Vad ska ms. göra för att möta ps4

Permalänk
Medlem

Fast den stora massan spelar inte på konsoll längre heller. De har gått vidare till plattor och telefoner.
De som är kvar är hardcore gamers och de bryr sig väldigt mycket om vad det är för prestanda de får för sina pengar.
Därför floppar Wii U och därför kommer One också bli en gigantisk flopp. Varför betala mer för ngt som är svagare frågar sig de flesta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Fast den stora massan spelar inte på konsoll längre heller. De har gått vidare till plattor och telefoner.
De som är kvar är hardcore gamers och de bryr sig väldigt mycket om vad det är för prestanda de får för sina pengar.
Därför floppar Wii U och därför kommer One också bli en gigantisk flopp. Varför betala mer för ngt som är svagare frågar sig de flesta.

Uh. Det är nog i princip ingen som ställer sig den frågan förutom entusiaster som läser faktablad hellre än om spelutbudet.
De som är kvar på konsol är knappast "hardcore". Det är fortfarande en väldigt enkel plattform med enkla led.

Nytt fräckt spel? Gå till butiken, köp, hem och spela.
Det finns en värld utanför Sweclockers och de som hänger sina liv till att kriga ihjäl allting i diverse flerspelarskjutare.

Microsoft och Nintendo lider av problem med syfte, vision och attraktiva tjänster och produkter.
Xbox One missar ju radarn i Europa helt och hållet, men vinner stöd bland Halo-entusiasterna som inte bryr sig om annat.
Wii U är ju bara ett missfoster till system. Namnet påminner inte om ett nytt system och de många som hakade på Wii-tåget har nog lärt sig för att köpa grisen i säcken för en ny gimmicks skull.

PlayStation 4 har en stor fördel genom att generera mindre hjärnblödning vid reflektion runt dess faktiska existens i direkt jämförelse med konkurrenternas motsvarande system. Men återigen, att tro att framgången Sony till synes skördat än så länge kommer från starkare hårdvara är för mig en fullkomligt befängd tanke.

Permalänk
Skrivet av Mr.Borka:

Själv misslyckas jag se hur Nintendo i sak försöker föra spelandet framåt. För mig ser det ut som de snickrat ihop en något starkare Wii med ratade komponenter ingen annan ville bygga med och kombinera det med en jättetrendig surfplatta till kontroller. Wii U är ju lika nystartande och revolutionerande som Nintendo DS. Alltså idag, år 2014, mycket lite till någon sorts revolution eller något som ens gör det minsta fotavtryck efter sig.

Därför jag skrev dom vinklarna dom tar, men dom har arbetat med rörelse-känslig styrning, dom var tidigare på sådant som nu försiktigt skalats ned för att användas i andra konsoller. Wii U har jag aldrig testat så vet inte om det kan medföra något. Hört att plattan kan medföra saker i multiplayer när man spelar lokalt. Men! Dom har försökt något som inte bara är lite mer kraft. Det är inte mycket skillnad mellan en PS1 och en PS4 mer än kraft. Och det är tråkigt, resulterar i samma tråkiga spel som varit med i 15-20 år nu. Ingen skillnad annat än lite upphottning.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Snigeln Bert:

Sjävklart finns dock brister i Wii U såsom att den inte har stöd för 802.11n utan endast b/g (ingen Ethernet heller), något seg i menyerna och lite annat smått.

Ja, brister finns det gott om... Spelutbudet, tekniken i konsolen (nätverk t.ex. som du nämnde, pinsamt!), prestandan, handkontrollen... Kan man ens ha den som mediaspelare?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Microsoft behöver inte göra någonting för att "möta" PS4. PS4 säljer många maskiner men det säljs fler spel till One då One har ett mycket bättre spelbibliotek. Man ska ju även tänka på att gapet mellan konsollerna inte är någon utklassning med tanke på att PS4 finns i 20 fler länder än One. Ska även tillägga att minst 300k "extra" konsoller över den vanliga försäljningen kommer att säljas till tack vare Titanfall enligt tidiga beräkningar medans Sony fortfarande inte har något intressant spel på gång förutom Infamous vilket kommer enbart sälja en bråkdel av vad Titanfall kommer att göra.

