DayZ Standalone ute! (ALPHA)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Jag kanske är extremt paranoid, men i en zombie apocalypse skulle jag inte lita på någon

Förövrigt,
Rule 1. Trust no-one

FEL!
Rule #1 Cardio!
Rule #2 Dubble tap (väldigt viktigt i SA ^^)

The Rules ^^

#1 Cardio
#2 The Double Tap
#3 Beware of Bathrooms
#4 Wear Seat Belts
#5 No Attachments
#6 The “Skillet”
#7 Travel Light
#8 Get a Kick Ass Partner
#9 With your Bare Hands
#10 Don’t Swing Low
#11 Use Your Foot
#12 Bounty Paper Towels
#13 Shake it Off
#14 Always carry a change of underwear
#15 Bowling Ball
#16 Opportunity Knocks
#17 Don’t be a hero (later crossed out to be a hero)
#18 Limber Up
#19 Break it Up
#20 It’s a marathon, not a sprint, unless it’s a sprint, then sprint
#21 Avoid Strip Clubs
#22 When in doubt Know your way out
#23 Zipplock
#24 Use your thumbs
#25 Shoot First
#26 A little sun screen never hurt anybody
#27 Incoming!
#28 Double-Knot your Shoes
#29 The Buddy System
#30 Pack your stain stick
#31 Check the back seat
#32 Enjoy the little things

Dold text
Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

En polare till mig har skapat en grupp på Facebook för alla Svenska Dayz spelare i hopp om att skapa ett litet community där man kan hitta andra svenskar som lirar eller dela med sig av bilder och videos som man samlat på sig under spelets gång.
Inte så många medlemmar än så länge så han skulle uppskatta om fler gick med, gruppen är ändå relativt aktiv för att bara ha så få medlemmar. Är själv inte med i gruppen då jag inte skaffat dayz än utan det var min polare som bad mig posta här i hopp om att få fler medlemmar förmodar jag
https://www.facebook.com/groups/188177558042546

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som blir lite skakis och och ett nervrack när man blir beskjuten håller förtusan på skita knäck när man hör *Pew pew swoosh*
Vill nästan inte spela haha!

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Brukar spela där hemma på 6 Mbit/s ner och 0,5 Mbit/s upp via telejacket, men eftersom jag inte är hemma nu utan jag har min dator hos min mormor som har sagt upp sitt bredband via telejacket och istället har mobilt så fick jag istället dela nätverk från mobilen som med två staplars 3G hade 9 Mbit/s ner och 1 Mbit/s upp

Detta gjorde att istället för att jag har ungefär 50 fps överallt i dayz har jag istället 80 fps och går ibland upp till 100 fps
har dock inte varit o kollat i Cherno/Elektro utan en liten bit ovanför.
Problemet är att jag bara har 512mb i månaden att använda sen går hastigheten ner, och jag har redan använt 370mb ;s

Permalänk
Medlem

Halloj!

Lirat lite nu men kör enbart solo.
Finns det några här på SweC som brukar lira tillsammans som man kan haka på? Vilken server är det som gäller?

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Avstängd

Hadde moro i dag, selv om det ikke var så mange på 1st person view serveren jeg var på.

Jeg var innstilt på å forsøke roe ned tempoet og ikke bare løpe rundt. Så jeg gikk mye rundt i gangfart. Merket at det var så mye mer artig å se an omgivelsene for å se etter zombies og andre spillere. Jeg går også oppreist og tror nok at det er såpass greit og trygt, sammenliknet med det å gå på huk bortover som gir dårligere sikt i 1st person view.

Møtte en fyr i Elektro og jeg skøt mot spontant men traff ikke på 5m avstand, var slik at jeg fikk litt panikk når han plutselig bare kom løpende forbi og jeg skjøt som en reaksjon, men ville ikke skyte igjen.

Så gikk det 5 min og samme fyr (antagelig) kom løpende opp i trappa og kom helt inntil meg på sykehuset og jeg skjøt ham. Veit ikke hvem som begynte, men jeg så han bokset vilt mot meg mens det var litt lagg før karakteren han daua. Hadde litt dårlig samvittighet for jeg greide ikke å se hvem som begynte å angripe. Eheh.

Jeg la merke til at hvis man trykker F3 for å heve begge hendene over hodet, så er det ikke mulig å se selve animasjonen for dette i førsteperson.

Permalänk
Medlem

Fyfan va roligt vi hade idag jag o 2-3 polare. Sprang runt i Elektro, vi såg typ 7-8 personer som sprang in i sjukhuset. Så vi flanka till ett hus med en stor blå dörr, och sprang upp till övervåningen. Där började bli plocka en efter en Det var inga "bambis" fullt utrustade. Slutade med att vi dödade av resten av dom vid "sniperhill"

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Hello!

