Störande grannar som blåser fram och tillbaks på skoter.

Permalänk

Störande grannar som blåser fram och tillbaks på skoter.

Vi bor längst ner på slingan och närmast vattnet och några grannar högre upp på slingan har ungar som kör skoter fram och tillbaka hela tiden med skotern. Är själv 25 bast så är ingen sur gubbe men stör mig på det då det stör ut teven varje gång dem kommer förbi. Förstår inte varför dem inte far ut på isen istället, det är ju bara 20 meter ner.

Grannarna är ju bra så vill ju inte börja bråka med dem eller börja klaga men va tusan gör man?. Har även hundar som brukar vara ute och rasta sig och risken finns ju att en blir överkörd en vacker dag när lillpojken börjar gasa mer...

Måste ju finnas något bättre knep än pianotråd?!

Permalänk
Medlem

Har du testat att helt enkelt presentera problemet till föräldrarna, och förklara varför du upplever det som ett problem? Du behöver ju inte komma med några krav, utan helt enkelt informera om läget.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Har du testat att helt enkelt presentera problemet till föräldrarna, och förklara varför du upplever det som ett problem? Du behöver ju inte komma med några krav, utan helt enkelt informera om läget.

Exakt, de vet ju inte att det är ett problem om ingen säger något. Bara att ta det vänligt och lugnt så löser det sig säkert.

Permalänk
Skrivet av Gorian:

Har du testat att helt enkelt presentera problemet till föräldrarna, och förklara varför du upplever det som ett problem? Du behöver ju inte komma med några krav, utan helt enkelt informera om läget.

Aa iofs, för man fram det på rätt sätt så kan det ju inte upplevas otrevligt heller så. Får ta ett snack med dem sen. Tack för tipset!

Permalänk
Inaktiv

Åker de på din tomt?
Om de gör det så kan jag rekommendera ett staket varmt, då kan inte hundarna sticka om de får för sig det samt det kan göra väldigt ont om de inte ser staketet.

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022
Skrivet av Potrovski:

Vi bor längst ner på slingan och närmast vattnet och några grannar högre upp på slingan har ungar som kör skoter fram och tillbaka hela tiden med skotern. Är själv 25 bast så är ingen sur gubbe men stör mig på det då det stör ut teven varje gång dem kommer förbi. Förstår inte varför dem inte far ut på isen istället, det är ju bara 20 meter ner.

Grannarna är ju bra så vill ju inte börja bråka med dem eller börja klaga men va tusan gör man?. Har även hundar som brukar vara ute och rasta sig och risken finns ju att en blir överkörd en vacker dag när lillpojken börjar gasa mer...

Måste ju finnas något bättre knep än pianotråd?!

Du skulle ju kunna gå till deras föräldrar och förklara att deras skoter stör din tv. Det som kan va bra att veta att dåliga eller gamla tändhattar kan skapa det problemet. och det är en lätt fix om det är det som stör.

Permalänk

Yep, tändhattar bör bytas.. Gynnar motorn också

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk

Spikmatta

edit: Nvm, fel Skoter

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk

Jag har hört en historia om en gentleman som laddade hagelbössan med grovsalt när några ungar höll på med fyrhjuling utanför hans hem. Han bodde dock i södra USA, där det ses med andra ögon än i Sverige.

Jag kan förstå att föräldrarna inte låter sina ungar köra på isen om de är så små att de egentligen inte borde få köra.

Hade jag varit du hade jag kanske tagit upp det med föräldrarna, men gör det mer som en frågeställning, typ "Jag vill inte verka brysk, men när [ungens namn] kör förbi så störs min TV-sändning. Kan ni vänligen byta tändhattarna i skotern eller också be honom åka på något annat område? Dessutom är mina hundar lite i fara, eftersom det inte alltid är så lätt att se hur man kör?" Något i den stilen hade jag själv sagt i alla fall. Jag tycker inte det låter alltför taskigt, men sen beror sånt på föräldrarna med. Men om de är bra grannar annars, ska det inte vara några problem bara du inte börjar hytta med nävarna och kalla dem skällsord.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk

Det kan ju vara så att dom som kör helt enkelt inte tänkt bättre eller längre än inget alls... Det uppskattas väldigt mycket mer om någon talar om saker direkt till mig än att man får höra detta på omvägar eller av hyresvärden eller av myndigheter. Särskilt när det gäller skitsaker. Som när grannen kom och knackade på och tyckte att jag kunde sänka lite mer på kvällarna, jag visste inte ens att det var så lyhört som det faktiskt var...Jag blev åt hållet glad att min granne gick den vägen.

också uppväxt i obyggt och vi ungar höll på med massa hyss...Där jag tror grannarna var väldigt hänsynstagande till att det fins väldigt lite att göra. Så vi körde runt med bil på en läggda, och hade tidigt en kross som vi körde runt med även på den allmänna vägen. den enda gången vi hörde något var när grannen hälsade att vi kunde ju ta det lite lugnt en helg när det var spelmansstämma i byn. Då tänkte vi till litet att någon kanske stördes av motorbuller mitt i natten så vi tog lite mer hänsyn efter det...

Sen undrar jag vad du menar med ungar? man skall vara över 16 och ha körkort för skoter och det finns lite regler att följa, kan variera lokalt vad som är tillåtet och inte. Man får inte köra runt hur man vill och det är ganska tydligt reglerat.

Visa signatur

Kraschfield