Jag tycker även att det är dags för alla att växa upp lite när det gäller prestandasnacket och 1080p vs 900p. Vi såg ju hur skit Thief och Ghosts är på PS4 med lagg medans One varianterna flyter på så sjukt mycket bättre. Sitter man med en 50tummare märks det ju inte ens att det är någon skillnad så då är det ju totalt oacceptabelt att lira PS4 med all lagg eftersom maskinen inte orkar med.

1.81 tlops betyder ingenting ifall den inte har några bra spel. One vinner stort i dagsläget när det kommer till exklusiva titlar och det kommer bara bli bättre

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Fast den stora massan spelar inte på konsoll längre heller. De har gått vidare till plattor och telefoner.
De som är kvar är hardcore gamers och de bryr sig väldigt mycket om vad det är för prestanda de får för sina pengar.
Därför floppar Wii U och därför kommer One också bli en gigantisk flopp. Varför betala mer för ngt som är svagare frågar sig de flesta.

en riktig gamer spelar SPELEN..inte hur prestandan är..är ett spel kul på ett 8bitars nintendo så lirar man det, samma sak med xbox one osv osv..prestandan är inte allt så länge spelen är roliga. finner jag att merparten av spelen som finns till xbox är roligare köper jag det fast det är "sämre" prestanda..det är en konsoll för sjutton gubbar..det handlar om att kunna luta sig tillbaka i en soffa med en kontroll i handen o ha några polare över hos sig man lirar med samtidigt och ha ROLIGT!

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Avstängd

wii U är rätt revolutionerande idag. 5 player multiplayer, skärmen osv.
svag hårdvara dock.

problemet för wiiU är marknadsföringen. bra spel fins och är på g lixom.

xbone och wiiu skulle gått samman. fan vilken konsol det hade blivit då. bästa av två världear.

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Medlem

Är lite synd att det skiljer sig såpass mycket på grafikfronten för det skrämmer nog många för att köpa xbox one, det är väl inte så mycket de kan göra åt det nu men skulle aldrig köpa för grafiken, blir ändå aldrig lika bra som PC.

Utan att prova någon hade jag köpt xbox one pga föregående generation, hade ljusår bättre gränssnitt än ps3 i menyerna.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

en riktig gamer spelar SPELEN..inte hur prestandan är..är ett spel kul på ett 8bitars nintendo så lirar man det, samma sak med xbox one osv osv..prestandan är inte allt så länge spelen är roliga. finner jag att merparten av spelen som finns till xbox är roligare köper jag det fast det är "sämre" prestanda..det är en konsoll för sjutton gubbar..det handlar om att kunna luta sig tillbaka i en soffa med en kontroll i handen o ha några polare över hos sig man lirar med samtidigt och ha ROLIGT!

Håller med. Ibland får jag en känsla av att sifferonanisterna på sweclockers hellre skulle sitta och titta på ett techdemo rullandes på fantastisk hårdvara istället för att spela ett faktiskt spel.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

en riktig gamer spelar SPELEN..inte hur prestandan är..är ett spel kul på ett 8bitars nintendo så lirar man det, samma sak med xbox one osv osv..prestandan är inte allt så länge spelen är roliga. finner jag att merparten av spelen som finns till xbox är roligare köper jag det fast det är "sämre" prestanda..det är en konsoll för sjutton gubbar..det handlar om att kunna luta sig tillbaka i en soffa med en kontroll i handen o ha några polare över hos sig man lirar med samtidigt och ha ROLIGT!

