Har stängt av crossfire men mitt andra grafikkort blir endå varmt ?

Permalänk

Har stängt av crossfire men mitt andra grafikkort blir endå varmt ?

Tjena , som sagt så har jag stängt av crossfire och mitt andra grafikkort blir endå varmt ? Borde inte det andra ligga på 0 grader om jag stänger av crossfire ? Använder speedfan för att se temperaturen. Det blir tom varmare än mitt kort som är aktiverat och jobbar. Det andra kortet som ska vara avstängt blir upp till 60 grader , någon som vet varför ?

Permalänk
Medlem

Om du stänger av CF betyder det inte att du stänger av kortet helt det innebär att korten inte kommer jobba tillsammans utan det kortet som skämen är kopplad till kommer få jobba vid spel osv, att det blir andra blir varmt är troligtvis pga värmeutväckligen i chassiet..

Visa signatur

Moderkort: Sabertooth P67 | Processor: Intel i7 2600K 4.6 GHz | CPU-kylare: H80i | Grafikkort: EVGA GTX 780 SC 3 GB SLI. | RAM-Minnen: HyperX Blue 16 GB 4X4GB 1600 Mhz | SSD: Samsung 840 EVO 250GB | Nätagg: Corsair TX 750W | Display: AOC 24" G2460PQU 144hz / 3x AOC 24" LED E2461FWH | Mus: Razor Deathadder | Headphones: QPad- QH90 | Keyboard: QPad MK-80 | Chassie: Fractal Design Define R4.