QPAD QH-85, mikrofonen funkar mkt dåligt

Permalänk

QPAD QH-85, mikrofonen funkar mkt dåligt

Hej, jag köpte precis en QH-85 headset, ljudet funkar jättebra men kan inte få mikrofonen att fungera dugligt. Ljudet är väldigt lågt och om man sätter på ljudförstärkning brusar den outhärdligt. Jag har tagit av skummet, och försökt fixa med inställningar men inget verkar funka. Är det bara att lämna tillbaka eller kan ni hjälpa mig?

Tack i förhand, Anton

Permalänk
Medlem

Brusar den även om du bara har micboost på ett eller 2 extra snäpp?

Samt du kanske kan stänga av noise cancelation osv i realtek inställningarna.

Permalänk
Skrivet av Relive:

Brusar den även om du bara har micboost på ett eller 2 extra snäpp?

Samt du kanske kan stänga av noise cancelation osv i realtek inställningarna.

Micboost funkar med ett snäpp, annars blir bruset för högt. Jag har pillat med realtek men inget löser problemet :(.

Permalänk

Är den på rätt håll? Den är ju cylinderformad. Många som har haft detta felet har helt enkelt haft fel "kortsida" av mikrofonen mot munnen, om du hänger med på vad jag menar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WCxFlusher:

Hej, jag köpte precis en QH-85 headset, ljudet funkar jättebra men kan inte få mikrofonen att fungera dugligt. Ljudet är väldigt lågt och om man sätter på ljudförstärkning brusar den outhärdligt. Jag har tagit av skummet, och försökt fixa med inställningar men inget verkar funka. Är det bara att lämna tillbaka eller kan ni hjälpa mig?

Tack i förhand, Anton

Har exakt samma problem, fick ta bort skummet på micen och sätta på ljudförstärkning med 20 decibel som en temporär lösning. Ska åka till Webhallen på måndag och begära antingen en fixad version eller pengarna tillbaka. Verkar som om det finns andra med samma problem om man söker runt.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 4070Ti TUF Gaming RAM: Crucial 32GB DDR4 3200MHz CL16 Mobo: ASUS TUF GAMING B550-PRO PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB Chassi: Fractal Design North OS: Windows 10 Education 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av runicgol:

Har exakt samma problem, fick ta bort skummet på micen och sätta på ljudförstärkning med 20 decibel som en temporär lösning. Ska åka till Webhallen på måndag och begära antingen en fixad version eller pengarna tillbaka. Verkar som om det finns andra med samma problem om man söker runt.

Japp samma här!

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Skrivet av Myrmeldjyr:

Är den på rätt håll? Den är ju cylinderformad. Många som har haft detta felet har helt enkelt haft fel "kortsida" av mikrofonen mot munnen, om du hänger med på vad jag menar.

Jo jag pillade bort skummet men volymen är fortfarande rätt låg