ESO - Utrustning kontra ras

Permalänk
Medlem

ESO - Utrustning kontra ras

Jag har själv inte kommit in på någon eso beta ännu men är nyfiken på framförallt ett perspektiv.

Hur stora eller små är bonusarna du får från din utrustning?

Kan ni ge exempel?

Denna information tycker jag är högst intressant för att sätta en ras i perspektiv i spelt, om en ras bonusar är negligerbara eller ej. Exempelvis om du tänker rolla en magiker så är du gimpad om du inte tar en ras som är anpassad för det osv?

Själv är jag inte så sugen på att tex rolla en ödla för att den skulle vara bra på något som jag kanske är ute efter eller så.

Jag tänker mig i nuläget en nordman som nightblade eller mage men funderar på om jag då får för lite dps. Å andra sidan är det pvp inriktat lir och hp är då aldrig fel men för en dps klass kanske andra bonusar ändå är mer åtråvärda.

Vad är era åsikter och erfarenheter?!

Edit: Denna sida som jag blev tipsad om av en vän visar en hel del intressant info om klasser och raser men inte om utrustning. http://skillcalc.massyx.de/

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Kom igen, ge exempel på vad för bonusar bra/dålig utrustning ger dig.

Hur har ni det med minnet?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

De av oss som vet om detta får inte svara på det ännu.

Permalänk
Medlem

Finns NDA på betan för ESO, de som vet har inte tillåtelse att sprida information om spelet

Permalänk
Medlem

Det blir tyvärr en NDA-slakt av rang att prata om det för tillfället. Får återkomma på fredag.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

Lite offtopic men ändå inte. Jag fick min nyckel igår eller inatt. Finns programvaran att ladda ner redan nu för oss som inte testat tidigare? Jag kan i alla fall inte hitta nån länk, för det krävs väl att man installerar nåt lokalt?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AMD-FX:

Lite offtopic men ändå inte. Jag fick min nyckel igår eller inatt. Finns programvaran att ladda ner redan nu för oss som inte testat tidigare? Jag kan i alla fall inte hitta nån länk, för det krävs väl att man installerar nåt lokalt?

Logga in på websidan och titta lite noggrannare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Logga in på websidan och titta lite noggrannare.

Skickades från m.sweclockers.com

Ok, får väl göra det

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av v1ctory:

Det blir tyvärr en NDA-slakt av rang att prata om det för tillfället. Får återkomma på fredag.

När man talar om trollen... Fick min inbjudning till betan alldeles nyss och jag fick lov att kryssa i en nda också. Så jag lär ju få upptäcka själv hur balansen är där.. irriterande med nda fortfarande dock, det är ju inte långt kvar tills spelet ska släppas.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!