | Catalyst 13.12 (Mod)

Permalänk
Medlem

Dogecoin och jag ansluter direkt

Permalänk

Använde Hasbros.co.in till de stängde ner nyss. De kodade sin egen mjukvara för poolen och det var en multipool med autoconvert. De la ner poolen i brist på tid då de alla har jobb/familj/skola och inte kände att de hade men de skrev om att de funderade på att open-source:a mjukvaran. Kan kanske vara värt att titta på om man kan få tag i den mjukvaran om man vill ha en riktigt fräsh multipool.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon167218:

Det undrar jag också. Började utvinna Litecoin för ett par dagar sedan och fick i skrivande stund upp ett intresse för klondike.
Vad är mest gångbart? Sitter personligen med ett 660 Ti som genom cudaminer får ~250kh/s, vilket om mina beräkningar stämmer resulterar i ungefär 300kr/månad förutsatt att jag "minear" 24/7.

Har du gratis el får du 2-300 i månaden, annars går du back... typ...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av xpanterx:

Har du gratis el får du 2-300 i månaden, annars går du back... typ...

Hmm... vill bara fungera om jag räknat rätt här.
Har lite kraftfullare grejer än nämnda ovan, så jag borde ju gå med vinst... om inte marknaden fortsätter i samma dåliga väder det är just nu.

Med en rigg som drar runt 1000 watt konstant, bör det kosta mig ~1,5-2k/dag i ren elkostad?
Om riggen då genererar runt 2000k hash så bör jag få ut ~1500kr i månaden, minus el ~60kr = 1440kr över?...
... eller?

Mine'ar Doge

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Hmm... vill bara fungera om jag räknat rätt här.
Har lite kraftfullare grejer än nämnda ovan, så jag borde ju gå med vinst... om inte marknaden fortsätter i samma dåliga väder det är just nu.

Med en rigg som drar runt 1000 watt konstant, bör det kosta mig ~1,5-2k/dag i ren elkostad?
Om riggen då genererar runt 2000k hash så bör jag få ut ~1500kr i månaden, minus el ~60kr = 1440kr över?...
... eller?

Mine'ar Doge

Beror ju på va du betalar per kilowatt ca 1kr för att räkna enkelt borde bli 24kr per dygn med 1000watt

Visa signatur

CPU: AMD 1900X | Mobo: Asus Rog Zenith Extreme | RAM: G.Skill Trident Z RGB 4x8GB | GPU: Asus strix 3090 | Customloop| SSD: Samsung 960 Pro 512gb | PSU: EVGA Supernova G2 1000W | Chassi: Evga DG-87 | Asus Tuf VG27AQ + 1x Benq GL2460|

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Hmm... vill bara fungera om jag räknat rätt här.
Har lite kraftfullare grejer än nämnda ovan, så jag borde ju gå med vinst... om inte marknaden fortsätter i samma dåliga väder det är just nu.

Med en rigg som drar runt 1000 watt konstant, bör det kosta mig ~1,5-2k/dag i ren elkostad?
Om riggen då genererar runt 2000k hash så bör jag få ut ~1500kr i månaden, minus el ~60kr = 1440kr över?...
... eller?

Mine'ar Doge

Ja ungefär... finns kalkylatorer för sånt, här är en:
http://www.minedogecoin.com/dogecoin-mining-profitability-cal...

Önskar jag fick ut 2000 kh/S :/

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Skrivet av andreas_dock:

Hmm... vill bara fungera om jag räknat rätt här.
Har lite kraftfullare grejer än nämnda ovan, så jag borde ju gå med vinst... om inte marknaden fortsätter i samma dåliga väder det är just nu.

Med en rigg som drar runt 1000 watt konstant, bör det kosta mig ~1,5-2k/dag i ren elkostad?
Om riggen då genererar runt 2000k hash så bör jag få ut ~1500kr i månaden, minus el ~60kr = 1440kr över?...
... eller?

Mine'ar Doge

Jag minar doge med 2100khash, 1 kr / 1000w = 24kr/dygn i elkostnad. =240kr fr 10 dagar = 720kr/månad.

Så hur din elkostnad blir 60kr/månad har jag svårt att förstå.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av anubizzz:

Beror ju på va du betalar per kilowatt ca 1kr för att räkna enkelt borde bli 24kr per dygn med 1000watt

Skrivet av xpanterx:

Ja ungefär... finns kalkylatorer för sånt, här är en:
http://www.minedogecoin.com/dogecoin-mining-profitability-cal...

Önskar jag fick ut 2000 kh/S :/

Skrivet av MindRipper:

Jag minar doge med 2100khash, 1 kr / 1000w = 24kr/dygn i elkostnad. =240kr fr 10 dagar = 720kr/månad.

Så hur din elkostnad blir 60kr/månad har jag svårt att förstå.

2 säger att det är ungefär 1,5kr/dygn 1 säger 24kr/dygn
.. Vad stämmer här?

Jag tycker också att det har låtit waaay to cheap bara 1-2kr/dygn?
.. Varför allt snack om att stänga av elektroniken hemma, byta till LED-lampor för att spara elkostnad osv isåfall?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Skrivet av andreas_dock:

2 säger att det är ungefär 1,5kr/dygn 1 säger 24kr/dygn
.. Vad stämmer här?

