Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Avstängd

Är de någon som äger både PS4 och Xbox One?

Vad tycker ni är för och nackdelar? funderar om jag ska byta bort min Xbox mot en PS4, vad tycker ni??

Permalänk
Medlem
Skrivet av baxee:

Är de någon som äger både PS4 och Xbox One?

Vad tycker ni är för och nackdelar? funderar om jag ska byta bort min Xbox mot en PS4, vad tycker ni??

Jag är som sagt på gång att göra samma byte. Väntar bara på min adapter från MS.

Orkar du vänta så kan jag göra lite pros/cons efter bytet. Bör bli av tidigt i veckan om inget går snett.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 2x16GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem

Microsoft har tydligen "köpt" Gears Of War serien från Epic.

http://news.xbox.com/2014/01/games-microsoft-studios-gears-of-war

"Why was an as-yet-unproven studio like Black Tusk chosen to lead the “Gears of War” development over a more established studio?"

Verkar som Black Tusk har fått äran att jobba på ett nytt Gears Of War.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Skrivet av baxee:

Är de någon som äger både PS4 och Xbox One?

Vad tycker ni är för och nackdelar? funderar om jag ska byta bort min Xbox mot en PS4, vad tycker ni??

Jag har både ps4 och x1. Försökte sälja ps4an för ett par dagar sedan men fick den inte såld. Kryllar av dem på Tradera..

Jag har xboxen kopplad till min förstärkare där jag har kopplat in alla mina andra enheter, inkl ps4an, så x1an hamnar i centrum eftersom jag startar den för att se på tv, streama film från min NAS, lira ps4 osv. Mycket nöjd med x1an. Personligen gillar jag handkontrollen till x1 mer än Dualshock 4. Batteritiden är under all kritik också på dualshock 4. Jag har dock två dosor och har alltid en på laddning så det är inga problem. Tycker också det är dåligt att ps4an inte kan spela blurayfilmer och cd-skivor, även om det sägs att det ska fixas framöver med firmware. Till ps4 har jag ac4, bf4, Lego marvel, killzone och nba2k4. Jag har säkert spelat tre gånger så mycket på x1 än ps4. Jag har FM5 och FIFA 14 till x1. Fortfarande kluven om jag ska behålla ps4an eller inte. Tilläggas skall att jag körde stenhårt med sony och ps3 hela förra generationen så är absolut ingen ms fanboy. Sen ska jag även tillägga att frun tränar en del med Xbox fitness framför Kinect som hon tycker är skoj. Just nu tror jag att jag kommer köra primärt med x1 och, om jag behåller ps4an, köra med den för tex Uncharted, infamous och andra konsolexklusiva titlar. Spelen kostar ju trots allt ca 400:- till x1 (har Kanada inställt) och på psn kostar de flesta lir till ps4 629:-

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PSN: nickeswe
XBL: Jixel

Permalänk
Medlem

Har precis packat upp och kommit igång med min One.
Vilken maskin

Har kopplat min comhem-box och det lär bli ännu bättre när/om man kan välja comhem bland tv-operatörerna.

Den nya handkontrollen är ju fantastisk. Speciellt i Forza.

Visa signatur

REFUSED

Permalänk

Siba i Helsingborg (vid väla) hade 2 konsoler inne om någon är sugen

Skickades från m.sweclockers.com

Kom på att mediamarkt väla hade en drös med både ps4 och xbone också

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tonasty4u:

Siba i Helsingborg (vid väla) hade 2 konsoler inne om någon är sugen

Skickades från m.sweclockers.com

Kom på att mediamarkt väla hade en drös med både ps4 och xbone också

Beställde min från Mediamarkt i helgen. Kom idag.
Även Siba, Webhallen och spelbutiken har import-ex vad jag vet.

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem
Skrivet av radical2000:

Jag har både ps4 och x1. Försökte sälja ps4an för ett par dagar sedan men fick den inte såld. Kryllar av dem på Tradera..