Vad är det Edge Smoothing: Post-Processing Anti-Aliasing (PPAA) gör vad påverkar den kanske låter självklart i namnet men hur fungerar det i DayZ och vad gör den exakt,vad är skillnaden från vanliga Anti-Aliasing tänkte hur går allt hand i hand.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Skrivet av tjobbo:

Fyfan va roligt vi hade idag jag o 2-3 polare. Sprang runt i Elektro, vi såg typ 7-8 personer som sprang in i sjukhuset. Så vi flanka till ett hus med en stor blå dörr, och sprang upp till övervåningen. Där började bli plocka en efter en Det var inga "bambis" fullt utrustade. Slutade med att vi dödade av resten av dom vid "sniperhill"

http://i.imgur.com/OENmuzZ.jpg?1

Gott om bambis har full utrustning c:

Permalänk
Skrivet av fallqy:

Vad vill du att man ska göra då? Teama upp och skjuta zombies?

Det behöver man väl inte göra, det jag tror skribenten vill är att folk ska sluta exploita med syfte att bara döda folk. Altså, hoppa över hela överlevnadaspekten (äta, smyga, interagera etc) för att bara ta upp en M4 och sedan hoppa mellan servrar på en plats tills de ser en spelare de kan döda.

Visst är det okej att döda andra spelare, men det blir konstigt när man som sagt exploitar spelet bara för att det går.

Permalänk

Lite synd att styrningen är så "styltig" är rätt övertygad att det är nått de inte kan/kommer fixa.
Jag kör ganska mkt breaking point a3 och känslan är ju som natt och dag.

Permalänk
Medlem

Böjrar verkligen komma in i spelet nu. Roliga miljöer och riktigt nice spelupplägg.

Jag och en polare började längst ner syd öst och hikeade upp till airstripen, båda var rookies så vi fick dela broderligt på maten och vatten med varandra. Skrämma bort konstiga tyskar som viskade saker och sjöng batman-låtar.

Grejen är ju den att spelet är som sagt i alpha. Är det värt att skaffa vanliga Day-z till alphan åtminstone får fordon och går till beta?
Är vanliga så pass mycket bättre?

Visa signatur

PNY Geforce 2080 TI 2250/8200Mhz @550W (Galax HOF bios) | I7 9700K @ 5,1Ghz | Asus Rog Strix Z390-F Gaming | 32Gb 3200Mhz | Samsung 970 Pro M2.SSD | 540mm Radiator Custom loop | Valve Index

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björn P:

Böjrar verkligen komma in i spelet nu. Roliga miljöer och riktigt nice spelupplägg.

Jag och en polare började längst ner syd öst och hikeade upp till airstripen, båda var rookies så vi fick dela broderligt på maten och vatten med varandra. Skrämma bort konstiga tyskar som viskade saker och sjöng batman-låtar.

Grejen är ju den att spelet är som sagt i alpha. Är det värt att skaffa vanliga Day-z till alphan åtminstone får fordon och går till beta?
Är vanliga så pass mycket bättre?

Grym deal på ARMA 2 och allt som behövs för spela Moden testa du får ju knappt en pizza för det priset.
https://www.humblebundle.com/weekly

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Testa att starta crysis, med 1GB vram äter det upp runt 90 % i alla fall utan moddar trots att 512 mb ska räcka. En del spel kan "cacha" resurser i vram i förväg så jag skulle tro att det är det dayz motorn gör. Dock är jag väldigt skeptisk till dayz motorn, aldrig spelat arma men herregud folk behövde ju 680 i tvåväg sli för att få vettig fps i ens modden, och alphan har samma prestanda hör jag. Tråkigt att höra, men jag vill gärna testa att spela. Det är ju trevligt med ett spel där man måste anstränga sig lite för att lyckas och samtidigt har en hög grad av realism.
Jag skulle vilja slippa tredje personsvyn dock, folk använder det på ett sätt som för mig är sorgligt (ser över murar, märker attacker med melee bakifrån etc)

Edit:

40 spelare per server? Det låter inte som mycket på 230 kvadratkilo men det är nog helt ok.

Titta på CS servrar med 32 spelare t ex. O_O

Vet inte vad du pratar om. Har inga problem alls med framerate i modden med stationära datorn i signaturen. Även spelbart på laptoppen. Alfa-standalone är mycket mera tungt att driva runt.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Grym deal på ARMA 2 och allt som behövs för spela Moden testa du får ju knappt en pizza för det priset.
https://www.humblebundle.com/weekly

Jäklar vilken deal! Tack för tipset. Betalade $25 dollar, kändes rimligt. Blir väll vanliga Dayz fram tills alphan blir lite mera färdigt.

Visa signatur

PNY Geforce 2080 TI 2250/8200Mhz @550W (Galax HOF bios) | I7 9700K @ 5,1Ghz | Asus Rog Strix Z390-F Gaming | 32Gb 3200Mhz | Samsung 970 Pro M2.SSD | 540mm Radiator Custom loop | Valve Index

Permalänk
Medlem
Skrivet av devildenied:

Lite synd att styrningen är så "styltig" är rätt övertygad att det är nått de inte kan/kommer fixa.
Jag kör ganska mkt breaking point a3 och känslan är ju som natt och dag.

dom har ju gjort det betydligt mjukare än arma 2 iallafall, men håller med om att a3 är betydligt bättre

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tonasty4u:

http://forums.dayzgame.com/index.php?/topic/165709-pending-ch...

den är uppdaterad med lite fler punkter nu

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk

Man kan spela nya patchen på experimental bransch redan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av _tekken_:

Hello!

