Söker zombie/strategy spel

Permalänk
Medlem

Söker zombie/strategy spel

Hejsan, jag söker ett spel där världen börjas ta över av zombies. Där din uppdrag är att bygga en ny stad, skydda den med murar, söka sig ut för att hitta ny mat/tillgångar och nya överlevande för att ta till staden. Finns det ett sådant spel?
Tack!
MVH

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Passar bättre i "övriga datorspel" än i "shooters"

Med vänlig hälsning
Micha

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

Kolla upp Rust/DayZ/7 Days to die, dom har liknande koncept som du letar efter

Visa signatur

Moderkort: Sabertooth P67 | Processor: Intel i7 2600K 4.6 GHz | CPU-kylare: H80i | Grafikkort: EVGA GTX 780 SC 3 GB SLI. | RAM-Minnen: HyperX Blue 16 GB 4X4GB 1600 Mhz | SSD: Samsung 840 EVO 250GB | Nätagg: Corsair TX 750W | Display: AOC 24" G2460PQU 144hz / 3x AOC 24" LED E2461FWH | Mus: Razor Deathadder | Headphones: QPad- QH90 | Keyboard: QPad MK-80 | Chassie: Fractal Design Define R4.

Permalänk

DayZ är ju inte exakt vad TS önskar, 7 Days To Die dock kanske! Rust är väl även lite så, men dom ska väl ta bort zombies? :/

Finns även Nether där man har typ HQ och skydda då och då, men inge "bygga" och så än så länge. läggs dock till saker hela tiden

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

Rust har inga zombies idag och det är skönt att slippa! Rust är roligt tycker jag! Mkt bättre än dayz om du inte har jätte mkt tid att spela så klart

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av waspen123:

DayZ är ju inte exakt vad TS önskar, 7 Days To Die dock kanske! Rust är väl även lite så, men dom ska väl ta bort zombies? :/

Finns även Nether där man har typ HQ och skydda då och då, men inge "bygga" och så än så länge. läggs dock till saker hela tiden

På DayZ modden vet jag att det finns serverar som man kan bygga basar på osv har inte satt mig in i det helt men det ska finnas har jag sett...På Rust har man redan tagit bort alla zombies men tycker endå det är rikigt kul och som sagt "liknande koncept" men väldigt simpelt. 7 Days to Die är väl likanande va TS söker men tycker persoligen inte det är jättekul.

Har testat nether var ett tag sen men då fanns det inte så mycket att göra och va inte så värst kul, men kanske har blivit bättre

Visa signatur

Moderkort: Sabertooth P67 | Processor: Intel i7 2600K 4.6 GHz | CPU-kylare: H80i | Grafikkort: EVGA GTX 780 SC 3 GB SLI. | RAM-Minnen: HyperX Blue 16 GB 4X4GB 1600 Mhz | SSD: Samsung 840 EVO 250GB | Nätagg: Corsair TX 750W | Display: AOC 24" G2460PQU 144hz / 3x AOC 24" LED E2461FWH | Mus: Razor Deathadder | Headphones: QPad- QH90 | Keyboard: QPad MK-80 | Chassie: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaKerS:

Hejsan, jag söker ett spel där världen börjas ta över av zombies. Där din uppdrag är att bygga en ny stad, skydda den med murar, söka sig ut för att hitta ny mat/tillgångar och nya överlevande för att ta till staden. Finns det ett sådant spel?
Tack!
MVH

7 Days to die, Project Zomboid?

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Det låter som att det hade varit roligt med ett zombie strategispel

Permalänk
Medlem

Jag gillar 7 Days to Die, fast inte så mycket ett strategispel.
Mer ett vuxnare Minecraft med zombies, och zombiehundjävlar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maarlow:

Kolla upp Rust/DayZ/7 Days to die, dom har liknande koncept som du letar efter

Skrivet av waspen123:

DayZ är ju inte exakt vad TS önskar, 7 Days To Die dock kanske! Rust är väl även lite så, men dom ska väl ta bort zombies? :/

Finns även Nether där man har typ HQ och skydda då och då, men inge "bygga" och så än så länge. läggs dock till saker hela tiden

Skrivet av segafreaktwo:

Rust har inga zombies idag och det är skönt att slippa! Rust är roligt tycker jag! Mkt bättre än dayz om du inte har jätte mkt tid att spela så klart

Skrivet av Maarlow:

På DayZ modden vet jag att det finns serverar som man kan bygga basar på osv har inte satt mig in i det helt men det ska finnas har jag sett...På Rust har man redan tagit bort alla zombies men tycker endå det är rikigt kul och som sagt "liknande koncept" men väldigt simpelt. 7 Days to Die är väl likanande va TS söker men tycker persoligen inte det är jättekul.

Har testat nether var ett tag sen men då fanns det inte så mycket att göra och va inte så värst kul, men kanske har blivit bättre

Skrivet av emilgf:

7 Days to die, Project Zomboid?

Skrivet av DDemis:

Det låter som att det hade varit roligt med ett zombie strategispel

Skrivet av Peterboxy:

Jag gillar 7 Days to Die, fast inte så mycket ett strategispel.
Mer ett vuxnare Minecraft med zombies, och zombiehundjävlar!

Tackar för alla svar! Jag kommer kolla upp alla spel så fort jag har tillfället. Tack i förväg!
MVH!
MaKerS

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kan det kanske vara Dead State?