Hjälp! R.A.T 9 eller M.O.U.S 9! Ska köpas idag behöver tipps!!

Permalänk
Medlem

Hjälp! R.A.T 9 eller M.O.U.S 9! Ska köpas idag behöver tipps!!

Hej!

Tänkte köpa ett utav dem här!
Jag har läst runt och hittat massa info, men undrar nu vad folk där ute tycker!

Framför allt undrar jag, som jag inte riktigt har får KLART svar på, om man kan programmera precision aim knappen till vad man vill i R.A.T 9 också, som på mous 9? Kan man exempelvis programmera framåt knappen till "ctrl + c" och bakåt "ctrl + v" ifall man vill det?

Vad jag har förstått är R.A.T avsedd direkt för Gaming och Mous i första hand till allt annat än Gaming. Dock tycker jag R.A.T 9:
1. Snyggare
2. Fler tillbehör (love it)
3. Mycket bättre DPI
4. Inte Bluetooth

Men jag är ändå lite osäker..
Så vad tycker ni där ute, hjälp mig!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av atem:

Hej!

Tänkte köpa ett utav dem här!
Jag har läst runt och hittat massa info, men undrar nu vad folk där ute tycker!

Framför allt undrar jag, som jag inte riktigt har får KLART svar på, om man kan programmera precision aim knappen till vad man vill i R.A.T 9 också, som på mous 9? Kan man exempelvis programmera framåt knappen till "ctrl + c" och bakåt "ctrl + v" ifall man vill det?

Vad jag har förstått är R.A.T avsedd direkt för Gaming och Mous i första hand till allt annat än Gaming. Dock tycker jag R.A.T 9:
1. Snyggare
2. Fler tillbehör (love it)
3. Mycket bättre DPI
4. Inte Bluetooth

Men jag är ändå lite osäker..
Så vad tycker ni där ute, hjälp mig!!

Jag skulle inte välja mous9. Annars finns Razer Ouroboros (8200 dpi) det är mer än Rat, om du nu tycker det är avgörande.
Jämförelse

Jag var nära att köpa Mous9, sen hitta jag Razer Ouroboros och köpte den på direkten.

Visa signatur

[MOBO] Rampage IV BE [CPU] 4930k @4,2 GHz [GPU] Evga GTX 1080 Classified [RAM] 32Gb Dominator Platinum 2400Mhz cl9 [PSU] AX 1200i [Chassi] 900D [OS Drive] Ocz Revodrive 3 [Storage] 1,5Tb SSD + 3Tb WD Black [Screen] Acer XB270HU [Cooling] 1540 rad 2xD5, EK block: CPU, GPU, Mobo [MAC] MBP 15" Retina [PS4] + 750Gb SSD [NAS] QNAP TVS-471 i7 16Gb 18Tb

Permalänk
Medlem

Testa komforten innan köp, alla tycker inte om dessa mössen eftersom de kan har stora hål när de justeras för långt. Personligen tycker jag de är extremt obehagliga att använda. Och jag känner gott om människor som håller med om det, så jag säger bara testa komforten först innan du köper.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av atem:

Hej!

Tänkte köpa ett utav dem här!
Jag har läst runt och hittat massa info, men undrar nu vad folk där ute tycker!

Framför allt undrar jag, som jag inte riktigt har får KLART svar på, om man kan programmera precision aim knappen till vad man vill i R.A.T 9 också, som på mous 9? Kan man exempelvis programmera framåt knappen till "ctrl + c" och bakåt "ctrl + v" ifall man vill det?

Vad jag har förstått är R.A.T avsedd direkt för Gaming och Mous i första hand till allt annat än Gaming. Dock tycker jag R.A.T 9:
1. Snyggare
2. Fler tillbehör (love it)
3. Mycket bättre DPI
4. Inte Bluetooth

Men jag är ändå lite osäker..
Så vad tycker ni där ute, hjälp mig!!

Det följer med ett program till alla RAT möss där du kan välja var varje knapp skall göra ink Precision Aim knappen. Är jätte nöjd med min RAT7 men den kan vara lite kinky med vilket underlag man har den på, dock är detta en utav de äldre varianterna med sämre sensor.

