Permalänk
Medlem

8RDA+ vdimm mod?

Jag är trött på att bara kunna ge minnena 2.9v (i praktiken 2.8), så nu undrar jag om någon kan ge någon länk till en vdimm mod? vill minst ha 3.1.

btw: var kan man köpa "klämmor" som man har till vdd modden, förutom elfa då, finns det t.ex på kjell?

Visa signatur

xlycpq

Permalänk

kolla in på xtreamsys elr så..där finns de nog någon guide elr så. ska in å kolla de nu jag med ( har beställt ett 8RDA )

mvh
NinCom

Visa signatur

[Prometeia /r507mod kommer][NF7][2*256 Twinmos w/winbond][9800pro@515/395 vdimm,vgpu modd][XP 1700+@2909mhz][ Lian Li PC70][19"][Enermax 550w] [MAZE 4-1GPU+172w tec, Z-chipset block + 80w tec, Double Heater Core , hydor L30]

Permalänk
Medlem

Vad jag vet så ska denna modden vara ganska svår. Men kolla xtremesystems.org

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=(NinCom)=-
( har beställt ett 8RDA )

Välkommen till Epox-gänget

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

finns det någon som hittar en säker och med bra beskrivning, för jag blir yr av alla engelska elektronikord o grejer. värkar va jävligt svårt att göra iaf, men kan någon vänlig själ kolla in på xtreme och översätta till oss andra dödliga som inte fattar....=D (har aldrig spänningsmoddat i hela mitt liv =P)

Visa signatur

xlycpq

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aprox
finns det någon som hittar en säker och med bra beskrivning, för jag blir yr av alla engelska elektronikord o grejer. värkar va jävligt svårt att göra iaf, men kan någon vänlig själ kolla in på xtreme och översätta till oss andra dödliga som inte fattar....=D (har aldrig spänningsmoddat i hela mitt liv =P)

Hmm, har du aldrig v-moddat tycker jag inte du ska börja med ust denna modden, ett par mer "erfarna" har bränt lite allt möjligt på deras kort med denna modden

Ser att du kör 222 fsb i din signatur, är med helt omoddat 8rda+?

Permalänk
Medlem

Om ni vill voltmodda lite enkelt så kan ni kolla på denna tråd:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=72373

eller länken i min sig

Permalänk
Medlem

njet, det är på mitt gamla mobo som jag kunde köra så mycket,8k3a nu kommer jag knappt över 200. ska göra vdd modden, inte så svårt. sen den andra är lugn den oxå, farsan kan en del. jobbade på www.login.se innan, så han kan lödda rätt bra. gäller bara att veta vad som ska lödas/knipsas fast. och hur stort motstånd man ska ha.'

EDIT: kanske lät lite "skrytigt" det där om login och lödning, men husomhelst så utvecklade och designade han datorer där.

Visa signatur

xlycpq

Permalänk
Medlem

Hur mycket spänning klarar minnen då? Tex jag har 8rda+ och 384 mb pc2100 minnen cas 2.5 och kör dom i 2.77. Vågar man dra upp dom i 2.9 och gör det att jag kan höja fsb lite till (kör fsb`n i 142)

Visa signatur

dualcore e8400 * 8gb A-data gaming * Gigabyte GA-EP45-DS3L *
Powercolor 8800gt * Antec sonat * Samsung 500gb *
Member at www.gubbklubben.se

Permalänk
Medlem

jag matade mina minnen med 3.1-3.2 på mitt gamla mobo, inget som dog där inte =D och ja minnena kommer förmodligen att pall mer om du ökar spänningen till dom

Visa signatur

xlycpq

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tinhead
Om ni vill voltmodda lite enkelt så kan ni kolla på denna tråd:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=72373

eller länken i min sig

Jo jag tackar.. har beställt ett av dig

Blir fint och kräma på mitt Epox lite
(mitt epox som jag inte fått än )

Visa signatur

Data