Köpa spel digitalt xbox one?

Permalänk
Medlem

Köpa spel digitalt xbox one?

Tänkte precis köpa mig en kopia utav forza 5. Men hur blir det för oss som bor i Sverige att köpa det via deras butik?
Testade att lägga in mitt VISA kort men Sverige finns inte med som val när man ska välja land?

Är det så att vi i Sverige inte kan använda oss utav butiken då den inte har lanserats här ännu?

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Medlem
Skrivet av fammo:

Tänkte precis köpa mig en kopia utav forza 5. Men hur blir det för oss som bor i Sverige att köpa det via deras butik?
Testade att lägga in mitt VISA kort men Sverige finns inte med som val när man ska välja land?

Är det så att vi i Sverige inte kan använda oss utav butiken då den inte har lanserats här ännu?

Du måste byta region till t.ex USA eller UK för att köpa spel digitalt. Vill du slippa moms på alla spel så är Oregon en väldigt bra stat att "byta adress" till. Ifall du inte vill krångla med att byta region så måste dy tyvärr vänta tills Xbox One släpps i Sverige officiellt

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Hur pass säkert är detta att göra? Tänkte mest på om det skulle bli något. Spelen blir ju faktiskt ganska så billiga om man gör så

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::