Ny telefon top hardware liten display

Permalänk

Ny telefon top hardware liten display

söker en ny mobiltelefon men vet inte vad man ska leta efter.

MAX 3.5" display annars får jag inte ner den i byxfickorna.

hårdvara från 2013/14 för övrigt har nu en neo V från 10/11 nånting men tycker den segar i menyerna fastnar, appar som slutar svara, osv osv.
kört både stock rom och 3é part roms samma fel och problem oavsett rom.

kommer användas till mp3 surfa lite ringa och sms thats it typ.

apple är inget alternativ pga avsaknad av minneskortsläsare så jag enkelt bara kan swappa minne när ja tröttnat på musiken på de som sitter i som även är krav då all musik jag har kommer ifrån mp3 filer då strömning inte funkar på jobbet pga mycket störningar från maskinerna så signalen är för dålig.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Rouge of Darkness:

söker en ny mobiltelefon men vet inte vad man ska leta efter.

MAX 3.5" display annars får jag inte ner den i byxfickorna.

hårdvara från 2013/14 för övrigt har nu en neo V från 10/11 nånting men tycker den segar i menyerna fastnar, appar som slutar svara, osv osv.
kört både stock rom och 3é part roms samma fel och problem oavsett rom.

kommer användas till mp3 surfa lite ringa och sms thats it typ.

apple är inget alternativ pga avsaknad av minneskortsläsare så jag enkelt bara kan swappa minne när ja tröttnat på musiken på de som sitter i som även är krav då all musik jag har kommer ifrån mp3 filer då strömning inte funkar på jobbet pga mycket störningar från maskinerna så signalen är för dålig.

Apple, Spotify, offline-listor. There, problem solved.
Du kan ju dessutom importera din befintliga mp3-samling till Spotify och synka över den till mobilen med offline-listorna. Jag ser ingen anledning till att dissa Apple-enheter baserat på det du säger hindrar dig. Sen kan det ju finnas andra hinder, men det nämns inte.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

söker en ny mobiltelefon men vet inte vad man ska leta efter.

MAX 3.5" display annars får jag inte ner den i byxfickorna.

hårdvara från 2013/14 för övrigt har nu en neo V från 10/11 nånting men tycker den segar i menyerna fastnar, appar som slutar svara, osv osv.
kört både stock rom och 3é part roms samma fel och problem oavsett rom.

kommer användas till mp3 surfa lite ringa och sms thats it typ.

apple är inget alternativ pga avsaknad av minneskortsläsare så jag enkelt bara kan swappa minne när ja tröttnat på musiken på de som sitter i som även är krav då all musik jag har kommer ifrån mp3 filer då strömning inte funkar på jobbet pga mycket störningar från maskinerna så signalen är för dålig.

Problemet är att det inte finns nån high-end android på max 3.5". Istället för att stirra dig blind på skärmstorlek är det nog bättre att bestämma maxstorleken på hela mobilen. Finns ju telefoner med väldigt stora bezels vilket gör att en mobil med liten skärm ändå kan vara stor och klumpig.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd

xperia z1 compact finns inget bättre val om du inte vill ha iphone

fast den är 4.3 tum

Permalänk
Medlem

Finns ingen telefon med topphårdvara och 3,5"- display. Sedan undrar jag vad du har för byxor om du inte får ner en normalstor Androidlur? T.ex. HTC One, Galaxy S4, LG G2.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Skrivet av pecill:

Finns ingen telefon med topphårdvara och 3,5"- display. Sedan undrar jag vad du har för byxor om du inte får ner en normalstor Androidlur? T.ex. HTC One, Galaxy S4, LG G2.

Tajta!!! Har samma problem på torsdagar när vi kör pudelrocktema på jobbet...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av skurtbert:

Tajta!!! Har samma problem på torsdagar när vi kör pudelrocktema på jobbet...

Nu blev jag lite nyfiken... Vad jobbar du med?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

söker en ny mobiltelefon men vet inte vad man ska leta efter.

