Permalänk
Medlem

Netflix USA på samsung tv?

Hej,

Finns det något sätt som jag kan komma åt USA content på Netflix via min samsung smart tv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voff89:

Hej,

Finns det något sätt som jag kan komma åt USA content på Netflix via min samsung smart tv?

Om du har möjlighet att ändra DNS-inställningar för ditt wifi-nätverk på din tv ja. Själv har jag installerat ett program kallat mediahint... kan inte länka men det är en chrome plugin.

Eftersom det inte gick att göra samma procedur ändrade jag bara sökdomaner till mediahint.com i wifi inställningar och HTTP-proxy till auto. Annars kan du bara googla american dns netflix eller dylikt

Detta är alltså alternativ om det går att ändra dns-inställningar

Har hört att det är möjligt via VPN också men verkar vara knöligt

edit: det var ju bara att googla så kom massor av alternativ upp

samsung smart tv american netflix googlade jag

Permalänk
Medlem

Tack för svar, lyckades att få det att funka med unblock-us. Tyvärr så är innehållet helt jävla värdelöst så tror jag lägger ner det här projektet. Jag vill att tv-serierna ska vara up-to-date. Att dom är 1 säsong efter är helt oacceptabelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voff89:

Tack för svar, lyckades att få det att funka med unblock-us. Tyvärr så är innehållet helt jävla värdelöst så tror jag lägger ner det här projektet. Jag vill att tv-serierna ska vara up-to-date. Att dom är 1 säsong efter är helt oacceptabelt.

ahh du har alltså HELT missförståd vad netflix erbjuder. Det är okej men att klaga på att netflix inte har dem senaste serierna är som att klaga på att din V70 inte kan flyga eftersom både ett flygplan och en V70 har motorer och därför är samma sak. du är mer intresserad av Hulu som dock även med betal versionen har reklam

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av INCSlayer:

du är mer intresserad av Hulu som dock även med betal versionen har reklam

Orka visa reklam för något som man redan betalar för -.- Så typiskt USA.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Orka visa reklam för något som man redan betalar för -.- Så typiskt USA.

Ungefär som SVT va?

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av roosterx:

Ungefär som SVT va?

Svt har ingen reklam =P

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av roosterx:

Ungefär som SVT va?

Vad snackar du om? SVT visar enbart som kommer att visas i SVT1, SVT2, SVT24, Barnkanalen och Kunskapskanalen under dagarna och nätterna. De får ju in pengar genom Radiotjänst, så de behöver inte visa någon reklam. Samma gäller för Sveriges Radio.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av INCSlayer:

ahh du har alltså HELT missförståd vad netflix erbjuder. Det är okej men att klaga på att netflix inte har dem senaste serierna är som att klaga på att din V70 inte kan flyga eftersom både ett flygplan och en V70 har motorer och därför är samma sak. du är mer intresserad av Hulu som dock även med betal versionen har reklam

Jepp, missförstod helt tjänsten, den är inte alls det jag var ute efter, håller inte med om din analogi dock. Ska kolla vad hulu har att erbjuda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Vad snackar du om? SVT visar enbart som kommer att visas i SVT1, SVT2, SVT24, Barnkanalen och Kunskapskanalen under dagarna och nätterna. De får ju in pengar genom Radiotjänst, så de behöver inte visa någon reklam. Samma gäller för Sveriges Radio.

Nu är det månge år sedan jag kollade på tv, men om inte det har förändrats för mycket så brukade dom visa en plakat som visade att programmet va sponsrat av etc, etc, för mig är det också reklam, inte like störande som 10 minuter tittande sedan 10 minuter reklampaus o.l. likefullt reklam.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av roosterx:

Nu är det månge år sedan jag kollade på tv, men om inte det har förändrats för mycket så brukade dom visa en plakat som visade att programmet va sponsrat av etc, etc, för mig är det också reklam, inte like störande som 10 minuter tittande sedan 10 minuter reklampaus o.l. likefullt reklam.

De visar ju vilka företag som sponsrar programmet Hur du tar det som reklam, vet jag inte.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

De visar ju vilka företag som sponsrar programmet Hur du tar det som reklam, vet jag inte.

w00t, vad är det för skillnad på att sponsra ett program och betala för reklam? Pengar hamnar hos TV-bolaget och företagsnamnet syns i rutan oavsett. Kalla det vad du vill

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sprawler:

w00t, vad är det för skillnad på att sponsra ett program och betala för reklam? Pengar hamnar hos TV-bolaget och företagsnamnet syns i rutan oavsett. Kalla det vad du vill

Jadå, men jag tar inte något sånt som reklam

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Skrivet av INCSlayer:

ahh du har alltså HELT missförståd vad netflix erbjuder. Det är okej men att klaga på att netflix inte har dem senaste serierna är som att klaga på att din V70 inte kan flyga eftersom både ett flygplan och en V70 har motorer och därför är samma sak. du är mer intresserad av Hulu som dock även med betal versionen har reklam

klaga på netflix att dom inte har de senaste avsnitten? det gör jag med fast jag aldrig testat!

Visa signatur

[ Celeron 420 | Scythe Ninja Mini | 4 x 1 GB Corsair 6400 CL5 | X1650 Pro 512 MB | 2 x 500 GB Samsung | Compucase 19" 4U | Gigabyte P35 DS3 | Fujitsu Siemens Myrica 40" | X-Fi Elite Pro | Logitech Dinovo Laser | Logitech G25 ]

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Airikr:

Jadå, men jag tar inte något sånt som reklam

Jag håller med dig där. TV-reklam är sånt som tuggas varje kvart i fem minuter på dubbelt så hög volym som programmet man tittade på.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voff89:

Tack för svar, lyckades att få det att funka med unblock-us. Tyvärr så är innehållet helt jävla värdelöst så tror jag lägger ner det här projektet. Jag vill att tv-serierna ska vara up-to-date. Att dom är 1 säsong efter är helt oacceptabelt.

Du förstår hur det fungerar. Alla stora tv-kanaler vill inte att Netflix ska ha samma innehåll "Dag 1" eftersom tv-kanalerna förlorar pengar på det eftersom dom först och främst vill ha tittarsiffror och sälja reklamplatser. Det är därför Netflix ligger en säsong efter.

Netflix innehåll är även beroende på vad tv-kanalerna vill dela med sig. HBO, Warner Brothers m.m. har dragit tillbaka allt sitt material eftersom dom vill starta sina egna streamtjänster för $7.99 i månaden

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Jadå, men jag tar inte något sånt som reklam

Förstår vad du menar. Jag syftade snarare på att SVT, som vi skattebetalare redan tvingas "sponsra", är första gradens hycklare som smyger in reklam trots att de ska vara oberoende. Svider i ögonen! Jag betalar gärna för bra tv, men då ska det vara kanaler jag själv väljer att se. Netflix passar mig perfekt