Visa signatur

4770k @ 4,3 GHZ - Asus z87 Pro - 770 4gb SLI - VG248QE Med 3D V2 - 1339 Qpad - Ducky Shine 3

Permalänk
Medlem

Har haft min R.A.T. sedan USA-release Juni 2010, extremt nöjd med den. Hållbar skit, men som nämnt så bör den prövas först. Många som varit på min mus har ogillat den.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte att DPI är något avgörande men det skiljer sig markant från Mose och rat 990 vs 6400!

Finns ju inga ställen man kan "testa", Typiskt att El-giganten inte har den! de har ju 30 dagars öppetköp även bruten förpackning!
Vet ni någon annan stans där man kan testa? det räcker nog med att hålla i den, behöver inte "använda den"...

Permalänk
Medlem

har r.a.t 7 och är sjukt nöjd! men som sagt den kan vara äcklig också, för att många som har varit och provat min mus tyckte inte om den, så testa först.

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Medlem

Testa musen först! hade RAT9 i cirka ett år, det tog några veckor att vänja sig, musen är ju inte bekväm någonstans och det tyckte jag aldrig någonsin. Men en helt ok mus, inte motiverad prislapp då det finns så många mycket skönare och bättre möss. Men trevligt med tex Precision knappen på den och liknande om man leker runt mycket med snipers

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av atem:

Jag tycker inte att DPI är något avgörande men det skiljer sig markant från Mose och rat 990 vs 6400!

Finns ju inga ställen man kan "testa", Typiskt att El-giganten inte har den! de har ju 30 dagars öppetköp även bruten förpackning!
Vet ni någon annan stans där man kan testa? det räcker nog med att hålla i den, behöver inte "använda den"...

EDIT: Ursäkta läste på fel person, du finns i Stockholm, så fall ska du till inet eller webhallen, de brukar ställa upp på att man kan testa deras saker lite i butiken innan köp.

Gammalt:
Enligt prisjakt ska teknikmagasinet ha den, kolla om de har en i lager och om du kan få känna på den, butik finns i Luleå.

Dold text
Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

EDIT: Ursäkta läste på fel person, du finns i Stockholm, så fall ska du till inet eller webhallen, de brukar ställa upp på att man kan testa deras saker lite i butiken innan köp.

Gammalt:
Enligt prisjakt ska teknikmagasinet ha den, kolla om de har en i lager och om du kan få känna på den, butik finns i Luleå.

Dold text

Är faktiskt 99% säker på att jag sett en RAT mus inkopplad till en av inets datorer i butiken(stockholm). Osäker på om det är 7 eller 9.

Visa signatur

[MOBO] Rampage IV BE [CPU] 4930k @4,2 GHz [GPU] Evga GTX 1080 Classified [RAM] 32Gb Dominator Platinum 2400Mhz cl9 [PSU] AX 1200i [Chassi] 900D [OS Drive] Ocz Revodrive 3 [Storage] 1,5Tb SSD + 3Tb WD Black [Screen] Acer XB270HU [Cooling] 1540 rad 2xD5, EK block: CPU, GPU, Mobo [MAC] MBP 15" Retina [PS4] + 750Gb SSD [NAS] QNAP TVS-471 i7 16Gb 18Tb

Permalänk
Medlem

Webhallen i Stockholm ( vissa butiker dock ) är skit petiga, de ställer aldrig upp! men har inte varit hos Inet faktiskt! kanske värt att gå förbi! Teknikmagasinet vet jag ställer upp varje gång!

Permalänk
Medlem

Gick förbi Teknikmagasinet igår! Snubben va riktigt snäll, han sa ta hem den och testa modifieringarna bara, tycker du om den så behåller du den annars lämnar du tillbaka den!

Måste säga att den är sjukt snygg men den "fyller" inte riktigt handen, vilket känns lite obekvämt. Vänstra kanten, ned till, känns inge bra! Har testat alla möjliga former men får inte till det...