Jag tycker också att det har låtit waaay to cheap bara 1-2kr/dygn?
.. Varför allt snack om att stänga av elektroniken hemma, byta till LED-lampor för att spara elkostnad osv isåfall?

Men de e ju bara kolla på ditt eget elavtal 1000W förbrukning /timme = 1kW/timme vad betalar du per kW. Med energiskatt och överföringsavgifter och nätavgifter betalar jag iaf runt 1kr/kW = 24kr/dygn

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Hmm... vill bara fungera om jag räknat rätt här.
Har lite kraftfullare grejer än nämnda ovan, så jag borde ju gå med vinst... om inte marknaden fortsätter i samma dåliga väder det är just nu.

Med en rigg som drar runt 1000 watt konstant, bör det kosta mig ~1,5-2k/dag i ren elkostad?
Om riggen då genererar runt 2000k hash så bör jag få ut ~1500kr i månaden, minus el ~60kr = 1440kr över?...
... eller?

Mine'ar Doge

Skrivet av andreas_dock:

2 säger att det är ungefär 1,5kr/dygn 1 säger 24kr/dygn
.. Vad stämmer här?

Jag tycker också att det har låtit waaay to cheap bara 1-2kr/dygn?
.. Varför allt snack om att stänga av elektroniken hemma, byta till LED-lampor för att spara elkostnad osv isåfall?

2 sa 24 kr/dygn, och jag länkade till en kalkylator där du själv ställer in din elkostnad...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av MindRipper:

Jag minar doge med 2100khash, 1 kr / 1000w = 24kr/dygn i elkostnad. =240kr fr 10 dagar = 720kr/månad.

Så hur din elkostnad blir 60kr/månad har jag svårt att förstå.

Vad har du för kort som drar 1000watt och minar 2100?

Permalänk
Skrivet av rocky08:

Vad har du för kort som drar 1000watt och minar 2100?

3x r9 280x saphire ungefär 720khash styck.

Permalänk
Skrivet av andreas_dock:

2 säger att det är ungefär 1,5kr/dygn 1 säger 24kr/dygn
.. Vad stämmer här?

Jag tycker också att det har låtit waaay to cheap bara 1-2kr/dygn?
.. Varför allt snack om att stänga av elektroniken hemma, byta till LED-lampor för att spara elkostnad osv isåfall?

Jag räknade ut med min elräkning som jag har via Eon, och Vallentuna El
Dvs Har den fasta nätavgiften via Eon och Betalar Rörligt till Vallentuna EL
I januari i år då Elpriset var någorlunda högt, betalade jag ca 1.35:- per Kw inklusive alla avgifter och skatter + en abonemangs kostnad om 79:-

Hade jag vid detta tillfälle i januari tex minat varje dag 24/7 i 30 dagar med Gpu som drack 1000w i timmen haft en faktura på el att betala för detta om

24h * 1.35:- =32,40:-

32,40:- * 30 dagar=972:-

972:- + 1st / 79:- abonemang= 1,051:- att betala i elkostnad för min miner i 1 månad

Om jag Hashade 2100kh/s hela månaden, utan avbrott eller rejects så hade jag nog hashat ihopp typ 234,600 dogecoin
dessa coins har jag då sparat på kontot, och om jag idag tex växlade in dem till kronor skulle jag utan pool avgift och utan växlingsavgifter få ca 1259.13

så i runda slängar sig att jag får loss 1,000:-
Vilket just nu för tillfället betyder att jag skulle gått back för januaris månads mining.

Sitter jag däremot kvar på dogecoinen på kontot,. och om jag har tur, går de kanske upp och jag tjänar en liten slant
har jag otur blir det bara en hög elräkning, vi hoppas på det första...:)

Var det inte en profet som förutspådde för många år sedan o hördes säga..

"Jag ser i framtiden att alla gamers någon dag, kommer att kunna köpa bra prestanda givande grafikkort, väldigt väldigt billigt":)

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem

Va själv i tankarna om ifall jag skulle utöka med en rigg till..
för att göra det enkelt för mig när jag räknade på det så gjorde jag ett exceldok.
ni får gärna låna det om ni tycker att det e tråkigt med miniräknaren.

Fyll i ditt elpis /kwh.
hur många watt förbrukas
BTC-värdet i kronor.
Hur många btc du tjänar/dygn.

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AsI9wGcWGUsHdDJ2...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plastbit:

Va själv i tankarna om ifall jag skulle utöka med en rigg till..
för att göra det enkelt för mig när jag räknade på det så gjorde jag ett exceldok.
ni får gärna låna det om ni tycker att det e tråkigt med miniräknaren.

Fyll i ditt elpis /kwh.
hur många watt förbrukas
BTC-värdet i kronor.
Hur många btc du tjänar/dygn.

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AsI9wGcWGUsHdDJ2...

Finns ju redan http://www.coinwarz.com/calculators/bitcoin-mining-calculator

Permalänk
Medlem

men tror du menar
http://www.coinwarz.com/cryptocurrency
finns väl inte så många som är intresserade av att minea bitcoins direkt..

exceldokumentet jag länkade till först är mest för mig själv..
eftersom jag växlade allt varje dag. o på så sätt visste ja hur många btc/dag jag fick..
funkar väl inte riktigt så på coinwars räknare..