Valves antifusksystem snappar upp surfhistorik

Permalänk
Skrivet av Homer_S1:

I min mening är ALLA medel mot fuskande drägg tillåtna.

Tycker faktiskt det är som ett slag i ansiktet mot oss kunder från nästan alla stora spelstudios som är så förbaskat slapphänta när det gäller att hålla sina spel fuskfria...

/Homer_S

Så bara för att någon går runt med en bomb i kallingarna så ska alla ställa sig näck på stan vid kontroll? Lite samma tänk där...

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk

Hur kan ni bry er om valve har ens historik? Suck.. Det är nog många fler företag än vi tror som har våran historik. Vem fan bryr sig..

Permalänk
Skrivet av gaminggirl:

Det intressanta är att många bra spelare också är less på alla idioter som skriker fuskare så fort man spelar för bra. Även om man inte fuskat utan bara utnyttjat det man lärt sig om till exempel en tanks svagheter i World of Tanks. Och då menar jag inte att läsa sig till dem utan att komma fram till det genom erfarenhet.

Om det gick att garantera att det inte går att fuska, skulle det då vara ett problem?

Skrivet av Jupiter IV:

Men det finns en gräns.

relativt.

Skrivet av Viochee:

håller med, låter dock sjukt när man säger "allt är tillåtet mot fuskare" det är ungefär som USA beter sig gällande terrorism, väldigt nära kopplingar...

jag vet inte hur du lyckades få ihop självmordsbombare och fuskare, men om jag säger så hära, Ja ALLT är tillåtet mot terrorister, eller du kanske inte skulle sakna din familj (eller andra onödiga personer som du känner) om dom vart bortblåsta av en av terroristerna.

Visa signatur

Moderkort: Z790 Aorus Master CPU: i9 13900K Minnen: Kingston 128GB DDR5 5600MHz GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X PSU: Corsair AX1500i Skärm: 3st XB270HU Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO HDD: Kingston KC3000 2Tb X2 Övrigt: "Kan du inte backa upp ett påstående med fakta eller erfarenhet så bör du hålla fingrarna i styr och käften stängd."

Permalänk
Avstängd

Bäst vore om dom kunde publicera adress så man kan göra en påhälsning! Hatar efterblivna fuskare! Och ja allt är tillåtet och inte en dag för sent! Nu ska bara tröga EA fatta det också!

Häng ut parasiterna!

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Avstängd

Det här känns inte ok, Valve behöver inte veta vilka sidor folk har besökt, den informationen är privat och det känns närmast som ett olaga intrång att bara gå in och ta denna information.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Orici:

Om detta hade varit EA, så hade det varit en helt annan ton. Detta visar hur partiska folk är mot Steam.

Citat:

cmd ipconfig/flushdns

Steam är och förblir en DRM-tjänst likt EA Origin, Ubisoft Uplay och Xifre.

Nämnvärt är att det inte blir några fler köp på Steam, tills det att problemet är löst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MetalWolf:

Om det gick att garantera att det inte går att fuska, skulle det då vara ett problem?

relativt.

jag vet inte hur du lyckades få ihop självmordsbombare och fuskare, men om jag säger så hära, Ja ALLT är tillåtet mot terrorister, eller du kanske inte skulle sakna din familj (eller andra onödiga personer som du känner) om dom vart bortblåsta av en av terroristerna.

så du tycker det är okej att invadera länder pga terrorism?, skulle ju lika gärna kunna vara ett gäng svenskar som begår terrordåd i tex USA, skulle du vilja att de kom hit och sprängde skolor och sjukhus osv?

Permalänk
Medlem

Tycker det är värdelöst.. Helt onödigt.. Dåligt gjort av Valve.

Men vad skulle hända om alla sidor som säljer/håller på med cheats/hacks lägger upp en 1x1 transparent bild som användarna kan ha som sin signatur på alla forum, helt plötsligt så kommer tusentals ha kontaktat "hack/cheat" servern för att se bilden. Då bör väl det här vara helt meningslöst?

De lär ju inte kunna banna folk för att de har kontaktat/laddat ner något som är upplagt på en specifik server... Då är frågan vad ska de ha det till? :S
Dessutom går det ju att ta bort DNS cache funktionen i Windows.

Kör->services.msc->DNS Client->Inaktivera;

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Homer_S1:

I min mening är ALLA medel mot fuskande drägg tillåtna.

Tycker faktiskt det är som ett slag i ansiktet mot oss kunder från nästan alla stora spelstudios som är så förbaskat slapphänta när det gäller att hålla sina spel fuskfria...