Vad är det Edge Smoothing: Post-Processing Anti-Aliasing (PPAA) gör vad påverkar den kanske låter självklart i namnet men hur fungerar det i DayZ och vad gör den exakt,vad är skillnaden från vanliga Anti-Aliasing tänkte hur går allt hand i hand.

Jeg mener å ha skjønt at edge smoothing i DayZ (jeg bruker SSAA og ikke PPAA) er antialiasing for hovedsaklig trestammene og hus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Hello!

Vad är det Edge Smoothing: Post-Processing Anti-Aliasing (PPAA) gör vad påverkar den kanske låter självklart i namnet men hur fungerar det i DayZ och vad gör den exakt,vad är skillnaden från vanliga Anti-Aliasing tänkte hur går allt hand i hand.

https://udn.epicgames.com/Three/PostProcessAA.html

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Nu är patchen stable (eller.. jag märkte det nu iallafall )
Dvs man behöver inte spela experimental, och många buggar från experimentalen är fixade

http://forums.dayzgame.com/index.php?/topic/165709-rolling-ch...

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Wipe:a dom eller? Blev av med min karaktär och fick börja om på nytt. Loggade in på en annan server och fick en karaktär som jag hade för 10h sedan. Loggade in på en annan server och fick en blank, lootade lite, loggade in på en tredje och ny karaktär igen.
Varför blir det så? Bör man vänta ett tag innan man börjar lira igen? Är det någon till som fått så här?

Visa signatur

PNY Geforce 2080 TI 2250/8200Mhz @550W (Galax HOF bios) | I7 9700K @ 5,1Ghz | Asus Rog Strix Z390-F Gaming | 32Gb 3200Mhz | Samsung 970 Pro M2.SSD | 540mm Radiator Custom loop | Valve Index

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björn P:

Wipe:a dom eller? Blev av med min karaktär och fick börja om på nytt. Loggade in på en annan server och fick en karaktär som jag hade för 10h sedan. Loggade in på en annan server och fick en blank, lootade lite, loggade in på en tredje och ny karaktär igen.
Varför blir det så? Bör man vänta ett tag innan man börjar lira igen? Är det någon till som fått så här?

Det beror på vilket "hive" servern kör på, vet att det är olika mellan hardcore och normal numera iaf. Sedan finns det även privata hives som kan vara server-specifika eller dela mellan flera servrar.

http://www.dayztv.com/standalone/dayz-server-hive-hosting/ för mer info.

Permalänk

jag köpte just spelet joina en server som var mitt i natten ser inte ett shit, har sprunnig runt i 40 min nu hittat inget, logga tog en annan server men värkar inte kunna komma in i en ny server och alla har natt så kan inte göra ett shit så jävla tråkigt :(.

Finns det inga day only servrar ? joina en son men de var natt på den med, sen dog jag, bytte gubbe från svart till svensson så hitta jag på min svarta gubbe på en annan server ?????!.

Är det buggat or what ?

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk

Vilket spel tycker ni är bäst, rust eller dayz?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av wingman92:

jag köpte just spelet joina en server som var mitt i natten ser inte ett shit, har sprunnig runt i 40 min nu hittat inget, logga tog en annan server men värkar inte kunna komma in i en ny server och alla har natt så kan inte göra ett shit så jävla tråkigt :(.

Finns det inga day only servrar ? joina en son men de var natt på den med, sen dog jag, bytte gubbe från svart till svensson så hitta jag på min svarta gubbe på en annan server ?????!.

Är det buggat or what ?

Om du kollar på map-namnet så finns det en skillnad, antingen är det stort Z eller litet, det återspeglar om det är dag eller natt på servern. Kommer inte ihåg vad som var vad, men det kan du nog lätt lista ut

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem

Finns det magasin till Mosinen nu, eller det är ett skott i chambern som gäller?

Visa signatur

Om jag skitet pengar, hade jag suttet och krystat i just denna stund.
Asus P8Z68-V || i7 2600K 3,4GHz @ 4,3GHz || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Samsung 830 128GB || Gigabyte GeForce GTX 970 WF 3X OC 4GB || Corsair RM850 850W || Fractal Design Define XL || Antec KÜHLER H2O 620 || Acer 27" Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoLiatH:

Det beror på vilket "hive" servern kör på, vet att det är olika mellan hardcore och normal numera iaf. Sedan finns det även privata hives som kan vara server-specifika eller dela mellan flera servrar.

http://www.dayztv.com/standalone/dayz-server-hive-hosting/ för mer info.

Står väll dessutom inte vilken hive servern kör på, vet att det finns i sweverlistan men står ju samma på private som public

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av comp1337:

Finns det magasin till Mosinen nu, eller det är ett skott i chambern som gäller?

Finns väll inte magasin till mosinen och det kommer väll aldrig finnas heller? (Dvs att den ska fungera som IRL)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad