Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av PoulGrym:

Gigabyte bjuder på 6 mån ESET NOD32 Antivirus.
http://lp.eset.se/cpg/gigabyte_6m/

Kommer bara till esets hemsida då jag trycker på länken :/

Edit: Fungerade då jag tröck på den citerade länken...

Permalänk
Medlem
Skrivet av crille631:

Såg inget på Clas Ohlson i Örnsköldsvik.

Typiskt. Lite billigt ram hade inte suttit fel.

Visa signatur

Moderkort: Asus Z87-Pro | CPU: i5 4670K | CPU-kylare: CM Hyper 212 Evo | GPU: MSI GTX 1060 Gaming X 6GB | RAM: 12GB 1333MHz | PSU: EVGA Supernova 850W G2 | SSD: 860 QVO 1TB | HDD: Seagate Barracuda 1TB | Chassi: Fractal Design Define R4 | OS: Windows 10 64-bit | Ljud: Beyerdynamic DT770 Pro 80Ω | Skärmar: BenQ XL2411Z & G2420HD

Permalänk
Medlem

KÖP INTE 7990in på Tradera!
Mycket typiskt beteende för en bedragare (inte tipsaren, utan säljare)

Permalänk
Medlem

Något på CDON som kostar 10kr med fri frakt? Försöker nå 100kr

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av PoulGrym:

Något på CDON som kostar 10kr med fri frakt? Försöker nå 100kr

Nej. Billigaste produkterna kostar 9kr och nästa pris är 19kr (Med undantag en DVD).
"Källa"

Permalänk
Medlem
Skrivet av screamin-daemon:

Xtrfy mekaniska tangentbord 20% rabattkod hos CDON. Ange koden xY4bmJyE i kassan.
Xtrfy XG1-R Cherry MX red för 799:- Närmaste ligger på 999:- enligt Prisjakt
Xtrfy XG1-R LED Cherry MX red för 1112:- Närmaste ligger på 1390:- enligt Prisjakt

Dessa kan jag rekommendera varmt. Stiliga, coola ljuseffekter, och riktigt genomtänkt makrofunktionalitet. Inga drivrutiner behövs heller.

Permalänk
Skrivet av Yorg:

Du verkar inte förstå att vissa av oss har råd att köpa dyrare prylar men vill ändå inte betala överpris för vad vi köper. Prestanda per krona är för mig en viktig måttstock och där bedömer jag att jag aldrig kommer att köpa en Apple produkt eftersom det inte är deras fokus (och jag har redan en livsstil, så jag behöver inte köpa mig till en ny).

Okej Yorg, vilken surfplatta är enligt DIG bättre än iPad Air med 4G?

EDIT: iPad Mini slår tom Nexus 7 på fingrarna
http://www.youtube.com/watch?v=mi4DC2UYEa0
och jävlar vad Nexus 7 laggade med en sån liten skärm också

Permalänk
Skrivet av Estanjoni:

Okej Yorg, vilken surfplatta är enligt DIG bättre än iPad Air med 4G?

EDIT: iPad Mini slår tom Nexus 7 på fingrarna
http://www.youtube.com/watch?v=mi4DC2UYEa0

Nya iPad Mini är ju i princip lika kraftig som iPad Air (bara processorn som är nerklockad LITE), så de skiljer sig egentligen bara på skärmstorleken (det är precis samma processor (A7) förutom att Airen har klockfrekvensen 1,4GHz, och Minin har 1,3. Benchmarks visar minimal skillnad mellan dessa.

Jag håller självklart med att Apples produkter har överpris, och skulle aldrig köpt något från dem för 100% pris. Därför utnyttjar jag bra erbjudanden istället, eller köper begagnat (men med garanti).

Visa signatur

GamingPC: Ryzen 5800X3D | Corsair LPX 3200MHz 4x16GB | Asus TUF 3080 | WD Black 1TB NVME | ASUS TUF 1000W | Anidees AI Crystal Case | ASUS TUF B550-PLUS | Win11
MobilePC: MacBook Air M1 :)

Permalänk
Skrivet av two4player:

Nya iPad Mini är ju i princip lika kraftig som iPad Air (bara processorn som är nerklockad LITE), så de skiljer sig egentligen bara på skärmstorleken (det är precis samma processor (A7) förutom att Airen har klockfrekvensen 1,4GHz, och Minin har 1,3. Benchmarks visar minimal skillnad mellan dessa.

Jag håller självklart med att Apples produkter har överpris, och skulle aldrig köpt något från dem för 100% pris. Därför utnyttjar jag bra erbjudanden istället, eller köper begagnat (men med garanti).

iPad Air är dock bättre på allt än Minin, fast med liten marginal bortsett från den större skärmen. Det är A och O att kolla nyheter filmer med den större displayen enligt mig. Varför köper folk 24-30" som skärmar till sina datorer idag och inte en 15" det är där det ligger!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av poorclocker:

Android Google Play Store:

The Dark Knight Rises goo.gl/OYB2m3
The Amazing Spider-Man goo.gl/cL8Kyc
Order & Chaos http://goo.gl/03rQSU
Modern Combat 4 goo.gl/M8HoIr
Flashout 3D http://goo.gl/5e98YM

ca 7:-

Något av de här som är något att ha?

MMO-spelet struntar jag i, men de andra har mindre än 4 stjärnor... Är det för att det är trögdrivna spel så folk blir sura, eller är de helt enkelt dåliga?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av marmeladov:

Åter till ämnet, var tog tipset vägen om HP N54L som fanns tidigare i fyndtråden. Det dök upp och försvann lilla snabbt utan att jag hann se varför. Dustin hade den för 1490:- men den har nu klättrat upp lite - http://www.dustinhome.se/product/5010665124/hp-proliant-n54l-microserver-amd-turion-ii-2-2-2mb-2g-250gb/

Hann beställa en iaf och den är hos posten nu

Skickades från m.sweclockers.com

Priset på HP N54L var deras standardpris. De har den alltid "nersatt" till 1490kr.

Permalänk
Benchmaskin 🍞

*Tråd rensad*

Skärpning nu folket! Tråden är inte till för påhopp.

Citat:

§ 1.2 Uttalanden som kan uppfattas som stötande eller kränkande är inte tillåtna. Argumentera gärna, men låt det inte spåra ur till pajkastning.

Anmäl gärna inlägg istället för att kommentera vidare.

Citat:

§ 5
Anmäl olämpliga inlägg
Medlemmar har möjlighet att anmäla misstänkta regelbrott genom att klicka på knappen ”anmäl” i inläggets nedre kant. Använd gärna denna funktion, men informera inte om det i tråden. Kommentera inte heller det misstänkta regelbrottet i tråden.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Estanjoni:

iPad Air är dock bättre på allt än Minin, fast med liten marginal bortsett från den större skärmen. Det är A och O att kolla nyheter filmer med den större displayen enligt mig. Varför köper folk 24-30" som skärmar till sina datorer idag och inte en 15" det är där det ligger!

För att 22"-30" är långt mer produktivt, och att ha en 15"-skärm för att titta på film & serier med är bara jobbigt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Priset på HP N54L var deras standardpris. De har den alltid "nersatt" till 1490kr.

Ah, okej.
Den ligger för 1790:- nu men det är bara tillfälligt då?

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Estanjoni:

iPad Air är dock bättre på allt än Minin, fast med liten marginal bortsett från den större skärmen. Det är A och O att kolla nyheter filmer med den större displayen enligt mig. Varför köper folk 24-30" som skärmar till sina datorer idag och inte en 15" det är där det ligger!

Nej Ipad air och mini retina har samma hårdvara...

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av darippsta:

Inlägget gjordes imorse, troligtvis var det en miss av butiken alternativt en flash-rea... Tänk lite.

Sedan undrar jag hur du klassar 770 kortet som ett fynd?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1952160

Permalänk
Skrivet av n1nja:

Inlägget gjordes imorse, troligtvis var det en miss av butiken alternativt en flash-rea... Tänk lite.

Sedan undrar jag hur du klassar 770 kortet som ett fynd?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1952160

Jo tänkte på det efter jag postat.
Angående Grafikkortet så såg jag att CDON och Netonnet också hade samma pris, så ber om ursäkt för det.
De måste ha sänkt i samband med Dustin.
Återigen ber jag om ursäkt.

Visa signatur

Define R4, XFX 550w+ bronze, ASUS Z87-A, Intel i7 4770k, Gigabyte GTX 770 4GB, Corsair vengeance LP 8gb, Cooler Master hyper 212 evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakman:

Halva priset på Plex för mobila enheter, $2.49 (15-16kr) istället för $4.99.
Google Play
App Store

Det här måste man testa sig på, nån som har lite erfarenhet av Plex och hur det funkar med undertexter osv? Ser ut som man kan har en egen liten Imdb på det som man har lagrat

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Skrivet av amanito:

Nej Ipad air och mini retina har samma hårdvara...

Fast iPad Air är dock snabbare vilket jag skrev. Här är ett benchmarktest, så får vi det hela utagerat: http://www.iphonehacks.com/2013/11/ipad-air-vs-retina-ipad-mi...

Permalänk
Skrivet av Dunder:

För att 22"-30" är långt mer produktivt, och att ha en 15"-skärm för att titta på film & serier med är bara jobbigt.

Så du använder inte din surfplatta till att kolla på videor, spelar spel eller kollar nyhetssidor? Sen kan du väl peka på de som höll med dig ang att NetOnNet har REA, när de själva säger att de aldrig haft någon REA. Jag väntar ivrigt på att få höra dina sanningsenliga svar...men som vanligt kommer du antagligen med ett oförklarligt svar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Estanjoni:

Fast iPad Air är dock snabbare vilket jag skrev. Här är ett benchmarktest, så får vi det hela utagerat: http://www.iphonehacks.com/2013/11/ipad-air-vs-retina-ipad-mi...

ja mini är endast nerklockad, det var därför jag skrev "i princip" det är samma prolle men endast nerklockad

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av n1nja:

Inlägget gjordes imorse, troligtvis var det en miss av butiken alternativt en flash-rea... Tänk lite.

Slängde iväg en beställning i morse och den gick tydligen igenom och fick mail på att den var levererad men har ej fått något koll-id nummer än.

Visa signatur

|Intel i7-7700K |Asus Strix Gaming Z270H|EVGA GeForce GTX 1070|Corsair DDR4 3000Mhz LP |SAMSUNG 830 128GB| EVGA Supernova 750|Fractal Design R2 XL With Custom Waterloop|

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Estanjoni:

Så du använder inte din surfplatta till att kolla på videor, spelar spel eller kollar nyhetssidor? Sen kan du väl peka på de som höll med dig ang att NetOnNet har REA, när de själva säger att de aldrig haft någon REA. Jag väntar ivrigt på att få höra dina sanningsenliga svar...men som vanligt kommer du antagligen med ett oförklarligt svar.

Självklart kollar jag på videor, spelar spel och surfar på surfplattan, men allt det görs mycket bättre på en större skärm, 27" känns ganska perfekt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Tack för nod32

Permalänk
Medlem
Skrivet av Estanjoni:

iPad Air är dock bättre på allt än Minin, fast med liten marginal bortsett från den större skärmen. Det är A och O att kolla nyheter filmer med den större displayen enligt mig. Varför köper folk 24-30" som skärmar till sina datorer idag och inte en 15" det är där det ligger!

Skrivet av Estanjoni:

Så du använder inte din surfplatta till att kolla på videor, spelar spel eller kollar nyhetssidor?

Du måste tänka på att storleken på skärmen och antal pixlar spelar ingen roll om du inte räknar med den tredje faktorn, avstånd. troligtvis håller du din surfplatta betydligt närmare ansiktet än avståndet mellan ögonen och datorskärmen?
Mobilen håller du antagligen ännu närmare, TV:n är längre bort?

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Medlem

Vågar inte riktigt lägga det här i tipstråden så jag lägger det här (lite annorlunda erbjudande). Xperia Z1 Compact för 3521, 25% rabatt, via Sonys butik i Lund som även skickar till hela Sverige. Det är verifierat att det fungerar på swedroid.

Erbjudandet:
https://plus.google.com/+HakanG%C3%BCl/posts/bPcKt7eUc3r

Swedroid-snack om det
http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=105913&page=53

Permalänk
Skrivet av Fltoig:

Du måste tänka på att storleken på skärmen och antal pixlar spelar ingen roll om du inte räknar med den tredje faktorn, avstånd. troligtvis håller du din surfplatta betydligt närmare ansiktet än avståndet mellan ögonen och datorskärmen?
Mobilen håller du antagligen ännu närmare, TV:n är längre bort?

Jag har min surfplatta i mitt knä, du kanske måste hålla upp den framför ditt ansikte, vad vet jag? Men jag har nog rätt lika avstånd. Ett exempel: Jag sitter 60 cm ifrån en 24" skärm och sedan sitter jag 3 m ifrån en 50" skärm, vilken bild blir störst för ögat?

Permalänk
Medlem

Tycker det är mycket struntinlägg nuförtiden. Det ska ju vara fynd, alltså fynd att man typ får panik och köper en vara direkt. Inte en löjlig sänkning på 100kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Estanjoni:

Jag har min surfplatta i mitt knä, du kanske måste hålla upp den framför ditt ansikte, vad vet jag? Men jag har nog rätt lika avstånd. Ett exempel: Jag sitter 60 cm ifrån en 24" skärm och sedan sitter jag 3 m ifrån en 50" skärm, vilken bild blir störst för ögat?

Ja, i det fallet upplevs datorskärmen störst. Vilket bevisar vad jag menar. Visst, det är en mindre skräm men den är närmare och "blir" därför större.

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Skrivet av motvikt:

Vågar inte riktigt lägga det här i tipstråden så jag lägger det här (lite annorlunda erbjudande). Xperia Z1 Compact för 3521, 25% rabatt, via Sonys butik i Lund som även skickar till hela Sverige. Det är verifierat att det fungerar på swedroid.

Erbjudandet:
https://plus.google.com/+HakanG%C3%BCl/posts/bPcKt7eUc3r

Swedroid-snack om det
http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=105913&page=53

Apropå det här, jag var väldigt sugen på den där mobilen och så såg jag det här. Det kan väl inte stämma, tänkte jag, men jag ringde i alla fall ca kl 3 idag och hälsade från Gül. De tog mitt kontokortsnummer via telefonen och har dragit 3521 kr från SONY LUND. Jag tror inte att jag blivit lurad, vi får se. DHL ska leverera mobilen, ingen frakt tog dom heller.