MAX 3.5" display annars får jag inte ner den i byxfickorna.

hårdvara från 2013/14 för övrigt har nu en neo V från 10/11 nånting men tycker den segar i menyerna fastnar, appar som slutar svara, osv osv.
kört både stock rom och 3é part roms samma fel och problem oavsett rom.

kommer användas till mp3 surfa lite ringa och sms thats it typ.

apple är inget alternativ pga avsaknad av minneskortsläsare så jag enkelt bara kan swappa minne när ja tröttnat på musiken på de som sitter i som även är krav då all musik jag har kommer ifrån mp3 filer då strömning inte funkar på jobbet pga mycket störningar från maskinerna så signalen är för dålig.

Som vanligt nämns inte det sista alternativet, Windows. Kollat på Lumia 620? 3,8" skärm, storlek som en motorola defy och liknande, sdkort som fungerar likt android och en prislapp på 1500:- gör den till en lagom liten telefon.

Jag precis som du ville ha en liten smidig telefon och efter misstaget att köpa Defy:en bytte jag till 620:an och har aldrig nånsin ångrat detta. Man får leva med att det inte finns varenda app man hade på android, men flytet i OS:et är i toppklass och mobilen har hängt sig max 3 gånger på 5 månader för mig jämfört med andoid 2.2 som dog minst en gång om dagen på slutet.

Jag kommer säkert kallas fanboy etc. men måste erkänna att jag själv tvekade men ansåg att 1500:- kunde det vara värt då motorolan höll på att knäcka mig totalt, speciellt när den vägrade fungera när det ringde så jag inte kunde svara ens...

Problemet är ju att alla androidlurar under 4.5 tum har kass hårdvara och inte orkar med mjukvaran, i windowsfallet upplever jag inte detta alls trots "endast" dualcore på 1.x GHz

Batteritid är även intressant antar jag, vid lågt användande varar den nästan 3 dagar men spelar man spel osv. käkar den upp det ganska fort.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Problemet är ju att alla androidlurar under 4.5 tum har kass hårdvara och inte orkar med mjukvaran, i windowsfallet upplever jag inte detta alls trots "endast" dualcore på 1.x GHz

Xperia Z1 Compact är på 4.3" och har Snapdragon 800. Tycker inte det är "kass" hårdvara direkt.

TS, det finns ingen high-end på 3.5". Det finns knappt telefoner över huvud taget med 3.5" från 2013/2014.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem

Samsung S4 mini, bra prestanda för storleken. Bra pris också.

Visa signatur

Chassi: Be Quiet! Silent Glass 802 | Moderkort: ROG STRIX X670E-E Gaming | CPU: AMD Ryzen 9 7950X3D | CPU Kylning: Arctic Liquid Freezer II 420 | GPU: MSI RTX 4090 SUPRIM X | PSU: MSI MEG AI1300P 1300W | RAM: G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo | Lagring: Kingston FURY Renegade Gen4 2TB | Skärm: Dell 32" G3223Q 4K IPS 144hz| Headset: Philips Fidelio X2 HR + Sennheiser GSX 1200 PRO AMP | Tangentbord: Corsair K95 RGB Platinum Speed | Mus: Razer Deathadder Elite V3

Permalänk
Medlem

Om jag skulle rekommendera en liten telefon med prestanda i toppklass blir det Xperia Z1 Compact. Nu har den förvissa 4.3", men aldrig att du hittar en bra telefon med 3.5" ändå!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2426767

bästa "lilla" telefonen man kan få tyvärr, har kopierat måtten nedanför så du kan jämföra med den du har idag, finns tyvärr inga små telefoner med bra prestanda

64,9 × 127 × 9,5 mm

6.5cm bred, 12,5cm lång och 1cm tjock

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2426767

bästa "lilla" telefonen man kan få tyvärr, har kopierat måtten nedanför så du kan jämföra med den du har idag, finns tyvärr inga små telefoner med bra prestanda

