Permalänk
Medlem
Skrivet av PippiRull:

Håll tillgodo, hoppas ditt ser bättre ut än detta Seriöst, 2001 grafikmässigt...
http://i.imgur.com/D1vl1ms.jpg

http://i.imgur.com/D1vl1ms.jpg Länk till fullskärm.

Edit: Allt på max utom skuggor, medium eller high på dom. Kantutjämning på.

Hmm. Konstigt.
Testa att zomma ut lite och ta en screenshot. Man spelar ju trots allt inte med bilden så inzoomad.

Permalänk

Behöver hjälp! Klarar inte av att bygga en stad...
Den kommer till 5000 invånare sen så slutar det, vet inte hur jag ska göra. Någon som kan ge mig lite strategier? Allt går åt helvete hela tiden, förstår inte vad problemet är...

Permalänk
Medlem
Skrivet av PippiRull:

Håll tillgodo, hoppas ditt ser bättre ut än detta Seriöst, 2001 grafikmässigt...
http://i.imgur.com/D1vl1ms.jpg

http://i.imgur.com/D1vl1ms.jpg Länk till fullskärm.

Edit: Allt på max utom skuggor, medium eller high på dom. Kantutjämning på.

Det är den grafiska stilen man valt, man kan med all rätt klaga på dyr DLC, buggar och för liten spelyta men jag älskar hur det ser ut, charmigt och detaljerat, ger härliga leksaksvibbar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pineapple:

Behöver hjälp! Klarar inte av att bygga en stad...
Den kommer till 5000 invånare sen så slutar det, vet inte hur jag ska göra. Någon som kan ge mig lite strategier? Allt går åt helvete hela tiden, förstår inte vad problemet är...

Sätt ut lite parker, gör underverk för markvärdet. Sen bör du uppgradera gator om du inte gjort det, det hämmar utvecklingen att bara ha grusvägar. Fungerande sop,vatten,el är oxå viktigt. jämn avvägning mellan bostad/affär/industri-zoner osv. Svårt att svara när du inte ger några direkt konkreta exempel

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Skrivet av Ramsam:

Sätt ut lite parker, gör underverk för markvärdet. Sen bör du uppgradera gator om du inte gjort det, det hämmar utvecklingen att bara ha grusvägar. Fungerande sop,vatten,el är oxå viktigt. jämn avvägning mellan bostad/affär/industri-zoner osv. Svårt att svara när du inte ger några direkt konkreta exempel

Nyligen så tjatade den om att jag skulle bygga ut bostäder. Byggde och byggde och satte dit parker osv. Men den fortsatte att tjata på mig tills jag hade byggt bostäder över hela ytan..... Och inte fan var det nog, den slutade aldrig så vet inte hur jag ska bli av med det.Förstår mig inte på spelet....

Permalänk
Medlem

Fabrikerna: "Vi vill anställa med där finns ingen att anställa", bygg fler tomter.

...Ingen plats på kartan, bästa spelet 2013.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbe605:

Fabrikerna: "Vi vill anställa med där finns ingen att anställa", bygg fler tomter.

...Ingen plats på kartan, bästa spelet 2013.

Riv fabriker, bygg hus. Problem solved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Riv fabriker, bygg hus. Problem solved.

Riv staden avinstallera spelet, dö lycklig.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem

Finns det något intresse att ha en sweclockers region?
Startade en ny tråd: http://www.sweclockers.com/forum/8-ovriga-datorspel/1268537-s...

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
Medlem

Får inte mitt SC5 att funka, kan det bero på att jag kör OSX 10.6.8?

Permalänk
Medlem

Önskar att detta fanns att köpa för någon femtilapp då det hade varit kul att testa det.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Önskar att detta fanns att köpa för någon femtilapp då det hade varit kul att testa det.

Det gör det! (Med lite tur). Många som har fått en kod för spelet tillsammans med köp av grafikkort. Så släng upp en annons i marknaden att du vill köpa så får du säkert napp. Kan du lägga hela två femtilappar så hittar du säkert någon som vill bli av med sin kod direkt.

Angående spelet så har jag spelat det två dagar nu. Har läst så otroligt mycket de senaste månaderna om folk som har problem med sina städer, så jag förväntade mig en stor utmaning. Första staden jag bygger, efter snabb-guiden, så får jag en stad med 50 000 invånare och alla är jättenöjda. Ingen utmaning över huvud taget alltså... Kändes väldigt tråkigt efter att ha spelat Cities in Motion 2 som sätter hjärnan i glöd.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Önskar att detta fanns att köpa för någon femtilapp då det hade varit kul att testa det.

I och med Update 10 så tror jag inte att spelet kommer gå ner i pris än på länge. Spelet har funnit i snart ett år och kostar 349kr något som är ganska högt med tanke på spelet ålder.

Men bara o vänta

Skrivet av Zache_:

Det gör det! (Med lite tur). Många som har fått en kod för spelet tillsammans med köp av grafikkort. Så släng upp en annons i marknaden att du vill köpa så får du säkert napp. Kan du lägga hela två femtilappar så hittar du säkert någon som vill bli av med sin kod direkt.

Angående spelet så har jag spelat det två dagar nu. Har läst så otroligt mycket de senaste månaderna om folk som har problem med sina städer, så jag förväntade mig en stor utmaning. Första staden jag bygger, efter snabb-guiden, så får jag en stad med 50 000 invånare och alla är jättenöjda. Ingen utmaning över huvud taget alltså... Kändes väldigt tråkigt efter att ha spelat Cities in Motion 2 som sätter hjärnan i glöd.

Såklart, 50k är ju ingenting, Det är ju halva Borås =P
Det finns ingen mening att det ska finnas någon utmaning att nå 50k invånare, Försök få 600k. Då blir det svårare =P

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Önskar att detta fanns att köpa för någon femtilapp då det hade varit kul att testa det.

188:-
https://www.spelbutiken.se/catalog/product/83310-simcity-2013-english-only-code-via-email

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Det gör det! (Med lite tur). Många som har fått en kod för spelet tillsammans med köp av grafikkort. Så släng upp en annons i marknaden att du vill köpa så får du säkert napp. Kan du lägga hela två femtilappar så hittar du säkert någon som vill bli av med sin kod direkt.

Angående spelet så har jag spelat det två dagar nu. Har läst så otroligt mycket de senaste månaderna om folk som har problem med sina städer, så jag förväntade mig en stor utmaning. Första staden jag bygger, efter snabb-guiden, så får jag en stad med 50 000 invånare och alla är jättenöjda. Ingen utmaning över huvud taget alltså... Kändes väldigt tråkigt efter att ha spelat Cities in Motion 2 som sätter hjärnan i glöd.

Jasså får man? Jag skall hålla utkik på marknad då

Skrivet av Cenorida:

I och med Update 10 så tror jag inte att spelet kommer gå ner i pris än på länge. Spelet har funnit i snart ett år och kostar 349kr något som är ganska högt med tanke på spelet ålder.

Men bara o vänta

Vi får väl se

188kr är för mycket för ett spel jag bara vill småspela lite. Kalla mig snål men har köpt grisen i säcken lite för många gånger för att jag skall vilja köpa något jag är såpass osäker på.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Hur är det med offline-läget kommer det snart eller någon som vet?

btw, om någon vill spela är det bara att säga till

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600X - Moderkort: MSI MAG 550M MORTAR WIFI - Minne: Crucial Ballistix 3200 mhz - Grafikkort: Gigabyte 3070 Aorus Master - Chassi: Fractal Design R4 - SSD: Samsung 970 1TB - Nätaggregat: Corsair RM650 - Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benq123456789:

Hur är det med offline-läget kommer det snart eller någon som vet?

btw, om någon vill spela är det bara att säga till

Det är väll på G tror jag. Men jag tror det skulle ta ett tag.
Varför vet jag inte eftersom ensamma moddare lyckades göra det offline hyffsat fort.

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk

Med risk för att det reda tagits upp men orkar inte sitta och älga igenom alla sidor

Har inte spelat Som City på flera månader men så när jag startade det härom dagen och efter att ha uppdaterat i 40 min fick jag äntligen igång det.

Dock visade det sig tämligen omgående att kortkommandot för PAUS var bytt till ' ~ ' vilket innebär att det inte går att pausa från ett svenskt tangentbord då man måste använda ALT GR tangenten.

Går det det att ända association manuellt via någon config-fil eller liknande? Vill självklart ändra tillbaka till ' § ' bredvid ettan...

Sedan har jag alltid enorma problem att få upp tätheten på mina städer vilket resulterar i att när har 70,000+ invånare får jag slut på utrymme och allt går sakteliga åt helvete... Måste suga stenhårt för det händer varje gång. tycker jag bygger parker som en tok men inte hjälper det. Några grundläggande tips till denna amatör??

Tack för ordet

Permalänk
Medlem

Det snackades om att det skulle komma patch så man kan bygga i offline mode, är det fixat ??
Är de flesta jobbiga buggarna fixade ??
Har inte provat detta än, SimCity 1 och SimCity 2000 är klart bland mina favorit spel.

Tycker det är många som har klagat på för lite yta att bygga på... verkar ju som något som skulle vara lätt att patcha.
Detta är inte åtgärdat ??

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alpha77:

Det snackades om att det skulle komma patch så man kan bygga i offline mode, är det fixat ??
Är de flesta jobbiga buggarna fixade ??
Har inte provat detta än, SimCity 1 och SimCity 2000 är klart bland mina favorit spel.

Tycker det är många som har klagat på för lite yta att bygga på... verkar ju som något som skulle vara lätt att patcha.
Detta är inte åtgärdat ??

japp du kan spela offline nu

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slimdex:

japp du kan spela offline nu

okej det är ju trevligt att det är fixat
Har spelet, men kommer beställa ny dator imorgon så lika bra att vänta några dagar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slimdex:

japp du kan spela offline nu

Va? När kom den patches? När jag startar sim city säger den bara (offline is comming)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk

Vart kan man hämta den uppdateringen? Samma för mig att det bara står "offline is coming" på startskärmen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torach:

Va? När kom den patches? När jag startar sim city säger den bara (offline is comming)

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av madshrimp:

Vart kan man hämta den uppdateringen? Samma för mig att det bara står "offline is coming" på startskärmen...

Vad jag vet så har den patchen inte kommit än.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Vad jag vet så har den patchen inte kommit än.

Länk till Game Update, sidan med information om nya patchar.
http://forum.ea.com/eaforum/forums/show/4182.page;jsessionid=...

Fortfarande ingen Update 10, den som skulle fixa så spelet fungerar även offline.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Länk till Game Update, sidan med information om nya patchar.
http://forum.ea.com/eaforum/forums/show/4182.page;jsessionid=...

Fortfarande ingen Update 10, den som skulle fixa så spelet fungerar även offline.

Tack. Det var det jag trodde.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av madshrimp:

Med risk för att det reda tagits upp men orkar inte sitta och älga igenom alla sidor

Har inte spelat Som City på flera månader men så när jag startade det härom dagen och efter att ha uppdaterat i 40 min fick jag äntligen igång det.

Dock visade det sig tämligen omgående att kortkommandot för PAUS var bytt till ' ~ ' vilket innebär att det inte går att pausa från ett svenskt tangentbord då man måste använda ALT GR tangenten.

Går det det att ända association manuellt via någon config-fil eller liknande? Vill självklart ändra tillbaka till ' § ' bredvid ettan...

Sedan har jag alltid enorma problem att få upp tätheten på mina städer vilket resulterar i att när har 70,000+ invånare får jag slut på utrymme och allt går sakteliga åt helvete... Måste suga stenhårt för det händer varje gång. tycker jag bygger parker som en tok men inte hjälper det. Några grundläggande tips till denna amatör??

Tack för ordet

Övning ger färdighet.
Var lika för mig när jag började.
Försök bara hålla staden igång och lös problem så ser du snart att den växer ganska rejält.
Husen blir sakta men säkert höghus

Permalänk
Medlem

Äntligen har patchen kommit, får se om det blir bättre

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Trevligt att det äntligen är fixat.. något som borde vart med från första början ^^

Permalänk
Medlem

Var hittar jag min sparade stad som jag gjorde i ofline mod?

Jag valde spara som men fick inte bestämma vart filen skulle vara och nu kan jag inte hitta den.

Ska tillagas att jag vill testa att flyta min stad till en annan dator, som det nu skulle gå att göra.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.