/Homer_S

Skrivet av Dawidowski:

Alla som är emot det, antingen har fusk själva eller bara skiter i vilket.

Hatar fuskare, det är det absolut värsta och förstör vart enda lilla glädje moment när man spelar aktivt.
De kan kolla min historik, och för dem som orkar gråta... incongnito mode ^^

Skrivet av MetalWolf:

Allt är tillåtet mot fuskare, är så jävla less på idioter som måste sabba för andra för att dom inte kan spela

Helt rätt! Valve gör ju sina kunder en tjänst här. Vill man inte använda Steam så är det bara att skita i det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PierreB:

nu är inte en uela ett kontrakt i Sverige så vad är din poäng?

Skrivet av AlvarBerglind:

Fast det är ju inte ett svenskt kontrakt du har gått med på. Servern ligger ju inte i Sverige så avtalet måste ju inte följa svenska lagar...

Eulan står inte över svensk lag, men de kan fortfarande stänga av dig från tjänsten.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Inaktiv

Och nu ändras väl alla fusk till att rensa historik innan fusken aktiveras...och vi är tillbaka på ruta ett - men jag tycker det är hemskt att integriteten ska ställas mot väggen för att komma åt fuskare i spel.

Staten skyller terrorister och utvecklare nu på fuskare.

Permalänk
Medlem

????

Skrivet av anon13728:

Helt rätt! Valve gör ju sina kunder en tjänst här. Vill man inte använda Steam så är det bara att skita i det!

och även om man går in och tittar på vad som finns för fusk ( bara för man råkat ut för EN eller TVÅ som använt det i ett spel mott en själv.) så är man ju stämplad redan. och kan inte mottbevisa bara för man har varit ett offer själv. som vanligt så är detta landet där ALLA är skyldiga.
tack USA. blir nästan sur på folk som tillåmed hyllar detta.

Permalänk

Eftersom folk verkar intresserade av integritet på nätet så får jag ta och rekommendera dessa plugins till Chrome baserade webbläsare:
www.disconnect.me (Stop unwanted tracking)
www.startpage.com (Safe search)
www.zenmate.io (Free VPN for your browsing)
https://www.eff.org/https-everywhere (what is says..)
https://adblockplus.org/en/chrome (Kör alltid Adblock Plus, inte vanliga Adblock)

:- )

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Undra hur mycket Valve vet om hur man använder deras inbyggda browser.
Händer ju att man flyter iväg lite mellan CS rundorna hehe

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Helge200:

och även om man går in och tittar på vad som finns för fusk ( bara för man råkat ut för EN eller TVÅ som använt det i ett spel mott en själv.) så är man ju stämplad redan. och kan inte mottbevisa bara för man har varit ett offer själv. som vanligt så är detta landet där ALLA är skyldiga.
tack USA. blir nästan sur på folk som tillåmed hyllar detta.

Jag hoppas verkligen att Valve är smartare än så, känns som systemet är LITE smartare än att dom inte tänkt på detta scenario.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon13728:

Helt rätt! Valve gör ju sina kunder en tjänst här. Vill man inte använda Steam så är det bara att skita i det!

Hur känns det att det är fritt fram att fuska igen så länge man bara öppnar ett nytt konto samt köper spelet igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wazzbi:

Frågan är ju hur du går från att "använda personnummer" till att använda Mobilt BankID och att Banken (varför dom nu skulle få för sig att hantera sånt) ska styra allt.

Eftersom det är ett BankID..så sköter banken det. Där behövs ett personnummer...vad är det du missar?

De hanterar redan "sånt" som du beskriver det. Det är Svenska banker, Telia och några till som sköter E-legitimationer.

Kort version: Mobilt BankID för att kunna legitimera sig. Köra E-legitimation när man lirar

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mimematis:

Hur känns det att det är fritt fram att fuska igen så länge man bara öppnar ett nytt konto samt köper spelet igen?

Eftersom alla fuskare är arbetslösa, och deras föräldrar förmodligen är arbetslösa, så kommer dom få slut på pengar efter ett tag. Så det är lugnt.

Permalänk
Medlem

Har inget att dölja, kör på.

Visa signatur

GPU Asus GTX 780 Ti. Audio DT990, Dac/Amp combo: ican & idac
Moderkort MSI Z87-GD65 ATX CPU i5-4670k@4,6
Minne Corsair 16GB CL9 1600Mhz Nätagg be quiet 750w 80+ gold
Chassi Fractal Design R4 White Skärm Eizo Foris 24" 240hz, Dell 24" IPS
Hårddisk Samsung SSD PRO 256GB, 8 Tb lagring

Permalänk
Medlem

Av alla som sniffar min trafik är nog Valve de mildaste.

Skiter fullständigt i om dom ser vilka sidor jag är inne på, de enda intresse de lär ha är att stoppa fuskare, inte o sälja dina uppgifter till Kina.
När det gäller att få bort fusk är ALLA medel tillåtna, sen kommer det nog bara användas som en extracheck, eller en förcheck, en ban kommer inte stå och falla på att man surfat in på en flaggad domän, då hade de ju bara varit att länka till en tinyurl och få ovänner bannade.

Visst är principen lite fel, men de senaste åren har ändå integriteten försvunnit helt...

Permalänk

Samma här har inget att dölja kör på.

Permalänk
Inaktiv

Bra, bort med fuskar packet som inte kan spela som vanligt folk.

Permalänk
Inaktiv

Det partiet som inför internering av onlinefuskare och ddos-sopor vinner min röst i valet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mimematis:

Hur känns det att det är fritt fram att fuska igen så länge man bara öppnar ett nytt konto samt köper spelet igen?

Bannar de ditt IP som vi gör för fuskarna på våran cz server så får du även byta isp om du har fast ip.

Permalänk
Skrivet av Viochee:

så du tycker det är okej att invadera länder pga terrorism?, skulle ju lika gärna kunna vara ett gäng svenskar som begår terrordåd i tex USA, skulle du vilja att de kom hit och sprängde skolor och sjukhus osv?

Det är fortarande fuskare vi diskuterar, men självfallet får dom komma hit och göra terrorister ett huvud kortare, men jag förstår inte varför dom skulle förstöra våra skolor och sjukhus?

försöker du försvara terrorister eller vad är din poäng?

Visa signatur

Moderkort: Z790 Aorus Master CPU: i9 13900K Minnen: Kingston 128GB DDR5 5600MHz GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X PSU: Corsair AX1500i Skärm: 3st XB270HU Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO HDD: Kingston KC3000 2Tb X2 Övrigt: "Kan du inte backa upp ett påstående med fakta eller erfarenhet så bör du hålla fingrarna i styr och käften stängd."

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon13728:

Eftersom alla fuskare är arbetslösa, och deras föräldrar förmodligen är arbetslösa, så kommer dom få slut på pengar efter ett tag. Så det är lugnt.

Inte med Steams alla reor

Skrivet av Decimal:

Bannar de ditt IP som vi gör för fuskarna på våran cz server så får du även byta isp om du har fast ip.

Inte många som har fast IP i dagens Sverige dock.
(nej VAC bannar inte IP)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Bannar de ditt IP som vi gör för fuskarna på våran cz server så får du även byta isp om du har fast ip.

-"Hej, jag vill säga upp mitt bredband för att jag vill ha en ny IP!"
Hahaha! Nej, förlåt.

Visa signatur

Liten och knottrig.

Permalänk
Medlem

Jag är kluven på denna fråga, jag skulle kunna acceptera det om det bara är lokalt, men jag skulle föredra någonting bättre än MD5. Samtidigt så förstår jag inte vad detta skulle hjälpa hitta fuskare, så det måste nog Valve gå ut med och förklara.

Skrivet av anon200632:

Bannar de ditt IP som vi gör för fuskarna på våran cz server så får du även byta isp om du har fast ip.

Eller så ringer de bara deras ISP och frågar efter en ny IP, om de inte vill så kan de försöka med "Någon försöker attackera min IP" och om de inte vill då så kan de fråga efter dynamisk IP. Eller så kör de helt enkelt med VPN.

Sedan så kan IP ban påverka andra spelare med dynamisk IP som tar efter IP adressen efter en fuskare, hände mig på en CS:S server, dock så behövde jag bara kontakta ägaren av servern eftersom att jag ofta var där och de fixade det relativt snabbt, men det är väll inte direkt något man gör för att spela på en random server man aldrig spelat på förut, då går man bara vidare. Min poäng är dock att ett större system som VAC aldrig borde använda IP adresser i dagens dynamiska internet, anledningen är att fuskare enkelt går förbi detta och då lämnas de vanliga spelarna att lida för att de helt plötsligt inte kan spela på VAC serverar eftersom att någon annan fuskade på den IP adressen innan.

Permalänk
Skrivet av anon13728:

Eftersom alla fuskare är arbetslösa, och deras föräldrar förmodligen är arbetslösa, så kommer dom få slut på pengar efter ett tag. Så det är lugnt.

Men bra fusk kostar pengar? I smell flawed logic.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk

Bra Valve Bort med fuskare

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599