Permalänk
Medlem

extrem rubberbanding bf4

Jag tog precis upp mitt battlefield-spelande efter några månaders uppehåll för att undvika buggar och krascher som förstörde den episka upplevelsen med battlefield. På två timmar har jag lidit av konstant rubberbanding när jag springer nära väggar och föremål.
Jag har en bra och stabil ping på 30-50 millisekunder och har punkbuster och dylikt uppdaterat, vad tror ni kan vara problemet?

Permalänk
Medlem

Testat olika servrar? När jag haft rubberbanding så har det enbart varit pga servern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

Testat olika servrar? När jag haft rubberbanding så har det enbart varit pga servern.

jag har kört på tiotal servar och alla ger mig rubberbanding

Permalänk
Medlem

Vad har du för network smoothing factor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flq:

Vad har du för network smoothing factor?

30 har testat med och utan men det spelar ingen roll

Permalänk
Medlem

Prövat att öka den steg för steg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flq:

Prövat att öka den steg för steg?

får testa det men jag tycker att det börjar bli jobbigt när den är över 50

Permalänk
Medlem
Skrivet av Capticus:

Jag tog precis upp mitt battlefield-spelande efter några månaders uppehåll för att undvika buggar och krascher som förstörde den episka upplevelsen med battlefield. På två timmar har jag lidit av konstant rubberbanding när jag springer nära väggar och föremål.
Jag har en bra och stabil ping på 30-50 millisekunder och har punkbuster och dylikt uppdaterat, vad tror ni kan vara problemet?

Har du överklockat? Sänk eller ta bort överklocknigen då. Löste det för mig i bf3 och även i bf4.

Permalänk
Medlem

Vad är din hastighet på nätet? Både upp och ner.

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Expertgissare

Jag hade extrema problem med rubberbanding innan, provade allt som kunde tänkas vara fel, tillslut så provade jag en ominstallation av nätverksdrivrutinerna och det löste alla problem.

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

Vad är din hastighet på nätet? Både upp och ner.

80/40 teoretiskt, nu har jag 50/14

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Har du överklockat? Sänk eller ta bort överklocknigen då. Löste det för mig i bf3 och även i bf4.

fick andra problem med överklockningen i bf3 så har inte orkat överklockat sen dess

Permalänk
Medlem
Skrivet av Capticus:

Jag tog precis upp mitt battlefield-spelande efter några månaders uppehåll för att undvika buggar och krascher som förstörde den episka upplevelsen med battlefield. På två timmar har jag lidit av konstant rubberbanding när jag springer nära väggar och föremål.
Jag har en bra och stabil ping på 30-50 millisekunder och har punkbuster och dylikt uppdaterat, vad tror ni kan vara problemet?

Jag hade samma problem med, då var det com hems fel.... Bryggade deras router med en egen router, ringde även deras support. Visade sig vara fel någonstans utanför huset också.....

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

Jag hade samma problem med, då var det com hems fel.... Bryggade deras router med en egen router, ringde även deras support. Visade sig vara fel någonstans utanför huset också.....

hur menar du då, hade du dålig internetuppkoppling eller pingade du dåligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Capticus:

hur menar du då, hade du dålig internetuppkoppling eller pingade du dåligt?

Hade bra ping, som lägst 9ms på Svenska servrar. Men hade jitter och package loss, routern de levererade klarade inte av "belastningen" så TCP/IP- protokollen havererade.... Tror detta eftersom inget annat internetrelaterat förutom spel och vissa andra program inte berördes av några störningar

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

Hade bra ping, som lägst 9ms på Svenska servrar. Men hade jitter och package loss, routern de levererade klarade inte av "belastningen" så TCP/IP- protokollen havererade.... Tror detta eftersom inget annat internetrelaterat förutom spel och vissa andra program inte berördes av några störningar

det låter exakt som mina problem, har telenor 4g och dlink router med DD-WRT.

Permalänk
Skrivet av sten1930:

Hade bra ping, som lägst 9ms på Svenska servrar. Men hade jitter och package loss, routern de levererade klarade inte av "belastningen" så TCP/IP- protokollen havererade.... Tror detta eftersom inget annat internetrelaterat förutom spel och vissa andra program inte berördes av några störningar

Har också Comhem. Löste de dina problem? Har också haft problem med lagg i Bf sen jag bytte till de. Jag har iof fått deras nya router Netgear med 5g , men upplever också samma problem.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Capticus:

det låter exakt som mina problem, har telenor 4g och dlink router med DD-WRT.

Skrivet av sadin:

Har också Comhem. Löste de dina problem? Har också haft problem med lagg i Bf sen jag bytte till de. Jag har iof fått deras nya router Netgear med 5g , men upplever också samma problem.

Har com hems technicolor tg799vn v2, vilket är en skitrouter. Så att brygga den med en egen router är starkt rekommenderat då com hem är för snåla att stå för en router som faktiskt funkar. Jag bryggade den med en netgear wnr3500l v2 som jag anslöt allt till förutom tv:n och telefonin.
Sedan "felet" som var utanför huset fick vi aldrig reda på vad det var för något, fick bara ett sms att driftstörning var åtgärdad.

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Skrivet av sten1930:

Har com hems technicolor tg799vn v2, vilket är en skitrouter. Så att brygga den med en egen router är starkt rekommenderat då com hem är för snåla att stå för en router som faktiskt funkar. Jag bryggade den med en netgear wnr3500l v2 som jag anslöt allt till förutom tv:n och telefonin.
Sedan "felet" som var utanför huset fick vi aldrig reda på vad det var för något, fick bara ett sms att driftstörning var åtgärdad.

Tack för svaret. SKa se om jag har en router liggande hemma.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

8ms ping som alltid... men...

Körde spelet innan senaste uppdateringen 8ms ping och 50+Mbps både upp och ned UTAN gummisnoddseffekten.

Kör BF4 idag med 8ms ping och 50+Mbps med massiv gummisnoddseffekt... det beror helt garanterat INTE på någon router inställning eller någon annan inställning heller.
Jag får 9ms ping på svenska servrar och 15-30 på europeiska.
Nånting har hänt efter patchen och ingen kommer att få mig att jaga 'red herrings'.

*Körde just på en 8ms 32/32 svensk server... gummisnoddseffekt men inte lika kraftig som på 64/64 kartor vilka är ospelbara efter patch.

Om ni inte haft problem innan senaste patch... bry er inte om att riva isär allt, det ÄR inget fel på eran utrustning felete ligger hos EA/DICE.

Permalänk