Visst men när du har två konsoller som i princip har nästan samma spel och den ena kostar 1000 spänn mer och har sämre prestanda då är valet ganska enkelt eller hur?
Jag har köpt samtliga konsoller senaste 10-12 åren utom första xboxen. Ja jag har tom en Vita
Kommer köpa en One senare men idag så tycker jag den är för dyr. Kinect borde varit ett tillbehör istället.
Isf hade man kunnat sälja One för 3500 istället och då hade den helt plötsligt varit prisvärd.
3500 är vad jag kan tänka mig betala eller eventuellt 4000 om det ingår ett spel jag verkligen vill ha.
Hoppas på en Halo eller Crackdown bundle om ett par år. Då hoppar jag på tåget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

Håller med. Ibland får jag en känsla av att sifferonanisterna på sweclockers hellre skulle sitta och titta på ett techdemo rullandes på fantastisk hårdvara istället för att spela ett faktiskt spel.

Fast det är ju uppenbart att PS4 säljer slut överallt trots sämre utbud av exklusiva titlar medans det finns massor av One på hyllorna.
Uppenbart att pris och prestanda har betydelse för vad folk köper.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Fast det är ju uppenbart att PS4 säljer slut överallt trots sämre utbud av exklusiva titlar medans det finns massor av One på hyllorna.
Uppenbart att pris och prestanda har betydelse för vad folk köper.

Ja, det är uppenbart att spelen hamnar längre ner på priolistan. Vilket jag tycker är märkligt.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Microsoft behöver inte göra någonting för att "möta" PS4. PS4 säljer många maskiner men det säljs fler spel till One då One har ett mycket bättre spelbibliotek. Man ska ju även tänka på att gapet mellan konsollerna inte är någon utklassning med tanke på att PS4 finns i 20 fler länder än One. Ska även tillägga att minst 300k "extra" konsoller över den vanliga försäljningen kommer att säljas till tack vare Titanfall enligt tidiga beräkningar medans Sony fortfarande inte har något intressant spel på gång förutom Infamous vilket kommer enbart sälja en bråkdel av vad Titanfall kommer att göra.

Jag tycker även att det är dags för alla att växa upp lite när det gäller prestandasnacket och 1080p vs 900p. Vi såg ju hur skit Thief och Ghosts är på PS4 med lagg medans One varianterna flyter på så sjukt mycket bättre. Sitter man med en 50tummare märks det ju inte ens att det är någon skillnad så då är det ju totalt oacceptabelt att lira PS4 med all lagg eftersom maskinen inte orkar med.

1.81 tlops betyder ingenting ifall den inte har några bra spel. One vinner stort i dagsläget när det kommer till exklusiva titlar och det kommer bara bli bättre

Ganska passande att du inte nämner Tomb Raider där Xbox One nästan är nere och nosar på enkelsiffriga fps på många ställen. Mer vinklade inlägg än dina hittar man inte ens hos de mest inbitna PS fanboys där ute.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Knuckles:

1.81 tlops betyder ingenting ifall den inte har några bra spel. One vinner stort i dagsläget när det kommer till exklusiva titlar och det kommer bara bli bättre

Fast det är ju extremt subjektivt... Titanfall såg skit ut om du frågar mig, medan andra säkert tycker om sånt. Köper man Xbone går man miste om både uncharted, infamous och killzone... Ser inte något på Xbone:s lista som ens kommer i närheten.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Fast det är ju extremt subjektivt... Titanfall såg skit ut om du frågar mig, medan andra säkert tycker om sånt. Köper man Xbone går man miste om både uncharted, infamous och killzone... Ser inte något på Xbone:s lista som ens kommer i närheten.

Håller med, Titanfall ser ut som ett 4-5 år gammal spel grafikmässigt. Dock kanske det är roligt att spela, vad vet jag.

Tycker dock att det är komiskt hur vissa personer här viftar bort vissa delar av diskussionen angående konsolerna medan han lägger enorm vikt på just dem som passar det han förespråkar.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Ganska passande att du inte nämner Tomb Raider där Xbox One nästan är nere och nosar på enkelsiffriga fps på många ställen. Mer vinklade inlägg än dina hittar man inte ens hos de mest inbitna PS fanboys där ute.