Jag har xboxen kopplad till min förstärkare där jag har kopplat in alla mina andra enheter, inkl ps4an, så x1an hamnar i centrum eftersom jag startar den för att se på tv, streama film från min NAS, lira ps4 osv. Mycket nöjd med x1an. Personligen gillar jag handkontrollen till x1 mer än Dualshock 4. Batteritiden är under all kritik också på dualshock 4. Jag har dock två dosor och har alltid en på laddning så det är inga problem. Tycker också det är dåligt att ps4an inte kan spela blurayfilmer och cd-skivor, även om det sägs att det ska fixas framöver med firmware. Till ps4 har jag ac4, bf4, Lego marvel, killzone och nba2k4. Jag har säkert spelat tre gånger så mycket på x1 än ps4. Jag har FM5 och FIFA 14 till x1. Fortfarande kluven om jag ska behålla ps4an eller inte. Tilläggas skall att jag körde stenhårt med sony och ps3 hela förra generationen så är absolut ingen ms fanboy. Sen ska jag även tillägga att frun tränar en del med Xbox fitness framför Kinect som hon tycker är skoj. Just nu tror jag att jag kommer köra primärt med x1 och, om jag behåller ps4an, köra med den för tex Uncharted, infamous och andra konsolexklusiva titlar. Spelen kostar ju trots allt ca 400:- till x1 (har Kanada inställt) och på psn kostar de flesta lir till ps4 629:-

Skickades från m.sweclockers.com

ok, så du kör UTgången från förstärkaren in i Xboxen och sen från Xboxen till TVn?
Märker du av någon lagg när du t ex spelar PS4-spel "genom" Xboxen? Jag har funderat på likande setup då jag inte är "klar" med mina 360-spel ännu.

Och hur är det med TV-sändningarna. Har dom fixat problematiken med 50hz-60hz? Dvs att det hackar när man kör TV-signalen via Xboxen?

Permalänk

Finns det folk som är sugna att spela Forza, BF4 eller FIFA på helgerna?
adda GT: Fariko Eggzje

Permalänk
Medlem

Den kommande limited handkontrollen (Titanfall) bokades nyss från MS Store Ireland

Permalänk
Skrivet av pwillow:

ok, så du kör UTgången från förstärkaren in i Xboxen och sen från Xboxen till TVn?
Märker du av någon lagg när du t ex spelar PS4-spel "genom" Xboxen? Jag har funderat på likande setup då jag inte är "klar" med mina 360-spel ännu.

Och hur är det med TV-sändningarna. Har dom fixat problematiken med 50hz-60hz? Dvs att det hackar när man kör TV-signalen via Xboxen?

Precis. HDMI ut från förstärkaren till HDMI in på Xbox one. Sedan HDMI ut från Xbox one in i TVn. Jag har inte märkt något lagg i något spel, på PS4 kör jag Battlefield 4 och AC4. På TV'n kör jag alltid i "spel-läge" som enligt LG ska förkorta latencyn, tror de flesta nya apparater har någon liknande inställning. Att kolla på digital-TV genom xboxen fungerar utmärkt och det hackar ingenting när jag kollar på mina comhem-kanaler. Riktigt fränt att sitta och kolla på TV för att sedan få en notification om en party-invite eller att någon ringer på skype. Bara att ta snap på TV eller Skype och köra både samtidigt :). Jag är riktigt nöjd! För att spela tex PS4 så säger jag "XBOX Watch TV" för att få xboxen att gå in på rätt ingång, sedan använder jag förstärkardosan för att byta mellan PS4, min raspberry pi, PS3an och digitalboxen.

mvh

Visa signatur

PSN: nickeswe
XBL: Jixel

Permalänk
Skrivet av Baracuda:

Den kommande limited handkontrollen (Titanfall) bokades nyss från MS Store Ireland

http://news.xbox.com/~/media/files/titanfall%20controller%20f...

Grymt! vart på sidan finns dem hittar inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobcat031:

Grymt! vart på sidan finns dem hittar inte.

Här!

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Skrivet av Oggmeiler:

out of stock

Permalänk
Medlem
Skrivet av radical2000:

Jag har både ps4 och x1. Försökte sälja ps4an för ett par dagar sedan men fick den inte såld. Kryllar av dem på Tradera..

Jag har xboxen kopplad till min förstärkare där jag har kopplat in alla mina andra enheter, inkl ps4an, så x1an hamnar i centrum eftersom jag startar den för att se på tv, streama film från min NAS, lira ps4 osv. Mycket nöjd med x1an. Personligen gillar jag handkontrollen till x1 mer än Dualshock 4. Batteritiden är under all kritik också på dualshock 4. Jag har dock två dosor och har alltid en på laddning så det är inga problem. Tycker också det är dåligt att ps4an inte kan spela blurayfilmer och cd-skivor, även om det sägs att det ska fixas framöver med firmware. Till ps4 har jag ac4, bf4, Lego marvel, killzone och nba2k4. Jag har säkert spelat tre gånger så mycket på x1 än ps4. Jag har FM5 och FIFA 14 till x1. Fortfarande kluven om jag ska behålla ps4an eller inte. Tilläggas skall att jag körde stenhårt med sony och ps3 hela förra generationen så är absolut ingen ms fanboy. Sen ska jag även tillägga att frun tränar en del med Xbox fitness framför Kinect som hon tycker är skoj. Just nu tror jag att jag kommer köra primärt med x1 och, om jag behåller ps4an, köra med den för tex Uncharted, infamous och andra konsolexklusiva titlar. Spelen kostar ju trots allt ca 400:- till x1 (har Kanada inställt) och på psn kostar de flesta lir till ps4 629:-

