Permalänk

Kalle Ankas Pocket samling

Jag äger ganska så många pocketar, så varför inte lägga upp några bilder på dem?

Saknar hyfsat många nummer dock. Särskilt i mittersta hyllan. Loppmarknaderna börjar bli uttorkade.
Äger flest från de tidigaste åren (De mest intressanta).
Jag har två konsol kartonger på hyllan för att de inte får plats någon annan stans :/

Har även en massa Fantomen, James Bond och Kalle Anka tidningar. Orkar dock inte gräva upp dem för jag är lat. Och de ligger i en kista långt ner i källaren...

Kalle Ankas Pocket samling

Permalänk
Medlem

Shit va många pocketar! Tror jag har några liggandes här någonstans, vänta ska jag se efter dock är det nyare nummer

Visa signatur

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk

Jag hade exakt samma prislapp på min nr 319 pocket

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenSoap:

Jag hade exakt samma prislapp på min nr 319 pocket

Kanske inte borde skräpa ner kommentars fältet så här, men vill du ha dem? Betalar du frakten från helsingborg typ så får du dem gratis, annars går de till någon random loppis

Visa signatur

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk
Skrivet av Najsisen:

Kanske inte borde skräpa ner kommentars fältet så här, men vill du ha dem? Betalar du frakten från helsingborg typ så får du dem gratis, annars går de till någon random loppis

Tack för att du fråga men jag behöver dem inte Har redan alla de där förutom 324, är inte i någon brådska med det samlandet.¨

Permalänk
Medlem

Jag har en morbror som samlar också, han har en komplett samling från 1 till dagens. Han har dom på en enda lång hylla i hallen också, ser rätt fräckt ut

Permalänk
Medlem

Jag kan eventuellt ha några av dom som saknas på mitten hyllan på bild.

Men det kanske inte är någon mening och sälja, gissar på att det är 5 - 10 kr st?

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

Lånade ut den första (i bra skick) till en kompis när jag gick i ~1:an, fick aldrig tillbaka den, det var nästan 15 år sedan och jag känner att jag blir arg bara jag ser det här

Inte för att jag är överdrivet intresserad men just den första K.A. pocketen skulle vara trevlig att fortfarande äga

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk

Var länge sen man såg dessa pockets! Awesome! Finns säkert folk här på forumet som sitter på de du saknar

Visa signatur

Citera vänligen

Permalänk
Medlem

Imponerande

Visa signatur

Main Setup: Antec P193 | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T @ 4.0 GHz | CORSAIR XMS3 8GB 1600MHz 7-8-7-20 | Powercolor 5870 PCS+ 1 Gb GDDR5 | Crucial RealSSD C300 128 Gb SATA3 | Samsung F3 HD103SJ 1000 Gb | Corsair AX 850W | Windows 7 Professional x64 |
Laptop: Acer Aspire 5740G | Intel Core i5-430M | 4 GB DDR3 1333 MHz | ATI Radeon HD5650 | Windows 7 Professional x64 |

Permalänk
Medlem

har/hade (vet ej om de finns kvar i föräldrahemmet eller är slängda) en hel massa som du vekar sakna, först brorsan sedan jag prenumererade på dessa i totalt säkert 10 år om inte mer. drömmen var när det kom en dubbelpocket!

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

Påminner om när jag var yngre och när familjen åkte längre resor. Farsan köpte alltid Kalle Anka pockets och tidningar till mig och brorsan. Blir lite nostalgisk nu.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

Ser ut som min fina samling, synd att posten alltid ska lyckas skada kanterna på böckerna eller att dom faila med att sätta ihop alla sidor vid tillverkning. Vet inte hur många såna exemplar jag har..

Visa signatur

CITERA SÅ JAG HITTAR TILLBAKA!
Fraktfritt på Inet

Permalänk
Medlem

Har du läst alla

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Batman:

Har du läst alla

Faktiskt, ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenSoap:

Faktiskt, ja

Imponerande! Jag har väl ca 100+ nånting och kan säga att jag också har läst varenda en

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Kul samling! Alltid roligt att se när någon annan också snöat in på en specifik sak. Själv samlar jag på Star Trek-böcker... var ett tag sedan jag räknade, men har nog passerat 200 för inte så länge sedan.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Proffsmoddare

Nice!

Samlade även jag ett bra tag och har alla kvar. Är en hel del faktiskt.
Men nu har jag gått över till att bara läsa Don Rosa

Har en bekant som har ALLA pockets. Vad som är än mer otroligt är att han har DUBBELT av ALLA.
Varför? Jo en uppsättning inplastade och en uppsättning att läsa

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

Tror jag kanske har några gamla kvar hos mina föräldrar som bara ligger och skräpar. Kan kolla nästa vecka när jag åker dit och kolla vad som finns om det kanske är någon som kan komplettera din gamla samling lite bättre om det är intressant?
Har en del nya också men tänkte på de äldre då det är de du verkar intresserad av

Permalänk
Skrivet av Troberg:

Tror jag kanske har några gamla kvar hos mina föräldrar som bara ligger och skräpar. Kan kolla nästa vecka när jag åker dit och kolla vad som finns om det kanske är någon som kan komplettera din gamla samling lite bättre om det är intressant?
Har en del nya också men tänkte på de äldre då det är de du verkar intresserad av

Självklart!

Permalänk
Medlem

Jag har nr 1-400

Visa signatur

StationärI7-4770k 3.5 @ 4.2, Msi z87 gaming g-45, Corsair Vegence 1600 mhz 16 gb 2x8, Evo 212, Corsair 850 w tx, Samsung 250 gb ssd Operativsystem Windows 7 ultimate 64x

Bärbar Macbook Operativsystem Windows 7 ultimate 64x

Permalänk
Skrivet av Kimpa454:

Jag har nr 1-400

Grattis.

Permalänk
Medlem

Nostalgivarning alltså!
Prenumererade på både Pocket och Tidning mellan 5-15 års ålder, är dock närmare 30 nu (Fyller 29 i år) och får bara pockets av moderskeppet på julafton, och de blir tyvärr toalettläsning, sedan soptunnan när de blivit för nasty...
Alla tidningar och pockets är endera magasinerade på obestämd framtid eller slängda. Men jag minns den känslan av att veta att man skulle ha en ny tidning hemma då man kom hem från skolan ;D Synd att man inte känner den känslan längre, förutom då man beställer random crap på ebay o "kan" ha fått ett paket då man kommer hem från jobbet.

Permalänk
Medlem

Haha bästa galleriet på länge!
Har mestadels pocketar från mellan nittiotal till mellan 2000-tal. Men stoltast är jag över farsans gamla nr5 "Med Farbror Joakim jorden runt"

5/5 för nostalgi!

Visa signatur

Jag har inte alltid rätt, men när jag har rätt, så är det oftast ganska fel.
Projektloggar: | Macintosh SE mITX |

Permalänk
Medlem

Haha,har med lite pockets hemma.Hade kunnat skicka dem till dig,men jag tvivlar ju inte på att du säkerligen redan har dem
Vi slängde nog runt 600-700 serietidningar av kalle anka. Min bror är en fantast som du

5/5

Visa signatur

Born to raise hell