Permalänk
Medlem

GUIMiner Crossfire kompabilitet?

Verkar inte kunna välja båda korten . Kör nu på ett av 2.. Finns det kanske ett annat Mining-program som har bättre stöd för crossfire?

Ska tillägga att jag e helt ny på detta !

Visa signatur

Intel 5820K~3,3GHZ+/ASUS X99-S/2 st R9 290 CF/Crucial DDR4 2133MHz 16 (4x4)/ANTEC HCG-900 PSU/AeroCool Hitech 7 chassi

Permalänk
99:e percentilen

Jag kör också GUIMiner men med CrossFire avstängt (2x 7970). Den enklaste lösningen är nog att skapa en miner för varje kort:

File -> New miner -> New CG miner...

Nu har du en flik för vardera kort. Det betyder att du kan minea på endast ett åt gången om du vill – väldigt praktiskt när man vill spela. (Jag kan ändå inte använda CF, så det är ingen förlust.)

För övrigt är GUIMiner bara ett grafiskt gränssnitt för cgminer och cudaminer; det är inget "eget" program.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Jag kör också GUIMiner men med CrossFire avstängt (2x 7970). Den enklaste lösningen är nog att skapa en miner för varje kort:

File -> New miner -> New CG miner...

Nu har du en flik för vardera kort. Det betyder att du kan minea på endast ett åt gången om du vill – väldigt praktiskt när man vill spela. (Jag kan ändå inte använda CF, så det är ingen förlust.)

För övrigt är GUIMiner bara ett grafiskt gränssnitt för cgminer och cudaminer; det är inget "eget" program.

Ah! Sjysst! Tack för Infon!

Visa signatur

Intel 5820K~3,3GHZ+/ASUS X99-S/2 st R9 290 CF/Crucial DDR4 2133MHz 16 (4x4)/ANTEC HCG-900 PSU/AeroCool Hitech 7 chassi

Permalänk
Medlem

Kör en total på 1,4Ghash/s. Är det nått att hurra för?

Visa signatur

Intel 5820K~3,3GHZ+/ASUS X99-S/2 st R9 290 CF/Crucial DDR4 2133MHz 16 (4x4)/ANTEC HCG-900 PSU/AeroCool Hitech 7 chassi

Permalänk
Medlem

Jag kör också GUIminer.

Har ca 440Mhash/s på mitt överklockade 7870.

Sen har jag en sånär USB grej som kör ca 330Mhash/s.

Det lönar sig absolut inte dethär men, lite småkul ändå. Kommer nå 0.01BTC snart!

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av _SpaxX_:

Kör en total på 1,4Ghash/s. Är det nått att hurra för?

http://www.alloscomp.com/bitcoin/calculator nja inte direkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av _SpaxX_:

Kör en total på 1,4Ghash/s. Är det nått att hurra för?

Utan tvekan, ja.

Jag hamnar själv runt 1.6Ghash/s med två stycken 290x, nedklockade och undervoltade.

Maxar på 78C med fläkten på typ 45%, hörs inte alls och ger bra profit!

Dock ska du aldrig mine'a bitcoins, det är inte värt för fem öre.

Kika på http://www.coinwarz.com/cryptocurrency så får du lite bättre översikt. Mine'ar Dogecoins jag, har gjort det sedan de kom typ, riktigt bra profit!

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av _SpaxX_:

Kör en total på 1,4Ghash/s. Är det nått att hurra för?

Skrivet av Strukt:

Jag kör också GUIminer.

Har ca 440Mhash/s på mitt överklockade 7870.

Sen har jag en sånär USB grej som kör ca 330Mhash/s.

Det lönar sig absolut inte dethär men, lite småkul ändå. Kommer nå 0.01BTC snart!

Ni minear alltså Bitcoin? Jag skulle säga att det är mer lönsamt att minea altcoins och sälja. Allra roligast är det att minea, tippa och bidra till Dogecoin!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Tackar för svaren! Kul att folk engagerar sig! Jag ska kolla lite på andra "kryptovalutor" Men första sponatana frågan kom ju nu! Hur väljer man mellan bit dogecoin m.m?

Visa signatur

Intel 5820K~3,3GHZ+/ASUS X99-S/2 st R9 290 CF/Crucial DDR4 2133MHz 16 (4x4)/ANTEC HCG-900 PSU/AeroCool Hitech 7 chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Ni minear alltså Bitcoin? Jag skulle säga att det är mer lönsamt att minea altcoins och sälja. Allra roligast är det att minea, tippa och bidra till Dogecoin!

Pfft. Ställ dig i kö, jag var här och gjorde reklam för Dogecoins först!

Skrivet av _SpaxX_:

Tackar för svaren! Kul att folk engagerar sig! Jag ska kolla lite på andra "kryptovalutor" Men första sponatana frågan kom ju nu! Hur väljer man mellan bit dogecoin m.m?

Du väljer helt enkelt till vilken pool du ansluter dig till, jag skulle tipsa "https://dogehouse.org/".

Den har jag kört några veckor nu, väldigt bra community och största dogecoins-poolen.

Skapa ett konto med ett säkert lösenord som du inte använder någon annanstans sedan följer du "Getting started" så kommer du igång på några minuter.

Då vi har liknande kort kan jag tipsa om följande setup:

Kör mina kort i stockvolt, -15% power target (så korten throttlar hela tiden) mem speed stock och fan curve auto.
Kan säkert optimera den mer, men med det får jag ut 800khash/kort och tempen ligger på 78C 24/7 med fläkten helt tyst.

Det viktigaste är att komma ihåg att backa upp din wallet.dat -fil som du hittar under din användare i OS sedan, den innehåller dina "pengar".
Min SSD typ krashade i förrgår, sån tur var kom jag åt filen, så nu gör jag backup varje kväll

Hör av dig om du vill ha mer tips! Go Doge!

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional