Permalänk
Medlem

TV hittar inga kanaler

Tjena

Har haft TV ett tag nu, men har aldrig kunnat kolla på kanaler på den. Den har ingen inbyggd digitalbox trots att den är inköpt 2012. Jag inhandlade antenn och digitalbox som bara skulle söka marksända kanaler. Men problemet är jag hittar inga kanaler, har testat att koppla upp den på olika sätt men ingen tur. Vad kan vara problemet?

Permalänk
Avstängd

Vilken box?

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Vilken box?

Andersson DVB-T digitaltv box

Permalänk
Rekordmedlem

Vad innebär antenn ? Troligen beböver du en riktig antenn utomhus om du inte har centralantenn.
Inomhusantenner fungerar bara bra om du ser sändaren.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Vad innebär antenn ? Troligen beböver du en riktig antenn utomhus om du inte har centralantenn.
Inomhusantenner fungerar bara bra om du ser sändaren.

Jag har inomhusantenn, den hittar dock andra kanaler, icke marksända. Den andra tv'n har också en inomhusantenn och den funkar och jag får in marksända kanaler, den har dock inbyggd digital tv.

Permalänk
Rekordmedlem

Men du får upp menyer och sånt från boxen på tvn ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Men du får upp menyer och sånt från boxen på tvn ?

Ja, det gör jag.

Permalänk
Rekordmedlem

Har du nån indikering som visar om boxen söker och i så fall vilka kanaler/muxar den hittar eller är den bara död ?
Har du provat med med samma antenn som till den som fungerar?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Har du nån indikering som visar om boxen söker och i så fall vilka kanaler/muxar den hittar eller är den bara död ?
Har du provat med med samma antenn som till den som fungerar?

Det finns en indikering utav "mhz" den söker på, men den hittar ingenting, dock hittar TV'n mer kanaler fast inte de jag har köpt som MTV osv.

Permalänk
Rekordmedlem

Exakt vilken box är det ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.