Å andra sidan så var jag inte jätteimponerad av PS4-versionen heller. Men spelet i sig var bra, blir nog köp på xbox live framöver. För vinklade inlägg hänvisar jag till TS första inlägg i tråden.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

Å andra sidan så var jag inte jätteimponerad av PS4-versionen heller. Men spelet i sig var bra, blir nog köp på xbox live framöver. För vinklade inlägg hänvisar jag till TS första inlägg i tråden.

Avg framerate i Tomb Raider för Xbox One är 29,98 fps medan det är 53,36 fps för Ps4. Det har rapporterats att Xbox One i vissa extrema situationer i spelet nästan dippar under 10fps medan Ps4 aldrig landar under 30. Det är en rätt monomental skillnad när det gäller samma upplösning.

Sedan när det gäller spelet i sig så är det ju ett spel som är konstruerat för att fungera på last-gen konsolerna så klart att man inte blir speciellt imponerad av det.

Det första inlägget i tråden är knappt värt att kommentera. Diskussionen i sig kan ha existensberättigande, men att enbart kasta ur sig dynga utan anledning är rätt omoget.

Kan också tillägga att jag inte ser problemet som många andra ser i att man väljer lägre upplösningar för Xbox ONE. Det är ju att föredra ett spel som flyter framför lagg. Och för alla de som gillar sina Xbox maskiner, säger jag bara grattis. Dock tycker jag att vissa blir väldigt "beskyddande" i vissa diskussioner angående prestanda och det är ganska löjligt, när det gäller båda hållen.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

en riktig gamer spelar SPELEN..inte hur prestandan är..är ett spel kul på ett 8bitars nintendo så lirar man det, samma sak med xbox one osv osv..prestandan är inte allt så länge spelen är roliga. finner jag att merparten av spelen som finns till xbox är roligare köper jag det fast det är "sämre" prestanda..det är en konsoll för sjutton gubbar..det handlar om att kunna luta sig tillbaka i en soffa med en kontroll i handen o ha några polare över hos sig man lirar med samtidigt och ha ROLIGT!

Håller med. Köp det spel och konsol du vill spela och var glad istället, spela roll om det är en PS4 eller Xbox One. Det känns som alla som klagar, bashar och flamar här är en minoritet av spelare som av misstag tror att de representerar majoriteten av spelarbasen.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Sony och Microsoft valde olika lösningar, det är lite fjantigt (för att inte tala om okunnigt) att jämföra FLOPs. Skillnaden vi ser i upplösning är förmodligen ett resultat av att Microsoft har färre ROP:ar, det gör det enklare för PS4 att behandla många pixlar/frame. Med lite tid så kommer utvecklare förstå hur de ska optimera för Xbox och hur de ska optimera för PS4. I början är det klart att bäst hårdvara vinner. Gällande bildkvalitet per pixel är det hugget som stucket.

DDR5 är givetvis trevligare än DDR3 + eSRAM, speciellt i början när utvecklare inte är helt med på hur de ska dra nytta av eSRAM på bästa sätt. Enklare är bättre och PS4 beter sig i princip precis som en PC på den fronten. Däremot kan man förstå varför Microsoft valde bort DDR5 när specifikationerna spikades, oron för att tillgången på DDR5 skulle vara dålig är inte särskilt svår att förstå. Hade både Sony och MS valt DDR5 hade det nog varit betydligt färre konsoler på hyllorna när det lanserades.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Ja, brister finns det gott om... Spelutbudet, tekniken i konsolen (nätverk t.ex. som du nämnde, pinsamt!), prestandan, handkontrollen... Kan man ens ha den som mediaspelare?

