Vad borde denna dator klara bf4 på?+ Förslag på dator för ca 10k

Permalänk
Medlem

Vad borde denna dator klara bf4 på?+ Förslag på dator för ca 10k

Hej. jag undrar vad min dator borde klara BF4 på. Specs i sign. Vad finns det för andra saker jag kan göra för att förbättra min framerate?

Jag skulle även vilja ha tips på en dator för ca 10-11k max som ska klara BF4 bra. Då ska Windows vara med.

Visa signatur

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

Du ska absolut inte behöva köpa en ny dator för 10k. Den kommer ändå inte prestera så mycket bättre än den du har

Din processor är största prestandaboven om du inte överklockat den. Antar att du måste köpa nytt moderkort för att kunna överklocka det eftersom ditt inte är så bra. Har du testat att köra bf4? Kanske är bättre att testa först så du ser om du tycker att det är värt att byta moderkort+ ev. cpu för att på lite bättre prestanda?

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BostonGurkan:

Du ska absolut inte behöva köpa en ny dator för 10k. Den kommer ändå inte prestera så mycket bättre än den du har

Din processor är största prestandaboven om du inte överklockat den. Antar att du måste köpa nytt moderkort för att kunna överklocka det eftersom ditt inte är så bra. Har du testat att köra bf4? Kanske är bättre att testa först så du ser om du tycker att det är värt att byta moderkort+ ev. cpu för att på lite bättre prestanda?

Varför behöver jag ett nytt moderkort för att överklocka?

Vill ha alternativ på datorer eftersom att jag troligen kommer lämna tillbaka den jag har nu. Köpte en som jag fick ihop monterad. Hänger sig och funkar allmänt dåligt:/

Annars tips på CPU kylare? För att överklocka?

Visa signatur

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

inga förslag?

Visa signatur

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.