Skickades från m.sweclockers.com

du har verkligen rätt i det du skriver, har börjat spela en del Bf4 på ps4 mp på sistonde men annars så är det xbox 1 80 %% som jag spelar på
jag har 2 dosor till ps4 o måste byta ut bägge trots att jag inte spelat överdrivet mycket....o där vinner xbox dosan stort för mig. jag kan absolut rekomendera Ryse om du gillar romartiden..jag ogillade allt med spelet från första bilden/trailern jag såg från den, testad spelet hos en kompis o köpte direkt..riktigt grymmt spel jag bler erbjuden 7000 för bara konsolen ps4, ångrar än idag att jag inte sålde den men får hoppas att infamous second son blir bra för det ser riktigt häftigt ut. tycker ps4 är snygg o helt okej handkontroller MEN det saknas spel o jag älskar bilspel o då är forza 5 givet val.

Visa signatur

I7-3930K/ 16 g 1600 mhz/ ASUS RAMPAGE IV BLACK ED/2x 780 ti SLI/ XFX Proseries Black Edition 1250W PSU/ SAMSUNG SSD 840 EVO 1TB/
Jag spelar på en Panasonic vt65 :-)
Konsol / xboz1 ( forza5,ryse,Cod )
Ps4 ( Bf 4,Fifa 14, Ac Black flag, Killzone)

Permalänk
Skrivet av ivek:

du har verkligen rätt i det du skriver, har börjat spela en del Bf4 på ps4 mp på sistonde men annars så är det xbox 1 80 %% som jag spelar på
jag har 2 dosor till ps4 o måste byta ut bägge trots att jag inte spelat överdrivet mycket....o där vinner xbox dosan stort för mig. jag kan absolut rekomendera Ryse om du gillar romartiden..jag ogillade allt med spelet från första bilden/trailern jag såg från den, testad spelet hos en kompis o köpte direkt..riktigt grymmt spel jag bler erbjuden 7000 för bara konsolen ps4, ångrar än idag att jag inte sålde den men får hoppas att infamous second son blir bra för det ser riktigt häftigt ut. tycker ps4 är snygg o helt okej handkontroller MEN det saknas spel o jag älskar bilspel o då är forza 5 givet val.

Lägg till mig om du vill lira Forza nån dag :). Min GT är Jixel

Köpte precis Tomb Raider för 408:- (Kanada inställt ). Riktigt jäkla snyggt, och ROLIGT! Märker inte nån dålig FPS som hela internet härjat om de senaste dagarna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PSN: nickeswe
XBL: Jixel

Permalänk
Medlem

Bytte bort min X1 mot en PS4. Blev farsa igen igår, så har av väldigt naturliga skäl inte hunnit spela på den än, men än så längre är jag helnöjd med det jag sett. Älskar kontrollen. Älskar utseendet på konsolen. Tycker riktigt bra om gränssnittet. Finns inte så många spel än, men har köpt AC4 och Tomb Raider är bokat tills på fredag. Har beställt en extra kontroll och Sonys laddstativ så batteritiden lär inte bli något problem alls. Tycker faktiskt om enkelheten jämfört med X1. Tänker fortfarande köpa en X1 i framtiden (behöll DR3 vid bytet) men just nu känns PS4 helrätt för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 2x16GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga jag inte har lyckats hitta svar på. Hörde från ett par polare att Xbox har några funktioner sol är USA exklusiva men jag kan inte hitta vilka. Stämmer det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Jag har en fråga jag inte har lyckats hitta svar på. Hörde från ett par polare att Xbox har några funktioner sol är USA exklusiva men jag kan inte hitta vilka. Stämmer det?

Skickades från m.sweclockers.com

Den enda jag kan komma på just nu är NFL appen. Allt TV relaterat som alla gnällde över att det skulle vara "US only" fungerar ju i alla länder

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Den enda jag kan komma på just nu är NFL appen. Allt TV relaterat som alla gnällde över att det skulle vara "US only" fungerar ju i alla länder

Men jag tror inte att boxen hittar våra svenska kanalprogram?!

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av weirdlama:

Köpte min på ms store Irland. Att begära reparation på konsolen kunde svenska xbox supporten hjälpa till med. Det är en grej man kan göra helt själv också. Där man registrerar sin xbox så att man får ett år extra garanti, där kan man gå in helt själv också och begära reperation på konsolen eller kinecten.
Vad var det dom inte kunde hjälpa dig med?

Jag ringde förut till svenska microsoftstore supporten och dom kunde inte hjälp mig eftersom det har passerat 30 dagar för att skicka tillbaka något o få pengarna tillbaka, men eftersom jag beställde boxen under juldagarna så har jag tills 31 januari på mig att lämna tillbaka boxen och få pengarna tillbaka. Istället fick jag ta kontakt med irländska chatten och förklara vad felet är, och att jag vill lämna tillbaka boxen och få pengarna tillbaka, så dom hjälpte mig med det och nu måste jag vänta på att få en fraktsedel, och att ups kommer hit och skickar iväg boxen till Holland.

Om du köpte boxen under juldagarna, så har du tills 31 januari på dig att lämna tillbaka boxen och få pengarna tillbaka ifall den har gått sönder.

Man kan också skicka in boxen på reparation om man vill via xbox supporten, men jag vill hellre lämna tillbaka den och köpa en ny istället för att få samma box tillbaka som någon har öppnat och fixat.

27/1 Edit: Fick fraktsedel idag från UPS. Det tog exakt 7 dagar att få fraktsedeln efter att ha snackat med ms store supporten. Ska boka tid så att dom kan komma hit nu på ons/tors och hämta konsolen, för att sedan skicka boxen till Holland. När den väl är framme i Holland, så kommer det ta några arbetsdagar bara att få tillbaka pengarna.

de öppnade inte min box och reparerade. jag fick en ny när min skickades in på service. och mitt problem var troligtvis mjukvarurelaterat.

Permalänk

Ni som lyckats få TV genom Xboxen, hur i hela friden fick ni rätt på den svenska kanalerna och hur bytar ni kanal?

Jag har lyckats ställa in så TVn startar med Xbox ON, den biten var busenkel och den hittar även vilken dekoder jag använder, men programlista, hur gör man?

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

Ni som lyckats få TV genom Xboxen, hur i hela friden fick ni rätt på den svenska kanalerna och hur bytar ni kanal?

Jag har lyckats ställa in så TVn startar med Xbox ON, den biten var busenkel och den hittar även vilken dekoder jag använder, men programlista, hur gör man?

Du får vänta till xboxet får stöd för svenska tv-leverantörer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Skrivet av Kapten_Kanel:

de öppnade inte min box och reparerade. jag fick en ny när min skickades in på service. och mitt problem var troligtvis mjukvarurelaterat.

Jasså? Ville inte ta den chansen ifall att jag skulle få samma box tillbaka. UPS fick boxen förut och den är framme i Holland på måndag iaf. Beställer ny så fort jag får pengarna tillbaka. Tog det tid för dig att få en helt ny när du skicka in din på reparation?

Permalänk
Medlem

HYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYPE!

Dra åt helvete vilken trailer, dat Fulgore.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av weirdlama:

Jasså? Ville inte ta den chansen ifall att jag skulle få samma box tillbaka. UPS fick boxen förut och den är framme i Holland på måndag iaf. Beställer ny så fort jag får pengarna tillbaka. Tog det tid för dig att få en helt ny när du skicka in din på reparation?

Nej, strax under två veckor från det att jag lämnade den tills den var tillbax på tvbänken igen.

Permalänk
Skrivet av Kapten_Kanel:

Nej, strax under två veckor från det att jag lämnade den tills den var tillbax på tvbänken igen.

Rätt så snabbt ju! skicka du in allt eller eftersom du fick en ny? eller skicka du endast boxen och dom endast boxen till dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av weirdlama:

Rätt så snabbt ju! skicka du in allt eller eftersom du fick en ny? eller skicka du endast boxen och dom endast boxen till dig?

Endast boxen.

Permalänk
Avstängd

Kan man få till så man får in tv till xboxen utan specialize saker?

Kör vanlig kabel (antenn?) till tvn, sen kör jag hemmabiosystem, så kör inte med någon förstärkare till HDMI-In, jag kör Hemmabiosystem till TVN ARC, Xbox till TVN, sen inget mer vad jag kommer på, går det få till tv ändå?