Jag tycker spelutbudet passar mig då jag främst köper Nintendos konsoler för just de exklusiva titlarna. Dessa titlar behöver inte senaste och bästa grafiken för att det ska vara roligt, jag lirar N64, GameCube och GameBoy fortfarande, och hur bra specifikationer har dessa? Den nya handkontrollen är helt ok, bra ibland. Men ja, nätverket är rätt kasst och batteritiden är väl inte på topp. Dock tycker jag att du uttrycker dig väldigt klumpigt i att retoriskt fråga om man kan ha den som en mediaspelare. Det är som att fråga varför folk köper en A8/A10 APU i sin HTPC när en A4/A6 räcker väldigt långt, till och med en Raspberry Pi duger som mediaspelare..

Skrivet av Andyah:

en riktig gamer spelar SPELEN..inte hur prestandan är..är ett spel kul på ett 8bitars nintendo så lirar man det, samma sak med xbox one osv osv..prestandan är inte allt så länge spelen är roliga. finner jag att merparten av spelen som finns till xbox är roligare köper jag det fast det är "sämre" prestanda..det är en konsoll för sjutton gubbar..det handlar om att kunna luta sig tillbaka i en soffa med en kontroll i handen o ha några polare över hos sig man lirar med samtidigt och ha ROLIGT!

Tyvärr missar många det du säger.. Jag sitter fortfarande och spelar på N64 för att det är kul, inte för att den har bäst specifikationer.. Till och med på PC skulle jag inte behöva något bättre än en APU för minst 95% av alla spel jag spelar, och jämfört med monsterriggar är det skräpprestanda i en APU. Suck. Lite som telefoner och megapixelrace, bara för att den har 4 eller 8 kärnor är den inte snabbare än en med 2, och bara för att den har x pixlar fler så ger den inte bäst bild.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Snigeln Bert:

Jag tycker spelutbudet passar mig då jag främst köper Nintendos konsoler för just de exklusiva titlarna. Dessa titlar behöver inte senaste och bästa grafiken för att det ska vara roligt, jag lirar N64, GameCube och GameBoy fortfarande, och hur bra specifikationer har dessa? Den nya handkontrollen är helt ok, bra ibland. Men ja, nätverket är rätt kasst och batteritiden är väl inte på topp. Dock tycker jag att du uttrycker dig väldigt klumpigt i att retoriskt fråga om man kan ha den som en mediaspelare. Det är som att fråga varför folk köper en A8/A10 APU i sin HTPC när en A4/A6 räcker väldigt långt, till och med en Raspberry Pi duger som mediaspelare..

Ja, spelutbudet passar väl för vissa, det jag menade är att det är extremt begränsat.

Uttrycker mig klumpigt?
Det var en ärligt fråga då jag inte själv testat konsolen. Spelar den upp alla filtyper, har den någon smidig mjukvara och kan den hantera höga upplösningar och bitrates?

Angående RPi så har jag själv en, den duger inte när man har lite högre krav.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Ja, spelutbudet passar väl för vissa, det jag menade är att det är extremt begränsat.

Uttrycker mig klumpigt?
Det var en ärligt fråga då jag inte själv testat konsolen. Spelar den upp alla filtyper, har den någon smidig mjukvara och kan den hantera höga upplösningar och bitrates?

Angående RPi så har jag själv en, den duger inte när man har lite högre krav.

Jaha, ursäkta, lät mest som om du drog en slutsats utifrån dess "usla prestanda" du klagat på att den troligtvis inte kan användas som mediaserver. Ett missförstånd helt enkelt

Ja, du kan strömma via DLNA osv. men tyvärr kan du inte koppla in en extern hårddisk och spela filer därifrån. Däremot blir det ju något begränsat för höga bitrates och/eller höga upplösningar då den inte har ethernet och inte stödjer 802.11n. Den är väl inte idealistisk, men det går så länge kraven inte är för höga.

Raspberry Pi är väl lite samma sak, har man inte för höga krav fungerar den bra som en liten billig mediaspelare. Sjävklart finns det bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pentagram:

Har du glömt att PS3 kostade över 6000Kr när den släpptes?

Skrivet av ozo64:

Microsoft har gått i samma fälla som Nintendo nämligen att ha ett dyrt tillbehör inkluderat vilket gjort att deras konsoller blivit onödigt dyra. Bägge två har sina dyraste konsoller ngnsin och det märks också på försäljningen.

Skrivet av MugiMugi:

Han syftade på Microsoft samt Nintendo, inte Sony där. Om du läste texten han skrev.

Så att PS3'an var dyrare än PS4 vid release tja det är sant samt försäljningen av PS3 vart enormt trögt i början, men i det här fallet så har både Nintendo samt Microsoft släppt sina dyraste konsoler. Men det sagt bekräftar bara det han sa åter igen.

Skrivet av ozo64:

Jag syftade på denna generationen. Microsoft har aldrig haft en så dyr konsoll som nu. Samma med Nintendo. Sony är billigast sett till prestandan man får. Därför säljer den också bäst.

Har ni glömt att första Xbox kostade 4995 när den lanserades?

Skrivet av ozo64:

Wii U är för dyr för vad man får. Den måste ner till under 2000 så kommer den sälja bättre. Problemet är att Nintendo har en väldigt dyr kontroll till Wii U så om de sänker till ett pris under 2000 så går de med förlust på konsollerna vilket de inte är sugna alls på.

De skulle istället kunna sälja konsolpaketet för precis jämnt, så att folk köper in sig på plattformen. Sedan får en extra kontroll kosta skjortan.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Avstängd

Ms kommer visa upp den största överaskningen i xbox historia pä e3

Snacka om intressant.

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Är lite synd att det skiljer sig såpass mycket på grafikfronten för det skrämmer nog många för att köpa xbox one, det är väl inte så mycket de kan göra åt det nu men skulle aldrig köpa för grafiken, blir ändå aldrig lika bra som PC.

Det skiljer sig ingenting alls när man väl spelar förutom att de flesta spelen flyter på jämnare i 30 än 60. I ett blindtest är det hugget som stucket och inget som separerar konsollerna från varandra

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Snälla kan ni inte sluta med dess sjukt tråkiga trådar! Varför behöver ni försöka överbevisa alla att ni "valde rätt" konsol?! Grattis till att ni är nöjda med valet, men för f*n lägg ner att tjata om prestanda hit och dit när ni helt uppenbarligen inte vet vad ni pratar om. Nya Alien och Wolfenstein(60fps på båda!) körs i 1080p på BÅDA konsolerna och om ni tror att man ser skillnad på 900p och 1080p så måste ni ha något sorts komplex... sen kan man ju nämna att The Witcher 3 kommer köra 30fps på PS4!! "whaaat!".... ja vem bryr sig! Så länge spelet är bra.. eller?! Eller ska ni sälja PS4an bara för det nu då??

Ne klarar ni inte av att vi alla faktiskt tycker om olika konsoler så håll det för er själva, tack!

Kan någon moderator var snäll och lås denna tråd som bara kommer sluta som ALLA de andra med liknande tema...

Permalänk
Skrivet av Knuckles:

Microsoft behöver inte göra någonting för att "möta" PS4. PS4 säljer många maskiner men det säljs fler spel till One då One har ett mycket bättre spelbibliotek.

- Åsikter, inte fakta.

Skrivet av Knuckles:

Man ska ju även tänka på att gapet mellan konsollerna inte är någon utklassning med tanke på att PS4 finns i 20 fler länder än One.

Att folk orkar ta upp det här.Det har ingen betydelse.
Hur kan säljsiffrorna vara fel bara för att MS fokuserar på att få sin konsol såld i färre antal länder?
Tror du att Sony på något magiskt sätt kan tillverka fler Ps4or genom att släppa konsolen i fler länder?

MS skeppar alla sina producerade konsoler till 13 länder
Sony skeppar alla sina producerade konsoler till ~45 länder

Låt oss säga att Sony och MS endast har tillverkat 100 konsoler hittills som skickats ut och sålts.
MS skulle då kunna sälja ~7 konsoler / land
Sony skulle kunna sälja ~2 konsoler / land
Försäljnings siffrorna skulle då visa att MS sålt 100 konsoler och Sony har sålt 100 konsoler. Eller är detta också missvisande tal?

Skrivet av Knuckles:

Jag tycker även att det är dags för alla att växa upp lite när det gäller prestandasnacket och 1080p vs 900p. Vi såg ju hur skit Thief och Ghosts är på PS4 med lagg medans One varianterna flyter på så sjukt mycket bättre.

Har inte kollat upp angående thief, men Ghosts upplevdes ju som att lagga pga att ps4an sköt iväg över 60fps vilket fick det att verka som att FPSen droppade. Inte pga att ps4an inte orkade med. Bara dåligt programmerat.

Skrivet av Knuckles:

PS4 med all lagg eftersom maskinen inte orkar med.

Inte ps4an som inte klarade av spelet. Det var spelet som inte klarade av ps4ans kraft.

Skrivet av Knuckles:

1.81 tlops betyder ingenting ifall den inte har några bra spel. One vinner stort i dagsläget när det kommer till exklusiva titlar och det kommer bara bli bättre

Absolut. För efter Mars i år med Infamous så kommer det inte att komma fler spel till ps4an. eller?

Skrivet av Knuckles:

Ska även tillägga att minst 300k "extra" konsoller över den vanliga försäljningen kommer att säljas till tack vare Titanfall enligt tidiga beräkningar medans Sony fortfarande inte har något intressant spel på gång förutom Infamous vilket kommer enbart sälja en bråkdel av vad Titanfall kommer att göra.

Även detta uttalande är lite roligt när man kollar på diverse nyheter angående just x1 + titanfall vs ps4 + infamous. Ps4 infamous bundle overtakes x1 titanfall
Best selling på gamestop.com nu just är PS4+Infamous bundle vilket innehåller 1 ps4, 1 fysisk kopia av infamous, 2 handkontroller och 1 års psn+ allt för 569 $
på tredje plats ser vi Titanfall spelet till X1
plats 12 infamous spelet
och på plats 15 har vi X1 + Titanfall bundle vilket innehåller förutom det som normal skickas med x1, en digital kopia av titanfall samt 1 månads live för 499$

Så jag tror du måste ta och kolla över din kristallkula lite före du använder den nästa gång.

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem

Nu då denna tråd verkar bestå av många "spekulationer" och "läst på internet" så fortsätter jag,
Theif har dåligt flyt på Ps4 det är fakta.
Strider är grafiskt sämre på Ps4
TR:DE har betydligt större framedrops än xboxen, nej den gick inte ned till 18 FPS.... Många klagar på att Ps4 versionen upplevs på hackig då frames hoppar upp och ner.
CoD:Ghost/Bf4 upplevs som "hackigt" på ps4 under Multiplayer.

men största anledningen till varför Xboxen är bättre än Ps4 är Xbox live
Live är:
*Säkrare
*Snabbare
*Stabilare

Permalänk

Sen hjälper det ju inte Microsoft att de väljar att gimpa sitt eget system ännu mer genom att inte låta spelutvecklarna använda hela prestandan på sin maskin då en del är reserverad för Kinect. Man såg ju bara vad som hände med Tomb Raider p.g.a detta. Dips på under 30 fps är ju inte direkt acceptabelt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCouchNerd:

Sen hjälper det ju inte Microsoft att de väljar att gimpa sitt eget system ännu mer genom att inte låta spelutvecklarna använda hela prestandan på sin maskin då en del är reserverad för Kinect. Man såg ju bara vad som hände med Tomb Raider p.g.a detta. Dips på under 30 fps är ju inte direkt acceptabelt..

Nu har microsoft ändrat dock och tillåter utvecklare använda 8% av dessa 10% som var för kinect.

Skickades från m.sweclockers.com