64,9 × 127 × 9,5 mm

6.5cm bred, 12,5cm lång och 1cm tjock

de e typ perfekta mått.

och anledningen egentligen till att ja måste ha en liten är att jag dels har ciggpaket å annat i samma ficka plus ganska tighta fickor
hade en SE ARC ett tag tills ja slängde mig lite för snabbt i en soffa och klick så va displayen av på mitten
så de stora problemet är egentligen de får inte va för lång och måste klara kanska stora brytkrafter i displayen så får inte va för vekt byggd heller hällre liten display feta kanter än stor display inga kanter alls som håller emot böjningar av telefonen.

sen angående Spotify så kommer jag inte riktigt överens med det helt enkelt så nope funkar ej.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

de e typ perfekta mått.

och anledningen egentligen till att ja måste ha en liten är att jag dels har ciggpaket å annat i samma ficka plus ganska tighta fickor
hade en SE ARC ett tag tills ja slängde mig lite för snabbt i en soffa och klick så va displayen av på mitten
så de stora problemet är egentligen de får inte va för lång.

sen angående Spotify så kommer jag inte riktigt överens med det helt enkelt så nope funkar ej.

min nexus 4 tar mindre plats än min nokia n9 som hade 3,9 tums skärm medans nexus 4 har 4.7 tums skärm

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Kanske inte helt relevant till tråden eftersom den troligen enbart kommer säljas i Japan. Har lagt upp denna bild på Swedroid innan... Denna Sharp har en 1080p 4,5" skärm ( 487PPI ) och är utrustade med Snapdragon 800, och är mer eller mindre lika stor som en iPhone. Även vattentät och den biten likt Sonys modeller. Måtten är 124 x 63 x 9.9 mm

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

Kanske inte helt relevant till tråden eftersom den troligen enbart kommer säljas i Japan. Har lagt upp denna bild på Swedroid innan... Denna Sharp har en 1080p 4,5" skärm ( 487PPI ) och är utrustade med Snapdragon 800, och är mer eller mindre lika stor som en iPhone. Även vattentät och den biten likt Sonys modeller. Måtten är 124 x 63 x 9.9 mm
http://a.disquscdn.com/uploads/mediaembed/images/802/840/orig...

jo men det jag söker är i storlek med ZTE blade eller SE x8 ungefär dvs mindre än iphone 4.

Iphone 4 är väl typ max storleksmässigt men vill inte ha det pga avsaknaden av minneskort att kunna swappa med musik utan tillgång till internet.
samt att jag inte är så förtjust i apples meny upplägg f.ö. heller tycker det känns onödigt krångligt med avsaknaden av bakåt knapp och menyknapp som man är van vid på android.

sen har jag fått känslan av att Iphone är väldigt ömtåliga dvs inget för mig alla polare med iphone har spräkta skärmar...

min neo har t.ex fått en flygresa genom en hall av misstag och säkert tappat den 100 ggr, badat 2 ggr när jag fiskat och fått smält aluminium (500-700°c nånting) över ena hörnet men den lever fortfarande även om ena hörnet på displayen är kaputt.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Avstängd
Skrivet av leafbranch:

Kanske inte helt relevant till tråden eftersom den troligen enbart kommer säljas i Japan. Har lagt upp denna bild på Swedroid innan... Denna Sharp har en 1080p 4,5" skärm ( 487PPI ) och är utrustade med Snapdragon 800, och är mer eller mindre lika stor som en iPhone. Även vattentät och den biten likt Sonys modeller. Måtten är 124 x 63 x 9.9 mm
http://a.disquscdn.com/uploads/mediaembed/images/802/840/orig...

för smal bezel verkar inte snyggt heller sen ser det konstiugt ut när den är tjock där nere och smal där uppe

tycker zl är perfekt

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

för smal bezel verkar inte snyggt heller sen ser det konstiugt ut när den är tjock där nere och smal där uppe

tycker zl är perfekt

Sharp kan bättre.